| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 Juli 2015 kl. 07:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 Juli 2015 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wisa Association wisaassociation.org

WISA-kompatible produkter fra Sharp og Bang & Olufsen. Kunne ses på CES 2014 Innovations Awards.
På stand 108 kunne man opleve Sharps SD-WH1000U, den første WISA-certificeret High Resolution Wireless Audio komponent, med transmission af både lyd og video. Her Sharp's afspiller med Bang & Olufsens nyeste WISA-kompatible high-end trådløse højttaler BeoLab 20 s.
http://wisaassociation.tumblr.com/page/2
Altid rart at vide der findes alternative løsninger.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 Juli 2015 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis
Bemærk, at du på Sharps SD-WH1000U, også kan vælge at tilslutte BeoLab 20/18/17 med Toslink kabel, og volumen styre den indgående lydkilde. Hvorfor tilbyder B&O ikke Sharps SD-WH1000U forklædt som et Bang & Olufsen produkt.
Nok fordi B&O så ikke i samme grad kan sælge deres BeoVision TV. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 Juli 2015 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 29 Juli 2015 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
millemis
Bemærk, at du på Sharps SD-WH1000U, også kan vælge at tilslutte BeoLab 20/18/17 med Toslink kabel, og volumen styre den indgående lydkilde. Hvorfor tilbyder B&O ikke Sharps SD-WH1000U forklædt som et Bang & Olufsen produkt.
Nok fordi B&O så ikke i samme grad kan sælge deres BeoVision TV. |
|
|
Hvorfor i alverden skulle B&O dog tilbyde et Sharp produkt? Som kunde til B&O køber du B&O, ja selvfølgelig kan du kombinere det, det er da super fedt, men det er da noget du som kunde vælger, og da ikke noget B&O skal gå ind i, helt sort. 
Det Sharp produkt har jo intet med TV at gøre, så du skal stadig ha et TV på, vælger du ikke B&O skal du derudover ha en AV Receiver på hvis du ønsker surround sound. Så ja man kan da sagtens gøre det kompleks. Man kan også bare holde det i ren B&O, og så gøre det nemt med kontrol og funktionalitet, som er det de fleste køber ind i.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 Juli 2015 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 29 Juli 2015 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som du nok har bemærket, har jeg selv været aktiv på den tråd, så det er ikke nyt for mig.
Jeg tror dog, at din 'Google Translate' har spillet dig et puds - sådan helt korrekt har den nok ikke oversat det.
Modulet, som B&O bruger, har de købt licencen til - det er der ikke noget mærkeligt i.
Disse moduler er stort set færdige moduler, som så integreres med den øvrige (højtaler-)teknologi, som B&O bruger.
Firmaet Summit laver forøvrigt et modul med en integreret forstærker, der så bare kan kombineres med en passiv højtaler af
et hvilket som helst firma. Måske bruger de IcePower-forstærkere - jeg ved det ikke.
Iøvrigt har B&O som aktivt medlem af WiSA organisationen, deltaget i udviklingen af teknologien gennem flere år nu.
Når man køber et færdigt modul (det er man nødt til i dette tilfælde), får man selvfølgelig også
den optiske indgang med i købet - selvom man ikke har tænkt sig at bruge den.
Det er lidt lige som, når du køber den store tv-pakke og kun bruger en del af kanalerne.
Hvis du nærlæser de indlæg, som Geoff Martin har skrevet dér, vil du kunne blive lidt klogere på
problematiken omkring brugen af en optisk/digital indgang og volumen-styring.
Det er ikke så ligetil!
Jeg er dog sikker på, at denne indgang ikke har haft første prioritet, da B&O lancerede de nye højtalere (og tv'ene med WiSA-senderne i).
Der er derfor stadigvæk et par åbne spørgsmål, som nørderne skal have svar på.
Jeg skriver 'nørderne', fordi det nok er de færreste, der har brug for den optiske indgang.
På tråden har Geoff da også lovet at tage dette emne op igen i Struer.
Dette er (så vidt jeg ved) ikke sket endnu - han/de har nok andet at se til.
Men jeg skal da nok minde ham om det ved given lejlighed,
så du kan slippe for at ligge søvnløs om natten og spekulere over dette
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 29 Juli 2015 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej beobrian
Som beskrevet - Altid rart at vide der findes alternative løsninger.  |
|
|
Ja da - hvis man da synes, at det er alt bøvlet - og de 5000 (plus det løse), som den Sharp koster - værd.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 Juli 2015 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
BeoLab 17. BeoLab 18. og BeoLab 20 kan tilsluttes med PowerLink kabel / trådløs. Eller via et Toslink kabel.
Toslink: (Wisa er en forening, der består af mange forskellige virksomheder, herunder B&O). Når B&O har valgt at medtage den digital Toslink tilslutning, men ikke den digitale volumen kontrol, burde B&O så ikke have valgt hele Wisa modulet, eller bare holdt sig til PowerLink tilslutning/ trådløs.
Mit spørgsmål er, hvordan Bang & Olufsen har tænkt sig, det vil være den bedste måde at styre volumen ved Toslink tilslutning, af et sæt aktive BeoLab 17 /18/ 20 højttaler, til egne lydafspiller. ?
|
|
|
beobrian
Dette var mit spørgsmål, som du måske kan svare på.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 29 Juli 2015 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
millemis
Bemærk, at du på Sharps SD-WH1000U, også kan vælge at tilslutte BeoLab 20/18/17 med Toslink kabel, og volumen styre den indgående
lydkilde. Hvorfor tilbyder B&O ikke Sharps SD-WH1000U forklædt som et Bang & Olufsen produkt.
Nok fordi B&O så ikke i samme grad kan sælge deres BeoVision TV. |
|
|
Hvad får dig til at være så sikker på, at Sharps volumen-styring af den digitalere udgang nu også er så god?
Vidste du forøvrigt, at man på Sharp'en ikke kan mikse kablede og (WiSA) trådløse forbindelser til højtalere?
(Dette er uden problemer muligt fra et (WiSA-)B&O-tv, der iøvrigt understøtter langt flere kanaler, som kan grupperes efter behov).
Hvordan vil du 'fordele' én digital udgang til 5.1/7.1 højtalere...?
Har du orienteret dig om, hvordan man konfigurerer et 5.1/7.1 setup i Sharps menu,
når man så udelukkende bruger den digitale udgang....?
Kan du finde et link til dens manual - jeg kunne ikke?
Og kan du så også fortælle os, hvor man kan købe det bæst?
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 29 Juli 2015 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Wisa Association wisaassociation.org

|
|
|
Hvad er det for nogle bokse, vi ser på billedet?
Sharp'en kan forbindes direkte til BL20, da den jo har WiSA indbygget.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 29 Juli 2015 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Wisa Association wisaassociation.org

|
|
|
Hvad er det for bokse, man ser på billedet?
Sharp'en kan koble direkte op til BL20, da den jo har WiSA indbygget!
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 Juli 2015 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej millemis - vores indlæg krydsede hinanden.
Du skriver - På tråden har Geoff da også lovet at tage dette emne op igen i Struer.
Dette er rigtigt godt, da det giver andre måder at kombinere optisk tilslutning af de "nye" BeoLab højttaler.
Til dit forige indlæg: Ja der er mange ubesvarede spørgsmål, men du er også idag nødt til at tilslutte en BeoLab Receiver 1 for front og en for rear. BeoLab Transmitter 1 har Toslink tilslutning, vil man så kunne styre volumen på den ?
Til dit sidste indlæg. Se de to link på mit indlæg kl.11:04.
Med 2 x billede + mit holder holder side 700 sku ikke længe.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 29 Juli 2015 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu får du resten af siden til at boltre dig på - jeg er væk (fra iPad'en) indtil i morgen aften.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 Juli 2015 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis kan du have en god tur.
Husk det hele handler om at slippe for at skulle købe et BeoSystem 4 BeoVision tv
med indbygget center/ stereo højttaler. Dette vil jeg personligt aldrig kunne finde på.
Så enten kommer B&O med et tv hvor center højttaleren er valgfri. Ellers bliver det et non-b&o tv til tredje del af B&O's pris, og en 5.1 digital audio løsning.
Bang & Olufsen - I har ca. 5 år til at finde en løsning, for så holder mit BV. 7 nok ikke meget længere.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 Juli 2015 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 Juli 2015 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 Juli 2015 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoLab Transmitter 1 har Toslink tilslutning, vil man så kunne styre volumen på B&O systemet. ?
--------------------------------------------------------
Vejledning BeoLab Transmitter 1 -
Tilslutning - 1 × TOSLINK (to kanaler).
Toslink: Optik stereoindgang til tilslutning af et musiksystem. Signalets lydstyrke skal justeres på selve musiksystemet.
----------------------------------------------------------
Så NEJ, her overlades volumestyring også af B&O, til tredjeparts udstyret. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beobrian Branchemedlem

B&O
Bruger siden: 10 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 416
|
| Sendt: 30 Juli 2015 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Peter Pan skrev:
|
BeoLab 17. BeoLab 18. og BeoLab 20 kan tilsluttes med PowerLink kabel / trådløs. Eller via et Toslink kabel.
Toslink: (Wisa er en forening, der består af mange forskellige virksomheder, herunder B&O). Når B&O har valgt at medtage den digital Toslink tilslutning, men ikke den digitale volumen kontrol, burde B&O så ikke have valgt hele Wisa modulet, eller bare holdt sig til PowerLink tilslutning/ trådløs.
Mit spørgsmål er, hvordan Bang & Olufsen har tænkt sig, det vil være den bedste måde at styre volumen ved Toslink tilslutning, af et sæt aktive BeoLab 17 /18/ 20 højttaler, til egne lydafspiller. ?
|
|
|
Sagtens, sammen med B&O's afspillere gør du det som på billedet herunder.
Hvis du mener andre producenter, så må de jo forklare hvordan de vil volume regulere et par B&O højttalere

beobrian
Dette var mit spørgsmål, som du måske kan svare på. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 30 Juli 2015 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint beobrian
Hvis det er ok at konvetere til analog lyd. Men hvorfor skulle man tilslutte optisk, hvis det ikke var for at få det digitale signalet helt frem til højttalerns D/A konverter. ?
Så kan du mene at det ikke betyder noget. Det vil så være DIN mening. Geoff Martin har lovet at tage dette emne op i Struer. (se side 700)  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |