Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 05:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 30 Juli 2015 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Til orientering -
 
Da Bang & Olufsen udviklede BeoLab 5, også med muligheden for Coaxial S/Pdif tilslutning,
ofrede B&O hvad der skal til for at kunne styre lydstyrken direkte på BL5 med Beo 4.
 
Dette har B&O ikke givet mulighed for med BeoLab 17. /18. /19. og BeoLab 20.
selv om denne serie kan tilsluttes S/Pdif optisk Toslink. Så det er her jeg og folk
på BeoWorld ønsker at Bang & Olufsen finder en løsning.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Nirosan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 September 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 30 Juli 2015 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Nogen rygter om hvornår vi for den del af software opdateringen som ikke var med sidste gang.
Til top Vis Nirosan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nirosan
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 31 Juli 2015 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Hej Nirosan

Bang & Olufsen udsender mange software opdateringer,
hvad er det for en opdateringer du efterspørger. ?

_________________________________________

'Love Affair Collection' -

BeoLab 19. Sub

BeoOne.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Nirosan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 September 2011
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 38
Sendt: 31 Juli 2015 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Peter Pan]

Hej Nirosan


Bang & Olufsen udsender mange software opdateringer, hvad er det for en opdateringer du efterspørger. ?



Den del som ikke var med i den opdateringen som kom inden sommerferien.
Har en Beoplay A9 som er opsat i køkkenet som en form for link rums højtaler.
Til top Vis Nirosan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nirosan
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 31 Juli 2015 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Nirosan skrev:
[QUOTE=Peter Pan]

Hej Nirosan


Bang & Olufsen udsender mange software opdateringer, hvad er det for en opdateringer du efterspørger. ?



Den del som ikke var med i den opdateringen som kom inden sommerferien.
Har en Beoplay A9 som er opsat i køkkenet som en form for link rums højtaler.


Hej Nirosan,
hvis din A9 er en første generation A9, skal du ikke forvente nogen opdatering dér - i hvert fald ikke noget,
der vil ændre voldsomt på tingene!!!

Hvis det skulle være en 2. generation' A9, vil den kunne indgå i et setup med andre NL-produkter f.eks en BS Moment eller Moment
ved at kunne join'e ind i det som afspilles.
Da den (2. generation'en) ikke har en ir-receiver, skal du bruge BeoMusic app'en til at vælge den som afspille-enhed iøvrigt.
Denne opdatering er (sammen med de øvrige vedr 'multiroom') annonceret til at komme i september (nærmere vides ikke).
En ny version af BeoMusic-app'en er også undervejs.
N.B. Essence-hjulet kan også bruges til styring af visse funktioner.

P.S. Spørg eventuelt din forhandler også - og lad os høre, hvad han siger til det.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 31 Juli 2015 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Fint beobrian


Hvis det er ok at konvetere til analog lyd. Men hvorfor skulle man tilslutte optisk, hvis det ikke var for at få det digitale signalet helt frem til
højttalerns D/A konverter. ?


Så kan du mene at det ikke betyder noget. Det vil så være DIN mening.Geoff Martin har lovet at tage dette emne op i Struer. (se side 700)



En mening, som jeg da i hvert fald tenderer til!
Jeg betvivler, at du vil kunne høre blot den mindste forskel (alt andet lige - specielt mht lydstyrken).
Hvorfor du - med vold og magt - vil tilslutte via digital-kabel, forstår JEG til gengæld ikke.

MM


__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 31 Juli 2015 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Husk det hele handler om at slippe for at skulle købe et BeoSystem 4 BeoVision tv med indbygget center/ stereo højttaler.
Dette vil jeg personligt aldrig kunne finde på.
Så enten kommer B&O med et tv hvor center højttaleren er valgfri.
Ellers bliver det et non-b&o tv til tredje del af B&O's pris, og en 5.1 digital audio løsning.
Bang & Olufsen - I har ca. 5 år til at finde en løsning, for så holder mit BV. 7 nok ikke meget længere.  ]


Ja - vi har forstået , at det drejer sig om at slippe for et moderne B&O-tv!!!
Jeg ønsker dig god fornøjelse med at finde en løsning, der - blot tilnærmelsesvis - nærmer sig helhedløsningen ved brug af et B&O-tv.
Desuden skal det nok vise sig at være dyrere alt i alt (Sharp'en alene koster ca. 5000$).
Brug af en WiSA-transmitter-løsning (som du skildrer hér) giver dig højst en 2.1-løsning.

God jagt på din lykke. Du har jo 5 år endnu, som du skriver - det kan blive til mange sider på tråden

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 31 Juli 2015 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

@Nirosan - og alle interesserede:

Se HER

MM



__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 31 Juli 2015 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

millemis skrev -
Hvorfor du - med vold og magt - vil tilslutte via digital-kabel, forstår JEG til gengæld ikke.
 
Hvis du ser dig lidt omkring på denne og andre Hi-Fi tråde, ser du at der er stor interesse
også fra entusiaster for at streame audio, og beholde det digitale signal så langt frem i kæden
som det er muligt. Det vil sige, helt frem til den aktive højttalers indbygget DAC konverter. 
 
Ægte high-end højttaler, som mine trådløse Xeo lydreguleres da også med en fjernbetjening
direkte på højttalerne, på samme måde som det også er muligt med BeoLab 5. Men spørger
du hvad for elektronik der benyttes for at gøre volume styringen mulig, er jeg dig svar skyldig.
 
Det tror jeg til gengæld du MM, har en idé om.   


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 31 Juli 2015 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Hvis du ser dig lidt omkring på denne og andre Hi-Fi tråde, ser du at der er stor interesse også fra entusiaster for at streame audio, og beholde
det digitale signal så langt frem i kæden


Jeg ved, at det er et stort dogma, at det skal være sådan - har hørt det gentaget som et mantra ganske ofte.
Ikke blot på denne og andre tråde, men også blandt alle audiofil-nørderne.
Man er ikke vandt til et balanceret line-signal, men tror at alternativet (til den fremførte) digitale forbindelse,
er et forstærket analogt signal gennem mere eller mindre følsomme kobberkabler.
Ikke mange kender til den måde, B&O har gjordt det på i årevis.
Og skal man vælge mellem disse to, er det digitale signal ud til højtalerne jo nok at foretrække.

Jeg spørger blot igen - mener du virkelig, at du kan høre en forskel på et powerlink-opkoplet og et digitalt opkoplet signat til en BL???
Jeg snakker ikke om audiofile dogmer, men om det virkelige liv!

P.S. Og hvordan har du tænkt dig at gøre det i et 5.1/7.1 setup....i det virkelige liv.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 31 Juli 2015 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Og så synes jeg forøvrigt, at det som jeg linkede til ovenfor, er langt mere interessant!

M M

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 31 Juli 2015 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

millemis skrev
mener du virkelig, at du kan høre en forskel på et powerlink-opkoplet og et digitalt opkoplet signal
 
Jeg har lyttet til de "nye" BeoLab, både med PL kabler og trådløse, men ikke med Optisk tilslutning.
Så det kan jeg ikke svare på. Derimod har jeg hørt BeoLab 5 i digital option. Her er ingen tvivl om
jeg bedst kan lide lyden via coaxial tilslutning.   
 
millemis skrev
P.S. Og hvordan har du tænkt dig at gøre det i et 5.1/7.1 setup....i det virkelige liv.
 
Jeg forestiller mig at alene vi her taler om at modtage streamer audio, for stereo lytning.
Men selvfølgelig kan det lade sig gøre at sende digital signaler til 5.1/7.1 setup, hvis B&O
finder en god grund til at udvikle de rigtige højttaler til formålet. Det var du selv var inde på
da vi skrev om Vejrups Dolby Atmos 7.1.4 Cinema.  


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 31 Juli 2015 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

PS millemis


Bang & Olufsens BeoLink Multiroom.

BeoMusic App arbejder sammen med BeoSound Essence, BeoSound Moment
og BeoPlay A9*. Download den gratis i App Store og Google Play. BeoMusic
App fås til iPhone, iPad og iPad mini (iOS 7.1 og nyere) samt Android-
smartphones (Android 4.1 og nyere).

* BeoMusic App kræver BeoPlay A9 (2nd generation)

BeoMusic App - Link.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 31 Juli 2015 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  


Den nye BeoMusic app er altså ikke tilgængelig endnu.

Multiroom-siden, som du linker til, er sandsynligvis en endnu ufærdig udgave.

Mon ikke det er en smutter, at den er gået online.

MM


__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 31 Juli 2015 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Nå da MM -

Hvor længe mon Bang & Olufsen har tænkt sig at holde sommerferie.
Pengene fra deres sidste fra salg må de da snart have brugt. 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 31 Juli 2015 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

De har sikkert ikke nok på kistebunden til at holde så meget sommerferie, som Peter Pan - vel

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 August 2015 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

MM
 
Tror du B&O kender ordsproget, man skal yde før man kan nyde.
For der er sku godt nok langt mellem interessante nyheder, hvis du spørger mig.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Henning P
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Maj 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 230
Sendt: 01 August 2015 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
MM

 

Tror du B&O kender ordsproget, man skal yde før man kan nyde.For der er sku godt nok langt mellem interessante nyheder, hvis du spørger
mig.


Peter syntes du virkelig der ikke er nogle nyheder    Hvis nu alle beholdt deres udstyr lige så længe som dig så var B&O jo nol lukket for mange år
siden.    Jeg syntes de har den stærkeste produkt serie nu.
Til top Vis Henning P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henning P
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 August 2015 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Her ser du fjernbetjeningen til et trådløst multirum system for både analog og digitale audio
signaler, som har kunne købes de sidste fire år. Og så bliver det produceret i Danmark.

Så Henning P - Der findes alternative muligheder hvis man ikke vil vente på B&O.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 01 August 2015 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Nu forstår jeg din begejstring for Xeo-linien bedre - det er da en fjernbetjening som både Peter Bams og Peter Pan kan finde ud af at bruge
Sådan lidt lige som de gamle trykknap-telefoner fra forrige årtusind!

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes