| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 28 August 2015 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 28 August 2015 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 28 August 2015 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Henning P Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 28 August 2015 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
PP Nu du har købt et andet produkt end B&O Vil du så ikke give en opdatering på om du kan se en forskel på billedet
|
| Til top |
|
| |
Hermann. Forum Bruger


Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 28 August 2015 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bang og Olufsen havde bandereklamer hele vejen rundt flere gange på MCH arena igår til kampen mellem FC Midtjylland og Southampton.
Det er vist nyt at B&O reklamerer på den måde, det har jeg ihvertfald ikke set før, måske en god ide.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 28 August 2015 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermann. skrev:
Bang og Olufsen havde bandereklamer hele vejen rundt flere gange på MCH arena igår til kampen mellem FC
Midtjylland og Southampton.
Det er vist nyt at B&O reklamerer på den måde, det har jeg ihvertfald ikke set før, måske en god ide. |
|
|
Tænker umiddelbart, at det er B&O Herning, som står bag disse reklamer - så vidt jeg kan forstå er han også ret langt fremme i
bussen på andre områder (bl.a. med topmoderne butik) end reklamer...
Men ja det er da en god ide!
Mvh
Nesta
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 28 August 2015 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henning P
Billedet har god skarphed/kontrast, men farverne er ikke som jeg er vant til. Skulle jeg benytte det tv,
skulle farverne ændres. Om jeg så kunne opnå det, ved jeg ikke. Jeg har fået besked på at jeg har mit
eget tv, hvis jeg skal justerer noget som helst. (Hun har aldrig ville være med til at betale til mit B&O).
P.  P. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Henning P Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 28 August 2015 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
PP
Det glæder mig at du kan se der er en forskel, da min ( vores ) vores gamle avant i sove værelset gik dødt,
prøvede jeg med et Sony, men jeg kunne ikke holde det ud,, et mærkeligt billede som om man fokusere på det som er i front men
baggrunden i billede var helt sløret ( ja og så lyden ) nu hænger der et BV10 Der er klasse forskel.
Det var der bare mange andre der også skulle indse
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 August 2015 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Geoff Martin skriver i teksten/illustrationer, vi mener omhandler BL 5's afløser -
DSP (digital signalbehandling "hjerne" af højttaleren). - Link.
Slutresultatet er en højttaler, der kan spille mange forskellige roller, som blev vist i de forskellige parceller i dette opslag. I en tilstand kan strålebredden indstilles til "smalle" for situationer, hvor du sidder i en stol, og vil have den ultimative "sweet spot" oplevelse for en time eller to. I en anden tilstand kan strålebredden indstilles til "bred", hvilket resulterer i en retningsvirkning, der er meget lig en forbedret version af den store spredning af BeoLab 5. I endnu en tilstand, kan strålebredden sættes til "omni "sende lyd i alle retninger, hvilket gør en slags" Partydrift ". --------
Har det ikke tidligere været sådan at køber man B&O's systemer, var vi sikret minimum muligheden for vi selv kunne skaber fejl indstillinger. Valg af højttaler type, og afstand var alt vi skulle tage stilling til, og vi har altid opnået en herlig f.eks 5,1 surround eller stereo lyd.
Hvor mange har interesse i at skulle foretage de beskrevne indstillinger ? Vil det ikke bare besværliggører det for os bruger ? Er DSP idag en nødvendighed for at kompensere for evt. mangler/ besparelser ved nutidens højttaler produktion ?
Hvad menet i. Håber i gider at svare.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 29 August 2015 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 29 August 2015 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hvor mange har interesse i at skulle foretage de beskrevne indstillinger ? Vil det ikke bare besværliggører det for os bruger ?
Er DSP idag en nødvendighed for at kompensere for evt. mangler/ besparelser ved nutidens højttaler produktion ?
Hvad menet i. Håber i gider at svare. |
|
|
Nu skal man altså ikke regne med, at dette er en teknologi, der vil kunne findes i alle B&O's højtalere i nærmeste fremtid.
Hvis dette er (?) oplægget til den kommende 'store' højtaler, ved vi jo allerede at det bliver en dyr sag.
En sag for de, der har og vil bruge pengene - og en sag for de, der er nørdede nok til at ville bruge disse muligheder.
Iøvrigt tror jeg ikke, at det bliver sværere at 'vælge' disse lydindstillinger, end så meget andet af det, vi kender fra B&O.
Jeg forestiller mig, at man - lige som man nu kan vælge at ændre på 'højtaler-grupper' via remoten - også kan ændre på
'Højtaler-perspektivet' via remoten.
Det må da være til at finde ud af!
Mon ikke man også vil kunne 'associere' et bestemt 'højtaler-perspektiv' til en bestemt 'højtaler-gruppe' hhv en bestemt kilde,
så setup'et starter op 'automatisk' som ønsket.
Lad os nu se - og ikke på forhånd afskrive nye muligheder.
Ang brugen af DSP - det drejer sig her ikke om at 'kompensere', men om at udnytte muligheder, man ikke har haft før.
Det er noget, som alle producenter bruger i dag, når de laver en 'mere eller mindre' aktive højtaler.
F.eks ville Peter Pan's yndlingshøjtaler lyde noget anderledes, hvis ikke der var brugt DSP i stedet for gammeldags analoge delefiltre osv.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 August 2015 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan
Det ser da fint ud, og indtil man begynder at murer fødekablet ind i væggen er det da rimelig nemt at ændre på front højttalerne. Så et sæt trådløse BL17 som baghøjttaler, så behøver du ikke at skjule kabler til dem.
P.  P. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 August 2015 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til mine spørgsmål -
Personligt mener jeg det bliver for nørdet. Gammeldags, ok så er jeg det. På BeoLab 5 trygger man på en knap, og højttaleren indstiller sig selv til bedste ydelse, i forhold til din valgte placering. Det kan vel ikke være mere enkelt. BeoLab 5 er elsket af et flertal, for sin gode lydgengivelse. Det bliver bestemt ikke en nem opgave at skabe et lydmæssigt bedre flagskib til Bang & Olufsen. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 30 August 2015 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bedre sent end aldrig -
Gældende fra 01. Juni 2015 - Danmark - Download - Tryk her.
Måske får vi snart får supleret prislisten med endnu et Beovision TV. 

IFA messe i Berlin 2015 starter d. 4. september -
Er der her vi skal se Bang & Olufsen - BeoSystem 5 baseret - 4K HDR OLED - TV.
http://b2b.ifa-berlin.com/ __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 30 August 2015 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 30 August 2015 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BeoFantast Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 31 August 2015 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med rygter om en kommende ny Apple tv 4 box, rejser det jo nogle spændende spørgsmål i relation til samspillet med et Beovision
som jeg ser det:
1. Hvis man udelader en IR remote og går udelukkende med en Bluetooth løsning, hvad så med betjening via Beo 4/One
2. Hvad med de fysiske mål, vil den stadig kunne placeres i et Beovision 10/11 & Avant
3. Med iPhone 6s rygtes det optagelse af 4K video, det kunne vel betyde den nye box kan vise 4K via HDCP 2.2 & HDMI 2.0
Blot lidt tanker fra det sydlige sjælland, men hvad mener tænker I herinde...
__________________ Beovision Avant 55" & en masse B&O grej...
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 31 August 2015 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber også den får 4K, men har desværre ikke fantasi nok til at forestille mig det.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 31 August 2015 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoFantast skrev:
Med rygter om en kommende ny Apple tv 4 box, rejser det jo nogle spændende spørgsmål i relation til samspillet med et Beovision som jeg ser det:
1. Hvis man udelader en IR remote og går udelukkende med en Bluetooth løsning, hvad så med betjening via Beo 4/One 2. Hvad med de fysiske mål, vil den stadig kunne placeres i et Beovision 10/11 & Avant 3. Med iPhone 6s rygtes det optagelse af 4K video, det kunne vel betyde den nye box kan vise 4K via HDCP 2.2 & HDMI 2.0
Blot lidt tanker fra det sydlige sjælland, men hvad mener tænker I herinde...
|
|
|
For nogle år siden indgik Bang & Olufsen en samarbejds aftale med Apple om salg af BeoPlay i Apples butikker verden over. Jeg husker at Bang & Olufsen brændte Apple af, i forbindelse med julehandlen det første år. BeoPlay produkterne nå ikke at blive produceret til tiden.
Jeg ved ikke rigtigt hvordan denne samarbejde aftale køre idag, men er der ingen problemer kan Bang & Olufsen vel bare lave endnu en kasse, der indeholder den nye ATV 4 box + hvad der skal til for at få det hele til at "spille" som vi er forvent med. - Eller hvad ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 31 August 2015 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|

IFA messe i Berlin 2015 starter d. 4. september -
Er der her vi skal se Bang & Olufsen - BeoSystem 5 baseret - 4K HDR OLED - TV.
http://b2b.ifa-berlin.com/
|
|
|
Måske er der allerede tænkt på det, i et kommende BeoVision TV .  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |