Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 07:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 01 August 2015 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Henning P skrev:
Peter Pan skrev:
MM

 

Tror du B&O kender ordsproget, man skal yde før man kan nyde.For der er sku godt nok langt mellem interessante nyheder, hvis du spørger
mig.


Peter syntes du virkelig der ikke er nogle nyheder    Hvis nu alle beholdt deres udstyr lige så længe som dig så var B&O jo nol lukket for mange år
siden.    Jeg syntes de har den stærkeste produkt serie nu.


Altså Henning P - Peter Pan er på udkig efter noget med blanke overflader og store glasfronter......
Helst noget, der ligner det, som han har i forvejen derhjemme.
Når det gælder det rent tekniske, er en remote, som den fra Xeo-systemet, vist højdepunktet af det, som han kan klare at håntere

Ikke så underligt, at han ikke finder noget i det moderne B&O, som appelerer til ham.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 August 2015 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Tyst! millemis jeg har ikke tid lige nu.
Jeg fundet noget spændende til Xeo-systemet - Tryk her.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Henning P
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Maj 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 230
Sendt: 01 August 2015 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Peter
Det må jeg sige. Det er er noget af en fjernbetjening du har der og den er Dansk   
Den var ikke kommet ind i mit hjem   Nok heller ikke andre der vil have lidt kvalitet
Til top Vis Henning P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henning P
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 August 2015 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

millemis
 
Jeg er glad for du er så engageret på denne tråd, men skulle du køre tråden alene havde vi fået de
samme B&O floskler  igen og igen, og højest et billede en gang imellem, af kedelige moderen B&O
produkter, næsten uden design. Bemærk for øvrigt at BeoSound 9000 var med på dit BeoRum link.
 
Lidt ældre flot designet B&O, samt nogle diskussioner om hvorfor og hvorfor ikke, vil jeg mene gør
tråden mere spændende, for andre end dig MM, og den tidligere B&O ansatte beobrian.
 
Mellem 1000 & 2000 besøger tråden i døgnet, så helt tosset kan vores indlæg vel ikke være, selv
om vi ikke er enige om design retningen hos Bang & Olufsen for tiden.
 
Blanke aluminium overflader og sorte glasfronter kan vel godt indeholde den stærkeste produkt serie
som Henning P skriver B&O har nu, hvad jeg ikke er uenig i. Det tager bare stadig for lang tid at udvikle,
og bliver for øvrigt først bliver hver at eje, når anden generation af samme produkt bliver lanceret. Eks.-
 BeoPlay A9. Derfor når B&O ofte at blive overhalet af både billigere og teknisk smartere produkter.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 01 August 2015 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Hellere 'B&O-floskler' end 'Xeo-floskler' på denne B&O-tråd.

Og gerne diskussioner - men det skal der nok flere til end blot en P.P. og en MM.
Dér må nogle af de 1000/2000 besøgere vist på banen.

Nu er det jo langt fra alle, der gider/har mulighed for at sidde klistret til pc'en dagen lang,
så det bliver ikke til mange billeder, så længe de ikke kan indsættes på siden fra en tablet/smartphone...

Jeg er sikker på, at 'dit problem' med nyere B&O-grej bunder i, at du har nok i det du har nu,
og at du glemmer, at B&O producerer til nutiden og fremtiden - ikke til fortiden.
Hvad der var godt for ti/tyve år siden, behøver ikke at være det nu - og behøver ikke at være kedeligt,
hvilket selvfølgelig altid kan diskuteres.

Men hvem har behov for en BS9000, hvis de ikke køber cd'er mere - og i stedet for streamer (lokalt eller fra en musik-tjeneste).

Når den er med i reklamerne for det nye link-koncept, er det jo fordi, man - netop med B&O-produkter - ikke behøver at skrotte noget,
der fungerer, hvis man stadigvæk har brug for det (det har jeg f.eks).
Integration af nyt med ældre systemer har altid været kendetegnende for B&O's strategi.

Hvormed vi er ved udviklings-hastighed.
B&O er et lille firma - men deres koncept er vidtfavnende, og integrerer både video- og audio-produkter (inklusive højtalere).
Det er ikke noget problem at sende et nyt koncept på markedet, når man starter fra bunden med et par højtalere (ja, jeg snakker om Xeo).
Og selv her er man først nu ved anden generation (Peter Pan må nøjes med første generation) nået til noget, der halvvejs kunne bruges.

Kunne bruges - hvis ikke lige der var så meget andet tilsvarende at vælge i mellem.
Og hvis ikke lige man er så utålmodig, at man ikke gider at vente på at 'the real thing' - B&O's NL-multiroom setup - bliver lanceret.

Hvor vidt du i dine omgivelser (et alt-i-en stue-setup) vil have brug for de muligheder, som det giver, skal jeg lade være usagt.
Det er nok ikke lige den situation, som B&O har tænkt på, da de begyndte multiroom-udviklingen.

Lad os se i løbet af efteråret, hvad folk siger, når de har haft mulighed for at opleve sådant et setup.
Savner de stadigvæk glas-og stål-fronter, ved du jo, hvor sådan noget stadigvæk kan købes

Til den tid kan du så lave et indlæg om det, der 'er smartere'.
Det vil sikkert være nemt nok at skrive om noget, der 'er billigere',
men om du så synes, at det er smartere, er jeg spændt på.

Beklager - (heller) intet billede denne gang, du må tygge dig gennem teksten i stedet

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 August 2015 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Absolut! kun tilladt læsning for millemis - Link.

                     



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 01 August 2015 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Jamen det er jo gammelt nyt - har jeg da allerede læst...
...og diverse andre steder også.

Hvis man vil være lidt up-to-date på, hvad der har ændret sig i en senere version, kan man f.eks læse her
http://www.computeraudiophile.com/content/658-dynaudio-xeo-6 -system-review/

Kopier selv linket - jeg gider ikke bøvle med et klikbart lige nu.

----

Jeg kan kun sige, jeg er glad for at mit B&O-5.1-setup også kan spille stereo - så jeg ved ikke rigtigt,
hvad jeg skulle bruge Xeo-sættet til.

Og kønt er det jo heller ikke ligefrem, vel
Her gælder åbenbart - for Peter Pan - andre regler for æstetiken, designet, end når det drejer sig om B&O's produkter.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 02 August 2015 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

@ millemis
 
Og jeg er glad for mit B&O-5.1-setup, til surround sound, f.eks når jeg ser Netflix film.
Xeo systemer køre resten af tiden, som PC højttaler, og til stereo afspilning af musik fra 
Net-radio og min Nas-server. 
 
At opgradere til Xeo-6 vil jeg overveje, når den nye tilhørende stream boks bliver lanceret.
 
Med hensyn til Xeo's design, kan jeg leve med dette trådløse højttaler sæt, velvidende
at jeg har sparet ca. 8.000 kr. I forhold til hvad - Søg evt. på dette Link.
 
Det vigtigste er, vi er glade for det vi har, og ikke føler et konstant behov for udskiftning.
 
Af ren interesse/ nysgerrighed følger jeg, hvad der ellers rører sig på A/V markedet, udover
hvad B&O kan præsterer. En ting er sikkert, folks behov har ændret sig. Mange er blevet langt
mere prisbevidste, og er ikke som tidligere tro mod en bestemt producent, f.eks B&O.  


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 02 August 2015 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Rettelse: At opgradere til Xeo-4, vil jeg overveje, når den nye tilhørende stream boks bliver lanceret.

Se nu med streaming-boks - Tryk her.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 02 August 2015 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Artiklen er fra januar - det går ikke så hurtigt hos Dynaudio, hva'!
Måske 'der findes alternative muligheder, hvis man ikke vil vente på den Xeo-boks'   

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 02 August 2015 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Det vigtigste er, vi er glade for det vi har, og ikke føler et konstant behov for udskiftning.
Af ren interesse/ nysgerrighed følger jeg, hvad der ellers rører sig på A/V markedet, udover hvad B&O kan præsterer. 

1: det er rigtigt - men alligevel tænker du på at udskifte dit nuværende Xeo-sæt
2: det har jeg gjordt i årevis - men har aldrig fundet noget, der kunne matche B&O's løsninger, set som en helhed.
Jeg supplerer med 3.parts-produkter - men erstatter ikke mit B&O med dem!

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 02 August 2015 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

millemis se svar her.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 02 August 2015 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Her lidt billeder til nuværende og kommende BeoVision Avant fan.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 03 August 2015 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Flotte billeder!
Men husk - Peter Pan kan hverken lide B&O's (nye) tv eller deres højtalere.
Han poster billederne, fordi han ikke har andet at tage sig til.

M M

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 03 August 2015 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg skulle have været 'flink', skulle jeg vel have skrevet:
'Han poster dem af gammel vane'.

M M

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 03 August 2015 kl. 00:32 | IP-adresse registreret  

Se her. hvad det kunne være blevet til hvis Bang & Olufsen
igen kunne få råd til at hyre rigtige designer. Samtidigt kan i
se hvorfor millemis pt. opføre sig som en mand bitter mand.

 P.P



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 03 August 2015 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg skulle været 'flink', er millemis måske kun bitter fordi han med alt sit skriveri på hifi4all
har forsømt sine vener over på BeoWold. Og så måske fordi B&O-ambassadøren føler han har
fortjent et vederlag, han godt ved B&O ikke har råd til at betale ham.
 
   
 
 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 03 August 2015 kl. 09:27 | IP-adresse registreret  

Til nuværende og kommende BeoVision Avant / BeoVision 11 ejer.
 
På billederne ses front højttaler BeoLab 20 - BeoLab 5 - BeoLab 18.
Det vil være interessant med lidt oplysninger om hvordan i udnytter de lyd
muligheder der ligger i Avant / 11. Hvor mange af jer benytter egentligt denne
mulighed i allerede har, - eller vil komme til at betale for hvis i køber et af de
to fjernsyn. Personligt er jeg af den mening at surround sound oplevelsen for
mit vedkommen med 5,1 er mindst den halve oplevelse, når jeg ser film.
Netflix levere rimeligt god Dolby digital 5,1 lyd med deres nyere film.
 
(1) Hvad indgår i jeres overvejelser - skal /skal ikke med hensyn til tilkøb af
aktive BeoLab højttaler. (2) Vil det være af stor betydning for dig, med trådløs
lydoverførsel. (3) Vil du heller bruge dine penge på at få stereo lyd i flere rum.   

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 03 August 2015 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

'På denne tråd håber jeg du vil være aktiv. Finder du nyt fra og om B&O så skriv.
Jeg vil hermed bede ejere af Bang & Olufsens produkter, bakke op om denne tråd.'

Sådan skrev Peter Pan på første side - den gang han startede denne tråd!

Alle eventyr starter med: Der var engang....
Hvordan synes i at dette eventyr er endt?

M M

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 03 August 2015 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Til nuværende og kommende BeoVision Avant / BeoVision 11 ejer.
 
På billederne side 702 ses front højttaler BeoLab 20 - BeoLab 5 - BeoLab 18.
Det vil være interessant med lidt oplysninger om hvordan i udnytter de lyd
muligheder der ligger i Avant / 11. Hvor mange af jer benytter egentligt denne
mulighed i allerede har, - eller vil komme til at betale for hvis i køber et af de
to fjernsyn. Personligt er jeg af den mening at surround sound oplevelsen for
mit vedkommen med 5,1 er mindst den halve oplevelse, når jeg ser film.
Netflix levere rimeligt god Dolby digital 5,1 lyd med deres nyere film.
 
(1) Hvad indgår i jeres overvejelser - skal /skal ikke med hensyn til tilkøb af
aktive BeoLab højttaler. (2) Vil det være af stor betydning for dig, med trådløs
lydoverførsel. (3) Vil du heller bruge dine penge på at få stereo lyd i flere rum.    

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes