Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 09:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1016
Sendt: 27 Oktober 2015 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Med passiv mener jeg her i tråden, men er som sagt kørt træt i B&O .....

/Dr. G
Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 27 Oktober 2015 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Dr. G skrev:
Nå men nu er det tid til en lille Update

Fik mit TV tilbage fra Reperation (3 uger ca.) i fredags. Og i løbet af weekenden lavede det lidt bøvl!
Jeg slog det hen som værende signalet, og her til aften holdt det så "fest" og jeg må konstatere fejlen er tilbage

Jeg har været en del passiv, men helt ærligt det her udarter sig snart til en parodi !

Og nu har jeg haft problemer i mere end 1 1/2 år så er efterhånden ved at være mør...

/DR. G

Hej Dr. G
 
Det er sku da utroligt det ikke kan lykkes for B&O teknikkerne at få det TV
til at køre rigtigt. Alt er jo udskiftet nu, på det dengang kun 3 år gamle BV 7.
Men opgiv ikke Dr. G. I Bang & Olufsens miljøpolitik står stadig skrevet at
deres produkter forventeligt kan repareres i 10 år. Hold dem fast på det.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1016
Sendt: 27 Oktober 2015 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

De er jo i gang, men nu ryger det til Struer ...

Du må godt slå på tråden på.

/Dr. G
Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G
 
Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1016
Sendt: 27 Oktober 2015 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Peter jeg er kørt træt ....

Seriøst træt nu... Du kender jo hele forløbet...

/Dr. G
Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 28 Oktober 2015 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Ja  Dr. G - og nu ryger det til Struer ... Så må vi se om de magter opgaven. Tro på det.
Ellers skulle du jo have valgt at købe et nyt BeoVision 10, som B&O customer-service
foreslog dig dengang. -- IK'  



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1016
Sendt: 28 Oktober 2015 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Det var nu en Bv 11 eller en Avantgarde

/Dr. G
Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 28 Oktober 2015 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

Jeg tror nu mere på, at der er spøgelser hjemme hos doktoren - lige nu ved halloween-tid er de specielt aktive.

Buhhhh!
M👻M

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 28 Oktober 2015 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Spøgefugl om morgen - det ligner da ikke dig millemis.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1016
Sendt: 28 Oktober 2015 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Der er jo ikke andet at sige omkring det her
Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2168
Sendt: 28 Oktober 2015 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Se indlæg af Rudi Pedersen - Sendt: Tue, 13 okt 2015 12:41.
[COLOR=#0000ff">Tryk her[/COLOR">
.


Jeg syntes Rudi rammer hoved på sømmet, og udtrykker noget væsentligt.


Måske, det gør han nok, men det er snarere et spørgsmål om B&O overhovedet skal indrette sig efter et hurtigt skiftende streaming marked. Her
burde B&O nok også erkende at det ikke er deres business og indrette deres produkter sådan at andre kan levere hardware til streaming
tjenester. For ellers kommer B&O til at løbe efter en udvikling som de aldrig kommer på omgangshøjde med, samtidig med at den er forbundet
med mange omkostninger for B&O.

B&O bør koncentrere sig om at sælge det der kan give overskud på bundlinien, ellers lukker selskabet på sigt som et selvstændigt firma.

Focuspunkter

1. Beoplay
2. Tilbehør i form af soundbars, løse højtalere og tilbehør til andre producenters produkter.
3. 2 - 3 TV i gode store størrelser min. 55"
4. Hifi i form af en receiver og en CD spiller separat. Det var virkelig en fejl at lade produkttypen Beomaster 7000/Beogram CD 7000 gå ud. Her
burde også leveres en streaming Beostream 7000 med indbygget harddisk til CD samlingen og streaming muligheder.

Og det er der da andre der har gjort. Denon lancerede i slut 90erne Forstærker og CD PMA 1500 / DCD 1450, der senere er kommet i nye
udgaver, PMA 1500AE / DCD 1500AE - PMA 1510AE / DCD 1510AE - PMA 1520AE / DCD 1520AE , Men grundlæggende er det det samme produkt
der er blevet udviklet en smule. Det kunne B&O også have gjort, for B&OŽs produkter konkurrerer også med bl.a. Denons bedre produkter.

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Hej Hermann.

4. - Her burde også leveres en streaming Beostream 7000 med indbygget harddisk til CD
samlingen og streaming muligheder.

Hvordan mener du så B&O skal løse det store behov der eksistere, for at kunne tilgå f.eks
Spotify - Deezer - Tidal - Wimp i premium, og samtidigt give muligheden for rumdeling, med
din nye "Beostream 7000" ---- Uden at B&O skal betale div. licenser. ??? 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

I dag er det næsten en selvfølge, at vi har alverdens musik lige ved hånden.
Hvor vi førhen brugte CD’er til at erstatte vinylpladerne og iTunes til at erstatte
CD’erne, er det nu streaming, som er blevet den mest populære lydkilde.

Hvilken streamingtjeneste skal jeg vælge.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Hermanns indlæg stritter jo i forskellige retninger.

Først skriver han: 'burde B&O nok......indrette deres produkter sådan at andre kan levere hardware til streaming'
Og senere efterlyser han 'en streaming Beostream 7000 med indbygget harddisk til CD samlingen og streaming muligheder.'

Jeg kan ikke rigtig blive klog på, hvad Hermann egentlig vil....
....udover at ønske sig et opkog på det gamle 7000-BeoSystem.

Selvom har skriver, at 'B&O bør koncentrere sig om at sælge det der kan give overskud på bundlinien',
vil han også gerne se '2 - 3 TV i gode store størrelser min. 55".
Det er vist nok almindelig kendt, at det allersværeste at tjene penge på (for B&O) netop er tv'ene.

MM



__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Jeg tror bare vi skal lade Bang & Olufsen levere højttalerne, og Apple en eller flere bokse.

 

 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

@Peter Pan

Mig bekendt kan man i ATV'ets menu KUN vælge én ekstern højtaler/e ad gangen - eller selvfølge de højtalere, der er på tv'et.
Ingen mulighed for multiroom her.
Det kan kun opnås, hvis man bruger iTunes hhv en Mac - eller ved hjælp af Airfoil-programmet.

Hvis man vil lære lidt mere, om hvordan B&O's multiroom virker, kunne man følge denne tråd:
TrykHER
Specielt på sidste side er der nogle tips til, hvordan man kan bruge de forskellige kilder på kryds og tværs i setup'et.
OBS! Tråden er på engelsk.

HER er B&O' officielle beskrivelse af 'multiroom'.
Unægteligt noget mere fleksibelt, end det, som ovenfor beskrevne iPad/ATV-setup menes at kunne tilbyde.

Men - indrømmet - også lidt dyrere

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Noget af det fantastiske ved de nye NL-multiroom-produkter er, at de både kan bruges som et standalone-produkt
og indgå (samt dele ud af deres kilder) i et setup med andre NL-produkter.
De er hver for sig (alt efter hvilket det er) et komplet system med Deezer, Spotify Connect, DLNA, netradio (TuneIN),
AirPlay-/Bluetooth-modtagelse, Line-in...
Har man kun brug for 'musik' i ét rum, er det bare at beslutte sig for hvilket produkt, man vil have.
Har man flere rum, kobler man dem bare op på hinanden.

Et (NL-)tv kan endda indgå i setup'et - og har man en ældre (ML-)AudioMaster
og event nogle (ML-)linkprodukter kan den/de vha en konverter også indgå i setup'et.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Undskyld mig - men det her er vel et 'B&O-forum', og ikke et 'Apple-forum'.
B&O er i hvert fald stadigvæk MIN hobby.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

millemis - Sjovt at B&O netop har valgt ATV3 som deres SMART TV.

Har du et stereo højttaler sæt og en ATV3 boks i hver rum, streamer du stereo lyd
frem til den enkelte ATV3 boks, ved at vælge at AirPlay til f.eks "Office" eller hvad
du har valgt at kalde den enkelte boks. Kun denne ATV3 boks tænder så op og spiller.

Et tilsvarende sæt i et andet rum kan du AirPlay til, men ATV3 boksen skal have et
andet navn, f.eks "Apple tv".



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
Men - indrømmet - også lidt dyrere

MM

JA det er vi helt enige i MM. Så tænk jer om og brug jeres penge fornuftigt.  

 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
Undskyld mig - men det her er vel et 'B&O-forum', og ikke et 'Apple-forum'.
B&O er i hvert fald stadigvæk MIN hobby.

MM

Fordi B&O er en hobby, behøver man ikke at være fanatisk millemis.
Hvorfor købe kasse på kasse løsninger fra B&O til høje priser, når man
kan opnå et resultat til rimeligere priser, helt uden tekniske problemer,
og som passer til det man har behov for. ? Noget du selv har efterlevet,
end til du blev selvbestaltet B&O-ambassadør uden vederlag.  


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes