| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dit indlæg exciter.
Desvære har du ret, udviklingen har bestemt givet B&O vanskelige kår. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Henning P Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon nu det er så sort. Alle biler har 4 hjul og kan køre, men de findes også i mange prisklasser og med købere til de dyre også, Beoplay er vel også bare den lille udgave som spiller,, så er det det dyre til dem som vil betale.
( der er jo også købere nok til aflagt B&O fra de (riges bord ) ikk )... lige som med en dyr dejlig bil...
Alle vil gerne have det rigtige dyre men vil ikke betale
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
@exciter
Humlen er bare, at jeg synes 'at B&O kan levere noget unikt'.
Hvis du med 'give 45000' mener det, man betaler for et B&O-tv, kan jeg ikke forstå, at du mener, at man kan anskaffe 'et nogenlunde
tilsvarende produkt for 5000'.
Jeg kender ikke noget tv, der giver mig de muligheder som et moderne B&O-tv gør.
Nu kommer det jo altid an på, hvad man skal bruge det til?
Vil man bare have et supertyndt tv med en masse prangende smarte funktioner og næsten ingen lyd, har du nok ret - så er det
tilstrækkeligt at spendere de 5000, du nævner.
Men det er ikke det, som jeg vil....
.....derfor vil det fremover stadigvæk være et B&O-tv, der er kernen i mit A/V-setup.
At man så også køber det, du (og Peter Pan) kalder 'en bette mono spilledåse' udelukker vel ikke at man sætter pris på det,
som netop (og kun) B&O kan med deres Bang & Olufsen-produkter.
N.B. Skulle jeg en gang få brug for 'en bette mono spilledåse', vil der nok stå B&O Play på den....
.....for der er jo også forskel på 'bette mono spilledåser'.
Så Henning P har nok ret - 'mon det nu er så sort'?
B&O har aldrig været hr og fru Hansen's (Jones/Schmidt og hvad de nu hedder rundt omkring i verden) første valg.
Det har været for kendere, der vil ofre pengene, for snobberne, der bare skal blære sig osv osv osv.
Og dem er der stadigvæk nogle af.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&O har jo løst en del af problemerne under Tue (om man kan lide ham eller ej) - nye produkter med ny teknologi,
og design der deler vandene. Sådan som det skal være!
Men læser man deres årsregnskab så er deres udfordring nr.1 er jo helt tydelig, at selvom de sælger godt af deres produkter,
så er det alt for dyrt for dem at producere varerne. Den problemstilling skal løses nu.
Ellers er det endnu et underskud i samme størrelsesorden som det i år, og så er kassen helt tom.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg giver dig da ret.
Men en anden problemstilling er, at folk bliver ved med at sammenligne prisen på et tv med en indbygget pre-amp (audioengine m.m.),
WiSA-teknologi, god lyd, mulighed for at indgå i et NL-setup (inclusive ML-bagud-kompatibilitet), gedigne materialer...
...med prisen for en tynd-skærm med SmartTV, et par tunere og dåselyd.
Der skal gøres mere for at folk forstår forskellen.
Så kan folk jo selv bestemme, om de synes at merprisen er godt givet ud.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 22 August 2015 kl. 04:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøver lige og spørge herinde, jeg fået den ide om at skifte mit alm hifi anlæg til pc (ikke pc højtaler fra logitech med mere) ud med en beomaster
reciver og f.eks nogen cx100 som skulle have dybere bas end dem jeg pt bruger.
Jeg blev nemlig overrasket over priserne på beomaster, man kan f.eks få en
Beomaster 3300 med
højtaler til 1000kr (ligner dog kun de små cx50) og det synes jeg er billigt i 88 kostede sættet ca 6000kr
Hvilken beomaster fra slutning af 80'erne og op efter (max 1000kr med fjernbetjening)
Beomaster 3300,3500,4500?
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 22 August 2015 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ MM - jeg giver dig helt ret, men tror desværre det er sisyfos-arbejde. Jeg har tit haft diskussionen med venner og kollegaer, de kan da godt se
at mit tv har et godt billede, god lyd, anderledes design og at det er smart med en fjernbetjening osv. Men siger de så - jeg kan jo få en 55" skærm i
Bilka til 5000. Hvorfor skal jeg så give ti gange så meget. Og så er det bare at man har lyst til at klappe dem en med en spade lige i fjæset
For de forstår det godt og så alligevel forstår de det ikke. Men hvad ved jeg, måske det kun gælder os jyder
|
| Til top |
|
| |
Beomanden Forum Bruger


Bruger siden: 11 Maj 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 22 August 2015 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gælder også på Sjælland. __________________ Beomanden
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 22 August 2015 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Syntes i det går OK for Bang & Olufsen pt. ?
|
|
|
På mange måder så lyver et regnskab jo ikke, så naturligvis går det ikke godt for B&O. Der er tydeligvis en lang række
problemer for selskabet. Som jeg ser det har B&O en række store udfordringer:
- For lille volumen i salget af deres produkter, så det bliver svært at lave produktionen rentabel, da skalaen de skal producere i er
for lille.
- Hurtig udvikling og udskiftning af produkterne på markedet. Det giver problemer for en lille virksomhed som har en begrænset
udviklingsafdeling.
De gamle dage, hvor et produkt kunne holde i 15 år er jo nok forbi (måske med undtagelse af visse højtalere?)
- For få finansielle kræfter til at udvikle, lancere og producere produkterne.
Peter Pan skrev:
Hvad mener i evt. B&O kunne gøre andelens ?
|
|
|
På mange måder synes jeg B&O har lanceret nogle rigtig gode produkter de sidste mange år. Hvor de har redesignet og
opgraderet tidligere modeller. Her tænker jeg f.eks. på:
Beolab 4000 ->beolab 17
Beolab 8000 -> Beolab 18
Beolab 9 -> Beolab 20
De nye modeller har, som jeg hører det, bedre lydkvalitet, WISA og et flot og mere modernedesign. Derfor synes jeg egentlig
B&O gør hvad der skal til, men de finansielle resultater udebliver desværre indtil videre bla. pga. nogle af de udfordringer, som
jeg har skitseret ovenfor.
Om B&O i tide kan løse nogle eller alle de udfordringer de pt er i er jeg ikke 100 % overbevist om, men jeg er til gengæld sikker
på at de med produkterne er på rette vej. Håber de får styr på udfordringer inden kassen er tom :-/
Jeg synes det tit er hyggeligt at følge med og blive lidt opdateret vedr. B&O produkterne, men jeg må indrømme, at jeg den
senere tid har været herinde mindre og mindre og det skyldes hovedsageligt, at tæt på hvert andet indlæg handler om hvor
ringe alt det nye er og hvor godt det var i gamle dage. Det er da fint, hvis man ikke synes om det nye design eller hvad det nu er
man ikke synes om, men som jeg ser det, så leder PP med lys om lygte om ting man kan kritisere og det er en ret unuanceret
kritik - og det er virkelig trættende at læse om igen og igen...
Over and out...
Nesta
|
| Til top |
|
| |
Nazgul Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2015 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 22 August 2015 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej forum.
Jeg har fulgt div. tråde med B&O herinde i snart 10 år og trods dette endnu ikke fået lagt en skid op. Nu føler jeg sgu, at det må
være på sin ret! Jeg giver nemlig Nesta fuld opbakning, for det er p***e irriterende gang på gang at glæde sig til at se hvad der er
af nyt herinde, og så møder man ofte blot det evige mudderkast i stedet for det mere konstruktive som denne tråd heldigvis til tider
også byder på.
Jeg tilslutter mig generelt meget MM's holdninger om det det nye B&O og elsker også mine to V1'er, selvom jeg også stadig har en
del af det gamle fremme.
Jeg vil afslutte denne mail med at love at jeg inden længe vil poste et flash af noget af mit grej, jeg syntes nemlig at B&O i
soveværelset slet ikke hvor opmærksomhed nok... Det må vi ha lavet om på i en fart.
God aften derude...
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 22 August 2015 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Bødskov skrev:
@ MM
Men hvad ved jeg, måske det kun gælder os jyder  |
|
|
Nu er det jo sådan at Struer ligger i Jylland, så måske skulle jyderne endog have bedre mulighed for at forstå det
Borset fra det- mon ikke du bare skulle lade være med at spilde dit krudt på at overbevise de folk.
Der er jo alligevel ikke nok B&O-grej til at forsyne alle.
Jeg gider ikke hidse mig op over folk, der ikke er interesserede.
Mærker jeg interesse, er jeg villig til at forklare 'forskellen'.
Man kan/skal jo ikke tvinge folk til at købe noget, de ikke værdsætter.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 22 August 2015 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Nazgul
Vi glæder os til at se billeder
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 22 August 2015 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv engang at tag et kig på DENNE side.
Nu er de godt nok langt fra alle, der har lyst til/brug for/råd til det helt store B&O-fix...
...men jeg kender intet andet A/V-firma, der kan tilbyde så gennemtænkte og elegante løsninger
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 23 August 2015 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej Alle
Syntes i det går OK for Bang & Olufsen pt. ?
 |
|
|
Om det går OK eller EJ det skal jeg ikke udtale mig om. Men kan sige med sikkerhed at jeg har købt mit sidste B&O produkt.
At købe et TV lige omkring de 100K og så der ikke engang kan ydes service på det efter et par år. Det er for mig ikke en holdbar
løsning. For mig der stod B&O for langtidsholdbare løsninger, hvor man altid kunne sælge brugt og få en ok brugtpris for produktet
igen. Sådan er det ikke mere og der har B&O fejlet. Andre mærker inden for HIFI kan sagtens lave langtidsholdbare løsninger og
holder en god brugtpris, så det er ikke marked som er skyld i det, men B&O`s strategi.
Der hvor B&O fejler er at de er så piv ringe til softvare og alle andre billige alternativer er gode på det punkt. Hvorfor købe en Tesla
bil, hvis der kun var en Fiat 500 motor i og teknologi fra 1990`erne
Du kan købe en Sonos til en 10 del af hvad B&O forlanger for et ligende produkt og Sonus lamme tæsker B&O på ALLE punkter.
Det eneste som B&O stadigvæk har som de andre stadigvæk halter med, er deres fjernbetjening. Seriøst, det er det eneste jeg ville
savne ved ikke at have B&O tv. __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 23 August 2015 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig og jo mere B&O's økonomi bliver trængt, jo være bliver det.
Nazgul - Go for it, jeg håber ikke du bliver skuffet. Hvis du ikke ønsker
at høre andres meninger, så gå til BeoWorld, og find dine menings fælder.
Her op tråden er vi nemlig ikke blege for at komme med vores personlige
meninger. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Nazgul Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2015 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 23 August 2015 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej PP.
Jeg er ikke bange for andres mening og syntes det er en super tråd, ellers gad jeg da slet ikke indvolvere mig at skrive disse
indlæg. Nej tråden har da bestemt plads til meninger og det er herligt, men af og til må du vil give mig (og de andre der af og til
kommer med der kommer med samme bemærkninger) ret i, at tråden nogle gange kører i det samme spor? Ellers var der nok også
flere af de mange daglige besøgende, der ville smide en besked forbi tråden.
Anyway, jeg er her ikke for mudderkast og sure miner så jeg vil slutte.
Jeg finder kameraet frem inden længe...
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 23 August 2015 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 23 August 2015 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Nazgul - Go for it, jeg håber ikke du bliver skuffet. Hvis du ikke ønsker
at høre andres meninger, så gå til BeoWorld, og find dine menings fælder.
Her op tråden er vi nemlig ikke blege for at komme med vores personlige meninger. |
|
|
Hvis du mener, at der på Beoworld ikke er plads til det du kalder 'personlige meninger', har du vist ikke læst særligt meget af,
hvad der skrives på Beoworld.
Det er ikke nok at kigge efter billeder
Dér er sandeligt endnu flere 'sortseere' end på club-tråden.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 23 August 2015 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 23 August 2015 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men dog
,
Nu SKAL du altså læse teksten.
Ellers mener jeg det alvorkigt med det, at du ofte 'løber med en halv vind'.
Man kunne nemt få det indtryk, at her er noget, som nu snart bliver lanceret af B&O.
Fri mig for den slags EB-journalistik her på din tråd - venligst!
Hvis jeg skulle være flink, ville jeg sige: det er fint med billeder, men en forklarende tekst er ikke så ringe endda.
Det billede er taget fra en omtale (på Facebook) af den såkaldte 'Innovation Camp' i 2015 i Struer' - et arrangement,
som B&O i samarbejde med andre afholder hvert år.
Det er for unge studerende på diverse områder og det skal give dem mulighed for 'at lege' og sammen med andre
at udarbejde nogle projekter.
Jeg mener, at jeg har omtalt dette tidligere - ellers læs
HER
Peter har sakset det fra en tråd på Beoworld, hvor trådstarteren opfordrede folk til at komme med tanker om,
hvad de næste produkter fra B&O kunne/burde være for noget.
Se HER.....
....og altså ikke et 'et lækket billede' af et kommende produkt.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |