Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 21:44   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 13 August 2015 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Køb du bare nogle flere aktier millemis.

B&O's aktie er faldet med over 13 pct. til kurs 53. - Link.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 13 August 2015 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

@Peter Pan
Fortiden kan man ikke ændre.
Om man så tror på fremtiden/en fremtid for B&O, er et andet spørgsmål.
Det vil så først vise sig om et år - i næste årsregnskab.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 13 August 2015 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

I den artikel, som Peter Pan ovenfor linker til, citerer den kloge journalist en klog analytiker
for at have sagt:
»Enten skal B&O’s toplinje vokse markant over en længere årrække, eller også skal selskabet igen kigge på sine omkostninger.
Løsningen ligger nok et sted midt imellem. Det er hverken muligt udelukkende at vokse eller spare sig ud af krisen.
Det skal blive bedre på begge parametre,«
Man skulle næsten tro, at 'eksperten' havde læst årsreporten - det er netop det, der lægges op til i den nuværende strategiplan.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Jan Bødskov
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 13 August 2015 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

@THX - bor i det midtjyske, og jo tak, så jeg sender lige en pm.

@MM - Haha ja en samlet beretning om BL14-sættets fortræffeligheder kunne være et godt indslag
Vi kan jo læse i dag at Beoplay er vejen frem for B&O

"Dog ser det ud til, at virksomhedsdivisionen B&O Play kører bedre, og samtidig venter Mantoni en salgsvækst på 8-12 procent i det kommende
regnskabsår.."
Til top Vis Jan Bødskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Bødskov
 
beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 416
Sendt: 13 August 2015 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:
Nu har jeg haft både Beolab 5 og Beolab 3 samt lånt Beolab 9.
Alle i en surround opsætning sammen med Beosystem 3 og Beolab 7,1 og senere Beolab 10.

Jeg kan på INGEN måder anbefale BL9 og jeg gentager - På INGEN måde anbefale BL9!

Beolab9, 3 & 5 har alle den samme begrænsning pga deres sprednings linse. Den spreder rigtigt flot til siderne, men spredningen
opad og nedad er yderst begrænset. Det gør at linsen SKAL være lige ud for ens øre, er den ikke det, så mister man detaljer -
Mange!

Beolab9 er simpelthen for lav og med mindre man sidder på en pude på gulvet eller man er dværg, så vil ens øre være langt over
linsen.

Om V1 ikke skulle være god nok eller ej, vil jeg ikke komme yderlig ind på. Har både BV7 og V1 herhjemme og nej V1 er på ingen
måde lige så kraftig som Beolab 7 center. Men dog står tale mere klart på V1 end på mit Beovision 7, så tror ikke det vil give
begrænsninger derved.

Men lyt ikke for meget til Peter Pan og Millemis, der er ingen af dem der har eller har haft nogle af de produkter du spørge om
hjemme    

Jeg har BeoLab 9 som front og BeoLab 3 som baghøjttalere, jeg kan på ingen måde genkende Pierres oplevelser med at Linserne begrænser diskant spredning vertikalt. Man skal stå helt op af BeoLab 3 eller 9, for at øret ikke er indenfor linsernes rækkevidde. Spredningen er stadig stor, men hindrer frekvenserne reflekteres i gulv og loft, og dermed sendes de mere direkte mod dine ører.
Kan kun anbefale denne kombination, og jeg har ingen behov for sub i dette setup.
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 13 August 2015 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Hej THXII / Jan Bødskov / millemis.
 
"BeoLab" 14 2+1 højtalersystem har en udmærket aktiv subwoofer, men det hjælper ikke
når hver satellit er passiv med kun én højttalerenhed på 2.5", der hænger eller står og fiser.
Jo længere træk med de tynde højttaler kabler, jo være bliver det. System 2+1 Made-in-
China. Pris 8.999 Kr.
 
THXII / millemis - hvad har Jan Bødskov gjort jer, siden i ikke mener han fortjener beder.
I Jan's indlæg ønsker han Bang & Olufsen højttaler, BeoLab 3 x4 eller BeoLab 9 og BeoLab
3 samt evt. BeoLab 11 eller 2. Er det nødvendigt at spare, findes brugte old school BeoLab
højttaler made in Danmark der giver jan langt størst lyd og brugs gælde.
 
47% af B&O's omsætningen kommer fra tv, kun 18% højttalere. Så i skulle måske i stedet
have foreslået Jan trådløse højttaler, til priser der måske han redde Bang & Olufsen på sigt.
 
THXII - som svar på dit tidligere spørgsmål, kan millemis hvis han gider, beskrive mine
udtagelser om dette Beo 14 microsystem, da vi var sammen til demonstration hos B&O
på Frederiksberg, sidste år. Lyden var af H til. Men jeg så fri for at hisse mig op igen.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 14 August 2015 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

P.  P.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 14 August 2015 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Link.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 14 August 2015 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Altså Peter Pan,

nu må du altså beslutte dig - enten på dansk eller på engelsk!
Det dér google-kaudervælske er da næsten ikke til at holde ud.

P.S. har du selv prøvet Twonky Server'en i dit eget (DLNA-)setup?

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 14 August 2015 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har valgt et eks. fra BeoLink håndbogen, og vil nu spørge -
Hvor den nye ML boksen skal placeres, og hvad der så evt.
kan undværes, i denne opsætning.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 14 August 2015 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Ubs millemis
Ja jeg fik Twonky Server installeret sammen med Nas Serven.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 14 August 2015 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

ML-masteren - i dette tilfælde B/BM5 - kan undværes!
Det ville man nok ikke gøre i dette tilfælde - og hvorfor også det.

Den nye 'black-box- er kun til opsætninger, hvor man IKKE ønsker/behøver en ML-master.

Der er en del brugere, der indtil nu har brugt en 1611-konverter som en workaround.
Men fint nok, at B&O nu tilbyder en løsning med en lille boks og den tilsvarende opdatering af NL/ML Konverteren,
da mange nok har et par velfungerende (ML-)linkrum med f.eks en BL3500 eller en BLPassive i et badeværelse.....

Boksen tilsluttes iøvrigt direkte til NL/ML Konverterens (Rj45-)ML-tilslutning og får strøm fra en af USB-tilslutningerne på denne.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 14 August 2015 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Tillæg til ovenstående:
Hvis man bruger ML-black-box'en og altså ikke har en ML-master (der kan trækkes lyd fra) i sit setup, er der vel ikke brug for 'delay-boksen'.

OBS! et BV7 er også en ML-master.

P.S. Overstående eksempel er iøvrigt atypisk, da der indgår to NL/ML Konvertere - ikke et simpelt setup!

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 14 August 2015 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Ubs millemis

Ja jeg fik Twonky Server installeret sammen med Nas Serven.

Hvilken version er det?
Bruger du den?
Hvordan er den i daglig brug (hvis altså du bruger den)?

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 14 August 2015 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Hej igen millemis
 
Hvor når Twonky Server er aktiv eller ikke, aner jeg ikke. Der ligger på Nas serveren, og vist også på Oppo.
Altså formodentligt ikke en af de versioner B&O giver muligheden for at downloade.
 
Kunne du ved lejlighed rette tegningen ind med den nye ML boks, som du mener et flertal her, kan få glæde af.
Lad os evt. tage den over E-mail hvis det bliver nødvendigt tegningsmæssigt, for jeg kan ikke helt følge det du
skriver. Ellers havde jeg bare gjort det.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 14 August 2015 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Først og fremmest mener jeg ikke, at 'et flertal her' får brug for ML-boksen.
Hvis man allerede har en velfungerende audiomaster, er det vel fornuftigt at beholde den og integrere den.
Netop dette giver NL/ML Konverterens nyeste opdatering (og de andre NL-produkters) mulighed for.

Hvis man starter op uden en ML-master (med et NL-tv og f.eks en BS Essence) og har set sig varm på f.eks en BL3500,
kan man bruge boksen for at integrere denne.
Dette vil dog være en ret dyr løsning - den forudsætter jo en konverter også.

Nok mest for folk, der skiller sig af med deres gamle audiomaster, men vil beholde link-produkterne som de er.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 14 August 2015 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Hej igen millemis
Hvor når Twonky Server er aktiv eller ikke, aner jeg ikke. Der ligger på Nas serveren, og vist også på Oppo.

Du burde da kunne se, hviken server du forbinder til, når du bruger 8Player'en på din iPad.
OPPO'en (din) bruger ikke nogen DLNA server. Den kan bare se filerne, når de er frigivet (SMBA).

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 14 August 2015 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

@ millemis

Det er ikke noget jeg går op i så længe der viker, og det har det altid gjort.
Jeg ikke benytter kun netværks kabel mellem NAS server og Router.

Her hvad jeg ser før Oppo'en streamer.

Her hvad jeg ser via 8Player før jeg streamer med iPad mini.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 14 August 2015 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

PS. millemis - Tak for e-mail.
 
Du har da ellers nøje fulgt slagets gang med hensyn til opdateringer på denne
tråd. Så noget må du have glemt.
 
Mit valg blev at skille tvkikkeri -sourroundlyd, og god trådløs stereolyd ad.
OK en transmitter en switch og et par coaxial til optisk konverter skulle der til.
Et par ATV3 bokse blev også indkøbt. Det eneste der gav lidt at tænke over,
var at finde ud af hvad jeg egentligt havde brug for. Lydkvalitet har hele tiden
været vigtigere, end om konen fik bedre tv billeder at se på, ved at følge med,
og købe de nyeste BeoVision tv. Jeg har på intet tidspunkt fortrudt mit valg.
Heller ikke indkøbet af den iPad til stream styring, du igen og igen anbefalede.
 
Alligevel er det da interessant at følge med i de nye bokse B&O lancere.
Hvordan og hvor besværlige de evt. er at sætte op. PT. er jeg glad for det kun
er en interesse for mig, og ikke en nødvendighed for at få det hele til at spille.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Beomanden
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Maj 2014
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 14 August 2015 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Amen

__________________
Beomanden
Til top Vis Beomanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beomanden
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes