Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 02:10   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 31 Oktober 2015 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

BV7-serien skulle havet været 'skudt af' tidligere.
I stedet for at investere en hel masse resourcer og penge i MK5, skulle de have stoppet mens legen var god....,
......så de nye tv på BSys4-platformen havde været hurtigere på markedet.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 31 Oktober 2015 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Efter smukke BeoVision 7 serien, så vi BeoVision 10 og BeoVision 12, begge med BeoSystem 3.
BeoVision 12 fik så en ny billede og lyd motor i form af BeoSystem 4, som vel lydmæssigt bedst
kan betragtes som de  forstærkere/equalizer/mixer, som vi legede med engang, men aldrig fik
noget rigtig god lyd ud af.

Endeligt så vi så et produkt fra Bang & Olufsen hvor man med lidt god vilje igen kunne se et design
der var et B&O produkt værdig. BeoVision 10 har været en prøveklud for BeoVision 11, som har
harmoni i dimensionerne. Så kom BeoVision Avant, med et design plagiat af alle andre fladskærms
fjernsyn med soundbar. Bestemt intet Bang & Olufsen design her.

Jeg håber at BeoSystem 4, var en prøvekluden for et BeoSystem 5, hvor enkelthed i lyd opsætningen
igen bliver en Bang & Olufsen dyd. At Bang & Olufsen igen skaber et BeoVision design, vi kan 
kommer til at elske som Beofan, på samme måde som BeoVision 7 serien. Ok der findes Citroen
2CV & der findes BeoPlay V1, samt equalizer med hudrede indstillinger. -- Det er bare ikke min stil.

P.  P.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 31 Oktober 2015 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

BV10 havde (ligesom BV8-40 heller ikke havde det) ikke BSys3 som motor.

Et af de problemer, B&O havde på det tidspunkt, var netop at de skulle vedligeholde software til forskellige platforme,
hvilket jo er temmelig omstændigt og bekosteligt.
BV12 fik - inden den blev udfaset - derfor også BSys4-motoren.
Der var staigvæk brug for et BV i den store størrelse - Avant'en var jo ikke færdig endnu.

BSys3-platformen var (pga hardwaren) efterhånden nået derhen, hvor der ikke kunne udvikles mere på den.
Det var på høje tid, at der kom nye boller på suppen = BSys4.

At Peter Pan ikke bryder sig om BSys4 kunne måske skyldes hans - øjensynligt - ringe kendskab til dens muligheder,
eller måske bare, at han mener at der ikke er behov for yderligere udvikling end det, som BSys3 giver mulighed for.

Om der er en BSys5 på vej, vides vel stort set ikke - selvom Peter Pan ofte nævner den.
Det kunne jo være muligt at BSys4-platformen/-motoren - med en opgraderet hardware - ville være fuldt ud egnet til,
hvad der måtte kræves af en motor i et B&O-tv i den nærmeste fremtid!
Under alle omstændigheder vil det være den software, der ligger til grund for de næste BV - lige som den ligger til grund for
de nuværende audio-produkter og højtalere.

Peter Pan efterspørger enkelhed i lydopsætningen for fremtidige tv - uden at kende til principerne (og mulighederne) i
BSys4-platformen.
Er man lidt ræd for at skulle håntere en 'equalizer med hudrede/hundrede indstilliger', kunne man jo bare bruge
systemet i dets 'default mode' ---- i al sin enkelthed

Ang designet - det har og vil nok også fremover være et emne, der kan få gjordt folk uenige.

Man bliver vel ikke mindre 'Beofan' af at synes, at BV7 (med sin overdimentionerede, tykke glasrude
og den eksterne påklistrede højtaler) efterhånden virkede lidt kluntet/klodset, og at der nok skulle nogle
nye design-elementer til for at få nutidige BV til at passe til nutidens menneskers behov.

Mon Peter Pan har patent på at vide, hvad der er B&O'sk og hvad der ikke er det?

MM




__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 31 Oktober 2015 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

B&O havde et "LYTTE" & "KIKKE" panel. Mennesker der var uddannet til at se på
billeder, og høre på lyd. Disse mennesker voterede hvad der var det bedste billede og den
bedste lyd på et nyudviklet BeoVision TV. Hvad de besluttede blev produktet indstillet til.
 
Billede kalibring skulle vi da ikke sidde og fedte med, hvergang vi skulle se en film, ej heller
lyden. Idag har Bang & Olufsen har mistet styringen, ved at indkøbe standart komponenter.
Altså muligvis det samme som sidder i et Samsung tv fra sidste år.
 
Otto J som idag er udelukket fra hifi4all levede af at kaliberer nørdernes fjernsyn, og brokkede
sig ofte over B&O, fordi han her ikke havde noget at komme efter. De var jo justeret ab fabrik.
 
Har du som almindelig tv ejer for mange valg muligheder, bliver man i tvivl om man nu har
indstillet sit tv rigtigt. Dette opstår ofte en dag hvor tv udbyderen har problemer med forsynings
linien. Så istedet for at se den film du ville, går du igang med tv manualen og begynder at justere
på dit tv. Denne usikkerhed hos folk, levede Otto J af. Vi med et B&O fast justeret BeoVision
tv ved jo at hvis billedet ikke står rigtigt, er det en fejl fra udbyderen, og det er da bare ærgerligt
når nu man vil se film.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 November 2015 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Hvad millemis, du er da ikke gået i seng vel.

Det er klart at B&O's lyd ansvarlige Geoff Martin har travlt. Når B&O vil lancere et nyt tv,
må han jo først se hvad for software/ hardware Samsung levere til formålet. Her efter må han
så igang med at tilpasse BeoSystem 4 til de nye vilkår.

Løber den tekniske udvikling for stærkt, har B&O det problem at BeoSystem 4 skal opdateres.
Det koster penge, og dem mangler B&O. Så jeg formoder det er fint for B&O, hvis stumperne
de modtager fra Samsung, ikke er helt up to day. F.eks kan stemme styring da godt vente et
par år. IK'



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 November 2015 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

 

Video: Ny Apple TV 4. 

https://www.youtube.com/watch?v=xWt-DvhLBNQ




__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 01 November 2015 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Hvad millemis, du er da ikke gået i seng vel.


Det er klart at B&O's lyd ansvarlige Geoff Martin har travlt. Når B&O vil lancere et nyt tv,må han jo først se hvad for software/ hardware Samsung
levere til formålet. Her efter må han så igang med at tilpasse BeoSystem 4 til de nye vilkår.


Løber den tekniske udvikling for stærkt, har B&O det problem at BeoSystem 4 skal opdateres. Det koster penge, og dem mangler B&O. Så jeg
formoder det er fint for B&O, hvis stumperne de modtager fra Samsung, ikke er helt up to day. F.eks kan stemme styring da godt vente et par år.
IK'



Nej, men jeg tog mig bare tid til at lytte til lidt musik - uden at skulle afbrydes af noget....inden jeg så gik i seng.
Det var forøvrigt dette album - på mine H6'ere.

B&O har da stadigvæk et 'lytte/kigge-panel'!
Dine udtalelser om behovet for at skulle indstille ditten og datten på et BSys4-baseret BV
viser med alt tydelighed at du ikke kender disse tv - du har simpelthen ikke nok erfaring med dem til at kunne udtale dig om det!

Mht dine udtalelser omkring, hvordan det foregår i Struer nu om dage - tja, her tror jeg nu nok også, at du mangler indsigten til at kunne udtale dig.
Men forbliv du bare i den tro - hvis det kan gøre dig salig 😇

P.S. Helt ærlig - kunne du selv forestille dig at sidde og kommandere med dit tv.
Øh...det kunne du måske nok, men jeg kan ikke rigtigt forestille mig den måde at styre et B&O setup på.
Så fint med mig, hvis det ikke bliver en del af B&O-fremtiden.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 01 November 2015 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Peter Pan øver sig - forbereder sig til at kunne snakke med 'Beo' i sit næste B&O-tv
Se her

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 November 2015 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Hej millemis

Provokation er måden at lokke din inssider viden op på denne tråd.
Har du mere du vil dele med os dødelige pt. ?

P.P.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 November 2015 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

  Søndags hygge LINK.

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 November 2015 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

B&O Play Connection Hub, gør det muligt at koble et hvilket som helst TV eller
audio kilde, via optisk eller analoge kabler.

Der behøves ingen ekstra fjernbetjening til Connection Hub. Hubben lærer nemlig
IR koderne fra dit TV's fjernbetjening, eller for den sags skyld hvilken som helst
anden IR fjernbetjening.

Der kan tilsluttes op til 3 enheder samtidigt og Connection Hub skifter automatisk til
den sidste kilde der er blevet tændt. Så sidder du og hører musik fra en bluetooth
modtager eller airport express og vælger at tænde for TV'et, vil lyden fra TV'et
tage over. Nemt og lige til. -  Læs og se flere billeder her.

Pris inkl. fragt 999 Kr. Du kan evt. bestille på dette - LINK.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 01 November 2015 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Skulle man have været i tvivl om, hvorvidt andre BeoLab'er - ikke kun S8-sættet - kan tilsluttes til hub'en,
så læs blot Steve (fra Sounds Heavenly)'s indlæg herom
HER     

Måske stiger 7-x højtalerne nu i (brugt)pris!

MM



__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 01 November 2015 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Se evt. tegning på indlæg af 20 Oktober 2015 - Tryk her.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 02 November 2015 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Hej millemis


Provokation er måden at lokke din inssider viden op på denne tråd.Har du mere du vil dele med os dødelige pt. ?


P.P.


Der var såmænd ikke megen 'insiderviden' i mit indlæg.
Havde jeg 'insiderviden', ville jeg nok holde den for mig selv

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 02 November 2015 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

@ millemis
 
Nu skal du ikke sætte dit lys under en skæppe.
Som omrejsende tv slæber, på fritids basis har
du jo nok rodet mere med de dele, end flertallet.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 02 November 2015 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

@Peter Pan
Nå, den slags viden!
Det hedder ikke 'insiderviden' - det hedder 'erfaring'

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 02 November 2015 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Det er langt imellem indlæg på tråden, om ny indkøb af Bang & Olufsen produkter.
Mange B&O butikker er lukket, men sælger dem der er tilbage mon noget. ?


Iøvrigt et spændende udstillings vindue.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 02 November 2015 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Jeg har da lige købt en BeoPlay S3 - men ikke hos min/en B&O-forhandler.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Henning P
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Maj 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 230
Sendt: 03 November 2015 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

Var lige forbi min B&O mand.. han havde da solgt 2 sæt af de nye BL, ( når de kommer ) så der er da nogle som køber nyt PP ...  

Til top Vis Henning P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henning P
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 03 November 2015 kl. 07:56 | IP-adresse registreret  

millemis
 
 
 
Tillykke med dem, men det var nu ikke salg af BeoPlay som kan købes alverdens stedet, men Bang & Olufsen
produkter som kun sælges fra B&O butikkerne, og dermed butikkernes eksistens grundlag jeg tænkte på. 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes