| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 01 August 2015 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henning P skrev:
Peter Pan skrev:
MM
Tror du B&O kender ordsproget, man skal yde før man kan nyde.For der er sku godt nok langt mellem interessante nyheder, hvis du spørger
mig.  |
|
|
Peter syntes du virkelig der ikke er nogle nyheder Hvis nu alle beholdt deres udstyr lige så længe som dig så var B&O jo nol lukket for mange år
siden. Jeg syntes de har den stærkeste produkt serie nu. |
|
|
Altså Henning P - Peter Pan er på udkig efter noget med blanke overflader og store glasfronter......
Helst noget, der ligner det, som han har i forvejen derhjemme.
Når det gælder det rent tekniske, er en remote, som den fra Xeo-systemet, vist højdepunktet af det, som han kan klare at håntere
Ikke så underligt, at han ikke finder noget i det moderne B&O, som appelerer til ham.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 01 August 2015 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Henning P Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 01 August 2015 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter
Det må jeg sige. Det er er noget af en fjernbetjening du har der og den er Dansk
Den var ikke kommet ind i mit hjem Nok heller ikke andre der vil have lidt kvalitet
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 01 August 2015 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis Jeg er glad for du er så engageret på denne tråd, men skulle du køre tråden alene havde vi fået de
samme B&O floskler igen og igen, og højest et billede en gang imellem, af kedelige moderen B&O
produkter, næsten uden design. Bemærk for øvrigt at BeoSound 9000 var med på dit BeoRum link.
Lidt ældre flot designet B&O, samt nogle diskussioner om hvorfor og hvorfor ikke, vil jeg mene gør
tråden mere spændende, for andre end dig MM, og den tidligere B&O ansatte beobrian.
Mellem 1000 & 2000 besøger tråden i døgnet, så helt tosset kan vores indlæg vel ikke være, selv
om vi ikke er enige om design retningen hos Bang & Olufsen for tiden.
Blanke aluminium overflader og sorte glasfronter kan vel godt indeholde den stærkeste produkt serie
som Henning P skriver B&O har nu, hvad jeg ikke er uenig i. Det tager bare stadig for lang tid at udvikle,
og bliver for øvrigt først bliver hver at eje, når anden generation af samme produkt bliver lanceret. Eks.-
BeoPlay A9. Derfor når B&O ofte at blive overhalet af både billigere og teknisk smartere produkter. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 01 August 2015 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hellere 'B&O-floskler' end 'Xeo-floskler' på denne B&O-tråd.
Og gerne diskussioner - men det skal der nok flere til end blot en P.P. og en MM.
Dér må nogle af de 1000/2000 besøgere vist på banen.
Nu er det jo langt fra alle, der gider/har mulighed for at sidde klistret til pc'en dagen lang,
så det bliver ikke til mange billeder, så længe de ikke kan indsættes på siden fra en tablet/smartphone...
Jeg er sikker på, at 'dit problem' med nyere B&O-grej bunder i, at du har nok i det du har nu,
og at du glemmer, at B&O producerer til nutiden og fremtiden - ikke til fortiden.
Hvad der var godt for ti/tyve år siden, behøver ikke at være det nu - og behøver ikke at være kedeligt,
hvilket selvfølgelig altid kan diskuteres.
Men hvem har behov for en BS9000, hvis de ikke køber cd'er mere - og i stedet for streamer (lokalt eller fra en musik-tjeneste).
Når den er med i reklamerne for det nye link-koncept, er det jo fordi, man - netop med B&O-produkter - ikke behøver at skrotte noget,
der fungerer, hvis man stadigvæk har brug for det (det har jeg f.eks).
Integration af nyt med ældre systemer har altid været kendetegnende for B&O's strategi.
Hvormed vi er ved udviklings-hastighed.
B&O er et lille firma - men deres koncept er vidtfavnende, og integrerer både video- og audio-produkter (inklusive højtalere).
Det er ikke noget problem at sende et nyt koncept på markedet, når man starter fra bunden med et par højtalere (ja, jeg snakker om Xeo).
Og selv her er man først nu ved anden generation (Peter Pan må nøjes med første generation) nået til noget, der halvvejs kunne bruges.
Kunne bruges - hvis ikke lige der var så meget andet tilsvarende at vælge i mellem.
Og hvis ikke lige man er så utålmodig, at man ikke gider at vente på at 'the real thing' - B&O's NL-multiroom setup - bliver lanceret.
Hvor vidt du i dine omgivelser (et alt-i-en stue-setup) vil have brug for de muligheder, som det giver, skal jeg lade være usagt.
Det er nok ikke lige den situation, som B&O har tænkt på, da de begyndte multiroom-udviklingen.
Lad os se i løbet af efteråret, hvad folk siger, når de har haft mulighed for at opleve sådant et setup.
Savner de stadigvæk glas-og stål-fronter, ved du jo, hvor sådan noget stadigvæk kan købes
Til den tid kan du så lave et indlæg om det, der 'er smartere'.
Det vil sikkert være nemt nok at skrive om noget, der 'er billigere',
men om du så synes, at det er smartere, er jeg spændt på.
Beklager - (heller) intet billede denne gang, du må tygge dig gennem teksten i stedet
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 01 August 2015 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 01 August 2015 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det er jo gammelt nyt - har jeg da allerede læst...
...og diverse andre steder også.
Hvis man vil være lidt up-to-date på, hvad der har ændret sig i en senere version, kan man f.eks læse her
http://www.computeraudiophile.com/content/658-dynaudio-xeo-6 -system-review/
Kopier selv linket - jeg gider ikke bøvle med et klikbart lige nu.
----
Jeg kan kun sige, jeg er glad for at mit B&O-5.1-setup også kan spille stereo - så jeg ved ikke rigtigt,
hvad jeg skulle bruge Xeo-sættet til.
Og kønt er det jo heller ikke ligefrem, vel
Her gælder åbenbart - for Peter Pan - andre regler for æstetiken, designet, end når det drejer sig om B&O's produkter.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 02 August 2015 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ millemis
Og jeg er glad for mit B&O-5.1-setup, til surround sound, f.eks når jeg ser Netflix film. Xeo systemer køre resten af tiden, som PC højttaler, og til stereo afspilning af musik fra
Net-radio og min Nas-server.
At opgradere til Xeo-6 vil jeg overveje, når den nye tilhørende stream boks bliver lanceret.
Med hensyn til Xeo's design, kan jeg leve med dette trådløse højttaler sæt, velvidende at jeg har sparet ca. 8.000 kr. I forhold til hvad - Søg evt. på dette Link.
Det vigtigste er, vi er glade for det vi har, og ikke føler et konstant behov for udskiftning.
Af ren interesse/ nysgerrighed følger jeg, hvad der ellers rører sig på A/V markedet, udover
hvad B&O kan præsterer. En ting er sikkert, folks behov har ændret sig. Mange er blevet langt
mere prisbevidste, og er ikke som tidligere tro mod en bestemt producent, f.eks B&O. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 02 August 2015 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rettelse: At opgradere til Xeo-4, vil jeg overveje, når den nye tilhørende stream boks bliver lanceret.
Se nu med streaming-boks - Tryk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 02 August 2015 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Artiklen er fra januar - det går ikke så hurtigt hos Dynaudio, hva'!
Måske 'der findes alternative muligheder, hvis man ikke vil vente på den Xeo-boks'
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 02 August 2015 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Det vigtigste er, vi er glade for det vi har, og ikke føler et konstant behov for udskiftning.
Af ren interesse/ nysgerrighed følger jeg, hvad der ellers rører sig på A/V markedet, udover hvad B&O kan præsterer. |
|
|
1: det er rigtigt - men alligevel tænker du på at udskifte dit nuværende Xeo-sæt
2: det har jeg gjordt i årevis - men har aldrig fundet noget, der kunne matche B&O's løsninger, set som en helhed.
Jeg supplerer med 3.parts-produkter - men erstatter ikke mit B&O med dem!
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 02 August 2015 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 02 August 2015 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 03 August 2015 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flotte billeder!
Men husk - Peter Pan kan hverken lide B&O's (nye) tv eller deres højtalere.
Han poster billederne, fordi han ikke har andet at tage sig til.
M  M __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 03 August 2015 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg skulle have været 'flink', skulle jeg vel have skrevet:
'Han poster dem af gammel vane'.
M  M __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 August 2015 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se her. hvad det kunne være blevet til hvis Bang & Olufsen igen kunne få råd til at hyre rigtige designer. Samtidigt kan i se hvorfor millemis pt. opføre sig som en mand bitter mand.
P.P 
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 August 2015 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg skulle været 'flink', er millemis måske kun bitter fordi han med alt sit skriveri på hifi4all
har forsømt sine vener over på BeoWold. Og så måske fordi B&O-ambassadøren føler han har
fortjent et vederlag, han godt ved B&O ikke har råd til at betale ham.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 August 2015 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til nuværende og kommende BeoVision Avant / BeoVision 11 ejer. På billederne ses front højttaler BeoLab 20 - BeoLab 5 - BeoLab 18. Det vil være interessant med lidt oplysninger om hvordan i udnytter de lyd muligheder der ligger i Avant / 11. Hvor mange af jer benytter egentligt denne mulighed i allerede har, - eller vil komme til at betale for hvis i køber et af de to fjernsyn. Personligt er jeg af den mening at surround sound oplevelsen for mit vedkommen med 5,1 er mindst den halve oplevelse, når jeg ser film. Netflix levere rimeligt god Dolby digital 5,1 lyd med deres nyere film. (1) Hvad indgår i jeres overvejelser - skal /skal ikke med hensyn til tilkøb af aktive BeoLab højttaler. (2) Vil det være af stor betydning for dig, med trådløs lydoverførsel. (3) Vil du heller bruge dine penge på at få stereo lyd i flere rum. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 03 August 2015 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
'På denne tråd håber jeg du vil være aktiv. Finder du nyt fra og om B&O så skriv.
Jeg vil hermed bede ejere af Bang & Olufsens produkter, bakke op om denne tråd.'
Sådan skrev Peter Pan på første side - den gang han startede denne tråd!
Alle eventyr starter med: Der var engang....
Hvordan synes i at dette eventyr er endt?
M  M __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 August 2015 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til nuværende og kommende BeoVision Avant / BeoVision 11 ejer. På billederne side 702 ses front højttaler BeoLab 20 - BeoLab 5 - BeoLab 18. Det vil være interessant med lidt oplysninger om hvordan i udnytter de lyd muligheder der ligger i Avant / 11. Hvor mange af jer benytter egentligt denne mulighed i allerede har, - eller vil komme til at betale for hvis i køber et af de to fjernsyn. Personligt er jeg af den mening at surround sound oplevelsen for mit vedkommen med 5,1 er mindst den halve oplevelse, når jeg ser film. Netflix levere rimeligt god Dolby digital 5,1 lyd med deres nyere film. (1) Hvad indgår i jeres overvejelser - skal /skal ikke med hensyn til tilkøb af aktive BeoLab højttaler. (2) Vil det være af stor betydning for dig, med trådløs lydoverførsel. (3) Vil du heller bruge dine penge på at få stereo lyd i flere rum. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |