| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 13 December 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
scaramanga60 Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
tænkte lige på, på mit LX5500 tv er der en indgang bagpå hvor der står "stand" mener jeg.
Det står på et bord, kan man få en elektrisk drejeskive som kan sættes på bordet (altså ikke en drejestand)
til sådan et tv, og hvilken en er det man skal bruge? For kan umiddelbart ik finde nogen når jeg søger
efter det?
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
scaramanga60 skrev:
tænkte lige på, på mit LX5500 tv er der en indgang bagpå hvor der står "stand" mener jeg.
Det står på et bord, kan man få en drejeskive som kan sættes på bordet (altså ikke en drejestand)
til sådan et tv, og hvilken en er det man skal bruge? For kan umiddelbart ik finde nogen når jeg søger
efter det? |
|
|
Det er korekt, den er til motorstanden. Nu ved jeg ikke hvordan dit LX5500 står nu, men i principet kan du bruge en hvilken som helst motor-bordstand, nu den monterings plade der er mellem motorstanden og TV skal være til et LX tv __________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan man ikke bare få selve motorpladen, for gider ikke at have sådan en stand?
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
scaramanga60 skrev:
| kan man ikke bare få selve motorpladen, for gider ikke at have sådan en stand? |
|
|
Jeg taget lige et billede at min bord-motorstand i aften, så kan du se hvilket dele som den består. __________________ Morten
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay tak ska du ha (:
købte for ik så lang tid siden en motorstand til et Beovision 3 for 50 kr i fona fordi de skulle stoppe med at sælge B&O...men
den virkede ikke fordi det var noget med at der kom nogle vibrationer fra tv'et eller sådan noget som mit LX ikke kunne
levere...det sagde B&O manden ihvertfald. og det var sådan en bordstand. solgte den bagefter for 700 kr på dba så lidt af en
fortjeneste må man sige.
|
| Til top |
|
| |
ClausK Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoTiNi skrev:
Hvis det er Canal Digital's HD PVR boks, så kan den styres at Beovision 7-40's indbygget PUC og så styres via din Beo4 / Beo5
Jeg har også den boks og styrer det hele via min Beo5 og det virekr super....... 

|
|
|
Hej MoTiNi Så skal jeg have B&O forhandleren til at opdatere TV'et ikke?
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ ClausK Ja, din B&O forhandler skal opdater PUC listen med Sagem HD PVR 101-ST og så skal du have ført et IR-øje om foran satelite modtageren's IR modtager. Når det er gjordt så kan du styre det hele via Beo4/Beo5
__________________ Morten
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
scaramanga60
Dette er nok den laveste stand du kan få, og så lige et lille tips.
Har du en motordrejestanden som tidligere har været anvendt til et BeoVision LX TV, og nu skal bruge til et BeoVision MX TV. Prøv så, for at få det til at fungere at, slukke TV'et, trykke picture 1 store, og derefter picture 5 store, så skulle den virke.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
scaramanga60
Dette er nok den laveste stand du kan få, og så lige et lille tips.
Har du en motordrejestanden som tidligere har været anvendt til et BeoVision LX TV, og nu skal bruge til et BeoVision MX TV. Prøv så, for at få det til at fungere at, slukke TV'et, trykke picture 1 store, og derefter picture 5 store, så skulle den virke. |
|
|
@Peter Pan Der er ingen forskel på motorerne ved LX og MX modellerne. Jeg har brugt samme motor til først en MX4000 og derefter blev den samme motor brugt på et LX6000. Jeg skulle ikke taste noget som helst. Eneste forskel er den top plade hvor tv skrues fast på motoren.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Motor TV stand til BeoVision TV
I får lige et udvalg i kan se på
I slutningen af 1980'erne, begyndte en projekt gruppe at se på efterspørgslen for en nye måder for positionering af tv i et rum. Projektet gruppe indså, at i alle tilfælde ville det være en god idé med en tv stand der kunne roterer. Hvad nu, hvis vi bygget en variabel funktion i fjernsynet? ""
Hvad hvis gulv plaserede og ophængt udstyr havde en standardiseret aksel, som tv'et kunne tænde og styre ? " Akslen behøvede kun at være på ét sted og nye positionering løsninger ville så fylder mindre og være lettere at gennemføre. Kundere var meget interesseret i en sådan løsning der giver en større mulighed for at kunne vælge, en placering af deres fjernsyn.
Et andet ønske var at fjernsynet vender tilbage til den oprindelige stilling, når det bliver slukket. Ennu en fordel ved en roterende funktion er, at man kunne flytte nogle refleksioner ud af synsfelt ved at dreje fjernsynet. Dette problem er i dag blevet minimeret med antireflection behandling af skærmene.
Beovision MX5000 blev det første Bang & Olufsen TV med en indstilling motoriseret stand, som blev styret med en Beolink 1000 fjernbetjening. Hele sæt kunne vendes 35 grader til begge sider for bedre visning. Og gik automatisk retur til forvalgt indstilling når det blev slukket.
Det har vist sig at være vanskeligt at finde type nummer på de ældre BeoVision motorstande og væg motorstands ophæng, så tag det med et gran salt.

Cheetha skrev:
Har købt et 5 år gammelt B&O MX 8000 TV med motrostand. Efter opsætning i stuen virkede det hele perfekt - dog havde motorstanden en forkert indstilling hvad angår dens korrekte midte og drejede således kun 20 grader til ve. hvorefter den troede at den var i yderposition. Men ved at gå ind i "service-menuen" menu + 0 + 0 + go , kunne jeg nu også "nulstille" motorstanden, og nu virker det hele perfekt. Den sidste del af løsningen ses på skærmen, hvorimod sevicemenuen blev brugt til at ínformere om fjernsynets stand og brug. Underligt at B&O ikke oplyser om denne mulighed i deres vejledninger...... MVH Cheetha
Det foregår på følgende måde:
1. Gå ind i TV "setup" 2. Ind i "service menu", ved at trykke "0","0" og "go" 3. Ind i "stand" 4. Tryk på "go" ved "calibrate" 5. Så kalibreres motor og efter det trykkes "exit"
http://www.lifestyle-av.co.uk/product_list.asp?sectionId=4 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
tusind tak peter for din meget fine guide.
fandt sådan en her: http://www.bbuy.dk/product.asp?product=214
Kan jeg sætte mit LX5500 tv på den?
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
scaramanga60 skrev:
tusind tak peter for din meget fine guide.
fandt sådan en her: http://www.bbuy.dk/product.asp?product=214
Kan jeg sætte mit LX5500 tv på den? |
|
|
Ikke 100%, den mangler en LX monterings plade, den på linket passer til MX5500  Du skal bruge denne plade som på dette billede. Peter Pan skriver godt nok at det er til et MX tv, men det er ikke sandt, denne stand er til LX tv. __________________ Morten
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her kan du bedre se pladen som du skal bruge til dit LX tv
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoTiNi
mange tak skal du have. Men den stand er da uden motor er den ik? nummer 2 billede kan jeg ikke se? så kan jeg afmotere
pladen fra standen og bruge den?
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
scaramanga60 skrev:
MoTiNi
mange tak skal du have. Men den stand er da uden motor er den ik? nummer 2 billede kan jeg ikke se? så kan jeg afmotere
pladen fra standen og bruge den?
|
|
|
Jo den er uden motor. Ja, du kan bruge pladen, men det er muligt at du skal bore nogle nye huller i pladen for at kunne monter den på en motor, men det er også det mindste problem. __________________ Morten
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm...dropper det bare så, men tak for hjælpen (:
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener og kan huske man lavede det om til 5 ben på et tidspunkt, det var vist da mx 4200 kom, skal man lige være opmærksom på, hvis man skal ud finde brugt djerefod , så man får et er passer i stikket på tvŽet.
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
har faktisk et helt andet spørgsmål fra min far...
jeg har lige lavet min fars beolink i køkkenet som ik har virket i laang tid. Min mor er derefter blevet helt vild med beolink ideen
og vil gerne have det i stuen (altså MCL). Alt bliver kontrolleret fra min fars beomaster 4500. Boksen som er forbundet til
øjet i køkkenet og forbundet til videre til anlægget er muret inde i vægen...så den kan jeg ikke koble et øje mere på
desværre. Så jeg tænkte på at købe et xtra link mere med box og koble det på ind til stuen MEN alle indgangene på
anlægget er i brug! 2 er til højtalerne i rummet hvor anlægget står og de to sidste (linken) er optaget af linken ud til
køkkenet. Kan dette på nogen måde løses?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toebs skrev:
Alt det her burde jo ligge på en hjemmeside direkte, og ikke i et forum. Forstå mig nu ret, jeg synes det er et meget fornemt og gennemført arbejde du har lavet her, med at poste alt det her information, men det er for værdifuldt til kun at ligge dybt inde gemt i et forum! :)
|
|
|
Se video præsentation af Bang & Olufsens, produkter fra dengang til nu. 
Tænd for lyden på din computer og Tryk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |