| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 30 Juli 2015 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til orientering -
Da Bang & Olufsen udviklede BeoLab 5, også med muligheden for Coaxial S/Pdif tilslutning, ofrede B&O hvad der skal til for at kunne styre lydstyrken direkte på BL5 med Beo 4.
Dette har B&O ikke givet mulighed for med BeoLab 17. /18. /19. og BeoLab 20. selv om denne serie kan tilsluttes S/Pdif optisk Toslink. Så det er her jeg og folk på BeoWorld ønsker at Bang & Olufsen finder en løsning. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Nirosan Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2011 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 30 Juli 2015 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen rygter om hvornår vi for den del af software opdateringen som ikke var med sidste gang.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 31 Juli 2015 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nirosan
Bang & Olufsen udsender mange software opdateringer, hvad er det for en opdateringer du efterspørger. ?
_________________________________________
'Love Affair Collection' -

BeoLab 19. Sub

BeoOne. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Nirosan Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2011 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 31 Juli 2015 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Peter Pan] Hej Nirosan
Bang & Olufsen udsender mange software opdateringer, hvad er det for en opdateringer du efterspørger. ?
Den del som ikke var med i den opdateringen som kom inden sommerferien.
Har en Beoplay A9 som er opsat i køkkenet som en form for link rums højtaler.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 31 Juli 2015 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nirosan skrev:
| [QUOTE=Peter Pan] Hej Nirosan
Bang & Olufsen udsender mange software opdateringer, hvad er det for en opdateringer du efterspørger. ?
Den del som ikke var med i den opdateringen som kom inden sommerferien.
Har en Beoplay A9 som er opsat i køkkenet som en form for link rums højtaler.
|
|
|
Hej Nirosan,
hvis din A9 er en første generation A9, skal du ikke forvente nogen opdatering dér - i hvert fald ikke noget,
der vil ændre voldsomt på tingene!!!
Hvis det skulle være en 2. generation' A9, vil den kunne indgå i et setup med andre NL-produkter f.eks en BS Moment eller Moment
ved at kunne join'e ind i det som afspilles.
Da den (2. generation'en) ikke har en ir-receiver, skal du bruge BeoMusic app'en til at vælge den som afspille-enhed iøvrigt.
Denne opdatering er (sammen med de øvrige vedr 'multiroom') annonceret til at komme i september (nærmere vides ikke).
En ny version af BeoMusic-app'en er også undervejs.
N.B. Essence-hjulet kan også bruges til styring af visse funktioner.
P.S. Spørg eventuelt din forhandler også - og lad os høre, hvad han siger til det.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 31 Juli 2015 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Fint beobrian
Hvis det er ok at konvetere til analog lyd. Men hvorfor skulle man tilslutte optisk, hvis det ikke var for at få det digitale signalet helt frem til
højttalerns D/A konverter. ?
Så kan du mene at det ikke betyder noget. Det vil så være DIN mening.Geoff Martin har lovet at tage dette emne op i Struer. (se side 700) 
|
|
|
En mening, som jeg da i hvert fald tenderer til!
Jeg betvivler, at du vil kunne høre blot den mindste forskel (alt andet lige - specielt mht lydstyrken).
Hvorfor du - med vold og magt - vil tilslutte via digital-kabel, forstår JEG til gengæld ikke.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 31 Juli 2015 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Husk det hele handler om at slippe for at skulle købe et BeoSystem 4 BeoVision tv med indbygget center/ stereo højttaler.
Dette vil jeg personligt aldrig kunne finde på.
Så enten kommer B&O med et tv hvor center højttaleren er valgfri.
Ellers bliver det et non-b&o tv til tredje del af B&O's pris, og en 5.1 digital audio løsning.
Bang & Olufsen - I har ca. 5 år til at finde en løsning, for så holder mit BV. 7 nok ikke meget længere.  ] |
|
|
Ja - vi har forstået , at det drejer sig om at slippe for et moderne B&O-tv!!!
Jeg ønsker dig god fornøjelse med at finde en løsning, der - blot tilnærmelsesvis - nærmer sig helhedløsningen ved brug af et B&O-tv.
Desuden skal det nok vise sig at være dyrere alt i alt (Sharp'en alene koster ca. 5000$).
Brug af en WiSA-transmitter-løsning (som du skildrer hér) giver dig højst en 2.1-løsning.
God jagt på din lykke. Du har jo 5 år endnu, som du skriver - det kan blive til mange sider på tråden
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 31 Juli 2015 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Nirosan - og alle interesserede:
Se HER
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 31 Juli 2015 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev - Hvorfor du - med vold og magt - vil tilslutte via digital-kabel, forstår JEG til gengæld ikke.
Hvis du ser dig lidt omkring på denne og andre Hi-Fi tråde, ser du at der er stor interesse også fra entusiaster for at streame audio, og beholde det digitale signal så langt frem i kæden
som det er muligt. Det vil sige, helt frem til den aktive højttalers indbygget DAC konverter.
Ægte high-end højttaler, som mine trådløse Xeo lydreguleres da også med en fjernbetjening direkte på højttalerne, på samme måde som det også er muligt med BeoLab 5. Men spørger du hvad for elektronik der benyttes for at gøre volume styringen mulig, er jeg dig svar skyldig.
Det tror jeg til gengæld du MM, har en idé om. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 31 Juli 2015 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hvis du ser dig lidt omkring på denne og andre Hi-Fi tråde, ser du at der er stor interesse også fra entusiaster for at streame audio, og beholde
det digitale signal så langt frem i kæden |
|
|
Jeg ved, at det er et stort dogma, at det skal være sådan - har hørt det gentaget som et mantra ganske ofte.
Ikke blot på denne og andre tråde, men også blandt alle audiofil-nørderne.
Man er ikke vandt til et balanceret line-signal, men tror at alternativet (til den fremførte) digitale forbindelse,
er et forstærket analogt signal gennem mere eller mindre følsomme kobberkabler.
Ikke mange kender til den måde, B&O har gjordt det på i årevis.
Og skal man vælge mellem disse to, er det digitale signal ud til højtalerne jo nok at foretrække.
Jeg spørger blot igen - mener du virkelig, at du kan høre en forskel på et powerlink-opkoplet og et digitalt opkoplet signat til en BL???
Jeg snakker ikke om audiofile dogmer, men om det virkelige liv!
P.S. Og hvordan har du tænkt dig at gøre det i et 5.1/7.1 setup....i det virkelige liv.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 31 Juli 2015 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så synes jeg forøvrigt, at det som jeg linkede til ovenfor, er langt mere interessant!
M  M __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 31 Juli 2015 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev mener du virkelig, at du kan høre en forskel på et powerlink-opkoplet og et digitalt opkoplet signal
Jeg har lyttet til de "nye" BeoLab, både med PL kabler og trådløse, men ikke med Optisk tilslutning. Så det kan jeg ikke svare på. Derimod har jeg hørt BeoLab 5 i digital option. Her er ingen tvivl om jeg bedst kan lide lyden via coaxial tilslutning.
millemis skrev P.S. Og hvordan har du tænkt dig at gøre det i et 5.1/7.1 setup....i det virkelige liv.
Jeg forestiller mig at alene vi her taler om at modtage streamer audio, for stereo lytning.
Men selvfølgelig kan det lade sig gøre at sende digital signaler til 5.1/7.1 setup, hvis B&O finder en god grund til at udvikle de rigtige højttaler til formålet. Det var du selv var inde på da vi skrev om Vejrups Dolby Atmos 7.1.4 Cinema. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 31 Juli 2015 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS millemis

Bang & Olufsens BeoLink Multiroom.

BeoMusic App arbejder sammen med BeoSound Essence, BeoSound Moment og BeoPlay A9*. Download den gratis i App Store og Google Play. BeoMusic App fås til iPhone, iPad og iPad mini (iOS 7.1 og nyere) samt Android- smartphones (Android 4.1 og nyere).
* BeoMusic App kræver BeoPlay A9 (2nd generation)
BeoMusic App - Link. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 31 Juli 2015 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den nye BeoMusic app er altså ikke tilgængelig endnu.
Multiroom-siden, som du linker til, er sandsynligvis en endnu ufærdig udgave.
Mon ikke det er en smutter, at den er gået online.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 31 Juli 2015 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå da MM -
Hvor længe mon Bang & Olufsen har tænkt sig at holde sommerferie. Pengene fra deres sidste fra salg må de da snart have brugt.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 31 Juli 2015 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
De har sikkert ikke nok på kistebunden til at holde så meget sommerferie, som Peter Pan - vel
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 01 August 2015 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
MM
Tror du B&O kender ordsproget, man skal yde før man kan nyde. For der er sku godt nok langt mellem interessante nyheder, hvis du spørger mig.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Henning P Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 01 August 2015 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
MM
Tror du B&O kender ordsproget, man skal yde før man kan nyde.For der er sku godt nok langt mellem interessante nyheder, hvis du spørger
mig.  |
|
|
Peter syntes du virkelig der ikke er nogle nyheder Hvis nu alle beholdt deres udstyr lige så længe som dig så var B&O jo nol lukket for mange år
siden. Jeg syntes de har den stærkeste produkt serie nu.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 01 August 2015 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|

Her ser du fjernbetjeningen til et trådløst multirum system for både analog og digitale audio signaler, som har kunne købes de sidste fire år. Og så bliver det produceret i Danmark.
Så Henning P - Der findes alternative muligheder hvis man ikke vil vente på B&O.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 01 August 2015 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu forstår jeg din begejstring for Xeo-linien bedre - det er da en fjernbetjening som både Peter Bams og Peter Pan kan finde ud af at bruge
Sådan lidt lige som de gamle trykknap-telefoner fra forrige årtusind!
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |