Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 21:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 07 November 2015 kl. 07:19 | IP-adresse registreret  

Software opdateringer
 
BeoPlay A6, BeoPlay A9 (2nd gen.), Og BeoSound Essence (2nd gen.) Modtager automatisk
software opdateringer, så længe de er forbundet til internettet, og funktionen er ikke blevet deaktiveret
af kunden (automatisk softwareopdatering kan aktiveres / deaktiveret ved hjælp af BeoSetup App).
Nedenfor kan du finde en liste over de nyeste softwareversioner og deres vigtigste nye funktioner /
forbedringer. v 1.2.263.13142594 -. Slip 2015/04/11
 
Making første opsætning enklere: du behøver ikke længere at indtaste dine TuneIn og Deezer
legitimations oplysninger to gange (med BeoMusic app og på BeoSetup app). IOS BeoMusic App
vil automatisk videregive dine legitimationsoplysninger til dine nyopdagede produkter. Kræver den
nyeste version (v.2.3.3 eller nyere) i BeoMusic iOS App.
 
Du kan nu tilslutte et 3. part TV til LINE-IN af produktet, uden nogen lyd forsinkelse. LINE-IN
forsinkelse kan tændes eller slukkes via BeoSetup App. For mere information se relaterede FAQ.
Du kan nu tilslutte en ekstern IR-øje / modtager til BeoSound Essence, og styre produktet via
BeoRemote One.
 
For mere information, se relaterede spørgsmål og opdateret brugervejledning. Lyd tuning forbedringer
for BeoPlay A6. - Andre præstationsforbedringer og rettelser. Tryk her.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 07 November 2015 kl. 07:37 | IP-adresse registreret  

Hvordan opdaterer man softwaren i Bang & Olufsen trådløse højttalere
ved hjælp af BeoLab Transmitter 1 ? - Tryk her.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 07 November 2015 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

The Art of Impossible - The Bang & Olufsen Design Story
Bang & Olufsen Photographs by Alastair Philip Wiper

mr_anders_son fik den af sin forhandler! Her.

Link til udgiverne:  Tryk her.   Måske en julegave idé.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Lennart4
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 07 November 2015 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke skrevet længe, men har endnu engang brug for lidt hjælp

Jeg har næsten lige købt et par beolab 5 højtalere. Solgt fra Struer som brugte, men næsten nye, kun ca en måned gamle.
Har fået så stor rabat på købet at jeg ikke kunne sige nej til min drømme højtaler.

Startede naturligvis med at kalibrere højtalerne, og lage i første omgang ikke mærke til noget unaturligt. Hvilket kæmpe løft! Siden hen
har jeg kalibreret et par gange for at vise højtalerne frem og her har jeg registreret forskel i hvor højt bassen sender lyde ud under
kalibreringen. Det har fået mig til at lytte nøje efter under almindelig musik afspilning og jeg er ikke i tvivl om at den venstre spiller med
svagere bas end den højre.
Samtidig er den venstre længere tid om at kalibrere færdig, men ikke hvis jeg trækker den 30 -40 cm ud fra hjørnet, ligesom den også
leverer mere bas.
Jeg har spekuleret over om den venstre, pga stuens form og BL 5`s placering har svært ved at måle rummet ordentligt.
Jeg har lavet en primitiv tegning over min stue :
Kunne det tænkes at den højre har lettere ved at måle stuens længde?

Mvh Lennart
Til top Vis Lennart4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lennart4
 
Lennart4
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 07 November 2015 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Lige en opdatering - Kalibrerede endnu engang og lagde mærke til at den grønne lampe ikke blinkede som den skal. Slukkede derefter for
strømmen til højtaleren ventede 5 min og prøvede igen. Lampen blinkede og det lyder som om de spiller ens nu, selvom jeg stadig bilder
mig ind at bassen er kraftigere på højre højtaler under kalibrering. Vil lige prøve at lytte lidt mere i morgen for at være sikker. Men der har
været uregelmæssigheder det er helt sikkert. Glemte bare lige allerførst at prøve universalløsningen - at slukke for strømmen.

Mvh lennart
Til top Vis Lennart4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lennart4
 
cyberhouse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 December 2003
Status: Offline
Indlæg: 35
Sendt: 07 November 2015 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Har det sidste års tid været i gang med, at inddrage vores uudnyttet loft til bolig. Det er vores soveværelse som er ca. 30 m2 samt
10 m2 badeværelse.

Der er selvfølgelig kablet med CAT 7 kabler til henholdsvis B&O samt netværk og integration til vores IHC system. Jeg har opsat et
beovison 8-40 samt et par bl 6000 til fronthøjt. og en B&W PV1 som sub. Jeg mangler stadig væk et par baghøjt. - måske 6000
ryger op på være side af sengen også køber jeg et par 8000 til front.

I får lige et par stemningsbilleder :-)







/Cyberhouse

PS. Fik oprettet et nyt"emne" i stedet for dette indlæg - ved nogen hvordan man sletter et emne?
Til top Vis cyberhouse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cyberhouse
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 07 November 2015 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Hej Cyberhouse

Du kan sende en privat post, og bede Mikkel G slette.
Husk at lægge et link med et tråden du vil have slettet.

http://www.hifi4all.dk/forum/pm_new_message_form.asp?name=Mi kkel+G

I øvrigt et flot resultat. Lækkert med skjult installationer.  



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 07 November 2015 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Flot med sådan en gennemført installation.
I må da godt nok tilbringe en del tid i det sove(!)værelse

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 07 November 2015 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Hej Lennart,

det er klart, at der - med den placering - vil være forskel på, hvordan BL5'erne opfører sig efter kalibreringen.
Netop derfor findes den jo.
Højre højtaler har - pga rummets indretning - et meget større rum at fylde bas ud i end venstre,
og vil derfor 'skrue mere op'.....eller rettere: den venstre 'skruer ned'.
Hvis du så sidder nogenlunde midt for de to, vil du nok kunne fornemme det som en uligevægt i bas-niveauet.
Som du selv nævner, kan det hjælpe ikke at klemme højtalerne så meget ind i hjørnerne - giv dem 'luft' omkring sig.

Forøvrigt nævner du intet om møbleringen af rummet, hvilket også sagtens kan have en indflydelse på,
hvordan der kalibreres hhv hvordan i oplever lyden.

Hvordan opleves forøvrigt lyden i resten af rummet?

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 07 November 2015 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Og så forresten - tillykke med BL5'erne

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Lennart4
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Februar 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 208
Sendt: 08 November 2015 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

Tak Millemissen. Der mangler jo selvfølgelig det perfekte stereo perspektiv i den anden ende,men det virker faktisk som om at den venstre,
til trods for placeringen lykkes at smide diskant rundt om hjørnet. Jeg har tre sofaer, en opad bagvæggen og to der peger ud mod
højtalerne.

Jeg troede ellers at det smarte med kalibreringen var at de skulle spille ens/ lyde ens fra sofaen uanset placering, men det er sikkert helt
rigtigt det du siger.
Jeg har også trukket den længere ud fra hjørnet nu.

Jeg har den teori, at jeg måske har spillet for højt og højtalerens beskyttelse har sat ind og skruet ned, og måske har sat sig på det niveau
indtil jeg nulstillede den ved at cutte strømmen. Der var jo også problemer med kalibreringen inden.

Mvh lennart
Til top Vis Lennart4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lennart4
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 08 November 2015 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Idé til BeoLiving / Projektor.
 

Tråden er nu lukket (grundet manglende aktivitet) Måske er tiden også løbet fra
at folk idag dedikere et rum specielt til hjemmebiograf.

Men skulle du have gang i et hjemmebio projekt, må du meget gerne
lægge billeder og tekst ind på denne tråd. Søger du inspiration - Tryk her.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 08 November 2015 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  



Kan man med det nye multiroom system få kontakt med nl converteren?

Synes ikke rigtig jeg har kunne finde svar på det.
udover der B&O hjemmeside under multiroom er vist et beosound 9000.

(Bare lige for og skære ud i pap hvad jeg vil)  kan man lytte til en cd fra eks. beocenter 2 på beoplay A6


__________________
Mvh Nicolaj
Til top Vis Nicolaj.b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolaj.b
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 08 November 2015 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Hej Nikolaj,

se her - næsten helt i slutningen af videoen.

MM



__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 08 November 2015 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  


Sejt Millemis nu er man jo nød til og eje sådan en højtalere så man kan prøve og lege med det.


Har lige sagt til konen, at jeg ønsker mig sådan en Beoplay A6 til jul.

Vil da være fin til og tage med ud i haven.


__________________
Mvh Nicolaj
Til top Vis Nicolaj.b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolaj.b
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 08 November 2015 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

@Nicolaj,
Hvordan dit setup (af gamle og nye produkter) virker afgøres af, hvilke indstillinger, du laver i konverteren.
Det er dér produkternes 'rolle' konfigureres/defineres.
Hvis du ikke allerede har beskæftiget dig med det, bør du nok gøre det, før du køber A6'eren....
....eller få hjælp til det af din forhandler.

P.S. Hvis det 'bare' er til at tage med ud i haven, ville jeg nok hellere anskaffe en BeoLit 15 eller en S3 (den skal dog have strøm).
Det er en noget mere enkel løsning (via bluetooth) og nok også tilstrækkelig til havebrug - hvis ikke lige du har en kæmpe-have.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 366
Sendt: 09 November 2015 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  



Vil da mene jeg har rimlig styr på den converter.  det er jo sjovt og lege med.


Og det med enkele er jo fint nok til dem der er til det.   jeg kan godt liŽder er lidt udfordinger.


HvaŽså millemis har du købt det nye apple tv?




__________________
Mvh Nicolaj
Til top Vis Nicolaj.b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicolaj.b
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 09 November 2015 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Nicolaj.b skrev:
HvaŽså millemis har du købt det nye apple tv?

Næ - det kan godt vente lidt endnu!
En iPad Pro står øverst på min ønskeliste p.t.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 10 November 2015 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Damage - Free Hanging Picture hanging strips. Tryk her.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 10 November 2015 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Apple TV 4th Generation adskilt.

https://www.youtube.com/watch?v=lSA8uFwptJc

Se mere Tryk her.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes