Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 04:22   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 Juli 2015 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

MM

Læs evt. indlæg af "Beolab" - indlæg af Tue, Apr 7 2015 1:40 AM

http://forum.beoworld.org/forums/t/13400.aspx?PageIndex=3



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 Juli 2015 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Wisa Association wisaassociation.org

WISA-kompatible produkter fra Sharp og Bang & Olufsen. Kunne ses på CES 2014 Innovations Awards.

På stand 108 kunne man opleve Sharps SD-WH1000U, den første WISA-certificeret
High Resolution Wireless Audio komponent, med transmission af både lyd og video. Her Sharp's
afspiller med Bang & Olufsens nyeste WISA-kompatible high-end trådløse højttaler BeoLab 20 s.

http://wisaassociation.tumblr.com/page/2

                     Altid rart at vide der findes alternative løsninger.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 Juli 2015 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

millemis
 
Bemærk, at du på Sharps SD-WH1000U, også kan vælge at tilslutte BeoLab 20/18/17
med Toslink kabel, og volumen styre den indgående lydkilde. Hvorfor tilbyder B&O ikke
Sharps SD-WH1000U forklædt som et Bang & Olufsen produkt.   
 
Nok fordi B&O så ikke i samme grad kan sælge deres BeoVision TV.   


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 Juli 2015 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Se link.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 416
Sendt: 29 Juli 2015 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
millemis
 
Bemærk, at du på Sharps SD-WH1000U, også kan vælge at tilslutte BeoLab 20/18/17
med Toslink kabel, og volumen styre den indgående lydkilde. Hvorfor tilbyder B&O ikke
Sharps SD-WH1000U forklædt som et Bang & Olufsen produkt.   
 
Nok fordi B&O så ikke i samme grad kan sælge deres BeoVision TV. 

Hvorfor i alverden skulle B&O dog tilbyde et Sharp produkt? Som kunde til B&O køber du B&O, ja selvfølgelig kan du kombinere det, det er da super fedt, men det er da noget du som kunde vælger, og da ikke noget B&O skal gå ind i, helt sort.

Det Sharp produkt har jo intet med TV at gøre, så du skal stadig ha et TV på, vælger du ikke B&O skal du derudover ha en AV Receiver på hvis du ønsker surround sound. Så ja man kan da sagtens gøre det kompleks.
Man kan også bare holde det i ren B&O, og så gøre det nemt med kontrol og funktionalitet, som er det de fleste køber ind i.


Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 Juli 2015 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Hej beobrian

Som beskrevet - Altid rart at vide der findes alternative løsninger.

Tryk her. - Tryk her.

http://www.wisaassociation.org/



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 29 Juli 2015 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

MM


Læs evt. indlæg af "Beolab" - indlæg af Tue, Apr 7 2015 1:40 AM


http://forum.beoworld.org/forums/t/13400.aspx?PageIndex=3



Som du nok har bemærket, har jeg selv været aktiv på den tråd, så det er ikke nyt for mig.

Jeg tror dog, at din 'Google Translate' har spillet dig et puds - sådan helt korrekt har den nok ikke oversat det.

Modulet, som B&O bruger, har de købt licencen til - det er der ikke noget mærkeligt i.
Disse moduler er stort set færdige moduler, som så integreres med den øvrige (højtaler-)teknologi, som B&O bruger.

Firmaet Summit laver forøvrigt et modul med en integreret forstærker, der så bare kan kombineres med en passiv højtaler af
et hvilket som helst firma. Måske bruger de IcePower-forstærkere - jeg ved det ikke.

Iøvrigt har B&O som aktivt medlem af WiSA organisationen, deltaget i udviklingen af teknologien gennem flere år nu.

Når man køber et færdigt modul (det er man nødt til i dette tilfælde), får man selvfølgelig også
den optiske indgang med i købet - selvom man ikke har tænkt sig at bruge den.
Det er lidt lige som, når du køber den store tv-pakke og kun bruger en del af kanalerne.

Hvis du nærlæser de indlæg, som Geoff Martin har skrevet dér, vil du kunne blive lidt klogere på
problematiken omkring brugen af en optisk/digital indgang og volumen-styring.
Det er ikke så ligetil!
Jeg er dog sikker på, at denne indgang ikke har haft første prioritet, da B&O lancerede de nye højtalere (og tv'ene med WiSA-senderne i).
Der er derfor stadigvæk et par åbne spørgsmål, som nørderne skal have svar på.
Jeg skriver 'nørderne', fordi det nok er de færreste, der har brug for den optiske indgang.

På tråden har Geoff da også lovet at tage dette emne op igen i Struer.
Dette er (så vidt jeg ved) ikke sket endnu - han/de har nok andet at se til.

Men jeg skal da nok minde ham om det ved given lejlighed,
så du kan slippe for at ligge søvnløs om natten og spekulere over dette

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 29 Juli 2015 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Hej beobrian
Som beskrevet - Altid rart at vide der findes alternative løsninger.


Ja da - hvis man da synes, at det er alt bøvlet - og de 5000€ (plus det løse), som den Sharp koster - værd.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 Juli 2015 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
BeoLab 17. BeoLab 18. og BeoLab 20 kan tilsluttes med PowerLink kabel / trådløs. Eller via et Toslink kabel.
 
Toslink: 
(Wisa er en forening, der består af mange forskellige virksomheder, herunder B&O). Når B&O
har valgt at medtage den digital Toslink tilslutning, men ikke den digitale volumen kontrol, burde
B&O så ikke have valgt hele Wisa modulet, eller bare holdt sig til PowerLink tilslutning/ trådløs.
 
Mit spørgsmål er, hvordan Bang & Olufsen har tænkt sig, det vil være den bedste måde at styre
volumen ved Toslink tilslutning, af et sæt aktive BeoLab 17 /18/ 20 højttaler, til egne lydafspiller. ?
 
 
beobrian
 
Dette var mit spørgsmål, som du måske kan svare på. 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 29 Juli 2015 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
millemis

 

Bemærk, at du på Sharps SD-WH1000U, også kan vælge at tilslutte BeoLab 20/18/17 med Toslink kabel, og volumen styre den indgående
lydkilde. Hvorfor tilbyder B&O ikke Sharps SD-WH1000U forklædt som et Bang & Olufsen produkt.   

 

Nok fordi B&O så ikke i samme grad kan sælge deres BeoVision TV.   


Hvad får dig til at være så sikker på, at Sharps volumen-styring af den digitalere udgang nu også er så god?

Vidste du forøvrigt, at man på Sharp'en ikke kan mikse kablede og (WiSA) trådløse forbindelser til højtalere?
(Dette er uden problemer muligt fra et (WiSA-)B&O-tv, der iøvrigt understøtter langt flere kanaler, som kan grupperes efter behov).

Hvordan vil du 'fordele' én digital udgang til 5.1/7.1 højtalere...?
Har du orienteret dig om, hvordan man konfigurerer et 5.1/7.1 setup i Sharps menu,
når man så udelukkende bruger den digitale udgang....?

Kan du finde et link til dens manual - jeg kunne ikke?
Og kan du så også fortælle os, hvor man kan købe det bæst?

MM



__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 29 Juli 2015 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Wisa Association wisaassociation.org



Hvad er det for nogle bokse, vi ser på billedet?
Sharp'en kan forbindes direkte til BL20, da den jo har WiSA indbygget.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 29 Juli 2015 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Wisa Association wisaassociation.org




Hvad er det for bokse, man ser på billedet?
Sharp'en kan koble direkte op til BL20, da den jo har WiSA indbygget!

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 Juli 2015 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Hej millemis - vores indlæg krydsede hinanden.

Du skriver - På tråden har Geoff da også lovet at tage dette emne op igen i Struer.

Dette er rigtigt godt, da det giver andre måder at kombinere optisk tilslutning af de
"nye" BeoLab højttaler.

Til dit forige indlæg: Ja der er mange ubesvarede spørgsmål, men du er også idag
nødt til at tilslutte en BeoLab Receiver 1 for front og en for rear.
BeoLab Transmitter 1 har Toslink tilslutning, vil man så kunne styre volumen på den ?

Til dit sidste indlæg. Se de to link på mit indlæg kl.11:04. 

Med 2 x billede + mit holder holder side 700 sku ikke længe.  



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 29 Juli 2015 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Nu får du resten af siden til at boltre dig på - jeg er væk (fra iPad'en) indtil i morgen aften.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 Juli 2015 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

millemis kan du have en god tur.
 
Husk det hele handler om at slippe for at skulle købe et BeoSystem 4 BeoVision tv
med indbygget center/ stereo højttaler. Dette vil jeg personligt aldrig kunne finde på.
 
Så enten kommer B&O med et tv hvor center højttaleren er valgfri. Ellers bliver
det et non-b&o tv til tredje del af B&O's pris, og en 5.1 digital audio løsning.
 
Bang & Olufsen - I har ca. 5 år til at finde en løsning, for så holder mit BV. 7 nok
ikke meget længere. 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 Juli 2015 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Åben standard -  
Alle WiSA-højttalere kan anvendes og let integreres med andre
WiSA kompatible fjernsyn, A/Vmodtagere eller Blu ray afspillere.

------------------------------------------------------------ -------------

Bang & Olufsen - Lydsystemer:

http://www.bang-olufsen.com/da/immaculate-wireless-sound

http://www.bang-olufsen.com/da/sound/loudspeakers/beolab-tra nsmitter-1

http://www.bang-olufsen.com/da/sound/loudspeakers/beolab-rec eiver-1



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 Juli 2015 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Alternativt -

 

Link.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 Juli 2015 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

BeoLab Transmitter 1 har Toslink tilslutning, vil man så
kunne styre volumen på B&O systemet. ?

--------------------------------------------------------

Vejledning BeoLab Transmitter 1 -

Tilslutning - 1 × TOSLINK (to kanaler).

Toslink: Optik stereoindgang til tilslutning af et musiksystem. 
Signalets lydstyrke skal justeres på selve musiksystemet.

----------------------------------------------------------

NEJ, her overlades volumestyring også af B&O, til tredjeparts udstyret.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 416
Sendt: 30 Juli 2015 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Peter Pan skrev:
BeoLab 17. BeoLab 18. og BeoLab 20 kan tilsluttes med PowerLink kabel / trådløs. Eller via et Toslink kabel.
 
Toslink: 
(Wisa er en forening, der består af mange forskellige virksomheder, herunder B&O). Når B&O
har valgt at medtage den digital Toslink tilslutning, men ikke den digitale volumen kontrol, burde
B&O så ikke have valgt hele Wisa modulet, eller bare holdt sig til PowerLink tilslutning/ trådløs.
 
Mit spørgsmål er, hvordan Bang & Olufsen har tænkt sig, det vil være den bedste måde at styre
volumen ved Toslink tilslutning, af et sæt aktive BeoLab 17 /18/ 20 højttaler, til egne lydafspiller. ?
 
Sagtens, sammen med B&O's afspillere gør du det som på billedet herunder.

Hvis du mener andre producenter, så må de jo forklare hvordan de vil volume regulere et par B&O højttalere



 
beobrian
 
Dette var mit spørgsmål, som du måske kan svare på. 
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 30 Juli 2015 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Fint beobrian

Hvis det er ok at konvetere til analog lyd. Men hvorfor skulle man tilslutte optisk,
hvis det ikke var for at få det digitale signalet helt frem til højttalerns D/A konverter. ?

Så kan du mene at det ikke betyder noget. Det vil så være DIN mening.
Geoff Martin har lovet at tage dette emne op i Struer. (se side 700)



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes