Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 12:06   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 28 August 2015 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Beolit 15/ BeoPlay A2 - Adgang til ny software opdatering. - Tryk her.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 28 August 2015 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Se YouTube her.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 28 August 2015 kl. 15:11 | IP-adresse registreret  

Er der nye rygter om at Bang & Olufsen virkeligt slæger deres guld æg.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Henning P
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Maj 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 230
Sendt: 28 August 2015 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

PP Nu du har købt et andet produkt end B&O Vil du så ikke give en opdatering på om du kan se en forskel på billedet
Til top Vis Henning P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henning P
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2168
Sendt: 28 August 2015 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Bang og Olufsen havde bandereklamer hele vejen rundt flere gange på MCH arena igår til kampen mellem FC Midtjylland og Southampton.
Det er vist nyt at B&O reklamerer på den måde, det har jeg ihvertfald ikke set før, måske en god ide.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Nesta
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2011
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 130
Sendt: 28 August 2015 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Bang og Olufsen havde bandereklamer hele vejen rundt flere gange på MCH arena igår til kampen mellem FC
Midtjylland og Southampton.
Det er vist nyt at B&O reklamerer på den måde, det har jeg ihvertfald ikke set før, måske en god ide.


Tænker umiddelbart, at det er B&O Herning, som står bag disse reklamer - så vidt jeg kan forstå er han også ret langt fremme i
bussen på andre områder (bl.a. med topmoderne butik) end reklamer...

Men ja det er da en god ide!

Mvh

Nesta
Til top Vis Nesta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nesta
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 28 August 2015 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Hej Henning P
 
Billedet har god skarphed/kontrast, men farverne er ikke som jeg er vant til. Skulle jeg benytte det tv,
skulle farverne ændres. Om jeg så kunne opnå det, ved jeg ikke. Jeg har fået besked på at jeg har mit
eget tv, hvis jeg skal justerer noget som helst. (Hun har aldrig ville være med til at betale til mit B&O).
 
P.  P.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Henning P
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Maj 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 230
Sendt: 28 August 2015 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

PP
Det glæder mig at du kan se der er en forskel, da min ( vores ) vores gamle avant i sove værelset gik dødt,
prøvede jeg med et Sony, men jeg kunne ikke holde det ud,, et mærkeligt billede som om man fokusere på det som er i front men
baggrunden i billede var helt sløret ( ja og så lyden ) nu hænger der et BV10 Der er klasse forskel.

Det var der bare mange andre der også skulle indse      
Til top Vis Henning P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henning P
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 August 2015 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Geoff Martin skriver i teksten/illustrationer, vi mener omhandler BL 5's afløser -
 
DSP (digital signalbehandling "hjerne" af højttaleren). - Link.
 
Slutresultatet er en højttaler, der kan spille mange forskellige roller, som blev vist i de forskellige
parceller i dette opslag. I en tilstand kan strålebredden indstilles til "smalle" for situationer, hvor
du sidder i en stol, og vil have den ultimative "sweet spot" oplevelse for en time eller to.
I en anden tilstand kan strålebredden indstilles til "bred", hvilket resulterer i en retningsvirkning,
der er meget lig en forbedret version af den store spredning af BeoLab 5. I endnu en tilstand,
kan strålebredden sættes til "omni "sende lyd i alle retninger, hvilket gør en slags" Partydrift ".
--------
 
Har det ikke tidligere været sådan at køber man B&O's systemer, var vi sikret minimum
muligheden for vi selv kunne skaber fejl indstillinger. Valg af højttaler type, og afstand var alt
vi skulle tage stilling til, og vi har altid opnået en herlig f.eks 5,1 surround eller stereo lyd.
 
Hvor mange har interesse i at skulle foretage de beskrevne indstillinger ? Vil det ikke bare 
besværliggører det for os bruger ?  Er DSP idag en nødvendighed for at kompensere for 
evt. mangler/ besparelser ved nutidens højttaler produktion ?
 
Hvad menet i. Håber i gider at svare. 
 
 
 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Jan Bødskov
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 29 August 2015 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Nu fik jeg endelig færdiggjort mit sommerferie-projekt med opsætning af BL3, og lidt mindre kabel-rod.   
Nu mangler jeg bare at beslutte om der skal endnu et sæt BL3 + sub til eller BL9 - og så kan jeg lave det hele om igen.


Til top Vis Jan Bødskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Bødskov
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 29 August 2015 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Hvor mange har interesse i at skulle foretage de beskrevne indstillinger ? Vil det ikke bare  besværliggører det for os bruger ?  
Er DSP idag en nødvendighed for at kompensere for evt. mangler/ besparelser ved nutidens højttaler produktion ?
Hvad menet i. Håber i gider at svare. 

Nu skal man altså ikke regne med, at dette er en teknologi, der vil kunne findes i alle B&O's højtalere i nærmeste fremtid.
Hvis dette er (?) oplægget til den kommende 'store' højtaler, ved vi jo allerede at det bliver en dyr sag.
En sag for de, der har og vil bruge pengene - og en sag for de, der er nørdede nok til at ville bruge disse muligheder.
Iøvrigt tror jeg ikke, at det bliver sværere at 'vælge' disse lydindstillinger, end så meget andet af det, vi kender fra B&O.
Jeg forestiller mig, at man - lige som man nu kan vælge at ændre på 'højtaler-grupper' via remoten - også kan ændre på
'Højtaler-perspektivet' via remoten.
Det må da være til at finde ud af!
Mon ikke man også vil kunne 'associere' et bestemt 'højtaler-perspektiv' til en bestemt 'højtaler-gruppe' hhv en bestemt kilde,
så setup'et starter op 'automatisk' som ønsket.
Lad os nu se - og ikke på forhånd afskrive nye muligheder.

Ang brugen af DSP - det drejer sig her ikke om at 'kompensere', men om at udnytte muligheder, man ikke har haft før.
Det er noget, som alle producenter bruger i dag, når de laver en 'mere eller mindre' aktive højtaler.
F.eks ville Peter Pan's yndlingshøjtaler lyde noget anderledes, hvis ikke der var brugt DSP i stedet for gammeldags analoge delefiltre osv.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 August 2015 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Hej Jan
 
Det ser da fint ud, og indtil man begynder at murer fødekablet ind i væggen er det da
rimelig nemt at ændre på front højttalerne. Så et sæt trådløse BL17 som baghøjttaler,
så behøver du ikke at skjule kabler til dem.
 
P.  P.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 August 2015 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

Til mine spørgsmål -

Personligt mener jeg det bliver for nørdet. Gammeldags, ok så er jeg det. På BeoLab 5 trygger
man på en knap, og højttaleren indstiller sig selv til bedste ydelse, i forhold til din valgte placering.
Det kan vel ikke være mere enkelt. BeoLab 5 er elsket af et flertal, for sin gode lydgengivelse.
Det bliver bestemt ikke en nem opgave at skabe et lydmæssigt bedre flagskib til Bang & Olufsen. 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 30 August 2015 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Bedre sent end aldrig -

Gældende fra 01. Juni 2015 - Danmark - Download - Tryk her.


Måske får vi snart får supleret prislisten med endnu et Beovision TV.

IFA messe i Berlin 2015 starter d. 4. september -

Er der her vi skal se Bang & Olufsen - BeoSystem 5 baseret - 4K HDR OLED - TV.

http://b2b.ifa-berlin.com/



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 30 August 2015 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Hvor finder du - B&O BeoPlay A2 / B&O BeoPlay A9 mkII / B&O BeoPlay H6 - billigst.

B&O BeoPlay A2 - Sammenlign-Priser.

B&O BeoPlay A9 mkII - Sammenlign-Priser.

B&O BeoPlay H6 - Sammenlign-Priser.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 30 August 2015 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Bang & Olufsen BeoPlay A8 - Sammenlign priser.

Bang & Olufsen  Beolit 15 - Sammenlign priser.

Bang & Olufsen Beoplay V1-40 - Sammenlign priser.

Bang & Olufsen BeoPlay S8 - Sammenlign priser.

Bang & Olufsen BeoPlay H8 - Sammenlign priser.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
BeoFantast
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 193
Sendt: 31 August 2015 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Med rygter om en kommende ny Apple tv 4 box, rejser det jo nogle spændende spørgsmål i relation til samspillet med et Beovision
som jeg ser det:

1. Hvis man udelader en IR remote og går udelukkende med en Bluetooth løsning, hvad så med betjening via Beo 4/One
2. Hvad med de fysiske mål, vil den stadig kunne placeres i et Beovision 10/11 & Avant
3. Med iPhone 6s rygtes det optagelse af 4K video, det kunne vel betyde den nye box kan vise 4K via HDCP 2.2 & HDMI 2.0

Blot lidt tanker fra det sydlige sjælland, men hvad mener tænker I herinde...

__________________
Beovision Avant 55" & en masse B&O grej...
Til top Vis BeoFantast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeoFantast
 
Jan Bødskov
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Oktober 2012
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 293
Sendt: 31 August 2015 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Jeg håber også den får 4K, men har desværre ikke fantasi nok til at forestille mig det.
Til top Vis Jan Bødskov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Bødskov
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 31 August 2015 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

BeoFantast skrev:
   
Med rygter om en kommende ny Apple tv 4 box, rejser det jo nogle spændende spørgsmål i relation til samspillet med
et Beovision som jeg ser det:

1. Hvis man udelader en IR remote og går udelukkende med en Bluetooth løsning, hvad så med betjening via Beo 4/One
2. Hvad med de fysiske mål, vil den stadig kunne placeres i et Beovision 10/11 & Avant
3. Med iPhone 6s rygtes det optagelse af 4K video, det kunne vel betyde den nye box kan vise 4K via HDCP 2.2 & HDMI 2.0

Blot lidt tanker fra det sydlige sjælland, men hvad mener tænker I herinde...

For nogle år siden indgik Bang & Olufsen en samarbejds aftale med Apple om salg af BeoPlay
i Apples butikker verden over. Jeg husker at Bang & Olufsen brændte Apple af, i forbindelse
med julehandlen det første år. BeoPlay produkterne nå ikke at blive produceret til tiden.

Jeg ved ikke rigtigt hvordan denne samarbejde aftale køre idag, men er der ingen problemer
kan Bang & Olufsen vel bare lave endnu en kasse, der indeholder den nye ATV 4 box + hvad
der skal til for at få det hele til at "spille" som vi er forvent med. - Eller hvad ?  



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 31 August 2015 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

 

IFA messe i Berlin 2015 starter d. 4. september -

Er der her vi skal se Bang & Olufsen - BeoSystem 5 baseret - 4K HDR OLED - TV.

http://b2b.ifa-berlin.com/

Måske er der allerede tænkt på det, i et kommende BeoVision TV .



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes