| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 03 August 2015 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, lad os høre...
M-bitter-M
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 August 2015 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medens vi venter på de mange bud fra jer.
Har jeg lige et spørgsmål -
BeoSound Essence - Se under Tekniske specifikationer -
Netværksadgang via ethernet eller WiFi (WLAN 802,11 b/g 2,4 GHz)
Hvorfor mangler noget så grundlæggende som understøtter af 5,0 GHz i specifikationen. 
Tekniske specifikationer PDF: - Tryk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 August 2015 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 03 August 2015 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
BeoSound Essence - Se under Tekniske specifikationer -
Netværksadgang via ethernet eller WiFi (WLAN 802,11 b/g 2,4 GHz)
Hvorfor mangler noget så grundlæggende som understøtter af 5,0 GHz i specifikationen.  |
|
|
Et 5 Ghz-netværk er ikke per definition bedre end et 2,4 Ghz-netværk.
Én fordel er, at det kan være mere stabilt, hvis der er mange andre ting, der kører på 2,4-netværk i nærheden.
Til gengæld er rækkevidden mindre. Det er ikke hurtigere, hvilket i tilfælde af lydoverførsel heller ikke ville spille nogen rolle.
Jeg går ud fra, at de chip-set, man brugte den gang BS Essence blev udviklet, udelukkende indehold 2.4 Ghz-standarten.
I de allerfleste tilfælde - når folk har problemer med wifi - skyldes det en for dårligt konfigureret router.
Bemærk: B&O anbefaler et eget seperat netværk til deres produkter.
Dette bliver endnu mere aktuelt, hvis man har flere NL-produkter i sit setup - specielt,
hvis der iøvrigt er megen trafik på ens almindelige trådløse netværk.
Og hvad er der egentlig galt med at bruge et kabel i stedet - det kan i mange tilfælde udemærket lade sig gøre.
Blot fordi et produkt muliggør wifi-opkopling, behøver man jo ikke at bruge den.
Hvad Essence 2.Gen understøtter, vides ikke endnu - dvs jeg er ikke stødt på de konkrete specifikationer endnu.
Tålmodighed - kære Peter Pan - tålmodighed!
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 04 August 2015 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor B&O sparede 5 GHz. båndet væk i BeoSound Essence Mk.1 ved jeg ikke, men det er rigtigt at B&O anbefaler opsætning af et såkaldt Subnet.
Min erfaring: Det er vigtigt kun at opsætte Internet udbydernes (billige) router som et modem, og lade en kvalitets dual band router håndtere dit hjemme netværk.
I dag er 2,4 GHz og 5 GHz. to bånd normalt, for at give en sikker og god hastighed for Wi-Fi-forbindelser mellem dine enheder. Begge bånd er individuelt gode, men ønsker du at opnå det bedste resultat fra kælder til kvist, så benytter man dual band for Wi-Fi. En facilitet der gør dig istand til at overføre dine dit yndlings programmer til enhver tid, hvor du ønsker se eller lytte, samtidigt med en anden i hjemmet kan, sende og hente data. Benyttes Wi-Fi. mellem en transmitter og trådløse højttaler giver dual band også systemer de bedste muligheder for at finde den mest støjfrie overførsel. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 04 August 2015 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 04 August 2015 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
For de, der er interesseret i, hvordan B&O's NL-produkter og de ældre ML-produkter kan integreres,
og styres via den kommende nye BeoMusic app,
se denne tråd på Beoworld.
Nu også med billeder
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 04 August 2015 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå - Er i ved at finde ud af hvad i vil svare på spørgsmål, tidligere på denne side. ? 
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 05 August 2015 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
BeoSound Essence MK2 skulle komme August/ September. Nyt er muligvis - wifi option (5GHz wifi ?) |
|
|
Specs fra Essence 2. Generation er nu offentliggjordt.
'Netværksforbindelse via Ethernet og WiFi/WLAN
802.11 b/g/n (2.4 GHz & 5 GHz)'
står der.
Er du så glad Peter Pan
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 05 August 2015 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoLink Multiroom Whitepaper.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger


Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 05 August 2015 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har et spørgsmål om hovedtelefonforstærker og B&O anlæg:
På en alm forstærker tilslutter man hovedtelefonforstærker vis tape out, men hvordan tilslutter man den et Beocenter 8500 eller lignende anlæg?
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 05 August 2015 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mr_Tarantino.
Mon ikke man kan bruge Tape2-tilslutningen til det på en 8500.
Hvis du har 8500-centeret, så prøv med et 5-pol DIN -> phono R/L-kabel (det er vel det, som du skal have i ht-forstærkeren).
Der burde vel komme et line-signal fra den port.
Eller vent til Peter Pan vågner op - eller et andet klogt hoved
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 05 August 2015 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr_Tarantino.   ;  Det har du fået svar på før.
____________________________________________________________ _________________

Link. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger


Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 05 August 2015 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skulle angiveligt ikke virke med den almindelige udgang.
Kan nogen be eller afkræfte dette?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 05 August 2015 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr_Tarantino
Så smid dog den hovedtelefonforstærker ud, og køb B&O's hovedtelefoner. Fordele er lydstyrke styres med Beo4, og højttaler tilsluttet Beocenter 8500, slukker, når Jack 6,35 mm stereo stik sættes i. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 05 August 2015 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rolig nu, hr Pan.
Hvis manden vil have en ht-forstærker, er det vel hans sag!
Hovedtelefon-udgangen kan ikke bruges, da den jo er volumenreguleret.
Et sæt B&O hovedtelefoner kan iøvrigt udemærket bruges sammen med en ekstern ht-forstærker.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 05 August 2015 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kina-link skulle du da hellere sende til Struer.
Det ville deres advokat-afdeling nok blive begejstret for.
P.S du kunne jo prøve at bestille derovre - hvis det er noget du kan lide.
Og så berette om det her.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 05 August 2015 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 05 August 2015 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld Peter Pan,
men er 'dit' link bedre end det, som jeg allerede havde postet i eftermiddags
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 05 August 2015 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åbenbart millemis, jeg har overset det.
Her lidt inspiration til dig. BeoLab 6000 Mk 2 har du allerede, så mangler du bare BeoPlay V1- 40" i stuen samt et sæt baghøjttaler. 

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |