Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 16:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 27 September 2015 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

En fejl her over. 


Nej, to!
Også billedet er 'en fejl'!!!

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 27 September 2015 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

millemis - også billedet er 'en fejl'

I forhold til hvad ??

Det er jo bare at komme igang med en tegning MM.
Så er det muligt jeg forstår hvad du mener.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 27 September 2015 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Giv tid, giv tid!

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 28 September 2015 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  


Peter Pan in wonderland.

Egentligt helt unødvendigt med nye front højttaler fra B&O. De kunne bare opgradere
BeoLab 5 med en ny DAC og WISA tilslutning.

Hvad der kommer fra Bang & Olufsen i 2015/ 2016 vil aldrig have den massive strøm
reserve på samlet 2500 Watt klasse D forstærkere, og en 15 tommer bas driver, som
er det der er med til at få BeoLab 5 til at spille så godt.

Da jeg tilsluttede 2 X 500 Watt ICEpower til mine Penta, kunne jeg jo høre hvor meget
bedre de spiller i forhold til de tidligere 2 x 120 Watt fra en Onkyo forstærker. De to
"gamle" højttaler fra Bang & Olufsen er jo ikke på nogen måder dårlige.

Istedet får i en BeoLab 50 (Watt) & BeoLab 90 (Watt). To højttaler, ingen være i stand
til at få råd til. Udviklet i en tid hvor Bang & Olufsen ikke har andet i hovedet, end et
forsøg på at generer et overskud. B&O vil så skriver om en eksotisk Digitalt DSP, og
mulighed for trådløs overførsel via WISA. * suk *.

Det eneste der er spændende for mig, (som alligevel kun køber brugt) er jeg ved at
designet er inspireret af Bang & Olufsens succes med BeoLab Penta.

____________________________________

Penta's BEST SOUND IN THE WORLD!!!.
 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 28 September 2015 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

  Mvh. Peter Pan.

______________________________________________

B&O of Wilmslow har fjernet deres indlæg.
Nu er dette kommet istedet for på endnu et link.

http://twiends.com/beowilmslow



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 1160
Sendt: 28 September 2015 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Peter Pan in
wonderland.


Egentligt helt unødvendigt med nye front højttaler fra B&O. De kunne bare opgradere BeoLab 5 med en ny DAC og WISA tilslutning.


Hvad der kommer fra Bang & Olufsen i 2015/ 2016 vil aldrig have den massive strøm reserve på samlet 2500 Watt klasse D
forstærkere, og en 15 tommer bas driver, som er det der er med til at få BeoLab 5 til at spille så godt.


Da jeg tilsluttede 2 X 500 Watt ICEpower til mine Penta, kunne jeg jo høre hvor meget bedre de spiller i forhold til de tidligere 2 x 120 Watt fra
en Onkyo forstærker. De to "gamle" højttaler fra Bang & Olufsen er jo ikke på nogen måder dårlige.


Istedet får i en BeoLab 50 (Watt) & BeoLab 90 (Watt). To højttaler, ingen være i stand til at få råd til. Udviklet i en tid hvor Bang & Olufsen ikke
har andet i hovedet, end et forsøg på at generer et overskud. B&O vil så skriver om en eksotisk Digitalt DSP, og mulighed for trådløs overførsel
via WISA. * suk *.


Det eneste der er spændende for mig, (som alligevel kun køber brugt) er jeg ved at designet er inspireret af Bang & Olufsens succes med
BeoLab Penta.



____________________________________


Penta's BEST SOUND IN THE WORLD!!!.





Haha, ja lad os bare sige at de får 90W. Igen snakker du om ting du intet ved om.
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 28 September 2015 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Egentligt helt unødvendigt med nye front højttaler fra B&O. De kunne bare opgradere BeoLab 5 med en ny DAC og WISA tilslutning.
Hvad der kommer fra Bang & Olufsen i 2015/ 2016 vil aldrig have den massive strøm reserve på samlet 2500 Watt klasse D forstærkere, og en
15 tommer bas driver, som er det der er med til at få BeoLab 5 til at spille så godt.
Udviklet i en tid hvor Bang & Olufsen ikke har andet i hovedet, end et forsøg på at generer et overskud. B&O vil så skriver om en eksotisk Digitalt
DSP, og mulighed for trådløs overførsel via WISA. * suk *.
Det eneste der er spændende for mig, (som alligevel kun køber brugt) er jeg ved at designet er inspireret af Bang & Olufsens succes med BeoLab
Penta.

Igen et indlæg fyldt med 'fejl' ;-(

Var det ikke bedre at vente med at skrive noget, indtil du ved noget mere konkret?
...eller måske bare til du har læst, hvad Roger skriver på Beoworld:

'The have a new look: where the BL 5 is sitting very firmly on the floor, the new BL is just touching the floor -
the new BL is close being as tall as a person standing in front of you playing a guitar :)
I do not recall the number of drivers, but the tweeter range consist of 8 or 9 elements.
Power output is approx. 3x the BL 5.
They combine aluminium (mid/top part) and wood (lower part).'

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 28 September 2015 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 28 September 2015 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Fordi det ikke er 'meninger', men 'luftkasteller'/'vås'/spekulationer' uden realistisk baggrund.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 28 September 2015 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Millemissens 'mening' er, at folk hellere skulle vente lidt - og så få den rigtige historie ;-)

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 28 September 2015 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Af Roger, oversat af P.P.
"Ny BeoLab har fået nyt look. Hvor BeoLab 5 står godt fast på gulvet, vil den nye BL
bare røre gulvet. Den nye BL er tæt på at være så høj som en person der står foran
og spille guitar. Antallet af enheder bestå af 8 til 9 elementer, og effekt er ca. 3 x BL 5.
Kabinettet er kombineret aluminium i midten og øverste del, og træ på nederste del."

____________________________________________________________ ____ 

Jeg og alle andre kan gætte på/ kommenterer på, nye produkter fra B&O og BeoPlay.
millemis bestemmer hverken hvad eller hvor når dit eller dat skal beskrives på denne tråd.
Lad os håbe vi snart ser billeder af "vidunderet".



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 28 September 2015 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Bang & Olufsen vælger altså at lægge ca. 3 x så mange watt en ny BeoLab, som i BL5.
Dette tyder ihvertefalde på at en massive strøm reserve, er en af flere nødvendighed der
skal være tilstede, for at opnå rigtig god lyd, som jeg beskrev tidligere.

Ser vi så på en anslået ca. pris 522.900 Danske kr. for et sæt ny BeoLab á ca. 7.500 Watt,
er det klart B&O kun satser på ca. 50 sæt. Denne BeoLab 90 bliver en ren udstillings ting.
Plus måske lige et sæt til en Saudiarabisk prins.

I nyere tid har vi ellers set at B&O stort set har skåret ned i antallet af watt. Så kan vi andre
sidde og fedte med nogle få hundrede watt, og den lyd der nu kan frembringes af dette valg.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 28 September 2015 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Jeg og alle andre kan gætte på/ kommenterer på, nye produkter fra B&O og BeoPlay. millemis bestemmer hverken hvad eller hvor når dit eller dat 
skal beskrives på denne tråd.

Det kan du (og alle andre) hjertens gerne - jeg er egentlig ret ligelad.

Men når du (mis)bruger din goodwill på din tråd til at fortælle noget (om BL90), som du reelt ikke ved noget om,
er jeg nødt til at reagere.

Vi skulle jo nødigt have at du bliver citeret rundt omkring i verden for noget, som ikke passer, vel!

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 28 September 2015 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Af Roger, oversat af P.P.
"Ny BeoLab har fået nyt look. Hvor BeoLab 5 står godt fast på gulvet, vil den nye BL
bare røre gulvet. Den nye BL er tæt på at være så høj som en person der står foran
og spille guitar.



Tjaaaa så er det jo bare spørgsmålet om hvem der spiller guitar




__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 28 September 2015 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Den var god Pierre.
____________________

@ millemis

Så længe mine indlæg fremstår som gætværk, med eller uden stavefejl og misfortolkninger,
kan de citeret så meget de vil, også rundt om i verden. Mit gætværk er baseret på erfaringer
med B&O, set med mine øjne. Samt hvad jeg kan opsnappe rundt omkring (sandt eller usandt).

Husk millemis det er dig, der må stå til regnskab for dine skriverier på B&O's årlige
generalforsamlinger, og hvad du ellers involvere dig i omkring Bang & Olufsen. Ikke mig.

Du har ændret dig gennem årene fra at være kritisk, til at være total ukritisk omkring B&O.
Du har vel også underskrevet en aftale med B&O, om ikke at vise billeder før tidspunket
Bang & Olufsen har valgt.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
haden
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 148
Sendt: 28 September 2015 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Efter hvad min pusher siger, bliver de nye højtalere noget der kræver en opgradering af strømmen i huset, hvis man ønsker at udnytte dem for fuld skrue Kan ikke lige huske det antal enheder der kommer i, da det er et par måneder siden de snakkede om det. Men det bliver ret vildt.. Og ja der er købere der står og venter på dem...
Til top Vis haden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af haden
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 28 September 2015 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Hej haden

Bang & Olufsens forstærkerteknologi ICEpower har godt styr på energiforbruget.
Hvor almindelige klasse AB forstærkere under optimale forhold kan opnå en
effektivitet på op til 40%, kommer en ICEpower forstærker op på 96-97% 
udnyttelse, ved fuld effekt. Men med så mange watt nås der tros alt nok en græns. 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 29 September 2015 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Jeg har et sæt alm din højtaler stik hvor det er meget svært (men muligt) at bruge 2.5mm tykt højtalerkabel

Jeg fandt de her stik og har bestilt et sæt

Din

BeKent 40kr

Hos Discoworld og disconette koster et sæt over 80kr så det blilligt nok hos BeKent

Nu kigger jeg efter andre højtaler som f.eks Beovox S45-2 da de har en enormt god lyd, harmonisk balance og
en god dyyb bas, mener min mor og far havde et sådan et sæt end gang (var B&O og det var 3 vejs),
det sæt havde en dejlig bas.

Køber jeg sådan et sæt (eller et andet sæt fra B&O) hvor finder jeg så et din hunstik der tager 3/4mm
tykt kabel som monacor CP-20 han stikkene kan.

Da jeg gik fra 2.5 (supra classic 2.5) til supra mini 1.6 synes jeg at jeg kunne høre en forskel i bassen og
måske at lyden blev mindre bred i lyden, så jeg vil gerne tilbage til minimum 2.5mm tykt kabel
Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1562
Sendt: 29 September 2015 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Ved nogen om beovision 8-40 kan klare et flerkanals signal fra en SACD afspiller gennem hdmi?

Selvfølgelig under forudsætning af at der er tilsluttet surround højttalere?
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 29 September 2015 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:
Ved nogen om beovision 8-40 kan klare et flerkanals signal fra en SACD afspiller gennem hdmi?

Hvis din SACD-spille kan afkode til (L)PCM (og er indstillet til at gøre det), inden den sender det videre til din BV8, så: Ja!

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes