| Forfatter |
|
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva hvis man nu tager og køber nogle aktive højtalere til og have i rummet hvor du har anlægget, også tager de det højtaler der er der til det ekstra link rum?
Ville det ik være løsningen for ham Peter. der vel powerlink i den flotte gamle 4500.
Det er efter min mening nok en af de pæneste anlæg B&O nogensinde har lavet, kan huske da min far købte sådan et for mange år siden med et sæt beolab 4500. det blev desvære stjålet.
Man kan vel have mere end et link rum med jeres gamle systemer
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolaj.b
Man kan styre lyden hver for sig så længe x-tra-speaker-link er tilsluttet Beocenter 9300's indbyggede forstærker. Et sæt aktive BeoLab højttaler i stuen, tilsluttes så på de ledige PowerLink udgange.
Problemet er bare at Beomaster 4500 som der nu tales om ikke har PowerLink udgange som Beocenter 9300 har. På Beomaster 4500 benyttes 2 / 3 eller 4 polede DIN stik, så på den vil der ikke være DIN udgange nok. 
Læs evt. om sammenkobling af højttalere på indlæg af 15 Marts 2008 på dete link:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23818&P %20N=1&TPN=11 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
scaramanga60 Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
peter:
ja, men problemet er jo at der ik er flere passive indgange?
Både linken og højtalerne i rummet bruger jo passive højtalere så på den måde er alle indgange optaget. problemet er at jeg
skal tilslutte endnu et beolink øje og at boksen mellem anlægget og det andet øje er muret inde i vægen. derfor ka jeg ik
tilslutte den der. så spørgsmålet er om der er nogle dobbelt stik eller sådan noget man kan plogge i anlægget så de 2
linksystemer kan være koblet til på samme tid. så ja man kan sagtens have flere link på et 4500 anlæg problemet er bare at
den link boks det andet øje har er muret inde bag ved en væg.
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså tilbage til begyndelsen igen.
Beomaster speaker par 2 passiv til mcl til køkken som er muret så du ikke kan komme til den?
Så du kan sætte boksen samt øje ind før køkken. Dvs:
Beomaster speaker par 2 passiv til mcl til stue samt øje til køkken.
Du skærer bare MCL kablet over imellem Beomaster og køkken for at montere en ny boks nummer 1 og lader mcl kabel gå fra boks 1 til boks 2 i køkkenet.
Du kan maksimalt bruge 4 MCL bokse uden en sjælden MCL expander.
Sålænge der går et stykke MCL kabel ind i Beomaster burde det være muligt. Du kan købe MCL kabel hos en B&O forhandler.
Er du sikker på at den ikke er skruet fast?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay tak skal du have, lige hvad jeg søgte (:
skruet fast? mener du boksen?
altså det er meget lidt kabel synligt, men tror ikke at det skulle være et problem.
tusind tak skal du have (sku også sige stor tak fra min far).
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay det er simpelthen for dyrt for et 55" tv
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor mener du det scaramanga60.
Hvad er din begrundelse, og hvordan vurdere du at BeoVision 7-55" er for dyrt ?
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
scaramanga60 skrev:
| okay det er simpelthen for dyrt for et 55" tv |
|
|
Har du set det, har du hørt det, ved du overhoved hvad det kan siden du udtaler dig sådan 
Vi er ikke ueninge om at det er MANGE penge......... Men når det så er sagt så skal det altså også have ros. Billede er abselut det flotteste jeg endnu har set, det er første gange jeg nærmest har tabt underkæben på gulvet over et billede. Derud over så har det en god stereo højtaler som slår ALLE andre tv`s lyd, en guldstand som drejer og tilter skærmen via fjernbetjening, en rigtigt god surround processor, mulighed for at styre hvilket som helst andet produkt på markede og mange flere detaljer og muligheder. Var det bare en skærm, så var prisen latterlig, men husk på at der følger så meget andet med også  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogle der ved om BV7-40" snart kommer i en ny og opdateret version, med panel a la BV7-55". Eller om det panel kun er påtænkt 55"eren.
Jeg vil nemlig RIGTIGT meget gerne tilbage til fladskærm, men på nuværende tidspunkt er der ikke noget tv som tiltaler mig 100% og som kan erstatte mit Avant 28" 
Jeg havde håbet på at BV10 skulle være afløseren, men lyden er bare ikke god nok. BV7-40" har lyden med sig, men billede halter for meget og BV7-55" er sku for stort Så derfor kunne det være p***e fedt vist de kom med en ny opdatering af BV7-40" så billede blev a la det nye 55".
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
scaramanga60 skrev:
okay tak skal du have, lige hvad jeg søgte (: skruet fast? mener du boksen? altså det er meget lidt kabel synligt, men tror ikke at det skulle være et problem. tusind tak skal du have (sku også sige stor tak fra min far). |
|
|
Ja jeg mener boksen. Det er ikke så vigtigt.
MCL kabel går ved flere bokse fra den ene boks til den næste og videre til den næste osv.
Den starter altid ved Beomaster/Beocenter og ender i den sidste boks.
Maksimalt 4 som nævnt. MLC Expander giver 4*3 liner extra så 12 bokse til.
Der er ikke mange som kører med MCL systemet længre hvilket giver mangel på oplysninger nogen gange. En fordel er at de her MCL bokse er til at finde ubrugt på fks ebay.
Beovision 7-55 for dyrt?
Nej ikke efter min mening. Jeg har set det i funktion en 5 minutter og faktisk glemte jeg at der stod en sælger ved siden af. Det er ikke et TV men en oplevelse/livstil. Desuden glemmer du integration også er der lige faktumet at det ikke er dyrere end mit Beovision AV9000. Yes den kostede 125.000kr. tilbage i 1992-1998.
Beovision 7 kan iøvrigt sammensættes specielt efter ønske.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har set det. det er stort, det er EKSTREMT flot, det lyder EKSTREMT godt og det har et RIGTIG godt billed! og så ka man jo
koble alt sit B&O udstyr på osv. og det er p***e smart! men 120.000 kr for et tv, det er fandme for dyrt. Det kan godt være at
det er
lavet i de lækreste matrialer og nok er det lækreste tv nogensinde, men synes simpelthen at 120.000 kr for et tv er ret vildt.
120.000 kr er altså ret mange penge. Det ER verdens lækreste tv og det kan virkelig meget og det kan skrædersyes til en og
det er fandme smart! og det skal der også være plads til, men synes personligt at 120.000 kr for et tv er for meget.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
120.000,- er mange penge. Men der er 500.000,- for en bil altså også Hvilket jeg syntes er tosset at bruge penge på, men sådan er vi alle så forskellige 
havde jeg pladsen, så kunne BV7-55" godt findes på min adresse  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm ja men synes biler er noget andet. kan godt se at man kan sammenligne det sådan, men synes at det er 2 ret
forskellige ting.
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle jeg bruge så mange penge på et tv vil jeg godt nok hellere købe beovison 4. hvor man får et lækkert plasma billed, men det er jo en smag sag. kan godt li det med lidt overdreven farver.
Nu har vi et pioneer plasma tv i den anden stue. og det billed siger mig noget mere end noget lcd tv gør.
Siger ik at jeg ik kunne finde på og købe et lcd tv. men bare ik til 120000 kr overvejere stadig beovison 10, fordi det er et smukt. selvom det aldrig bliver det samme billed som et plama tv.
|
| Til top |
|
| |
Mads Illum Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved om man fra sin ML/MCL converter (passiv forstærker) kan køre fra den 2 polet DIN udgang over i et phono og ind i sin fladskærm (audio in)
Altså kan man lode fra 2 polet DIN over i et Phono stik.....?
mvh. Mi Hansen __________________ MI Hansen
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolaj.b skrev:
Skulle jeg bruge så mange penge på et tv vil jeg godt nok hellere købe beovison 4. hvor man får et lækkert plasma billed, men det er jo en smag sag. kan godt li det med lidt overdreven farver.
Nu har vi et pioneer plasma tv i den anden stue. og det billed siger mig noget mere end noget lcd tv gør.
Siger ik at jeg ik kunne finde på og købe et lcd tv. men bare ik til 120000 kr overvejere stadig beovison 10, fordi det er et smukt. selvom det aldrig bliver det samme billed som et plama tv.
|
|
|
Jeg har haft BV4-50" som jeg har erstattet med et Avant 28". Så nej, BV4 har jeg prøvet og er ikke noget for mig  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Siger jo os det er en smag sag Pierre, nogle er vilde med det lcd og dem skal der jo os være plads til, det er bare ik noget der kan få mig til og sige hold da op et billed... når man står ved siden af beovison 7 også kigger over på et beovison 4, så er det godt nok bv 4 jeg falder i staver over.
Var dit beovison 4 med beosystem 3?
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolaj.b skrev:
Siger jo os det er en smag sag Pierre, nogle er vilde med det lcd og dem skal der jo os være plads til, det er bare ik noget der kan få mig til og sige hold da op et billed... når man står ved siden af beovison 7 også kigger over på et beovison 4, så er det godt nok bv 4 jeg falder i staver over.
Var dit beovison 4 med beosystem 3?
|
|
|
jeps BS3 og full HD.
Jeg tror at vist du fik mulighed for at se BV7-55" og BV4-50" ved siden af hinanden, så ville du også syntes at BV7 havde det flotteste billede.
Jeg er selv en plasma mand og mener at LCD har haft for mange mangler i forhold til plasma men ikke på BV7-55"  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
man kunne jo også købe beovisíon 4 - 103" tv....mener det koster 800.000? eller var det 600.000? det er fandme et flot (og
stort!) tv! (:
|
| Til top |
|
| |