| Forfatter |
|
Hauke Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2015 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 31 August 2015 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei.
Er det noen av dere som har erfaring med Beoplay S8? Vurderer å kjøpe de til min V1
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 01 September 2015 kl. 06:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 01 September 2015 kl. 06:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 01 September 2015 kl. 10:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tager forbehold for eventuelle skrive og stavefejl, såvel som ophavsret og grammatiskefejl. Det er et handikap at være lidt ordblind, og mangle rette knappen. Håber i bære over med det.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 01 September 2015 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 01 September 2015 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Har det ikke tidligere været sådan at køber man B&O's systemer, var vi sikret minimum muligheden for vi selv kunne skaber fejl
indstillinger. Valg af højttaler type, og afstand var alt vi skulle tage stilling til, og vi har altid opnået en herlig f.eks 5,1 surround eller
stereo lyd.
Hvor mange har interesse i at skulle foretage de beskrevne indstillinger ? Vil det ikke bare besværliggører det for os bruger ? Er
DSP idag en nødvendighed for at kompensere for evt. mangler/ besparelser ved nutidens højttaler produktion ?
Hvad menet i. Håber i gider at svare.
|
|
|
Jeg synes det er lidt svært at tage "stilling" til de spørgsmål du stiller, da vi jo ikke ved ret meget konkret om en ny Beolab 5 og de valg
og indstillingsmuligheder den vil give den heldige køber. Så derfor bliver det jo også noget gætteri - også fra min side...
Men hvis sådanne indstillinger, som artiklen beskriver, bliver en realitet, så tænker jeg umiddelbart, at de skal være tilgængelige hurtigt
og nemt via fjernbetjeningen, så man kan justere lyden til et sweetspot i ynglingsstolen. Det ville da være smart og nemt! Og har svært
ved at se, hvordan det skulle gøre brugeroplevelsen mere besværlig? Men hvor meget man ville bruge en sådan funktion er jo nok meget
individuel i forhold til person og indretning...
Derudover forestiller jeg mig også, at man kan indstille højtaleren vha. fjernsynet, som man jo også kan idag. Ved at angive afstande og
højtaler setup. Tror ikke B&O vil fjerne den mulighed.
- Nesta
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 01 September 2015 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Nesta
Det er rigtigt, som du skriver, at vi ikke ved ret meget konkret om den nye store højtaler.
Efter alt at dømme bliver det dog ikke en 'ny BeoLab 5', men en helt ny højtaler.
Der er 'rygter' om at BL5 (i hvert fald foreløbigt) skal forblive i porteføljen.
Om de omtalte funktioner nu også vil være at finde i den kommende højtaler, vides heller ikke.
Men sandsynligt er det da, siden der har været artikler om baggrunden for den slags teknologi for nyligt.
Vi får at se/høre - mit gæt er engang senere på efteråret!
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 02 September 2015 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dit svar Nesta 
Spændende at se og høre den syv kanter 160 cm høje BeoLab ??? Hvad mener i om at B&O nu igen satser på høje højttaler, vil sådan et par kunne indpasses i dit hjem. 
 BeoVox Penta's højde er 145 cm.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 02 September 2015 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
@Nesta
Efter alt at dømme bliver det dog ikke en 'ny BeoLab 5', men en helt ny højtaler.
Der er 'rygter' om at BL5 (i hvert fald foreløbigt) skal forblive i porteføljen.
MM |
|
|
Nå ok, jeg var ellers sikker på, at Beolab 5 var på vej på pension. Skal den nye beolab placeres som en ny topmodel? Ved vi/I noget om
det?
Hvis Beolab 5 skal forblive i sortimentet, så skal den vel også opdateres med WISA. Personligt (og rent hypotetisk) ville jeg nok ikke
betale over 70k for en højtaler fra B&O, som ikke var trådløs...
Peter Pan skrev:
Tak for dit svar Nesta Spændende at se og høre den syv kanter 160 cm høje BeoLab ??? Hvad mener i om at
B&O nu igen satser på høje højttaler, vil sådan et par kunne indpasses i dit hjem. 
|
|
|
En høj gulvhøjtaler - lyder fint i mine øre
Jeg er sikker på, at den højtaler vil have et markant udseende, som nok også vil skille vandene lidt. Lidt som de sidste nye højtalere, som
jeg personlig synes er rigtig flotte, men som jeg kan forstå der er lidt delte meninger om...
Jeg har forresten lige et andet spørgsmål, som nogle på tråden måske har været inde på? Men jeg synes det er svært at få konkrete svar
på B&O's hjemmeside vedr. multirum (som er flot, men mildest talt ikke særlig informationstung!!!)
Jeg har en opsætning med et Beosound 5 og et beovision 10 + to beolab 3 i stuen og derudover et par beolab 4000 i et linkrum. Hvis
man nu skal have etableret endnu et linkrum. Er det så nemmest hvis jeg bygger videre på det gl beolink system eller kan jeg på nogen
måde udnytte det nye multirum? Håber spørgsmålet er klar nok?
- Nesta
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 02 September 2015 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Nesta
BeoSound 5/BeoMaster 5 & BeoVision 10 køre ML = Samme analog lyd i alle linkrum. BeoLab 4000 har PowerLink out. Dette giver mulighed for at videre føre et stereo PL signal til endnu et rum. Også her samme lyd i alle rum. BeoLink Converter NL/ML er vel tænkt som bindeled imellem BeoSystem 4 fjernsyn, og et Master Link produkt.
Hvad du evt. kan ændre på, ved på en eller anden måde at indskyde en NL/ML boks, eller noget andet, overlade jeg til andre at komme med et bud på.
Jeg er jo kun nået til Master Control Link (MCL).  Med dette system koblet til et ML TV + højttaler, kan vi få TV lyd i stuen. Og alt efter hvad der er tilsluttet til Beocenter 9300, lyd herfra til linkrummet, hvor det fjernbetjenes via X-tra Speaker Kit til passive højttaler. Men igen, kun analog lyd, indtil jeg evt. monterede en D/A konverter, ved en indgang på BC 9300. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 02 September 2015 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nesta skrev:
Jeg har forresten lige et andet spørgsmål, som nogle på tråden måske har været inde på? Men jeg synes det er svært at få konkrete svar
på B&O's hjemmeside vedr. multirum (som er flot, men mildest talt ikke særlig informationstung!!!)
Jeg har en opsætning med et Beosound 5 og et beovision 10 + to beolab 3 i stuen og derudover et par beolab 4000 i et linkrum. Hvis
man nu skal have etableret endnu et linkrum. Er det så nemmest hvis jeg bygger videre på det gl beolink system eller kan jeg på nogen
måde udnytte det nye multirum? Håber spørgsmålet er klar nok?
- Nesta |
|
|
Nu skal man jo altid først spørge, hvad vil du opnå med at lave et ekstra linkrum?
Vil du blot have mulighed for at høre lyden fra din BS5 dér, er det smarteste nok bare at forlænge MasterLinken dertil,
og tilslutte en Active Link med et sæt højtalere - eller en BL3500.
Er det et rum, du vil bruge til at lytte i (uafhængigt af hovedrummets/BS5's lyd), kunne du bruge en Active Link (plus højtalerne selvfølgelig).
Den aktive link-boks har en såkaldt 'pc-indgang' - hertil kan tilsluttes en kilde, som så kun kan bruges i det rum/lokalt.
Det kunne være en vinyl-spille, en cd-spille, en AirPort Express hhv en Playmaker (til AirPlay)....
Først når du engang skifter dit tv ud med en nyere generation (baseret på NL), vil det være nødvendigt med en konverter (NL/ML)
for at kunne bruge f.eks en A9 eller et andet (NL)tv dér.
Eller måske skifter du din BS5 ud med noget NL-baseret audio - så gælder det samme.
Nogle gange vil det være en fordel ikke at tænke linkrum - fordi det måske ikke er nødvendigt/ønsket at kunne høre det samme dér,
som i hovedrummet.
En BeoPlay A8 eller en A2 vil ofte være en smartere løsning - alt efter behov.
P.S. 'Multiroom' forudsætter mindst to at de nyere produkter.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 02 September 2015 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ PP og Millemis - Tak for svar!
millemis skrev:
Nu skal man jo altid først spørge, hvad vil du opnå med at lave et ekstra linkrum?
Er det et rum, du vil bruge til at lytte i (uafhængigt af hovedrummets/BS5's lyd), kunne du bruge en Active Link (plus højtalerne
selvfølgelig).
Den aktive link-boks har en såkaldt 'pc-indgang' - hertil kan tilsluttes en kilde, som så kun kan bruges i det rum/lokalt.
Det kunne være en vinyl-spille, en cd-spille, en AirPort Express hhv en Playmaker (til AirPlay)....
|
|
|
Ja med hensyn til min behov kunne jeg godt have været mere tydelig
Ville man kunne tilgå den alternative kilde i 'pc-indgang' fra de andre rum. Altså derved lytte til en noget jeg streamer til
playmakeren i de andre rum?
millemis skrev:
Først når du engang skifter dit tv ud med en nyere generation (baseret på NL), vil det være nødvendigt med
en konverter (NL/ML)
for at kunne bruge f.eks en A9 eller et andet (NL)tv dér.
Eller måske skifter du din BS5 ud med noget NL-baseret audio - så gælder det samme.
|
|
|
Jeg håber stadig, at Beomaster 5 bliver opgraderet til et nyt produkt med multirum, WISA mv.
(Men hvis jeg skulle købe idag ville valget falde på Beosound Moment)
millemis skrev:
P.S. 'Multiroom' forudsætter mindst to at de nyere produkter.
|
|
|
Det lyder meget dyrt, synes jeg. Det betyder jo, at man skal have et "anlæg" i hvert rum. Så er der jo ikke så meget
link tilbage...
- Nesta
|
| Til top |
|
| |
voldsgaard Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2010 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 02 September 2015 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et lille spørgsmål til jer.
Mine forældre ønsker sig en DAB tuner til deres Beomaster 3300, jeg har været inde og kigge på den her:
http://shop.oneremote.dk/catalog/product_info.php?cPath=12_1 4&products_id=3771
Men er der nogle som har erfaring med dette produkt?
på forhånd tak
Jens
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 02 September 2015 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Nesta
1: jeg skrev: '....en kilde, som så kun kan bruges i det rum/lokalt.'
Så nej det kan du ikke!
2: glem alt om opdatering af BM/BM5!
Men den beholder du da bare - ved hjælp af konverteren kan den integreres i et moderne setup.
Dette er iøvrigt beskrevet på hjemmesiden.
3: hvis du vil kalde en BeoPlay A9 for et anlæg - så ja!
Strent taget er den nemlig et anlæg, som du kan trække på til øvrige rum - f.eks til et af de nyere tv - vha 'join'-funktionen.
Du kan omvendt også lytte til kilder fra tv'et gennem denne.
Det forventes, at der dukker flere lyd-produkter op til dette formål.
Har du f.eks et (stort) tv i stuen og et (mindre) i køkkenet, kan de to danne 'multiroom'.
Jeg tror ikke, at det vil blive dyrere end med de nuværende produkter - og det vil være mere fleksibelt.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 September 2015 kl. 06:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 September 2015 kl. 07:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 September 2015 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du ikke til gør-det-selv kablet, 3,5 Jack --> 5 polet DIN, som ses på tegningerne, er her lidt hjælp.

Link. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 September 2015 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 03 September 2015 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja guld er jeg måske lige præcis til i denne sammenhæng
Tak for svar og billeder!
Jeg tænker måske at placere en playmaker ved mit Beosound i stedet for i linkrummet og så bare forlænge mit ML-system til det nye
linkrum. Derved kan jeg vel trække på playmakeren i resten af lejligheden? Jeg har pt en pladespiller tilsluttet via i Behringer til mit
beosound 5. Jeg tænker om det er muligt at koble en phono-switch på inden Behringeren, så jeg kan bruge begge kilder i hele huset?
@ Millemis
1) Ja det er rigtig - det overså jeg lige...  Og måske du også har ret mht, at det måske kan være en fordel ikke at koble hele
systemet sammen og i stedet f.eks. bare lave et setup med playmaker + højtalere. Det skal jeg lige tænke nærmere over.
2) og 3) Ja lige præcis denne detalje med et gl produkts integration i et nyt setup er "beskrevet" på hjemmesiden og det forstod jeg
godt.
Men jeg var mere i tvivl om hvad der skulle til for, at man kunne benytte et multirum setup og hvordan man kan bygge et setup op, hvor
der indgår et antalprodukter i et hovedrum og så højtalere, og jeg er stadig lidt i tvivl om... Altså hvordan man eksempelvis kan indrette
et setup, som består af et nyt Bang og Olufsen produkt (med multirum funktion) i et hovedrum og så sende lyden videre til linkrum. Men
det er altså ikke rigtig muligt længere, som jeg forstår det. Da man skal have et multilink produkt i hvert rum (og det synes jeg lyder lidt
dyrt!) eller køre med et multirum/masterlink setup. Eller er der noget jeg helt misforstår?
- Nesta
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 03 September 2015 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Nesta
Du behøver ikke nogen switch til det.
Kør Playmakeren's PL-udgang som line-out ind i Behringerenog brug dens/Playmakerens line-in til din pladespiller.
Playmakerens line-in har autosense, så den skifter (switcher) automatisk, når den får signal.
----
I et NL-setup er der ikke noget 'hovedrum' eller 'linkrum' - alle produkter er ligeberettigede
og kommunikerer på kryds og tværs (alt afhængig af den software/de kilder, der kører på dem).
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |