| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 November 2015 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tyder på at vi ikke skal forhaste os med at købe den nye ATV4 boks til vores BeoVision tv. - Se Apple TV 4 2015 på side 733.
Kristoffer skrev:
Jeg modtog mit igår, og min umiddelbare opfattelse er at det lugter langt væk, af et ufærdigt produkt. Det er mig en gåde, hvordan så stort et firma "overser" manglende væsentlige features og er ligeglade med hvordan det bliver præsenteret i andre lande, end lige USA. Svaret er selvfølgelig simpelt: Folk køber det alligevel, og jeg er en af dem... Pinligt... Jeg er sikker på det nok skal blive et godt produkt i sidste ende, så jeg fortryder som sådan ikke. Men: - ingen Siri.. Jeg viste det godt, men det er fandeme en falliterklæring ikke at have det klar til udgivelsen især når det er at finde på sin iPhone.. - App Store... Ingen apps, sorteringer osv... - Navigationen. Det at logge ind på Netflix, HBO, App store, NBA etc. tog en krig. Bogstaverne er lagt på række, så at sidde og scrolle frem og tilbage føles ikke særlig innovativt. Det føles ikke som 2015. Heldigvis kan man jo bruge sin iPhone som tastatur... Nope, det virker ikke lige.. - Netflix appen mangler "Genrer" sortering. Skrev til Netflix support, og det lyder til det er Apple, der står for den smutter...
Nå, det var et lille "outrage". Det føles bare dumt at betale 1400,- for noget i 2015, som egentlig ikke kan en skid. Teknologien er til at lave den vildeste lille kasse, der kan det hele. Men de gider bare ikke, for der er ikke penge i det. En DLNA, medieserver feature - et eller andet; havde da været rart, men nej... Så bruger vi jo ikke iTunes... Jeg stopper nu...
|
|
|
Jesper B skrev:
Jeg kan supplere med, at jeg ikke kan få mit spritnye ATV4 til at streame mit delte indhold fra iTunes på min macmini, hvor min efterhånden omfattende samling af rippede blu-rays ligger. Det går super fint med mine 2 ATV3, faktisk på meget lækker vis. På det nye ATV får jeg meldingen, at "indholdet kan ikke afspilles"?!?!?! Det er bare ikke ok :( Synes faktisk det er een af de primære funktioner i den lille kasse og havde en klar forventning om, at det ville være det mindste problem, og blot virke virke uden videre.
|
|
|
Læst HER. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 03 November 2015 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er andre, der er godt tilfredse.
Ok - det med Home Sharing er vel en svipser.
Enten bliver det hurtigt rettet eller - som jeg tenderer mere til - har de noget nyt i støbeskeen mht Home Sharing,
som ikke er ude endnu.
Fint at man nu kan have DR TV (og tilsvarende norske, svenske og tyske) apps på den.
Efter sigende er der også en Plex app - for de med mange 'egne' film på NAS'en.
Jeg så også, at min yndlings-radiostation - Radio Paradise - har en en app.
Så der er fremskridt, mener jeg.
Personligt kan (og vil) jeg ikke bruge Siri til en skid - jeg snakker ikke til mine dimser!
Det med det besværlige i at indgive login-data - nå ja, man gør det vel kun en gang
Netflix uden 'gengrer' - tja, mon ikke man kan få overblikket over deres (forholdsvis lille) tilbud alligevel?
Og Apple Music - hvem bruger den rodebutik? Jeg kan f.eks væsentlig bedre lide Spotify's interface.
Det vigtigste er, at den stadigvæk kan puc-styres - er ikke sikker på, at jeg vil savne at fedte rundt/swipe
på den originale remote alligevel.
Der vil altid være nogle, der er utilfredse - og andre, der synes at den boks er fin!
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 03 November 2015 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
millemis
Tillykke med dem, ...  |
|
|
Den (!) er ikke hvid
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 November 2015 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 03 November 2015 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
'iPad som clockradio' - hvordan virker det?
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 04 November 2015 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hent APP Radio/Alarm Clock for iPhone/iPad på AppStore: https://itunes.apple.com
Se Video: https://www.youtube.com/watch?v=qzj2v9nOZOU
Aktiver Bluetooth på din enhed. Vælg BeoPlay S3 på listen over enheder. Når lysdioden lyser konstant, og du hører en lyd, er parringen gennemført. Den enhed, du afspiller fra, skal være tilsluttet masteren (iPad) via Bluetooth.
Men det skal da ikke undre mig, hvis S3 ikke kan dette. Så må du jo nøjes med iPad'ens dårlige lyd millemis. Men hvorfor så købe en BP S3. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
| Sendt: 04 November 2015 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hent APP Radio/Alarm Clock for iPhone/iPad på AppStore: https://itunes.apple.com
Se Video: https://www.youtube.com/watch?v=qzj2v9nOZOU
Aktiver Bluetooth på din enhed. Vælg BeoPlay S3 på listen over enheder. Når lysdioden lyser konstant, og du hører en lyd, er parringen gennemført. Den enhed, du afspiller fra, skal være tilsluttet masteren (iPad) via Bluetooth.
Men det skal da ikke undre mig, hvis S3 ikke kan dette. Så må du jo nøjes med iPad'ens dårlige lyd millemis. Men hvorfor så købe en BP S3. |
|
|
Mon ikke S3eren går i standby når den ikke har spille musik længe, det gør min BeoPlay A2 i hverfald. Den er jeg så nød til at tænde for igen for at afspille musik fra min mobil.......... Så PeterPan den går ikke......... __________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 04 November 2015 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 04 November 2015 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var det jo så heller ikke lige det, som jeg tænkte på, da jeg købte S3'eren.
Og da slet ikke med den 'grimme' app
Nej, den er helt fin til bare at lytte til lidt baggrundsmusik når jeg læser/skriver i spisestuen.
Det gør jeg jo for det meste på min iPad - så det er nemt.
Der var en på Beoworld, der skrev at det lyder 10 gange så godt, når man har to (sat op som par).
Så må det godt nok lyde godt!!!
Han anbefalede mig da også at købe én mere. Ærgerligt nok, for jeg købte min for 1500 kr.
Jeg skulle have gjordt det dengang.
Men ærligt talt - jeg var blot nysgerrig og ville se/høre, hvad den duer til.
Den kunne jo altid sælges igen for de 1500 kr
Solgt bliver den dog ikke - og jeg overvejer stadigvæk, om jeg dog ikke skulle købe en mere....
Eneste ulempe ved den er, at min frue IKKE kan stille en potteplante ovenpå den....
.....det egner Penta'erne sig nok bedre til
Hvis vi så skal snakke 'clockradio', er jeg mere til denne slags løsninger:
Har man er ældre iPod/iPad med 30 pin-stik, kunne man jo passende gøre sådan:
Eller sådan:
Hvis man har sådan en lille bluetooth-remote, som på dette billede,
slipper man ovenikøbet for at stå ud af sengen for at slukke for '(a)larmen':
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 04 November 2015 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 04 November 2015 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev - Eneste ulempe ved den er, at min frue IKKE kan stille en potteplante ovenpå den.... det egner Penta'erne sig nok bedre til.
Ja - Og nu du retter dig efter hvad de mener på Beoworld. Så se her.
Så se nu at find et sæt af de fantastiske højttaler til fruens blomster.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 04 November 2015 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor så kompliceret?
Hvorfor trække alle de kabler, have pc'en tændt og så bruge iPad'en....
Jeg kan næsten ikke overskue alle de muligheder, der er
Det er for nørdet.
Jeg vil bare høre lidt baggrundsmusik, mens jeg læser....
.....og du kører frem med det helt store skyts.
M😸M __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 04 November 2015 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Så se nu at find et sæt af de fantastiske højttaler til fruens blomster.  |
|
|
Hvis det virkelig var det jeg ville, havde jeg nok anskaffet mig dem for længst - men nej, jeg må (atter) skuffe dig.
På Beoworld kan du finde alle de meninger for og imod, som du kan tænke dig.
Forskellige mennesker - forskellige behov!
Hvad er meningen med at have et sæt Penta'er, når det alligevel er Xeo-sættet, du bruger....
....udover lige at fruen har plads til orkideerne ovenpå dem.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 04 November 2015 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok millemis
Ingen Penta. Hvorfor også købe Penta, når du kan nøjes med at fedter med en' BP S3. Så må du bare rive frontstoffet af den ene S3 du har, og fruen må nøjes med tre tulipaner. Så slipper du også billigere, for blomster bliver vel indregnet i husholdningsbudgettet.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 04 November 2015 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 04 November 2015 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
PS. Du kan roligt vande rigeligt.
P. P. |
|
|
Nej da - jeg plejer (også) at bruge kunstige blomster
M😻M __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 05 November 2015 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 06 November 2015 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej alle Det er langt imellem indlæg på tråden, om ny indkøb af Bang & Olufsen produkter. Mange B&O butikker er lukket, men sælger dem der er tilbage mon noget. ?
|
|
|
Henning P skrev:
Var lige forbi min B&O mand.. han havde da solgt 2 sæt af de nye BL, ( når de kommer ) så der er da nogle som køber nyt PP. ...
|
|
|
@ Henning P Ja det er da fint, men tror du din "B&O mand" på sigt kan leve af, at sælge to BL 90 ? Jeg kender ikke B&O butikkernes avance, ved kun at den avance forhandlerne havde, er faldet nogle % ?, for nogle mdr. siden.
Jeg tror det er en god ide' som Expert kæden butikkerne, at have andet end Bang & Olufsen produkter i butikken, så de kan hente ind på gyngerne, hvad de sætter til på karrusellerne.

BeoPlay er jo heller ikke billigt. Vil det bedste ikke være, der er noget for en hver pengepung. ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 07 November 2015 kl. 05:48 | IP-adresse registreret
|
|
|

Men hvorfor skulle vi købe nyt. når vi er glade og tilfredse med det gamle. Måske B&O's største problem.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 07 November 2015 kl. 06:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ny JJAZ IP205KW 2 x 500 Watt 4 Ohm ICEpower stereo forstærker: Side 1. -
X-tra Speaker Kit til passive højttaler + BeoLink Converter type 1611: Side 2. og 12.
BeoLab 7-4 center højttaler: Side 2. - Beocord V 8000 - VHS video: 3.
BeoLab 4000 som baghøjttaler: Side 3. - BeoCenter 9300: Side 3.
Ny ONTech 2 stk. 500 Watt 4 Ohm ASP ICEpower stereo forstærker: Side 6. -
Nyt BeoVision 7-40" Mk III Full HD: Side 10. - Nyt Hi-Fi /opbevarings-møbel: Side 13. -
Beogram TX pladespiller med MMC1 pick-up + Digiality Accoustic DAB og FM tuner: Side 14. -
Ny Samsung SMT-H3106 YouSee HD boks for kabel TV: Side 16. - Passive BeoVox Penta: Side 20. -
Ny Beo4 Cinema fjernbetjening: Side 23. - Ny Oppo BDP-93 EU Blu-ray afspiller: Side 29. - Rip CD'er Side 31.
Ny Cisco Linksys E3000 wireless N router-2,4/5 GHz: Side 31. - Ny Medion NAS Server: Side 34. -
Nyt Digital Audio System 24-bit/192 kHz Pro Sound Card: side 36. - Ny Apple TV3 og iPad Mini: Side 38. -
Netflix er aktiv i min ATV 3 boks og på Ipad: Side 38. - Dynaudio Xeo 3 trådløse aktive højttaler. 39.
Spotify fra iPad Mini via ATV3 til BeoVision 7: Side. 39. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |