| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Fordi B&O er en hobby, behøver man ikke at være fanatisk millemis.
|
|
|
Næ - derfor har jeg - i forbindelse med mit 'gamle' B&O-setup - brugt en Squeezebox Touch og iPad/AirPlay (via Playmakeren) i mange år nu.
Det gør jeg da stadigvæk gerne ----- indtil der er penge til at ændre på det.
Skulle jeg begynde forfra, er det dog helt sikkert B&O's multiroom, der ville være førstevalget.
Skulle jeg give andre - som er interesseret i B&O og musik-lytning - et råd, ville det også være at se nærmere på det.
At man kan bruge dit ovennævnte forslag, er der ingen tvivl om - især når man har grejet i forvejen.
Men at ophøje det til en løsning, som er bedre end, hvad B&O tilbyder (nu), er skudt ved siden af efter min mening.
Hilsen fra ham, som engang lærte Peter Pan at bruge en iPad og et ATV
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hilsen fra ham, som engang lærte Peter Pan at bruge en iPad og et ATV MM
Ja, at tænke sig havde du studeret videre den gang, kunne du i dag have været. Apple-ambassadør uden vederlag. 
Vedrørende tegningen og indlæg før den, handlede det om på hvad for produkter Bang & Olufsen kan tjene flest penge. Derfor skrev jeg -
Jeg tror bare vi skal lade Bang & Olufsen levere højttalerne, og Apple en eller flere bokse.
Så der var ingen skjult dagsorden om at ophøje den en løsning, frem for den anden, du bemærkede at B&O's løsning er dyr. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hilsen fra ham, som engang lærte Peter Pan at bruge en iPad og et ATV MM
Ja, at tænke sig havde du studeret videre den gang, kunne du i dag have været.Apple-ambassadør uden vederlag. 
Vedrørende tegningen og indlæg før den, handlede det om på hvad for produkter Bang & Olufsen kan tjene flest penge. Derfor skrev jeg -
Jeg tror bare vi skal lade Bang & Olufsen levere højttalerne, og Apple en eller flere bokse.
Så der var ingen skjult dagsorden om at ophøje den en løsning, frem for den anden, du bemærkede at B&O's løsning er dyr. |
|
|
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hilsen fra ham, som engang lærte Peter Pan at bruge en iPad og et ATV MM
Ja, at tænke sig havde du studeret videre den gang, kunne du i dag have været.Apple-ambassadør uden vederlag.
Så der var ingen skjult dagsorden om at ophøje den en løsning, frem for den anden, du bemærkede at B&O's løsning er dyr. |
|
|
Jeg tænkte bare den gang, at jeg ville hjælpe dig lidt - der var jo heller ikke nogen rigtig fornuftig
løsning fra B&O på det tidspunkt (udover måske BS5).
Og ja, Apple laver nogle absolut brugbare ting - men et ATV vil altid være et tredjepart-produkt,
som man kan forsøge at integrere i et B&O-setup så godt som muligt.
Løsningen ovenfor har da også været præsenteret (af dig) indtil flere gange ------ på den tråd,
hvor den hører hjemme: 'Er du til B&O, men ikke 100%'-tråden.
Her gik diskussionen på, om B&O overhovedet skal beskæftige sig med (integrerede) streaming-løsninger.
Både du og Hermann mener åbenbart, at det skal de ikke.
Jeg - derimod - mener, at det skal de da.
Det, som de laver med NL og multiroom, er yderst brugbart.
Det var det, jeg ville antyde med mine indlæg!
Om det så er for dyrt (for dig) skal jeg lade være usagt.
Regn selv på det - gerne her!
Og husk på, at alle løsninger fra B&O er dyrere end 'mainstream-løsninger'.
Tænk blot på, hvad dit BV7-40 har kostet i sin tid
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 30 Oktober 2015 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 30 Oktober 2015 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
I gennemsnit har et Bang & Olufsen produkt en levetid på 10-15 år uden tab af lyd eller video kvalitet.
Produkter er testet mekanisk inden de frigives til produktion, for at sikre høj kvalitet i hele deres levetid.
De er testet for at sikre at de kan modstå kulde, varme, vibrationer, sollys, støv osv
I det usandsynlige tilfælde, at et produkt har en fejl i dets levetid, kan det selvfølgelig blive repareret.
Vi leverer reservedele i en betydelig periode efter et produkt er ophørt med at blive fremstillet. Vi har
også mekaniske reservedele - f.eks og bagside paneler, hvis en enhed bliver ridset eller beskadiget ".
Altså en gennemsnitlig levetid på 10 til 15 år på originale output kvalitet, og fejl kan repareres ved hjælp
af de reservedele, som er tilgængelig efter fremstilling ophører.Af Graham, fra Bang & Olufsen Produktmiljø. Læs så her - Link.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 30 Oktober 2015 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apropos 'Hvorfor laver de ikke bare nogle apps til mit Apple Media Center'.
Det gør de da også - det hedder bare ikke Apple Media Center, men AppleTV (4).
Det er da sådan et Peter Pan skal have - måske har han endda i al hemmelighed allerede hentet et
Godt nok lidt dyrere end de tidligere æble-fjernsyn, men der kommer apps til det - masser af apps.
Og så kan det iøvrigt stadigvæk puc'es.
Hvad siger du Peter - skal du have en endnu større bid af det røde æble nu
M🍎M __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 30 Oktober 2015 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Af Graham, fra Bang & Olufsen Produktmiljø. Læs så her....... |
|
|
De, som følger linket, ved at det dér drejede sig om strømforsyningen til BS Encore, der ikke lagerføres mere.
I løbet af tråden viser det sig imidlertid, at man sagtens kan få PCB'en - det er 'kassen' til indmaden, der ikke kan leveres mere.
Så, når alt kommer til alt, kan B&O stadigvæk servicere en kaput Encore strømforsyning.
Har man været så uheldig at miste hele strømforsyningen, må man nok lave lidt DIY for at få det til at virke.
Måske Peter Pan kan hjælpe her
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 30 Oktober 2015 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis - Det er da sådan et Peter Pan skal have.
Snup dig en pils, som tak for hjælpen. 

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 30 Oktober 2015 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apple TV 4 (2015). Nu er der åbnet for bestillinger af den nye Apple TV 4-boks hos App Store i Danmark. Pris på 32GB-versionen er 1399 kroner, og 64GB-versionen er 1799 kroner. Apple lover at sende den på markedet i slutningen af oktober.

Den nye Apple TV (4th gen) - http://www.apple.com/tv/specs/ __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Nirosan Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2011 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 30 Oktober 2015 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå Peter - så venter vi i spænding til du til næste år skal skifte dit beovision 7 - dit må jo snart være faldet for alderssgrænsen for produkter over 10
år - så det kan jo gå kaput når som helst. Så må vi bare jo håbe at det nye play tv som kommer i det nye år er noget for dig.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 30 Oktober 2015 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke Peter kan klare sig med en (S8)hub, et Samsung-tv, sine Penta ICEPower-højtalere,
en ATV-boks og så lige Xeo-sættet og sin iPad Mini.
M🙀M
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 30 Oktober 2015 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nirosan
Jeg købte mit BeoVision 7-40 Mk III den 13 - 12 - 2007. Det vil sige 8 år den 13 - 12 - 2015.
Som det fremgår ind i mellem på denne tråd har Dr. G. været meget uheldig med sit BeoVision 7-40 Mk IV, og det er ikke blevet bedre efter stort set alt i hans TV i dag er fra BV 7 Mk V.
Da hans B&O teknikker har skiftet alle dele inkl. to "nye" paneler i hans hjem, har Dr. G. også kunne følge kvaliteten på dele, som strømforsyning / ledningsnet / afskærmninger af vitale dele.
Da Dr. G.'s TV reparations sag endnu ikke er slut, vil jeg kun referere hans korte konklusion - "B&O har eddermame sparet hvor de kunne på delene i BV 7 Mk V. Bare strøm forsyningen vejer ca. det halve af den der sad i mit BV 7-40 Mk IV."
Da mit BV 7 Mk III var det første med HDMI stik og BeoSystem 3 delvis indbygget, kan jeg jo håbe på, der ikke er sparet på noget. Husk i det gik bedre økonomisk for B&O på det tidspunkt.
Og Nirosan da der står "gennemsnitlig levetid på 10 til 15 år på originale output og billede kvalitet," i Bang & Olufsen Produktmiljø --- Er der jo 7 år tilbage i mit BV 7 Mk III. 
Her en BV 7 oversigt, så det er muligt at følge lidt med i versioner og årgange.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Henning P Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 31 Oktober 2015 kl. 06:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
MM. Du kan da ikke bare udlede at fordi en ting kun vejer det halve så er det dårlig kvalitet
Mon ikke at der er sket noget udvikling på de år
|
| Til top |
|
| |
Henning P Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 31 Oktober 2015 kl. 06:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henning P skrev:
MM. Du kan da ikke bare udlede at fordi en ting kun vejer det halve så er det dårlig kvalitet
Mon ikke at der er sket noget udvikling på de år
|
|
|
Ikke MM. Men PP
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 31 Oktober 2015 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henning P
Ikke PP. Men Dr.G
Henning P. Det lykkedes desværre ikke for B&O, med de sidste serier af BV 7, at skabe et overskud. Regnskabet for de første ni måneder af 2008/09 gav en omsætning på 2,17 milliarder kroner, hvilket er mere end en milliard mindre end i samme periode året før. Resultatet før skat blev negativt med 414 millioner kroner mod et overskud på 191 millioner kroner i 2007/08. Det er et fald på 605 millioner. /ritzau/
Dec. 2009 blev BeoVision 7-55 Mk 1 lanceret, og fik et billede panel med local dimming og scanning backlight. beobrians skrev at dette panel kostede B&O mange penge.
Bang & Olufsen så nu, de var nødt til at fokusere på at finde en billigere måde at producerer fjernsyn.
Sidste version af BeoVision 7-40 3D. I første omgang regnede vi med at panelet her også havde local dimming og scanning backlight, men NEJ her benyttede man samme panel som i BeoVision 10 = kantbelyst LED panel til en langt laver pris, selv om dette tv var meget dyrt, set med nutidens øjne. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 31 Oktober 2015 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henning P skrev:
Henning P skrev:
MM. Du kan da ikke bare udlede at fordi en ting kun vejer det halve så er det dårlig kvalitet
Mon ikke at der er sket noget udvikling på de år
|
|
|
Ikke MM. Men PP
 |
|
|
Tak - så behøvede jeg jo ikke at skrive det.
Men husk - for nogle mennesker er der ikke sket nogen udvikling overhovedet i de år
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 31 Oktober 2015 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad arbejder du på nu ? Måske du også skulle komme igang. 
chti59 arbejder på en BeoVision 5, rengøring nødvendig. Selv med alt dette snavs kører det stadig.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Henning P Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 31 Oktober 2015 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
PP. Du blander tingene sammen ( Syntes jeg ). Overskud på MK V Kunne jo hænge sammen med 10år med samme design
Det var et kanon flot TV da det kom frem. Men som jeg har skrevet før var det jo ikke et fladt TV det vil folk have nu
Så der er nok noget af forklaringen
Dr.G er meget uheldig desværre Havde selv lidt problemer med mit MK V. Men en kanon reparations mand
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 31 Oktober 2015 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henning P skrev:
PP. Du blander tingene sammen ( Syntes jeg ). Overskud på MK V Kunne jo hænge sammen med 10 år med samme design. |
|
|
Som jeg læser regnskabs indlægget og årstal, var det BV 7 Mk III, der var overskud på. Det er rigtigt at på tidspunktet for BV MK V, var det tiden hvor folk ville have en fladere skærm, men bestemt også en smallere sort kant. Dette ville BV7's designer David Lewis dog ikke lave om på. Ej heller at BeoLab 7-1/2/6 måske burde følge skærmbredden.
Et fladere Tv kan da diskuteres ved placering på en væg. Personligt gælder jeg over
BV7's design hver eneste dag, og ved bestemt ikke hvad for et tv design jeg vil kunne
komme til holde lige så meget af. Med min placering, og på gulvstand med motor, er
det lige meget med en fladere version. Heller ikke bredden på center højttaleren er et
problem her, med BeoLab 7-4.
Daværende B&O medarbejder ("beobrian" på dette forum) uddannede B&O's butiks-
personalet i B&O's bygninger i Lyndby. Han spurgte om jeg havde lyst til at komme ind
og se BeoVision 7-55 Mk I. Jeg var dybt betaget af det billede jeg så. Men fruen kunne
ikke leve med størrelsen. Havde den sorte kant bare været 5 centimeter smallere hele
vejen rundt, havde det ikke virket så voldsomt stort på fruen. Men sådan skulle det altså
ikke være, så det blev aldrig til noget. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |