| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 27 September 2015 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, to!
Også billedet er 'en fejl'!!!
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 27 September 2015 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis - også billedet er 'en fejl'
I forhold til hvad ??
Det er jo bare at komme igang med en tegning MM. Så er det muligt jeg forstår hvad du mener.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 27 September 2015 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Giv tid, giv tid!
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 28 September 2015 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan in wonderland.
Egentligt helt unødvendigt med nye front højttaler fra B&O. De kunne bare opgradere BeoLab 5 med en ny DAC og WISA tilslutning.
Hvad der kommer fra Bang & Olufsen i 2015/ 2016 vil aldrig have den massive strøm reserve på samlet 2500 Watt klasse D forstærkere, og en 15 tommer bas driver, som er det der er med til at få BeoLab 5 til at spille så godt.
Da jeg tilsluttede 2 X 500 Watt ICEpower til mine Penta, kunne jeg jo høre hvor meget bedre de spiller i forhold til de tidligere 2 x 120 Watt fra en Onkyo forstærker. De to "gamle" højttaler fra Bang & Olufsen er jo ikke på nogen måder dårlige.
Istedet får i en BeoLab 50 (Watt) & BeoLab 90 (Watt). To højttaler, ingen være i stand til at få råd til. Udviklet i en tid hvor Bang & Olufsen ikke har andet i hovedet, end et forsøg på at generer et overskud. B&O vil så skriver om en eksotisk Digitalt DSP, og mulighed for trådløs overførsel via WISA. * suk *.
Det eneste der er spændende for mig, (som alligevel kun køber brugt) er jeg ved at designet er inspireret af Bang & Olufsens succes med BeoLab Penta.
____________________________________
Penta's BEST SOUND IN THE WORLD!!!.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 28 September 2015 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger


Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 28 September 2015 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Peter Pan in
wonderland.
Egentligt helt unødvendigt med nye front højttaler fra B&O. De kunne bare opgradere BeoLab 5 med en ny DAC og WISA tilslutning.
Hvad der kommer fra Bang & Olufsen i 2015/ 2016 vil aldrig have den massive strøm reserve på samlet 2500 Watt klasse D
forstærkere, og en 15 tommer bas driver, som er det der er med til at få BeoLab 5 til at spille så godt.
Da jeg tilsluttede 2 X 500 Watt ICEpower til mine Penta, kunne jeg jo høre hvor meget bedre de spiller i forhold til de tidligere 2 x 120 Watt fra
en Onkyo forstærker. De to "gamle" højttaler fra Bang & Olufsen er jo ikke på nogen måder dårlige.
Istedet får i en BeoLab 50 (Watt) & BeoLab 90 (Watt). To højttaler, ingen være i stand til at få råd til. Udviklet i en tid hvor Bang & Olufsen ikke
har andet i hovedet, end et forsøg på at generer et overskud. B&O vil så skriver om en eksotisk Digitalt DSP, og mulighed for trådløs overførsel
via WISA. * suk *.
Det eneste der er spændende for mig, (som alligevel kun køber brugt) er jeg ved at designet er inspireret af Bang & Olufsens succes med
BeoLab Penta.
____________________________________
Penta's BEST SOUND IN THE WORLD!!!.
|
|
|
Haha, ja lad os bare sige at de får 90W. Igen snakker du om ting du intet ved om.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 28 September 2015 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Egentligt helt unødvendigt med nye front højttaler fra B&O. De kunne bare opgradere BeoLab 5 med en ny DAC og WISA tilslutning.
Hvad der kommer fra Bang & Olufsen i 2015/ 2016 vil aldrig have den massive strøm reserve på samlet 2500 Watt klasse D forstærkere, og en
15 tommer bas driver, som er det der er med til at få BeoLab 5 til at spille så godt.
Udviklet i en tid hvor Bang & Olufsen ikke har andet i hovedet, end et forsøg på at generer et overskud. B&O vil så skriver om en eksotisk Digitalt
DSP, og mulighed for trådløs overførsel via WISA. * suk *.
Det eneste der er spændende for mig, (som alligevel kun køber brugt) er jeg ved at designet er inspireret af Bang & Olufsens succes med BeoLab
Penta. |
|
|
Igen et indlæg fyldt med 'fejl' ;-(
Var det ikke bedre at vente med at skrive noget, indtil du ved noget mere konkret?
...eller måske bare til du har læst, hvad Roger skriver på Beoworld:
'The have a new look: where the BL 5 is sitting very firmly on the floor, the new BL is just touching the floor -
the new BL is close being as tall as a person standing in front of you playing a guitar :)
I do not recall the number of drivers, but the tweeter range consist of 8 or 9 elements.
Power output is approx. 3x the BL 5.
They combine aluminium (mid/top part) and wood (lower part).'
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 28 September 2015 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 28 September 2015 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fordi det ikke er 'meninger', men 'luftkasteller'/'vås'/spekulationer' uden realistisk baggrund.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 28 September 2015 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Millemissens 'mening' er, at folk hellere skulle vente lidt - og så få den rigtige historie ;-)
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 28 September 2015 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af Roger, oversat af P.P. "Ny BeoLab har fået nyt look. Hvor BeoLab 5 står godt fast på gulvet, vil den nye BL bare røre gulvet. Den nye BL er tæt på at være så høj som en person der står foran og spille guitar. Antallet af enheder bestå af 8 til 9 elementer, og effekt er ca. 3 x BL 5. Kabinettet er kombineret aluminium i midten og øverste del, og træ på nederste del."
____________________________________________________________ ____
Jeg og alle andre kan gætte på/ kommenterer på, nye produkter fra B&O og BeoPlay. millemis bestemmer hverken hvad eller hvor når dit eller dat skal beskrives på denne tråd. Lad os håbe vi snart ser billeder af "vidunderet". __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 28 September 2015 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bang & Olufsen vælger altså at lægge ca. 3 x så mange watt en ny BeoLab, som i BL5. Dette tyder ihvertefalde på at en massive strøm reserve, er en af flere nødvendighed der skal være tilstede, for at opnå rigtig god lyd, som jeg beskrev tidligere.
Ser vi så på en anslået ca. pris 522.900 Danske kr. for et sæt ny BeoLab á ca. 7.500 Watt, er det klart B&O kun satser på ca. 50 sæt. Denne BeoLab 90 bliver en ren udstillings ting. Plus måske lige et sæt til en Saudiarabisk prins.
I nyere tid har vi ellers set at B&O stort set har skåret ned i antallet af watt. Så kan vi andre sidde og fedte med nogle få hundrede watt, og den lyd der nu kan frembringes af dette valg.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 28 September 2015 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Jeg og alle andre kan gætte på/ kommenterer på, nye produkter fra B&O og BeoPlay. millemis bestemmer hverken hvad eller hvor når dit eller dat
skal beskrives på denne tråd. |
|
|
Det kan du (og alle andre) hjertens gerne - jeg er egentlig ret ligelad.
Men når du (mis)bruger din goodwill på din tråd til at fortælle noget (om BL90), som du reelt ikke ved noget om,
er jeg nødt til at reagere.
Vi skulle jo nødigt have at du bliver citeret rundt omkring i verden for noget, som ikke passer, vel!
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger


Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 28 September 2015 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Af Roger, oversat af P.P. "Ny BeoLab har fået nyt look. Hvor BeoLab 5 står godt fast på gulvet, vil den nye BL bare røre gulvet. Den nye BL er tæt på at være så høj som en person der står foran og spille guitar.
|
|
|
Tjaaaa så er det jo bare spørgsmålet om hvem der spiller guitar   __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 28 September 2015 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den var god Pierre.  ____________________
@ millemis
Så længe mine indlæg fremstår som gætværk, med eller uden stavefejl og misfortolkninger, kan de citeret så meget de vil, også rundt om i verden. Mit gætværk er baseret på erfaringer med B&O, set med mine øjne. Samt hvad jeg kan opsnappe rundt omkring (sandt eller usandt).
Husk millemis det er dig, der må stå til regnskab for dine skriverier på B&O's årlige generalforsamlinger, og hvad du ellers involvere dig i omkring Bang & Olufsen. Ikke mig. 
Du har ændret dig gennem årene fra at være kritisk, til at være total ukritisk omkring B&O. Du har vel også underskrevet en aftale med B&O, om ikke at vise billeder før tidspunket Bang & Olufsen har valgt. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
haden Forum Bruger


Bruger siden: 05 April 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 148
|
| Sendt: 28 September 2015 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter hvad min pusher siger, bliver de nye højtalere noget der kræver en opgradering af strømmen i huset, hvis man ønsker at udnytte dem for fuld skrue  Kan ikke lige huske det antal enheder der kommer i, da det er et par måneder siden de snakkede om det. Men det bliver ret vildt.. Og ja der er købere der står og venter på dem...
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 28 September 2015 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej haden
Bang & Olufsens forstærkerteknologi ICEpower har godt styr på energiforbruget. Hvor almindelige klasse AB forstærkere under optimale forhold kan opnå en effektivitet på op til 40%, kommer en ICEpower forstærker op på 96-97% udnyttelse, ved fuld effekt. Men med så mange watt nås der tros alt nok en græns.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
gasolin Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2683
|
| Sendt: 29 September 2015 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et sæt alm din højtaler stik hvor det er meget svært (men muligt) at bruge 2.5mm tykt højtalerkabel
Jeg fandt de her stik og har bestilt et sæt
Din
BeKent 40kr
Hos Discoworld og disconette koster et sæt over 80kr så det blilligt nok hos BeKent
Nu kigger jeg efter andre højtaler som f.eks Beovox S45-2 da de har en enormt god lyd, harmonisk balance og
en god dyyb bas, mener min mor og far havde et sådan et sæt end gang (var B&O og det var 3 vejs),
det sæt havde en dejlig bas.
Køber jeg sådan et sæt (eller et andet sæt fra B&O) hvor finder jeg så et din hunstik der tager 3/4mm
tykt kabel som monacor CP-20 han stikkene kan.
Da jeg gik fra 2.5 (supra classic 2.5) til supra mini 1.6 synes jeg at jeg kunne høre en forskel i bassen og
måske at lyden blev mindre bred i lyden, så jeg vil gerne tilbage til minimum 2.5mm tykt kabel
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger


Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 29 September 2015 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved nogen om beovision 8-40 kan klare et flerkanals signal fra en SACD afspiller gennem hdmi?
Selvfølgelig under forudsætning af at der er tilsluttet surround højttalere?
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 29 September 2015 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr_Tarantino skrev:
Ved nogen om beovision 8-40 kan klare et flerkanals signal fra en SACD afspiller gennem hdmi?
|
|
|
Hvis din SACD-spille kan afkode til (L)PCM (og er indstillet til at gøre det), inden den sender det videre til din BV8, så: Ja!
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |