Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 15:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 23 August 2015 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

Ingen grund til hemmeligheds kræmmeri. Klart at B&O må smede medens jernet er varmt.

To Bluetooth-højttalere i en kommende BeoPlay soundbar. Logisk følge af Bang & Olufsen
er på vej med en software-opdatering, så Bluetooth-højttalere kan spille stereo.

Her et Link, hvis i ikke tidligere var opmærksomme.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 23 August 2015 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Hvorfor skulle B&O da lave en soundbar - der er da højtalere i deres tv?

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 August 2015 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

@ millemis

Det store markedet af alverdens non-b&o-fjernsyn med ringe lyd, vil B&O selvfølgelig meget gerne sælge til.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2015 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

En soundbar på et tv med flad lyd vil blot forstærke den flade lyd.

Højtaleren er blot den ene nødvendige komponent.
Den anden er 'lydmaskinen' (the soundengine), der virker (eller rettere ikke virker) i et flad-tv.
Det er sådan en, B&O har indbygget i deres tv.

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 August 2015 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

En Bluetooth BeoPlay soundbar, vil aldrig levere den lyd vi ønsker. Men det er B&O da
ligeglade med. Det er lave produktionsomkostninger, og god omsætning det handler om nu. 

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 August 2015 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Hvordan vil du så have at tv'et og denne 'Bluetooth BeoPlay soundbar' skal snakke sammen?
Hvordan skal den tilsluttes?
Via Bluetooth???

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 August 2015 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

@ millemis

Nu ser vi hvad for muligheder en kommende Bluetooth BeoPlay soundbar og,
den omtalte software-opdatering giver.

Sådan tilsluttes mange eksisterende soundbar -
Slut dit tv til indgang med det medfølgende HDMI kabel. Hvis HDMI-indgangen på
dit tv understøtter funktionen ARC (Audio Return Channel), sendes lydsignalet fra
tv'et automatisk tilbage til soundbaren. Søg evt. selv efter andre tilslutnings muligheder.

Jeg tror iøvrigt ikke B&O behøver anstrenge sig så meget, for at distancere sig
positivt fra konkurrenternes soundbars, som jeg har hørt et par stykker af i Fona.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 August 2015 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

Link-Hvis i ikke vil vente på B&O.

-----------------------------------

http://tinyurl.com/no89fs

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 August 2015 kl. 07:08 | IP-adresse registreret  

Smukt-smukkere-smukkest-BeoVision AV TV fra Bang & Olufsen.

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 August 2015 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
En soundbar på et tv med flad lyd vil blot forstærke den flade lyd.

Højtaleren er blot den ene nødvendige komponent.
Den anden er 'lydmaskinen' (the soundengine), der virker (eller rettere ikke virker) i et flad-tv.
Det er sådan en, B&O har indbygget i deres tv. MM

Sådan som B&O's økonomi ser ud, må de producere alt der kan give et bidrag til bundlinien. Og en soundbar var da en oplagt mulighed,
hvis der er kunder til den. Og det tror jeg der kommer meget mere af, for det er altså svært at sælge Beovision Avant, når man kan købe et
Sony eller Panasonic TV med mindst lige så godt billede til noget under det halve.

Jeg tror ikke jeg er den eneste der som første prioritet ved køb af TV vil kræve så mange tommer til prisen som muligt. Og man kan faktisk
få et 4K LG TV i elgiganten på 60 tommer til 10K. Og sådan et TV kunne da nok bruge en soundbar fra B&O.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 August 2015 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Her så min mening Hermann.

I "gamle dage" kostede et TV fra Bang & Olufsen 10-20 % mere end f.eks. andre fjernsyn mærker, selv
om indmaden lang hen af vejen var den samme. - Men de ekstra procenter betalte folk gerne for smart design,
og gode fjernbetjenings løsninger. Derfor blev BeoVision MX også et TV for folket. Et TV folk havde glæde
af i 10-14 år eller mere. Til priser det klart gjorde det lettere at kassere, og skifte med endnu fjernsyn fra B&O.

Når et TV idag koster op til det tidobbelte af konkurrenternes tv priser, og ikke er bare fem gange så godt,
må det gå galt!! Den indbyggede lyd motor, retfærdiggøre ikke at give så mange penge for et tv, der forældes
på 3-5 år p.g.a. udviklingen.

Efter min mening kan et luksus brand som Bang & Olufsen ikke bevare sin status, ved at nytænke i retning af
at spare på dygtige designer, eller satse på langt billigere elektronik. Ej heller satse på BeoPlay, som er at tisse
i bukserne for at holde varmen, og er i den grad med til at smadre Bang & Olufsen som luksus brand. At der 
heller ikke mere står Made In Denmark, vil heller ikke gavne salget af B&O's produkt salg ude i verden.

Men jeg må lade dem, at B&O er som en kork prop, de kommer op til overfladen hver gang man dømmer
dem ude. 

Kan i leve med BeoPlay solgt fra netbutikker, ja så overlever B&O måske, men ikke Bang & Olufsen som et
luksus brand, med den opmærksomhed dette har givet Bang & Olufsens produktlanceringer på elektronik
messer i USA og andre steder i verden.  

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2015 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:

Jeg tror ikke jeg er den eneste der som første prioritet ved køb af TV vil kræve så mange tommer til prisen som muligt. Og man kan faktisk
få et 4K LG TV i elgiganten på 60 tommer til 10K. Og sådan et TV kunne da nok bruge en soundbar fra B&O.

Hvis dette er dine præmisser, når du køber nyt tv, er det jo ikke så underligt at du gør uden om et Bang & Olufsen-tv.

Åbenbart har jeg ikke været god nok ril at forklare, at den (eksterne) højtaler/soundbaren (som du skriver) kun er det halve af lyden
fra et tv. Jeg tænkte, at Geoff Martin's præsentations-video kunne tale for sig selv.
Den anden halvdel - nemlig lydmotoren/B&O's 'audioengine' - er det/noget af det, som gør et B&O-tv unikt i forhold til,
hvad man oftest møder på FladTV-markedet.
Måske interesserer lyd dig blot ikke så meget, at du vil 'betale' (nok) for det?

Jeg har iøvrigt skrevet andetsteds (vist nok på en af Beoworld-trådene), at det da godt kan være at der kommer
en 'soundbar-lignende' højtaler fra B&O Play.
Og fred være med det - hvis det skæpper i kassen.
Man skal blot ikke forveksle dette med den komplette lydløsning, som B&O bygger ind i deres tv.

MM

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2015 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Men jeg må lade dem, at B&O er som en kork prop, de kommer op til overfladen hver gang man dømmer dem ude.  

Hvilket vel så beviser, at du IKKE har ret i dine dommedagsprofetier.

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 August 2015 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Vist ingen nyhed millemis, at vi ikke ser ens på det.

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Bruger siden: 10 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 25 August 2015 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Bang&Olufsen B&O Full-HD LCD-TV BeoVision 7-40 MK3 inkl. BeoLab 10 (2009)

Hmmm BeoLab 10 er en Mono centerhøjttaler
Til top Vis beobrian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beobrian

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Sendt: 25 August 2015 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

To Bluetooth-højttalere fra B&O, Beolit 15 og BeoPlay S2/S3, kan snart parres til et stereo-sæt.
Bang & Olufsen er på vej med en software-opdatering til de bærbare Bluetooth-højttalere, så de
kan spille stereo. - Link.

OBS! Dtte er ikke en ide B&O har fået fra millemis, han er tilfreds med mono lyd.

P.  P.

Nu er det sådan at 1 stk. BeoLit 15 spiller i stereo. CDet som illustreres herover er blot en dedikeret højre kanal og en dedikeret venstre kanel, for derved at gøre stereoperspektivet større og mere tiltalende.

beobrian
Branchemedlem
Branchemedlem

B&O

Sendt: 25 August 2015 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Bang & Olufsen har med deres nye 4K/UHD Avant TV serie lanceret et TV i flere størrelser, som i den grad lever op til hvad markedet efterspørger.
Bang & Olufsen TV er ikke bare et TV, men er tænkt til at kunne integrere med meget andet udstyr. Ser du på Bang & Olufsens TV som et isoleret TV køb, og ikke tænker på materialevalg og features så er det da ganske rigtigt du kan købe et TV helt nede fra et par tusinde i 40".

Som der er nævnt tidligere findes der også mange biler som alle kan køre og har fire hjul. Men derfor er der markeder og kunder til produkter der udmærker sig, tør prøve noget nyt, udfordrer materialer, og ikke går på kompromis. Og det koster mere at gå den vej. Bang & Olufsen er ikke for alle, sådsn er det indenfor alle produktgrupper.

Bang & Olufsen har også lanceret en anlæg, BeoSound Moment, som et svar på et Musiksystem som de har tænkt det. Kan se mange fantastiske detaljer og nye tanker med dette system, og ville til enhver tid gerne kunne gå i dybden med dette. Det virker spændende og nytænkende.

Og hvad med BeoLink Multi-Room, det er jo også et nyt produkt, og netop den sammensmeltning på tværs af Bang & Olufsen og BeoPlay produkter, der er helt genialt.

Så ja selvfølgelig kommer der også nye produkter i BeoPlay serien, så jeg forstår ikke helt hvorfor stemningen herinde skal være så negativ.
Jeg kunne ønske vi kom tilbage til facts og folks reelle oplevelser med deres Bang & Olufsen. Endnu mere vi på tværs hjælper hinanden med at få fuld udnyttelse af det system vi hver især har købt, med forskellige forudsætninger og ønsker.
Den enes løsning er ikke nødvendigvis løsningen for en anden. Så vær glad for forskelligheden, og dermed også forskelligheden i producenter og produktudbud på markedet.

Et marked uden Bang & Olufsen, vil godt nok være kedeligt og ensartet, da ingen andre tør udfordre vores grænser for opelvelser med musik og TV, som Bang & Olufsen tør gøre det.
Det er fantastisk at følge, og har det alle dage være.

Nesta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 August 2015 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
(...) ved at nytænke i retning af at spare på dygtige designer (...)

Nu er smag og behag jo forskellig - fordi du pr definition ikke kan lide nogle af de nye produkter og specielt ikke B&O play, så er det jo
ikke ensbetydende med at B&O sparer på deres design-budget...

Personlig synes jeg der er mange flotte og ret nyskabende produkter blandt B&O's nye produkter. Bare tænkt på A9. Den har potentiale
til at blive en klassiker, hvor man tager den fine danske møbeltradition med ind i designet...

Jeg fristes til at sige: bare jeg kunne slippe for design a la de "bamser", som vi så tit har set på forummet. Men ja smag og behag er
forskellig og det er en vanskelig øvelse både at være nyskabende og skabe unikke produkter og samtidig at tilfredsstille alle....

Peter Pan skrev:
Ej heller satse på BeoPlay, som er at tisse i bukserne for at holde varmen, og er i den grad med til at smadre Bang &
Olufsen som luksus brand.

Jeg kan godt se hvad du mener, hvis det var nogle rigtig tavelige produkter der kom ud i play linjen, men det synes jeg ikke det er.
Vægt, materialer og kvalitet synes jeg er ok! Nej den er ikke på højde med det klassiske navn, men det er jo også en anden målgruppe
og nogle andre priser vi taler om.

Hvis man sammenligner kvaliteten, synes jeg ikke den er meget forskellig fra en Beolit 707 - som vel af de fleste betegnes som en
klassikker?

Til top Vis Nesta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nesta

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2015 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

beobrian skrev:

Nu er det sådan at 1 stk. BeoLit 15 spiller i stereo. CDet som illustreres herover er blot en dedikeret højre kanal
og en dedikeret venstre kanel, for derved at gøre stereoperspektivet større og mere tiltalende.

BeoLit15 er rigtigt nok en stereo-højtaler.
Men den er - som sin lillebror A2'eren - en speciel en af slagsen.
Normalt har man ved et stereosæt to adskilte kanaler (bestående af en eller flere højtaler-enheder) og
er nødt til at have en vis afstand mellem disse for at opnå det rumlige indtryk, som man forventer af stereo-lyd.
Der er herudover forskellige andre faktorer, der spiller ind - bl.a hvordan højtalerne er rettet mod lyttepositionen
og hvordan reflektionerne er fra rummet....

Det er selvfølgelig ikke noget, der uden videre kan opnås ved en så kompakt, lille enhed, som en BeoLit (eller en A2) er.
Løsningen kunne være, at man derfor blot lader stå til, og overlader det til tilfældighederne, hvor godt resultatet bliver.
Eller at man laver enheden som en ægte mono-enhed - og altså downmixer stereosignalet til et mono-signal.
Ingen af disse to muligheder var dog gode nok for B&O.

Ved udviklingen af BeoLit15/A2 har de i Struer gjordt brug af deres mangeårige erfaringer/ekspertice på lydområdet.
Gennem adskillige år har de arbejdet med digital lyd-processering (DSP) for at optimere lyden fra højtalere - både fra de eksterne
og fra de, der er indbygget i deres tv.
Også hele deres 'audioengine' (i BSys4) er bygget op omkring, hvad der i dag er muligt ved hjælp af
DSP-løsninger (eksempler: TrueImage up/downmixeren, ABL- og Bas Management-løsningerne...).

I BeoLit15/A2 bruges en ny teknologi kaldet True360 Sound:
'It is featuring the world’s first omni-directional sound solution for a flat speaker,
True360, ensures that everyone listening to the ultra portable speaker enjoys equally good sound no matter where they’re placed.
BeoPlay A2 is a two-channel speaker – with the two channels on each side of the device applying a new
Bang & Olufsen solution called “Power Response Enhancement”.
It includes an extra tweeter on the rear side of the main driver that gives you a more even high frequency radiation around the edges.
This two channel speaker solution is combined with the main speaker drivers’ omni-directional sound dispersion at low frequencies,
and results in what we call a True360 sound experience – powerful, room-filling music in all directions.'

N.B @Peter Pan - hvis ikke du allerede er steget af, så brug Google Translate.

Det er selvfølgeligt et højre hhv et venstre signal, der sendes til de 2 BeoLit15, når man bruger dem parvis..
Hvordan signalerne så behandles i de to enheder, vides endnu ikke (dvs jeg ved det ikke).
Om enhederne stadigvæk så bruger True360 sound-teknologien, som når de er alene - eller om det gøres på en anden måde,
bliver spændende at opleve....når det bliver muligt at høre dem sammen.

Hvordan de kommende S3'ere er opbygget (mono/stereo med True360 sound-teknologi) og hvordan disse vil virke/lyde,
når de anvendes som et sæt, bliver ligeledes spændende at høre.

P.S. B&O er forøvrigt ikke de eneste, der arbejder med 360-lydløsninger.
Det svenske firma Dirac ( som er verdenskendt for deres 'room optimation software-løsninger' har for nyligt lanceret en teknologi,
de kalder Dirac Panorama Sound™     
Mig bekendt er B&O dog de første, der har realiseret en løsning i et mobilt audio-produkt.

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 August 2015 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

beobrian / millemis

Jeres forsøg på at overbevise os om BeoPlay's lyksalighed til menneskelighed, holder tilsyneladende ikke
tråden igang. Så måske vi bare bør dvæle ved minderne om dengang Bang & Olufsen skabte smukt design.

Til alle - Kom så på banen - med det i mener trådens læser kan have interesse i at læse om/se billeder af.

--- Nyheder fra Bang & Olufsen --- Nej der er vist ingen pt. ?

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes