| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 06 September 2015 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 06 September 2015 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
På billedet ses de B&O produkter der pt. indgår i et BeoLink Multiroom trådløst
system. Et B&O system der kan spille forskelligt, eller samme musik i et rum
eller i forskellige rum.
Betjening af BL Multiroom er så let som at tænde og slukke lyset. Når musikken spiller kan du bare røre din B&O produkt, der så tilslutter sig til multiroom systemet
i hjemmet. Du behøver ikke at find din smartphone eller fjernbetjeningen frem.
Dit BeoVision TV kan også sluttes til multiroom oplevelse, gennem din BeoRemote eller den nye BeoMusic App, som tilbydes. Du linker nemt til, eller fjerne et link værelser. Sæt alle enheder på stand-by med en simpel one-touch gestus, når du forlader dit hjem.
I centrum af et BL Multiroom set-up er musiksystem BeoSound Moment. På BS Moment.
Her tilpasser du din lytter mønstre, og vælger musik der passer med det relevante tidspunkt
på dagen. Så når du vågner om morgenen, vil et enkelt tryk på det berøringsfølsomme eg
panel starte din foretrukne morgen musik. Hvis du vil tilføje flere værelser, skal du blot
trykke for at tilslutte.
I stuen kan du trykke på BeoPlay A9 højtaler, for at deltage i Multiroom oplevelse, og i dit
køkken, kan du klikke på den vægmonterede BeoSound Essence, og lade musikken spille fra kilden. Du kan også inddrage dit BeoVision tv som højttaler, eller lydkilde i din BeoLink Multiroom oplevelse.
Bring nyt liv til klassikerne - BeoLink Multiroom kan også puster nyt liv i dine klassiske B&O produkter. Med BeoLink konverter kan du tilslutte dine favoritter, såsom BeoSound 9000
eller pladespilleren Beogram 4000, til din Multi-rum oplevelse.
Fremtidssikret - Alle BL Multiroom produkter forbliver up-to-date via softwareopdateringer, der giver nye features og funktioner, for at sikre varig værdi og levetid af din B&O opsætning. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 07 September 2015 kl. 01:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg for senere i dag den Beocenter 9300 jeg har købt, men sælger har glemt at sende de 2 fjernbetjeninger som der fulgte med.
Kan jeg købe en billig all in one fjerenbetjening som kan bruges med en Beocenter 9300 evt denne app eller en anden
Har en logitech Harmony 555 jeg ikke ved om den kan bruges med b&o
https://play.google.com/store/apps/details?id=remote.zappir. free
(tryk på læs mere der står B&O)
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 07 September 2015 kl. 06:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gasolin
Beocenter 9300 er også en del af mit setup, og Beo4 som jeg benytter er en stor del af det der er årsagen til jeg er glad for mit B&O. Så lad være at snyde dig selv for verdens bedste fjernbetjening, også selv om en brugt stadig er i høj kurs.
Beo4 remote sender InfraRed IR på 455 kHz, hvor stort set alle producenters fjernbetjeninger sender med modulationsfrekvens omkring 38-40 kHz. Dette gør du ikke nødvendig vis har nødig at pege direkte på modtager apparatet.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 07 September 2015 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej gasolin
Beocenter 9300 er også en del af mit setup, og Beo4 som jeg benytter er en stor del af det der er årsagen til jeg er glad for mit B&O. Så lad
være at snyde dig selv for verdens bedste fjernbetjening, også selv om en brugt stadig er i høj kurs.
Beo4 remote sender InfraRed IR på 455 kHz, hvor stort set alle producenters fjernbetjeninger sender med modulationsfrekvens omkring
38-40 kHz. Dette gør du ikke nødvendig vis har nødig at pege direkte på modtager apparatet.
|
|
|
Det mere for at få en midligertidig løsning for jeg går ud fra sælger sender fjernbetjeningerne i dag eller i morgen.
Det er en beolink 1000 med og en beo4 som skulle være lettere defekt i displayetš
Har skervet til nogen af dem der har en beo4 til salg er dog imponeret over så dyre de er de steder hvor de sælges brugt og så på dba
|
| Til top |
|
| |
beolion Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 07 September 2015 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej beolion
Her et bud uden garanti for, at højre & venstre evt. skal byttes om.  |
|
|
Hej Peter
Tusind tak, jeg troede faktisk at rød og grøn var hhv højre og venstre. Jeg vil lige prøve mig frem.
|
| Til top |
|
| |
beolion Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 07 September 2015 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et Avant TV sammen med min Beovision 7 og BS5 (og Beolink passiv). Hvad er der helt præcist der skal til for at få multirum og hvordan sættes
det op. Hvis nu jeg gerne vil sende CD fra min BS5 eller DTV fra mit BV7 over til Avant (eller et af de nye produkter) eller hvis jeg vil sende fx. Deezer
eller TuneIn fra mit Avant over på min BS5 eller BeoVision? Og kan jeg også stadig bare vælge Radio of få denne kilde ud på min BeoLink passiv?
Jeg kan ikke helt gennemskue det (endnu).
Og ja, jeg kunne godt forestille mig en A6 i mit setup engang.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 07 September 2015 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev jeg ejer af en Beocenter 9300 med blandede føelser
Standen var dårligere end jeg havde forventet
Glaspladen der sidder der hvor man skrue op for lyden vælger input og så videre sidder løst men virker,
plastik ringen rundt om er gået i stykker
Hvordan limer jeg glaspladen fast,speciel lim eller bare noget der virker?
Lidt synlige ridser på den spejlblanke overflade imellem cd opg kasettebåndoptageren
Kunne ikke få den tændt og lyd på, der skulle lidt volumen på før der var lyd,
brum fra din-mini jack, kabel blev renset og trykket lidt mere ned så den sider lidt bedre, ingen brum.
Bassen er ikke helt i top den runger,buldre lidt og diskanten skulle dæmpes før den var perfekt
Har endnu ikke testet om båndoptageren virker
Mangler de 2 fjernbetjeninger som der skulle have været med
Lidt positivt skal der dog med
Den virker, også cdafspilleren, designet er helt iorden og en lille detalje som jeg godt vidste der var,
beskyttelsekredsløb mod forvrængning, bare gi den fuld gas der ingen forvrængning(ihvertfald meget lidt)
med mindre du har meget små højtaler der ikke kan tåle så meget effekt/bas(mine er på grænse til at være for små med med en beocenter 9300).
Jim morrison har ingen problemer med at synge højt, det samme med eric clapton unpluggede,
for et produkt som fokusere meget på design og betjening er lyden ok, bassen,diskanten er blevet dæmpet lidt og det gir meget mere harmonisk lyd.
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger


Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 07 September 2015 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
beolion:
Her er 2 løsningsforslag (uden at kende din specifikke opsætning).
Jeg vil umiddelbart anbefale Videomaster løsningen, men ulempen her er at du ikke kan trække fra din BV7. Derudover er du nødt til at mappe fx.
Deezer fra Avant til en videokommando på MasterLink siden.
SourceCenter løsningen giver dig mulighed for at mappe 2 kilder til N.MUSIC og N.RADIO fra Avant til brug på ML siden, og så kan du trække alle de
andre kilder over på NL siden. Ulempen her, er at du ikke kan montere et ekstra sæt højttalere (og øje) på converteren og bruge den som link-rum.
Der er IKKE taget højde for evt. delay på disse tegninger.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 07 September 2015 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 07 September 2015 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 07 September 2015 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal der ikke en skumgummi liste imellem plastik rammen og glasset?
Ny plastic ramme kan det fås?
Kan jeg ikke få speaker cement i dk f.eks i en tømmerhandel (har prøvet at google det)
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 07 September 2015 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ gasolin
Efter Martin's udsagn (LINK), fines ingen reserve dele. Ønsker du kontakt med Martin, send mig en privat post.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 07 September 2015 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan de lim,cement jeg skal bruge købes i dk?
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 07 September 2015 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fået at vide at man absolut ikke skal prøve på at lime glasset fast selv, det skulle koste 800kr
og at der stadig er nogen der har helt nyt glas.
Har de her
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 07 September 2015 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
beolion skrev:
Hej Peter Tusind tak, jeg troede faktisk at rød og grøn var hhv højre og venstre. Jeg vil lige prøve mig frem. |
|
|
Velbekomme beolion
Men jeg så din tegning som stel delt ud i tre, og kun grøn og hvid. Når du så skriver om rød, ja så vil jeg da gerne høre hvad der så ender som den rigtige tilslutning. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 08 September 2015 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 09 September 2015 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Remote Mains Switch afbryder 230 Volt ved hjælp af et trigger signal.
Jeg var i sin tid heldig at erhverve to stk. af B&O's Remote Mains switch, som jeg benytter til on/off af 230 volt strøm til mit non B&O udstyr. Her et eksempel.
Den tilsluttes et B&O anlægs PowerLink udgang på pin 4 = + og pin 2 = stel.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 09 September 2015 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dobbelt afskærmede PowerLink installationskabler, connectet som Mk II. + ekstre skærm.
Grundet den stadigt stigende mængde af elektronik støj i hjemmet, kom B&O i 2010 med et forbedret PowerLink Mk II kabel til installationer, med dobbelt afskærmningen. Kablet anbefales af B&O for kabel træk over 20 meter.
Har du haft nogle problemer med 3,5 mm kabler, og oplever støj og kontrol problemer, sikre dette PowerLink installation kabel et bedre resultat. Specielt, hvis du oplever støj i lydspektret.
Installationskabel for professionelle findes i grå (300 m) med metermarkering. Samme kabel type fås i sort og hvid (50 m), men uden meter markeringer. Kabler kan nemt samles ved at anvende Power Link samledåsen (partnummer 3132055). Den ekstra afskærmning skal forbindelse med datajordforbindelsen (ben 7).

Kan købes i B&O butikkerne.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 09 September 2015 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
beolion skrev:
Jeg har et Avant TV sammen med min Beovision 7 og BS5 (og Beolink passiv). Hvad er det helt præcist der skal til for at få multirum og hvordan sættes det op. Hvis nu jeg gerne vil sende CD fra min BS5 eller DTV fra mit BV7 over til Avant (eller et af de nye produkter) eller hvis jeg vil sende fx. Deezer eller TuneIn fra mit Avant over på min BS5 eller BeoVision? Kan jeg også stadig bare vælge Radio of få denne kilde ud på min BeoLink passiv? Jeg kan ikke helt gennemskue det (endnu).
|
|
|
Fik du ikke set dette indlæg beolion ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |