Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 20:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 09 August 2015 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

THXII - Beolab 14 :)
 
Ja en rigtig griner.
 
_________________________________
 
millemis - ALDRIG hørt en V1 derhjemme.

Det har været rigeligt at lytte til V1 i butikkerne, ca. lige så gyseligt som BL 14's satelliter.
 
Din reference er BeoPlay V1-32" hvor folk skal sidde og rode med diverse lydopsætninger. Men det var B&O's
eneste mulighed for at få deres nye indbyggede lavpris miniaturecenter højttaler enheder i et V1 til at lyde ca. som
de andre BeoPlay produkter. Du har aldrig lyttet til lyden fra BL 11 & BL 7-4, to super tilpasset center højttaler
hjemme hos dog selv. Spare - spare -spare er din prioritering når det har handlet om B&O indkøb.
Når du ikke en gang kan huske du har skrevet din mening om BeoSound Moment's design på BeoWorld inden for
de sidste 14 dage, hvordan skulle du så kunne huske hvordan en rigtig aktiv BeoLab centerhøjttaler kan lyde.
 
Historie for nybegynder -
Bang & Olufsen har tidligere skabt fjernsyn med fantastiske lydegenskaber. Deres udvalgte lytte test hold har besluttet
hvad der er den absolut bedste lydindstilling til brug med deres daværende højttaler sortimang. I lydopsætningen læger
vi så den valgte højttaler. Resultatet - En lyd som Bang & Olufsen efterfølgende skrev side op og ned om, med rosende
ord. Hvorfor skulle det dog have ændret sig. Come-on. BeoLab 5 bliver stadig den dag i dag betragtet som B&O's
bedste højttaler, men dengang blev der heller ikke spare noget.
 
Husk MM jeg har ret, og du får fred. Alt B&O under 500 watt ryger i kælderen.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 09 August 2015 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Rettelse: I lydopsætningen vælges så den valgte højttaler.

                            



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 09 August 2015 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg haft både Beolab 5 og Beolab 3 samt lånt Beolab 9.
Alle i en surround opsætning sammen med Beosystem 3 og Beolab 7,1 og senere Beolab 10.

Jeg kan på INGEN måder anbefale BL9 og jeg gentager - På INGEN måde anbefale BL9!

Beolab9, 3 & 5 har alle den samme begrænsning pga deres sprednings linse. Den spreder rigtigt flot til siderne, men spredningen
opad og nedad er yderst begrænset. Det gør at linsen SKAL være lige ud for ens øre, er den ikke det, så mister man detaljer -
Mange!

Beolab9 er simpelthen for lav og med mindre man sidder på en pude på gulvet eller man er dværg, så vil ens øre være langt over
linsen.

Om V1 ikke skulle være god nok eller ej, vil jeg ikke komme yderlig ind på. Har både BV7 og V1 herhjemme og nej V1 er på ingen
måde lige så kraftig som Beolab 7 center. Men dog står tale mere klart på V1 end på mit Beovision 7, så tror ikke det vil give
begrænsninger derved.

Men lyt ikke for meget til Peter Pan og Millemis, der er ingen af dem der har eller har haft nogle af de produkter du spørge om
hjemme    



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 10 August 2015 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
 
Har både BV7 og V1 herhjemme og nej V1 er på ingen måde lige så kraftig som Beolab 7 center.

Hej Pierre - Længe siden. Men JA sådan er det bare.
_____________________

Bang & Olufsen Kundeoplysnin - kundeservice. 
Fra Juli 2015 vil alle BeoSound Moment blive leveret i dele. Følg brugsanvisningen for selv at
montere BeoSound Moment. Har du problemer, henvend dig venligst til din B&O forhandler.

Derfor gider millemis ikke BeoSound Moment, for det kan han ikke finde ud af.   

_______________________

Jan Bødskov -

millemis fik ikke læst du nødig vil genere dine naboer, så havde han ikke skrevet alt det sluder.
Du gør bare det du syntes er det rigtige.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 10 August 2015 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Pierre

Forstår du ikke var helt tilfreds med BeoLab 5 heller.
Men det var første generation du havde, og du mishandlede dem.   

Sådan må du da ikke forsøge at ændre på BL 5's lyd spredning. Det kan kun gå galt.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 10 August 2015 kl. 07:38 | IP-adresse registreret  

B&O har nu lanceret den nye ML power box, der forbinder til NL / ML converter.
Dette eliminerer behovet for en ML mester til at køre BeoLab2000, BeoLab 3500 etc.

 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 10 August 2015 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Jan Bødskov -

millemis fik ikke læst du nødig vil genere dine naboer, så havde han ikke skrevet alt det sluder.
Du gør bare det du syntes er det rigtige.



Nøjagtigt som Peter Pan gør det....
....i to minutter, for så kommer fru Pan rendende og/eller naboerne banker på væggen

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 10 August 2015 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

B&O har nu lanceret den nye ML power box, der forbinder til NL / ML converter. Dette eliminerer behovet for en ML mester til
at køre BeoLab2000, BeoLab 3500 etc.


Det var da godt at jeg fik boret lidt efter detaljer i den tråd på Beoworld, der handler om dette....
....så Peter Pan kunne få et billede at poste på sin tråd.

Kildeangivelse skader mig bekendt ikke - men han ville nok hellere selv have laurbærbladene

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 10 August 2015 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

God morgen millemis
 
Det jeg hentyder til, er du skriver at kombination af BL3 og BL2/11 giver muligheder for at spille højt.
Ja, men du glemmer det det handler om, nemlig den bedre lydkvalitet der opnås ved også at få de lave
frekvenser med. Hvorfor glemmer du så det ? - Det gør du fordi lydkvalitet ikke er noget du omgiver
dig med i din hverdag.
 
Til dit indlæg nr. to i dag - Havde du beholdt en Windows PC, havde jeg være sparet for arbejdet med
at lægge billede dokumentation ind, for så kunne du selv have gjort det. Det skal så i retfærdighedens
navn med, at jeg hygger mig langt mere med div. billedemateriale end lange tekster, som du er rigtig
god til.     

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 10 August 2015 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
God morgen millemis Det jeg hentyder til, er du skriver at kombination af BL3 og BL2/11 giver muligheder for at spille højt.Ja,
men du glemmer det det handler om, nemlig den bedre lydkvalitet der opnås ved også at få de lave frekvenser med. Hvorfor glemmer du så det ? -
Det gør du fordi lydkvalitet ikke er noget du omgiver dig med i din hverdag. Til dit indlæg nr. to i dag - Havde du beholdt en Windows PC, havde jeg
være sparet for arbejdet med at lægge billede dokumentation ind, for så kunne du selv have gjort det. Det skal så i retfærdighedens navn med, at jeg
hygger mig langt mere med div. billedemateriale end lange tekster, som du er rigtig god til.     


God aften Peter Pan,
har jeg da virkelig udtrykt mig så dårligt - eller læste du bare det, du selv ville?

Jeg har ikke skrevet, man skulle vælge et sæt BL3 plus BL2/BL11, hvis man vil have mulighed for at spille høj.
Nok kan denne kombination spille højt, men jeg skrev netop, at man - hvis man ikke havde behov for/lyst til at skulle forstyrre sine naboer -
måske skulle vælge denne kombination i stedet for et sæt BL9. Især, hvis man så også har et mindre rum til rådighed.
Det er forøvrigt ikke svært at få 'de lave frekvenser med' ved BL3 plus BL2/BL11-kombinationen - det er blot 'nemmere' med et sæt BL9.

Personligt ser jeg intet behov for at give en subwoofer mere gas end at den blander sig med de øvrige højtalere.
Når jeg hører musik, er det ikke for subwooferens skyld, som når den bruges til 'knaldeffekter'
i et 5.1-film setup (og et basbetonet komprimeret Dolby Digital-lydspor).
Det er heller ikke nogen kunst at give bassen lidt mere volumen - som du jo øjensynligt ynder at gøre det - eller at
anvende delefrekvensen, så man overbetoner dele af de lave frekvenser, - booster dem - og dermed får musikken til at lyde 'fed'...
....indtil naboerne banker på eller fru Pan spørger, om det skal lyde sådan

---

Sætningen: 'fordi lydkvalitet ikke er noget du omgiver dig med i din hverdag' undlader jeg at kommentere.
For den er kun skrevet, fordi du håbede at kunne fremprovokere en reaktion fra mig

---

Med hensyn til billed-upload - dels har jeg (stadigvæk) en windows-maskine, dels kan dette udemærket gøre på en Mac.
På en iPad er dette (i dette forum) ikke muligt, så jeg nøjes tit med at linke til siden, hvor originalen findes.
Du får mig altså ikke til at rende til min stationære Mac i tide og utide eller starte min windows-maskine blot for at lægge et billede ind.

Iøvrigt satser jeg ofte på, at du gør det - men det kan vel ikke være for meget forlangt, at du angiver en kilde,
så man selv kan se den oprindelige sammenhang.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 11 August 2015 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Et sidste godnat-tip til Peter Pan

Måske skulle du investere i et sæt Beats hovedtelefoner, så du kan få dine bas-lyster styret
uden at naboerne behøver at lytte med

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Jan Bødskov
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 11 August 2015 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

Igen, mange tak for svar allesammen
Der er ikke andet for end at jeg må prøve BL 3/11 kombi og BL9 af hjemme i stuen, og se om rækkehusene vælter
Til top Vis Jan Bødskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Bødskov
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 11 August 2015 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

B&O emner på HIFI4ALL af Peter Pan.
 
 
 
 
Emne oversigt -
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Husk! hvis alle spørgsmål og svar bliver sendt på "Privat post"
var her ikke noget forum at læse i, og søge på.
 
Vær venlig ikke at sende privat meddelelser om tekniske spørgsmål.
Benyt en af ovenstående tråd, det er det de er til for. 
 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 11 August 2015 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Sådan

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
THXII
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 12 August 2015 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Jan Bødskov skrev:
Igen, mange tak for svar allesammen
Der er ikke andet for end at jeg må prøve BL 3/11 kombi og BL9 af hjemme i stuen, og se om rækkehusene vælter


Go aften Jan, hvor bor i landet?
Jeg har et par interessant setup, du kan lytte til, aner ikke hvor PP har lyttet til BL14, men måske ka han ikk håndtere indstilling eller er tonedøv😁?

Så ska du på tur engang, ka du altid sende en PM😊

Må gerne citer i dag👍🏻

__________________
Det er godt nok godt.
Til top Vis THXII's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af THXII
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 13 August 2015 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

P.P.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2168
Sendt: 13 August 2015 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

B&O nye regnskab er endnu mere katastrofalt en ventet.

http://finans.dk/live/erhverv/ECE7930990/Aktien-dykker-over- 13-pct.-BO-leverede-endnu-et-kæmpe-underskud/?ctxref=ext

Alt taler desværre for at B&O vil fusionere med et af de store elektronik firmaer inden for de kommende år. Hvis jeg var aktionær var det
også det jeg ville håbe på. De sælger simpelt hen så små serier til at de kan klare det alene.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 13 August 2015 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

THXII skrev:

Go aften Jan, hvor bor i landet?

Han bor da i Midtjylland - lige som du gør
Send mig en PM, hvis i får aftalt noget - så smutter jeg også forbi.

Jeg er jo også fan af BL14-sættet.
Så kan vi skrive en samlet beretning, som kan få Peter Pan endnu længere op i det røde felt

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 13 August 2015 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
B&O nye regnskab er endnu mere katastrofalt en ventet.

http://finans.dk/live/erhverv/ECE7930990/Aktien-dykker-over- 13-pct.-BO-leverede-endnu-et-kæmpe-underskud/?ctxref=ext

Alt taler desværre for at B&O vil fusionere med et af de store elektronik firmaer inden for de kommende år. Hvis jeg var aktionær var det
også det jeg ville håbe på. De sælger simpelt hen så små serier til at de kan klare det alene.


Artiklen starter da ellers med:
'Bang & Olufsens regnskab for fjerde kvartal i det forskudte regnskabsår viser,
at det stadig går den rette vej med omsætningen for det danske designklenodie.'

En at grundene til at de solgte Automotive fra var jo, at de dermed har mulighed for at konsolide
sig/ruste sig til kommende regnskabsperioder.
De penge skal jo først nu/i de kommende år vise sig brugbare i strategien - og eventuelle resultater heraf
ses naturligvis ikke i et regnskab for det forgangne år.
Aktiemarkederne reagerer per automatik sådan som det er sket, når der står et dårligt tal på bundlinien.
Tror man imidlertid på B&O's strategi, er det nu man skal købe aktier!

MM


__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 13 August 2015 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Og så lige direkte fra B&O's egen mund
HER!

MM



__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes