| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
millemis
Jeg ved godt at det kan du ikke gøre for. Jeg har da lidt undt af dig.  |
|
|
Det var så dit tredje forsøg på at svare på mit spørgsmål ang stereo.
Og det var ikke bedre end de to foregående.
Kan jeg konkludere, at du ikke ved hvad stereo er og derfor forsøger at snakke udenom
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ene udelukker ikke det andet, så længe der ikke er tale om at lytte til musik i mono.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|

To Bluetooth-højttalere fra B&O, Beolit 15 og BeoPlay S2/S3, kan snart parres til et stereo-sæt. Bang & Olufsen er på vej med en software-opdatering til de bærbare Bluetooth-højttalere, så de kan spille stereo. - Link.
OBS! Dtte er ikke en ide B&O har fået fra millemis, han er tilfreds med mono lyd.
P. P. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Dtte er ikke en ide B&O har fået fra millemis, han er tilfreds med mono lyd.
P. P. |
|
|
Som så ofte løber du med en halv vind (ofte er den ikke engang halv!).
Jeg har da vist aldrig sagt, at jeg er 'tilfreds med mono lyd'.
Jeg har sagt, at jeg foretrækker en godt gengivet mono-lyd fremfor en dårligt gengivet stereo-lyd.
Og dette var sagt i forbindelse med omtalen af S3 og med A2/BeoLit15.
Som disse oftest bruges, er det fuldstændigt ligegyldigt, om det er mono eller stereo (jeg mener det er bedre i mono).
Hvis du/Peter Pan imidlertid påtænker, at binde den/m fast til dit hovede, er det en anden snak.
I det tilfælde ville det nok være bedre med én til højre kanal og én til venstre kanal (og husk så lige hvilken en, der skal til hviket øre).
Vil man lytte til en flerkanals-optagelse (med 2 eller flere kanaler) er det (som det altid har været) nødvendigt at sidde i
'Sweet-spottet' og helst ikke bevæge sig eller dreje på hovedet - hvis man altså forventer samme gengivelse,
som lydteknikerne havde i mixer-rummet. (Plus at rummet omkring en har nogenlunde de samme egenskaber,
som i mixing-studiets kontrolrum.)
Nok ikke så tit, at man kan eller vil det.
I mange tilfælde - især ved små mobile højtalere - vil mono-gengivelse altså være fuld ud tilstrækkelig.
---
Men nu kan du jo købe to A2'ere (eller nok snart 2 S3'ere), så du kan placere dem med dig selv lige i 'sweet-spottet'.
Som man kunne læse i en af mine tidligere kommentarer, havde jeg ikke set det komme fra Struer.
Selv en gammel ræv, som jeg, kan blive overrasket.
Vi får at se (=høre), hvordan det så virker - snart.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis
Istedet for alt dit mono vrøvl, så glæd dig over at køb af to 2 x Beolit 15 eller 2 x BeoPlay S2 eller S3, (hvis nogen er så tosset) vil gavner Bang & Olufsen og dine fem aktier.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Peter Pan,
nå, er det 5 jeg har?
Jeg husker det ikke så nøjagtigt, men det står nok på mit adgangskort til generalforsamlingen nu i september.
Jeg tror nu snarere, at et mersalg ville være til gavn, når du nu snart skal have repareret dit oldtime BV7.
Så er der stadigvæk et sted, du kan bringe det hen.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis
Belært af Dr. G's erfaringer, skal B&O ikke reparer noget som helst efter garantien er udløbet. Best Buy har sikkert et 7-40 Mk III til en pris jeg vil betale, når det sker.
millemis skrev:
Vil man lytte til en flerkanals-optagelse (med 2 eller flere kanaler) er det (som det altid har været) nødvendigt at sidde i 'Sweet-spottet' og helst ikke bevæge sig eller dreje på hovedet -
|
|
|
millemis - Er det rigtigt at du må sidde helt musse stille, og ikke kan tillade dig at dreje hovedet til siden, og se på din kone når du høre musik i stereo eller surround, uden at gå glip af noget.
Det er sandelig ikke nemt at være dig. Se dog at få skiftet dine gamle BeoLab 5000 fronthøjttaler. Det var da ikke for sjov, at Bang & Olufsen brugte så mange udviklings penge til at skabe de 8 kantede BeoVox/Lab Penta.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint at du nu i det mindste har fået talt efter et par gange.
Jeg er nu ikke sikker på, at de 'fem kanter' (det er derfor, at de hedder 'penta') på dine højtalere har nogen inflydelse på,
hvordan lyden bevæger sig i dit rum (eller mit for den sags skyld).
N.B. Den femkantede form betyder, at der ikke er parallelle flader inden i kabinettet og at der derfor ikke kan stå lydbølger og 'svinge med'.
Men det er en helt anden historie!
Mit ovenstående indlæg var et lille, meget forenklet forsøg på at fortælle dig, hvordan et lydbillede forandrer sig,
når man/den, der lytter skifter position i forhold til højtalernes placering.
Man siger, at - ved 2-kanals-/stereo-gengivelse - at lydbilledet 'skrider', når man selv ændrer position.
Jeg er nu blevet klar over, at det for dig er mere væsentligt at 'flashe' dine højtalere end at forstå nogle af grundbegreberne vedr lyd.
P.S. En af de store fordele ved Penta'erne i forhold til de væghængte BL5000 er, at de kan vinkles mod lyttepladsen.
Det gør det nemmere at finde 'sweetspottet', hvis man da ellers er til den slags lytning.
Jeg har dog ofte set Penta'er der stod 'parallelt' med bagvæggen - fordi det ser pænere ud sådan
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ millemis
Da der ikke er andre end os på tråden i aften, må der være tid til at tænke over hvordan
jeg får mest ud af de 88 kr. jeg har fået tilbage i skat. Måske en USB li-ion batteri bank.
Eller måske et eller andet renoveret BeoPlay med 6 Mdr.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller køb et par B&O-aktier
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da noget af en joke du der kom med millemis - efter jeg har læst diskussion om B&O's finansielle stilling. Se f.eks dette Link.
Det sidste døgn har vi "underholdt" 1787 med vores fnidder og uenigheder. Lidt som at stå i en kræmmer bod. Mange kommer forbi, men kigger bare. Nå skidt med det, så længe der er interesse for at læse tråden. Det er straks være med Bang & Olufsens butikker. De kan hverken folks interesse, eller købere. Så hvor længe kan det gå.
Ender det med 20% nedsat BeoPlay, fra alverdens netbutikker. ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vrøvler du, Peter
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ærgrer mig bare at B&O som tidligere producerede så mange smukke produkter, nu forsøger at overleve på BeoPlay produkter. 
Hvad er alternativet ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alternativet til hvad?
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Syntes i det går OK for Bang & Olufsen pt. ?
Hvad mener i evt. B&O kunne gøre andelens ?
Der må da være nogle af jer der læser med på tråden,
der kan skrive på Dansk, med eller uden stavefejl.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke så sikker på at der er noget "ægte" B&O tilbage om 10-15 år, med ægte forstået på den måde at produkterne er designet og udviklet i
DK. Et af problemerne for firmaet som jeg ser det, er at de ikke som i perioden fra 60'erne til 90'erne kan diktere teknologien, og dermed levere
bl.a. unikke betjeningsløsninger. De er tvunget ud i fri konkurrence med langt større firmaer grundet internet- og mobilteknologier som forbrugere
anno 2015 kræver at deres underholdnings-teknologi kan understøtte. Hvis ikke B&O kan tilbyde noget unikt, hvad skal de så sælge sig selv på -
design? med ultratynde tv og skjulte muzakafspillere er der næsten ikke noget design at trylle frem. Jeg ser det selv rundt omkring i folks hjem(dem
der er under 45), der er sgu ikke noget stereoanlæg mere, kun en bette mono spilledåse - fladskærmen er der selvfølgelig, men hvorfor give over
45000(tallet er grebet ud af den blå luft) for noget hvis et nogenlunde tilsvarende produkt kan anskaffes for 5000.
Måske er B&O's tid bare forbi?
|
| Til top |
|
| |