| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 18 September 2015 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Service Menu - Du kan åbne Tjeneste Menu på B&O BeoSound 5, Tryk på højre pil - Venstre pil - højre pil igen - Venstre pil igen-Så Go, meget hurtigt BeoSound 5 styresystem Windows XP

Bundkort. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Henning P Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 18 September 2015 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg har fået et problem Når jeg bruger Spotify på mit BV så går der 1 min så begynder det at hakke i lyden
Men på BM5 er DR ingen problemer. Så det vel ikke nettet. Er der andre som oplever dette
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 19 September 2015 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
beolion skrev:
Nesta skrev:
ChristianK skrev:
vil jeg da lige tilføje at folk med stort held har tilføjet en SSD harddisk til
deres BM5 med stor ydelses-
forbedring til følge (hastighedsmæssigt selvfølgelig). |
|
|
(...) Dels fordi jeg er lidt nervøs for at pille for meget ved den og dels fordi er har haft et (måske naivt?) håb om en opgradering af
beomaster 5. |
|
|
Jeg synes bare man hører om flere hvor det netop ikke virker som det skal, det er netop det som holder mig
tilbage. Jeg vil gerne være ret sikker inden jeg kaster penge efter en 1 TB SSD harddisk. |
|
|
Nu læste jeg lige den tråd igennem igen som PP henviser til. Så nu kommer tusindkroners-spørgsmålet: er der nogen som har
gennemført en opgradering og som kan anbefale en SSD på 500 gb, som virker?
Det ser ud til at der er problemer med bla. samsung evo og pro...
- Nesta
P.S.: jeg har også lige bestilt en playmaker, så med den og en HDD->SSD opgradering, så kommer der for alvor nyt liv i beosound 5
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 19 September 2015 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nesta
Playmaker - BeoMaster 5/ BeoSound 5. Hvad har du præcis tænkt på du vil, ved at kombinere de to. 


__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 19 September 2015 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ PP
Jeg har også en pladespiller Beogram 6500 og en Behringer, så jeg vil gøre det sådan her, som MM foreslog:
millemis skrev:
@Nesta
Du behøver ikke nogen switch til det.
Kør Playmakeren's PL-udgang som line-out ind i Behringerenog brug dens/Playmakerens line-in til din pladespiller.
Playmakerens line-in har autosense, så den skifter (switcher) automatisk, når den får signal.MM |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 19 September 2015 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Nesta
Med en Playmaker får du nu to tilslutnings muligheder for Beogram 6500.


Og denne, som jeg formoder du benytter nu. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 19 September 2015 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen kan jeg ikke gøre det som du viser på den øverste tegning og så koble RJ45 powerlink stikkene ind i Behringeren vha denne
adaptor: RJ45 -> Powerlink sat sammen med denne:
Powerlink -> Phono
-Nesta
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 19 September 2015 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nesta
Der er fordi BeoMaster 5 ikke har en analog indgang, og dine højttaler er tilsluttet til BeoMaster 5, at du må gøre på denne måde.

------------------------------------------------------------ ----------------------------------------------------
PS. Tegningerne er ikke så meget for din skyld Nesta, mere for dem der ikke rigtigt ved hvad vi skriver om.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 19 September 2015 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|

Behringer U-Control UCA222 USB Audio Interface kan købes her. Men søg evt. selv. Bemærk at Behringer UCA202 også findes i grå.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 19 September 2015 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 20 September 2015 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 20 September 2015 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle ben i selv at udbygge sit masterlink system. Det jeg tænker på er: om der er nogle problemer i selv at samle
masterlink kabler i junktions bokse. Er der noget man skal være opmærksom på eller skal man bare kunne kende forskel på
farverne?
- Nesta
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 20 September 2015 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 20 September 2015 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 21 September 2015 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 22 September 2015 kl. 07:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 22 September 2015 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 23 September 2015 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej Nesta - Junction box. Du har flere muligheder. |
|
|
Tak Peter
Jeg må igang med at kigge på det. Jeg overvejer at sætte en beolab 3500 op i mit køkken, så jeg skal videreføre kablerne fra mit 2.
linkrum vha. en junktion boks til køkkenet.
Mvh
Nesta
Priserne på beolab 3500 er efterhånden kommet langt ned (omkring 3000 kr) Men det bliver spændende at se hvordan den nye linkrum
højtaler kommer til at se ud, for jeg regner da med, at der kommer en ny eller er det måske meningen at de nye "anlæg" som A6 skal
overtage det tomrum som 3500 efterlader?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 23 September 2015 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Nesta

Ja BeoLab 3500 Type nr.1601. (Pris 13.795 Kr.) har ikke været med i Bang & Olufsen prisliste siden pr.1. Januar 2015. Så det betyder den heller ikke produceres mere. Vi må se tiden an. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 23 September 2015 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har lige anskaffet 2 styk Beoplay S3 og vil lige dele oplevelsen med jer. Til mit køkken setup har jeg i mange år anvendt forskellige Beomaster, fx. Beomaster 2400 som har hængt på væggen og med kablerne skjult i væggen op til små passive ht. Jeg var efterhånden træt af de småskavanker (brum og pærer der springer mm.), på Beomaster, så jeg tog springet og købte et sæt S3, der styres fra min Ipad. S3 virker gedigen og godt skruet sammen, man får fornemmelsen af kvalitet, og opsætningen gik nemt og smertefrit. Det var vigtigt for mig, at få ægte stereo, og det leverer S3 helt som lovet af B&O. Lyden er absolut også godkendt, behagelig og med god fylde. Og så kan de spille utroligt højt uden at lyden bliver presset. Så alt i alt er jeg tilfreds og savner kun det gamle setup på ét punkt. Man får ikke musik fra første sekund, men skal vente 10-15 sekunder før der er hul igennem via bluetooth. Beoplay S3 kan klart anbefales.
mvh
Allan
|
| Til top |
|
| |