Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 15:39   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 2683
Sendt: 19 Oktober 2015 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 20 Oktober 2015 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Download Download BeoLab 90 Technical Sound Guide.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 22 Oktober 2015 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Basalte Asano Audio modul - Egenskaber native Powerlink til B&O
A3 modul til Basalte KNX-kontrollerede multirum lydsystem tilføjer tre
zoner for tredjepartsprogrammer forstærkere eller aktive højttalere;
tilbyder indfødte Powerlink udgang til B&O højttalere.  LINK.

Se meget mere - Tryk her.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 22 Oktober 2015 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Og hvad kan man/vi så bruge det til?

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 22 Oktober 2015 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

KNX er en af de Home Automation standarter, som BeoLink Gateway'en også understøtter.

Cobranet er en proprietær standart for overførsel af lyd i ethernetværk - mest brugt i forbindelse med profesionelle setups.
Nogle af de andre er Ravenna og Dante.

Måske mere interessant for B&O-brugere er de bestræbelser, der er på at skabe en åben standart på dette område.

Læser man i BL90's User Guide (stykke 8.6) finder man følgende:
'Digital Power Link
Technology: Audio Video Bridge (AVB)
Sampling Rate: 192 kHz (fixed)
Bit depth: 24
Features: Includes proprietary B&O data channels for inter-loudspeaker communication'

Digital PowerLink (DPL) bygger altså tilsyneladende på standarten 'AVB'.
Netop denne er et forsøg på at skabe en standart, som eliminerer nogle af de 'fejl', der er ved de propriære systemer.
Læs mere her     
Eller følg dette foredrag på Youtube     

Interessant læsning/kigning, synes jeg!
Ingen tvivl om, at vi vil se 'nyt' fra B&O i nær fremtid - højtaler, der 'snakker sammen'/understøtter hinanden
for at korrigere lyd-problemer i rummet osv...


B&O's NetworkLink har været længe undervejs - men nu er det her.
Overvej selv om du ser flest fordele i et Basalte-setup eller i et NL-baseret B&O-setup,
som så oven i købet kan integrere ældre (ML-baserede) produkter.

MM


__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 22 Oktober 2015 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Basalte - Asano multi-room audio system.

Et forholdsvis ung Belgisk selskab, Basalte, kendt for sit unikke design afbrydere og rumstyring
løsninger baseret på avanceret touch-teknologi, har nu udvide sit sortiment med Asano, et avanceret -
KNX multi-room audio system, der fylder hvert værelse med krystalklar musik og tilbyder uovertruffen
ydeevne, fleksibilitet og enkelthed.

Asano giver mulighed for placering af kilder og forstærkere overalt i hjemmet og er ideel til hjem i
alle størrelser, samt restauranter, sportsbarer og hoteller. CobraNet.info, Asano transporterer
ukomprimeret krystalklar lyd fra enhver kilde til ethvert rum over en dedikeret Ethernet-netværk,
der tilbyder usete fleksibilitet og udvidelsesmuligheder.

For at kunne levere sin overlegne lydkvalitet, er Asano drevet af Bang & Olufsen ICEpower klasse
D-forstærkning der leverer krystalklar musik rundt i hjemmet.

Asano P1 drives af 2 x 125 Watt 4 Ohm ICEpower moduler.

Asano integreres perfekt med KNX-systemer, uden nogen interface. Dette gør det muligt at styre
Asano systemet med alle KNX kontrol enhed som Basalte Sentido tastatur eller Deseo værelse
controller. Hver Asano enhed er pænt integreret med ETS, KNX programmeringsværktøj. 
Dette giver mulighed for en ensartet og nem opsætning og konfiguration af systemet.

Basalte Presents Asano Multiroom Audio System (17/1/2013)

http://hiddenwires.co.uk/resourcesnews2013/news20130117-02.h tml

ISE 2013: Basalte Presents its Asano KNX Audio System.

Video: http://www.youtube.com/watch?v=jU7rS4RPWG0

Basalte Asano pdf fil : http://www.basalte.be/data/pdf/asano_brochure.pdf

http://www.cobranet.info/



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 22 Oktober 2015 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Det døde link opdateret: http://www.basalte.be/downloads/asano_brochure_en.pdf



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 22 Oktober 2015 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
Og hvad kan man/vi så bruge det til?

MM

 

 
Asano A3 er et netværksforbundet 3-zone stereo output modul, der gør
det muligt at tilslutte op til 3 zoner (1 digital S / PDIF og 2 analoge) fra
tredjeparts forstærkere eller aktive højttalere med den Asano systemet.
De to analoge zoner er forbundet med RJ45, som kan konverteres til
RCA/Phono stik ved hjælp af den valgfrie A3 Audio Splitter. Hver zone
output har en separat trigger udgang for at tænde for den eksterne
forstærker eller aktiv højttaler.
Med A3, kan du også tilslutte to lokale kilder (1 digitale S / PDIF og 1-
analog). En kilde er forbundet til en af ​​indgangene, bliver straks en kilde
til alle de andre områder af Asano systemet. Begge indgange har signal
sensing til automatisk at tænde en zone eller til at udløse KNX begivenheder.
Avanceret DSP forarbejdning giver 5-bånds equalizer med bas og diskant
kontrol og udvælgelse af op til 8 forskellige EQ-forudindstillinger for hver
zone eller rum. A3 er fuldstændig konfigureret og styres med KNX. Der er
ikke brug for nogen netværkskonfiguration. Du skal blot tilslutte modulet.
 
            


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 22 Oktober 2015 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Hvad koster dét så ?   Nok ikke billigt.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 22 Oktober 2015 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Første indtryk af 'B&O Play A6' på Beoworld.
Læs HER.     

MM


__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 23 Oktober 2015 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Ja MM og med billeder.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 23 Oktober 2015 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

3 år efter lanceringen.

Her hvad du får, hvis du køber BeoVision 11 - når B&O selv skal sige det.

B&O høster frugterne af års teknologi investering i ny fladskærm. Med brugeren i centrum har B&O skabt,
hvad koncernen selv betragter som sit mest ultimative fjernsyn til dato. Beovision 11 har indbygget harddisk,
wifi og Bang & Olufsens egen udgave af Smart TV. Lyd og billede i én enhed er stadig den udfordring, som
Bang & Olufsen prøver at tackle, når det gælder moderne fladskærmsfjernsyn.

Med lanceringen af Beovision 11 er B&O ifølge dem selv nået til et punkt, hvor de samlede udviklingskræfter
har skabt det perfekte fjernsyn. »Vi har arbejdet i fire år på at udvikle et lydsystem, der kunne matche de krav,
der stilles til et moderne fjernsyn, og som vi ser det, har vi udviklet et fantastisk lydsystem, og så har nogen sat
en skærm oven over,« siger chef lyddesigner hos B&O - Geoff Martin lidt skælmsk.

»Vi har set os omkring, om der var andre, der kunne levere det, vi var på udkig efter, men vi har ikke fundet
noget, vi kunne bruge. Så det vi har udviklet, er helt vores eget, og det giver os også en helt unik mulighed på
markedet, for at integrere vores egne produkter,« fortæller han. Som eksempel påpeger han, at Beovision 11
er i stand til at genkende alle B&O-højttalere, der måtte være tilsluttet fjernsynet, og selv kan fordele lyden til
højttalerne, alt efter hvad den enkelte højttaler er bedst til. Store højttalere med stor basenhed får baslyden
og de mindre højttalere får diskantlyden.

Når det har været muligt for Bang & Olufsen at gøre det, som stort set ingen af konkurenterne overhovedet
har turdet gå i lag med, skyldes det, at Bang & Olufsen råder over lydprocessordesignet ICE.
»I højttalerenheden er der ICE-powerchips i alle de bærende elementer. Uden ICE ville vi ikke være i stand
til at lave den lyd, som vi har i Beovision 11,« siger Geoff Martin og flår stoffet af, så man kan se højttaler
enhederne under billed skærmen. Han suppleres af administrerende direktør Tue Mantoni, der understreger,
at ICEpower-teknologien har været helt central i udviklingen af et fjernsyn, der både har et godt billede og
en god lyd. »Vi tror på - og det er vi ikke ene om - at lyd har mindst lige så stor betydning for tv-oplevelsen
som billedet,« sagde Tue Mantoni ved lanceringen.

På funktionel omgangshøjde
Med Beovision 11 er Bang & Olufsen "ved at være" på funktionel omgangshøjde med konkurrenterne.
Der er kommet DLNA-understøttelse og en app, der gør det muligt at se indhold på sit nye fjernsyn fra sin
tablet. Android-produkter har DLNA-understøttelse via wifi indbygget, mens Apple-produkter skal have
lidt understøttelse til sin Airplay-enhed for at fungere på samme måde. Til gengæld har B&O gjort plads til
kundernes Apple TV3-enhed bag på fjernsynet og integreret Apples TV-system med B&O's eget Linux-
baserede Smart TV-system. Bang & Olufsen kan også godt lide, at deres apparater kan bevæge sig, og
Beovision 11 har et lodret vægbeslag, hvor en motor vil svinge fjernsynet ud fra væggen i en vinkel på 90°.

Fjernsynet justerer også sig selv i forhold til lysmængden i rummet, men i modsætning til konkurrenterne,
der som regel har deres sensor siddende, så den kun måler lyset i én retning, så har B&O udviklet en 360°
sensor, der både kan måle lyset foran og bag ved fjernsynet. Beovision 11 har en 500 GB harddisk
indbygget, men kan også afspille indhold fra eksempelvis en NAS-enhed eller USB-harddisk.
Af Torben R. Simonsen / Ingeniøren.dk.

Prisen pr. 2015 for BeoVision 11 Mk IV inkl. DVB-HD og wireless transmitter, sort/sort, sølv/sort,
antirefleksskærm, Beo4, frontstof: 40.995 kr. for 40" * 47.995 kr. for 46" * 56.995 kr. for 55".

                 Tilbehør til BeoVision 11. -
Type nr.
6060 Ekstra frontstof i mange farver 1.000 Kr -
4714 Gulvstand med motor 6.195 Kr -
4750 Easel Stand 3.095 Kr -
4716 Vægbeslag excl. kabelskjuler sort, hvid 3.095 Kr -
4715 Vægbeslag med motor excl. kabelskjuler sort, hvid 6.195 Kr -
1710 Beo4 fjernbetjening 2.095 Kr -
1716 BeoRemote One -silver, silk 2.095 Kr -
4743 DVB-HD T2/C/S2 750 Kr -
4745 DVB-HD DUAL T2/C/S2 HDD 5.000 Kr -
4668 Kabelskjuler, 600 mm 345 Kr -
4675 Kabelskjuler, 1140 mm 595 Kr -
1790 Beolink converter NL/ML 4.995 Kr -
2002 Vægbeslag til Beolink converter NL/ML 195 Kr.
------------------------------------------------------------ -

Hvis du har investeret i et af de 3 versioner, vil jeg gerne høre din mening om BeoVision 11.

apex skrev:
  
PeterPan vil gerne høre lidt om Beovison 11. Så her kommer min historie. December 2014 byttede
jeg mit Beovison 7-40 ud med et Beovison 11-55. Ville egentlig bare have haft et Beovision11-46,
men efter påtrykninger fra forhandleren bestemte jeg/vi os for et 55''.
Opsætningen er Beovisioin 11-55, 4 stk Beolab 3 og en Beolab 2, Sony BluRay DVD, ATV2.

Generelt set meget tilfreds med billedkvaliteten syntes det er et fantastisk billede, tager signalet ned
via gammeldags antenne på taget. Savner, som mange andre, at der er en app indbygget, så man kan
høre radio, uden at skulle via extern app. Er det virkelig så svært at selv opdatere apps i SmartTv?

Lyden via de indbyggede højttalere på mit gamle 7-40 med Beolab 7-2, er jo bedre, men til mit brug
er højttalerne i 11-55 ok. Det musik som høres hjemme streames via Spotify, har haft mine CD'er på
HDD, men den kraschede har ikke haft tid lyst til at gøre det igen, efter at det er blevet så let at få
tilgang til streamet musik, Overvejer at bytte til Deezer.

Har efterhånden fået sat sytemet op , og fået det gjort personligt. Fik ikke meget hjælp fra
forhandleren, men det er en helt anden historie, tak for kaffe et frispark. Det var en autoriseret
forhandler, men han har ikke været igennem div kurser....

Tak for ordet 

 

Siden dette er skrevet, er der vist nok kommet en opdatering. Hvad har denne opdatering givet til
BeoVision 11  .  Er her en der vil/kan beskrive dette.  



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 23 Oktober 2015 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Siden dette er skrevet, er der vist nok kommet en opdatering. Hvad har denne opdatering givet til BeoVision 11 

Der er kommet mange opdateringer - hvilken mener du?

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 23 Oktober 2015 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Hej millemis

Jeg ønsker en generel gennemgang af opdateringerne siden da, op til idag.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 23 Oktober 2015 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Der er kommet WiSA til - til trådløs overførsel af lyd.
Og det lille tilslutningsmodul foroven er blevet droppet.
Hvis det er sådan noget, du mener.

Hvis du mener mht software?
Her er bl.a HDMI-'stik' blevet opdateret.

Generelt set mht software-opdateringer - det har jeg ikke noget overblik over.
Jo - Deezer-understøttelse kom til og multiroom-understøttelsen....

Men det ville da være fint, hvis der er nogen, der kunne bidrage med flere detaljer her.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Henning P
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Maj 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 230
Sendt: 23 Oktober 2015 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Hej
Jeg vil lige høre. Da jeg har fundet i kælderen en faktisk fabriksny Beomedia 1. Kan den bruges til noget samme med et 2300
Til top Vis Henning P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henning P
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 23 Oktober 2015 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

BeoMedia 1 er til at tilslutte til et BV - så næ, ikke rigtigt.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 23 Oktober 2015 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Henning P
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Maj 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 230
Sendt: 24 Oktober 2015 kl. 07:05 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
BeoMedia 1 er til at tilslutte til et BV - så næ, ikke rigtigt.

MM

Æv   Så må jeg finde en som kan bruge den
Til top Vis Henning P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henning P
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 24 Oktober 2015 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Henning P skrev:
millemis skrev:
BeoMedia 1 er til at tilslutte til et BV - så næ, ikke rigtigt.

MM

Æv   Så må jeg finde en som kan bruge den

Eller købe et BV til den ;-))

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes