| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 31 Oktober 2015 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
BV7-serien skulle havet været 'skudt af' tidligere.
I stedet for at investere en hel masse resourcer og penge i MK5, skulle de have stoppet mens legen var god....,
......så de nye tv på BSys4-platformen havde været hurtigere på markedet.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 31 Oktober 2015 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter smukke BeoVision 7 serien, så vi BeoVision 10 og BeoVision 12, begge med BeoSystem 3. BeoVision 12 fik så en ny billede og lyd motor i form af BeoSystem 4, som vel lydmæssigt bedst kan betragtes som de forstærkere/equalizer/mixer, som vi legede med engang, men aldrig fik noget rigtig god lyd ud af.
Endeligt så vi så et produkt fra Bang & Olufsen hvor man med lidt god vilje igen kunne se et design der var et B&O produkt værdig. BeoVision 10 har været en prøveklud for BeoVision 11, som har harmoni i dimensionerne. Så kom BeoVision Avant, med et design plagiat af alle andre fladskærms fjernsyn med soundbar. Bestemt intet Bang & Olufsen design her.
Jeg håber at BeoSystem 4, var en prøvekluden for et BeoSystem 5, hvor enkelthed i lyd opsætningen igen bliver en Bang & Olufsen dyd. At Bang & Olufsen igen skaber et BeoVision design, vi kan kommer til at elske som Beofan, på samme måde som BeoVision 7 serien. Ok der findes Citroen 2CV & der findes BeoPlay V1, samt equalizer med hudrede indstillinger. -- Det er bare ikke min stil.
P. P. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2015 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
BV10 havde (ligesom BV8-40 heller ikke havde det) ikke BSys3 som motor.
Et af de problemer, B&O havde på det tidspunkt, var netop at de skulle vedligeholde software til forskellige platforme,
hvilket jo er temmelig omstændigt og bekosteligt.
BV12 fik - inden den blev udfaset - derfor også BSys4-motoren.
Der var staigvæk brug for et BV i den store størrelse - Avant'en var jo ikke færdig endnu.
BSys3-platformen var (pga hardwaren) efterhånden nået derhen, hvor der ikke kunne udvikles mere på den.
Det var på høje tid, at der kom nye boller på suppen = BSys4.
At Peter Pan ikke bryder sig om BSys4 kunne måske skyldes hans - øjensynligt - ringe kendskab til dens muligheder,
eller måske bare, at han mener at der ikke er behov for yderligere udvikling end det, som BSys3 giver mulighed for.
Om der er en BSys5 på vej, vides vel stort set ikke - selvom Peter Pan ofte nævner den.
Det kunne jo være muligt at BSys4-platformen/-motoren - med en opgraderet hardware - ville være fuldt ud egnet til,
hvad der måtte kræves af en motor i et B&O-tv i den nærmeste fremtid!
Under alle omstændigheder vil det være den software, der ligger til grund for de næste BV - lige som den ligger til grund for
de nuværende audio-produkter og højtalere.
Peter Pan efterspørger enkelhed i lydopsætningen for fremtidige tv - uden at kende til principerne (og mulighederne) i
BSys4-platformen.
Er man lidt ræd for at skulle håntere en 'equalizer med hudrede/hundrede indstilliger', kunne man jo bare bruge
systemet i dets 'default mode' ---- i al sin enkelthed
Ang designet - det har og vil nok også fremover være et emne, der kan få gjordt folk uenige.
Man bliver vel ikke mindre 'Beofan' af at synes, at BV7 (med sin overdimentionerede, tykke glasrude
og den eksterne påklistrede højtaler) efterhånden virkede lidt kluntet/klodset, og at der nok skulle nogle
nye design-elementer til for at få nutidige BV til at passe til nutidens menneskers behov.
Mon Peter Pan har patent på at vide, hvad der er B&O'sk og hvad der ikke er det?
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 31 Oktober 2015 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&O havde et "LYTTE" & "KIKKE" panel. Mennesker der var uddannet til at se på billeder, og høre på lyd. Disse mennesker voterede hvad der var det bedste billede og den bedste lyd på et nyudviklet BeoVision TV. Hvad de besluttede blev produktet indstillet til.
Billede kalibring skulle vi da ikke sidde og fedte med, hvergang vi skulle se en film, ej heller lyden. Idag har Bang & Olufsen har mistet styringen, ved at indkøbe standart komponenter. Altså muligvis det samme som sidder i et Samsung tv fra sidste år.
Otto J som idag er udelukket fra hifi4all levede af at kaliberer nørdernes fjernsyn, og brokkede sig ofte over B&O, fordi han her ikke havde noget at komme efter. De var jo justeret ab fabrik.
Har du som almindelig tv ejer for mange valg muligheder, bliver man i tvivl om man nu har indstillet sit tv rigtigt. Dette opstår ofte en dag hvor tv udbyderen har problemer med forsynings linien. Så istedet for at se den film du ville, går du igang med tv manualen og begynder at justere på dit tv. Denne usikkerhed hos folk, levede Otto J af. Vi med et B&O fast justeret BeoVision tv ved jo at hvis billedet ikke står rigtigt, er det en fejl fra udbyderen, og det er da bare ærgerligt når nu man vil se film.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 01 November 2015 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad millemis, du er da ikke gået i seng vel. 
Det er klart at B&O's lyd ansvarlige Geoff Martin har travlt. Når B&O vil lancere et nyt tv, må han jo først se hvad for software/ hardware Samsung levere til formålet. Her efter må han så igang med at tilpasse BeoSystem 4 til de nye vilkår.
Løber den tekniske udvikling for stærkt, har B&O det problem at BeoSystem 4 skal opdateres. Det koster penge, og dem mangler B&O. Så jeg formoder det er fint for B&O, hvis stumperne de modtager fra Samsung, ikke er helt up to day. F.eks kan stemme styring da godt vente et par år. IK' __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 01 November 2015 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2015 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hvad millemis, du er da ikke gået i seng vel. 
Det er klart at B&O's lyd ansvarlige Geoff Martin har travlt. Når B&O vil lancere et nyt tv,må han jo først se hvad for software/ hardware Samsung
levere til formålet. Her efter må han så igang med at tilpasse BeoSystem 4 til de nye vilkår.
Løber den tekniske udvikling for stærkt, har B&O det problem at BeoSystem 4 skal opdateres. Det koster penge, og dem mangler B&O. Så jeg
formoder det er fint for B&O, hvis stumperne de modtager fra Samsung, ikke er helt up to day. F.eks kan stemme styring da godt vente et par år.
IK' |
|
|
Nej, men jeg tog mig bare tid til at lytte til lidt musik - uden at skulle afbrydes af noget....inden jeg så gik i seng.
Det var forøvrigt dette album - på mine H6'ere.
B&O har da stadigvæk et 'lytte/kigge-panel'!
Dine udtalelser om behovet for at skulle indstille ditten og datten på et BSys4-baseret BV
viser med alt tydelighed at du ikke kender disse tv - du har simpelthen ikke nok erfaring med dem til at kunne udtale dig om det!
Mht dine udtalelser omkring, hvordan det foregår i Struer nu om dage - tja, her tror jeg nu nok også, at du mangler indsigten til at kunne udtale dig.
Men forbliv du bare i den tro - hvis det kan gøre dig salig 😇
P.S. Helt ærlig - kunne du selv forestille dig at sidde og kommandere med dit tv.
Øh...det kunne du måske nok, men jeg kan ikke rigtigt forestille mig den måde at styre et B&O setup på.
Så fint med mig, hvis det ikke bliver en del af B&O-fremtiden.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2015 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan øver sig - forbereder sig til at kunne snakke med 'Beo' i sit næste B&O-tv
Se her
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 01 November 2015 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej millemis
Provokation er måden at lokke din inssider viden op på denne tråd. Har du mere du vil dele med os dødelige pt. ?
P. P. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 01 November 2015 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 01 November 2015 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&O Play Connection Hub, gør det muligt at koble et hvilket som helst TV eller audio kilde, via optisk eller analoge kabler.
Der behøves ingen ekstra fjernbetjening til Connection Hub. Hubben lærer nemlig IR koderne fra dit TV's fjernbetjening, eller for den sags skyld hvilken som helst anden IR fjernbetjening.
Der kan tilsluttes op til 3 enheder samtidigt og Connection Hub skifter automatisk til den sidste kilde der er blevet tændt. Så sidder du og hører musik fra en bluetooth modtager eller airport express og vælger at tænde for TV'et, vil lyden fra TV'et tage over. Nemt og lige til. - Læs og se flere billeder her.
Pris inkl. fragt 999 Kr. Du kan evt. bestille på dette - LINK. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2015 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle man have været i tvivl om, hvorvidt andre BeoLab'er - ikke kun S8-sættet - kan tilsluttes til hub'en,
så læs blot Steve (fra Sounds Heavenly)'s indlæg herom
HER
Måske stiger 7-x højtalerne nu i (brugt)pris!
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 01 November 2015 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2015 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej millemis
Provokation er måden at lokke din inssider viden op på denne tråd.Har du mere du vil dele med os dødelige pt. ?
P. P. |
|
|
Der var såmænd ikke megen 'insiderviden' i mit indlæg.
Havde jeg 'insiderviden', ville jeg nok holde den for mig selv
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 November 2015 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ millemis
Nu skal du ikke sætte dit lys under en skæppe. Som omrejsende tv slæber, på fritids basis har du jo nok rodet mere med de dele, end flertallet. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2015 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Peter Pan
Nå, den slags viden!
Det hedder ikke 'insiderviden' - det hedder 'erfaring'
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 November 2015 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Det er langt imellem indlæg på tråden, om ny indkøb af Bang & Olufsen produkter. Mange B&O butikker er lukket, men sælger dem der er tilbage mon noget. ?
 Iøvrigt et spændende udstillings vindue. 
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2015 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har da lige købt en BeoPlay S3 - men ikke hos min/en B&O-forhandler.
MM
|
| Til top |
|
| |
Henning P Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 03 November 2015 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var lige forbi min B&O mand.. han havde da solgt 2 sæt af de nye BL, ( når de kommer ) så der er da nogle som køber nyt PP ...
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 November 2015 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis
Tillykke med dem, men det var nu ikke salg af BeoPlay som kan købes alverdens stedet, men Bang & Olufsen
produkter som kun sælges fra B&O butikkerne, og dermed butikkernes eksistens grundlag jeg tænkte på.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |