| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 23 September 2015 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dit indlæg amorte.  ______________________

BeoSound Essence MK II arbejder trådløst på 5 GHz-båndet. Men kan også kommunikere med f.eks S3 via Bluetoth 4,0. Så dette setup vil jo nok være er hvad Beofan idag vil være tilfreds med.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 23 September 2015 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor henvise til udenlandet for at købe Behringer USB interfacet ?. Det kan købes flere steder i Danmark - billigt. 249 kr.
F.eks. her: http://www.4sound.dk/computer/lydkort/usb/behringer-uca222-u -control
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 23 September 2015 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS. Jeg skrev i mit forlige indlæg "BeoSound Essence MK II kan også kommunikere med f.eks
S 3 via Bluetoth 4,0." Dette skrev jeg efter at have læst dette i BS Essence MK II manualen -
"For at pare andre Bluetooth-enheder med BeoSound Essence Mk 2 med enheden, tænde Bluetooth på enheden. BeoSound Essence er altid åben for parring med andre Bluetooth-enheder. * 2 Find enhedslisten Bluetooth og vælg 'BeoSound Essence_xxxxxxxx «. Vent på din enhed for at bekræfte, at BeoSound Essence og din enhed er parret. * 2 Hvis du ikke længere ønsker BeoSound Essence at være åben for Bluetooth - parring, kan du ændre dette ved hjælp af BeoSetup App."
millemis fortæller mig så, at det ikke kan lade sig gøre. Jeg har ikke selv afprøvet dette, men vil da gerne vide om man kan streame via Bluetooth fra BS Essence MK II til S3, eller ikke. ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 23 September 2015 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan ikke - punktum!
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 24 September 2015 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kan man jo spørge sig selv om, hvorfor BeoSound Essence MK II ikke kan sende trådløst via Bluetooth til F.eks BeoPlay S3. Når der til andre formål kan etableres en parring med andre Bluetooth-enheder. En mulighed der er indbygget. Samt dette - "Hvis du ikke længere ønsker at BS Essence skal være åben for Bluetooth, kan du ændre dette ved hjælp af BeoSetup App".
Skulle det være fordi en BeoSound Essence Mk 3, er den næste lancering, og B&O, på denne måde kan genbruge, og lancere allerede udviklede produkter igen og igen. ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 24 September 2015 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 24 September 2015 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for link Jan. 

BeoPlay mig her, og BeoPlay mig der. Hvor bliver det BeoSystem 5 baserede BeoVision tv af. Når Bang & Olufsen en dag trækker stikket, bliver der vel istedet råd til en Apple Car Electric. 
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 25 September 2015 kl. 06:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 25 September 2015 kl. 06:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 25 September 2015 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|

På tegning 2 har jeg sparet "BeoLink Gateway"- "Home Automation Controller" - "B&O Rerecomenderede Router" og en "Switch". Hvad mener i det vil ændre på resultatet. Og hvad kan man evt. ikke i forhold til tegning 1. ?

Se evt. link. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 25 September 2015 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
I tegning 2:
kan konverteren ikke gå på nettet for at få updates (ej godt!).
BV11 er ikke på nettet og kan ikke trække på NAS'en - med mindre at det er koblet trådløst op på routeren, hvilket ikke er angivet.
Der er ingen mulighed for at indbinde noget som helst, der har med 'home-automation' at gøre (styre lys etc).
BM/BS5 (og hele setup'et) kan ikke betjenes via BeoLink-app'en.
Setup'er måake ikke så stabilt som, hvis NL kørte på egen router (som subnetværk).
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 26 September 2015 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej millemis
Det vil sige at der mangler et LAN-kabel fra BeoVision 11 til routeren. Ikke på
nogen af eksemplerne i manualen, så jeg denne tilslutning. Kun grøn Network Link.
Læser man manualen skriver B&O - "Udtrykket ISP router bruges til routere, der er en del af kundens hjemme net, og er normalt leveret af Internet Service udbyderen. Denne form for router fungerer ofte som modem, router, switch og access point".
B&O anbefaler her ud over en separat B&O godkendt router, som anvendes til B&O's netværks opsætningen. "Når et undernetværk er nødvendig, er det for at sikre en stabil forbindelse og fordelingen mellem produkter i Bang & Olufsen opsætning. Dette skyldes erfaringer med, at ISP router kan variere i kvalitet. Trådløse forbindelser er naturligvis muligt, selv om der kan forekomme udfald". Lidt længere nede skriver B&O dog at
"internet udbydernes router er blevet bedre med tiden".
Har man ikke brug for home-automation, og betjening via BeoLink-app'en, er der
en del komponenter der kan spares. - "B&O Rerecomenderede Router"- "Switch"- "BeoLink Gateway"- "Home Automation Controller". Hvad produkt konfiguration
angår, vil det blive mere overskueligt. Ja du kan måske også spare et teknikker besøg.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 26 September 2015 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej millemis
Det vil sige at der mangler et LAN-kabel fra BeoVision 11 til routeren.
Ikke på nogen af eksemplerne i manualen, så jeg denne tilslutning. Kun grøn Network Link. |
|
|
Netop fordi der bruges en egen 'NL-router' er 'grøn NL-tilslutning' tilstrækkelig.
NL-netværket er således et eget sikkert netværk, som får sin internetforbindelse (sort stiblet) via forbindelsen 'NL-router ->'ISP-router'.
Dropper man 'NL-routeren' er et netværkskabel til 'ISP-routeren' selvfølgelig nødvendigt.
Ofte er den medleverede 'ISP-router' dog af ringe kvalitet (sparehensyn).
Skifter man denne ud med en egen router af god kvalitet (hvilket ikke altid kan lade sig gøre),
er det en udemærket og tilstrækkelig løsning - specielt i et mindre setup (og hvis der ikke er alt for meget øvrig trafik på ens netværk).
Udeladelsen af BeoLink Gateway'en er dog et andet kapitel.
Har man ikke brug for styring af lys, gardiner osv osv og vil man ikke
kunne styre hele herligheden via BeoLink-app'en, er den jo ikke nødvendig.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 26 September 2015 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 26 September 2015 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var det altså NL/ML konverteren, der primært skulle (LAN)forbindes med 'routeren'.
Om kabelforbindelserne i dit 2. Tegne-forsøg er tilstrækkelige, skal jeg ikke kunne sige p.t.
Det vil dog nok i praksis være nemmere at forbinde konverteren direkte til 'routeren', da de ofte vil befinde sig i samme (teknik)rum.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger


Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 26 September 2015 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej PP, nu siger du godt nok at BS5 ikke er at finde i prislisten, men den er stadig at finde på Bang&Olufsens hjemmeside. Der er iøvrigt lige kommet en opdatering til den. Men om der kommer flere opdateringer er nok tvivlsomt. Mangler stadig Spotify Connect....  PG
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 26 September 2015 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gysse2004
Det har da vist altid været sådan, at efter vi via prislisten har kunne konstatere at et B&O produkt er udgået, og ikke produceres mere. Har butikkerne solgt pågældende produkt til hylderne er tomme. Så du vil klart kunne finde omtale af BeoSound 5 / BeoMaster 5 på Bang & Olufsens hjemmeside, til der er udsolgt.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 27 September 2015 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&O Play S3 Black på tilbud hos Dustin B&O
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 27 September 2015 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ny BeoLab 90 Aktiv højttaler. - Bliver sandsynligvis lanceret på dagen den 17 November hvor Bang & Olufsen fejre sin 90-års fødselsdag. Link.
Den bedste højttaler i verden made in Danmark. Bang & Olufsen Berlin -
http://www.beolab90.com/ - Intet indhold endnu.
Der er lidt delte meninger. Link. Roger Roger skriver: Prisen vil højst sandsynligt være 34.995 (= 70k pr. stk). (Oprindelige plan?). De vil lave 50 par. Kunne blive lanceret den 6 Oktober.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 27 September 2015 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
En fejl her over. Der skal stå 70.000 for et par. = 522.900 Danske Kr. Jeg kan ikke lige pege på en jeg kender, der kunne finde på at betale den pris.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |