| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 10 November 2015 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoVision 11 har i de godt tre år det har eksisteret, ændret chassis/ "design" for fjerde gang.
Prisliste - 01.10.2012 - 01. 01. 2013. BeoVision 11-40 Mk I Type nr. 9597. - BeoVision 11-46 Mk I Type nr. 9557. - BeoVision 11-55 Mk I Type nr. 9578.
01.11.2013. Nu med wireless transmitter. BeoVision 11-40 MkII Type nr. 9521. - BeoVision 11-46 MkII Type nr. 9517 - BeoVision 11-55 MkII Type nr. 9513
01.03.2014. wireless transmitter. BeoVision 11-40 MkIII Type nr. 9531. - BeoVision 11-46 MkIII Type nr. 9527. - BeoVision 11-55 MkIII Type nr. 9523.
01.01.2015. Beo4 og wireless transmitter. BeoVision 11-40 MkIV Type nr. 9497. - BeoVision 11-46 MkIV Type nr. 9475. - BeoVision 11-55 MkIV Type nr. 9533.
01.09.2015. BeoRemote One og wireless transmitter. BeoVision 11-40 MkIV Type nr. 9472. - BeoVision 11-46 MkIV Type nr. 9427. - BeoVision 11-55 MkIV Type nr. 9408.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Beomanden Forum Bruger


Bruger siden: 11 Maj 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 11 November 2015 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
Hvad er forskellen mellem de forskellige versioner, udover fjernbetjening og wireless transmitter? Er der forbedring af panel eller andet?
__________________ Beomanden
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 11 November 2015 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Beomanden
Det har jeg desværre ikke Bang & Olufsen indsigt nok til at svare på. Men formoder der er sket et panel skift når type nummeret er ændret. Hvis det er tilfældet, har ejer af BeoVision 11 svært ved at diskutere billede kvalitet, hvis de ikke har samme type nummer.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 12 November 2015 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvfølgelig kan i også diskutere billedekvalitets forskel mellem BV11's typenumre.
Dr. G og jeg talt lidt om fremtiden for "BeoVision" TV. Det siges at B&O med udfasning af BeoSystem 4 stopper samarbejdet med Intel. Så en ny audio og billede engine, forventer vi er udviklet i samarbejde med Samsung. Da Samsung levere billede panelerne, kunne B&O rationalisere ved at Samsung også producere og montere BeoSystem X, det i Samsung panelet.
B&O design: Kom si kom sa, et billede panel idag, ser nu engang ud som et billede panel gør. Det besluttede Bang & Olufsen, da de godkendte BeoVision 55" Avant.
Bank analytiker har udtalt at B&O skal opnår et højere provenu på salg af fjernsyn. Det må kunne opnås med et sådan Samsung (BeoVision) fjernsyn.
Dette var i korte træk hvad vi nåede frem til. Så må vi se om B&O også har lyst til at fortælle os om det, hvis det ender sådan. Der er snart et BV. på vej siger rygtet.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 12 November 2015 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
| Der er snart et BV. på vej siger rygtet. |
|
|
Nogen der ved mere om det?
B&O har måske nogle penge til gode i forbindelse med en kartelsag med Phillips og LG som hovedmænd...
Læs mere her
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
| Sendt: 12 November 2015 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nesta skrev:
Peter Pan skrev:
| Der er snart et BV. på vej siger rygtet. |
|
|
Nogen der ved mere om det?
B&O har måske nogle penge til gode i forbindelse med en kartelsag med Phillips og LG som hovedmænd...
Læs mere her |
|
|
Det skulle givet vis være et TV i BeoPlay serien __________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 12 November 2015 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nesta ___________
Millemissen
En anden form for løsning «i nær fremtid, når det kommer til B&O og tv. De har talt helt åbent om "samarbejde" med en anden producent for et kommende BV. Uanset hvad der kan betyde ???
Mit gæt er, at vi vil se noget (!?) Inden udgangen af første kvartal 2016.
MM _____________
Chris Townsend
I betragtning af hvad B&O har sagt om at arbejde med tv-producenter og de penge, de har tabt med Beovision, jeg tænker hvor længe vil det være, før et skræddersyet udvalg af Samsungs frigives, men med B&O-lyd. Jeg regner det kommer. ___________________
Her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 12 November 2015 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
En anden samarbejds mulighed for B&O kunne være TCL som er Kinas største tv-producent. TCL tror på, at design er et vigtigt element for køberne i Europa og siden januar 2014 har Flemming Møller Pedersen, der har en 30. årig historie hos Bang & Olufsen, været tilknyttet som Vice President for TCL i Kina. Her er han ansvarlig for design. TCL producerer selv deres tv-paneler i Kina.
TCL meddelte at deres TV priser vil ligge lavere end tilsvarende tv fra andre tv producenter. Dette må alt i alt være et godt udgangs punkt for et B&O samarbejde. - Her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 12 November 2015 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
En anden form for løsning «i nær fremtid, når det kommer til B&O og tv. De har talt helt åbent om "samarbejde" med en anden producent for et
kommende BV. Uanset hvad der kan betyde ???
Mit gæt er, at vi vil se noget (!?) Inden udgangen af første kvartal 2016.
MM |
|
|
Her har google-translate-nissen nok været på spil igen.
Den sidste sætning burde oversættes med:
'Hvad det så end kan betyde'.
Det var også det jeg ville skrive!
Jeg har dog lidt svært ved at forestille mig et sådant samarbejde.
Der vil være rigeligt at arbejde med for B&O i det tilfælde = integrationen med de øvrige
B&O produkter (interface/brugeroverflade, NL kompatibilitet...) og ikke mindst
audiodelen ('audioengine' og måske integrerede højtalere....).
Det bliver spændende at se, hvad det kan blive til.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 14 November 2015 kl. 06:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Integration mellem nye og ældre B&O produkter som vi kender det, er noget der bestemt gerne skulle fortsætte, og være det der gør vi også næste gang køber et BeoVision TV.
Vi er så mange rundt om i verden, med B&O produkter af forskellige generationer, som vist alle ønsker at beholde den enkelthed i den daglige betjening, som vi har vent os til. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 14 November 2015 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 14 November 2015 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
OBS! En Playmaker (eller en BS Essence Version1) kan ikke umiddelbart integreres med ML- eller NL-produkter!
Med mindre den tilsluttes en Aux-indgang/Line-indgang på et af produkterne.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 16 November 2015 kl. 06:43 | IP-adresse registreret
|
|
|

BeoLab 90 kan opleves i udvalgte Bang & Olufsen butikker fra i morgen 17. november 2015 dagen for Bang & Olufsens 90-års jubilæum. Den vejledende udsalgspris er Kr. 249.995,- pr. stk., og de første eksemplarer forventes klar til levering inden årets udgang.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 16 November 2015 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|

BeoSound Essence 2nd generation Manual - Tryk her.
Download Teknisk specifikation - Tryk her.
Læs om - Tryk her. Download BeoSound Essence-Installation Guide - Tryk her.
------------------------------------------------------------ -------------------------------
Kan jeg slutte BeoPlay A9 (2nd generation)/BeoSound Essence (2nd generation)/ BeoPlay A6 til et fjernsyn eller musiksystem, som ikke er fra Bang & Olufsen ?
Ja, du kan slutte dit fjernsyn eller musiksystem til LINE IN-stikket på BeoPlay A9/ BeoSound Essence/BeoPlay A6 for at høre lyden fra dit fjernsyn/musiksystem via de Bang & Olufsen højttalere, der er tilsluttet dit musiksystem. Vær opmærksom på, at hvis du tilslutter dit musiksystem til et fjernsyn, vil der være en lille forsinkelse i lyden, og lyd og billede vil derfor ikke være helt synkroniseret. Forsinkelsen kan aktiveres eller deaktiveres via BeoSetup App. Gå til LYD, og vælg FORSINKELSER. Følg anvisningerne. Bemærk: Hvis forsinkelsen er deaktiveret, kan du ikke distribuere lyd i en multiroom-opsætning.
Hvis du vil starte afspilning af en kilde tilsluttet LINE IN, skal du starte afspilningen på det tilsluttede fjernsyn eller musiksystem, så BeoPlay A9/BeoSound Essence/ BeoPlay A6 kan registrere kilden. Herefter starter afspilning via BeoPlay A9/ BeoSound Essence/BeoPlay A6 automatisk. Du kan også vælge og betjene lydindgangskilden med BeoMusic App.
------------------------------------------------------------ -----------------------
Ved du om noget ændret sig med BS Essence Mk II på dette punkt ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 16 November 2015 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Ved du om noget ændret sig med BS Essence Mk II på dette punkt ? |
|
|
Svaret finder du i FAQ's på B&O's hjemmeside:
'Hvordan aktiverer jeg kilder ved hjælp af BeoRemote One eller Beo4?'
Det er iøvrigt først nu, at ir-øjet officielt er understøttet.
Jeg formoder, at der var forskellige software-ting, som de ville have helt styr på, inden dette.
Det er nu også muligt at bruge 'Join'-knappen på 'ir-øjet' til at skifte mellem funktionerne/kilderne i Essence (2nd generation).
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 16 November 2015 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved, hvordan man resetter en BL Active (eller Passive) til de neutrale værdier for bas, diskant, loudness...?
Tidligere kunne man udlæse disse værdier ved at have en 'display-højtaler' tilsluttet og så vælge disse hhv lægge dem fast vha 'Store'.
Men mon ikke der er en 'hemmelig kode' til at gøre det?
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 16 November 2015 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej millemis
Jeg tror ikke mange andre end Martin / Dillen på Beoworld har svare på det med 'hemmelig koder'.
Vedrørende mit spørgsmål, skriver du at IR-øjet nu er officielt understøttet, så virker det vel.

Delvis en af flere muligheder fra BeoSound Essence installation Guide. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 16 November 2015 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ir-øjet virkede som sådant også før.
Men nu supporterer B&O den løsning også - dvs de kan stå inde for at det virker, som det skal.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Henning P Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 16 November 2015 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej millemis
Jeg tror ikke mange andre end Martin / Dillen på Beoworld har svare på det med 'hemmelig koder'.
Vedrørende mit spørgsmål, skriver du at IR-øjet nu er officielt understøttet, så virker det vel.

Delvis en af flere muligheder fra BeoSound Essence installation Guide. |
|
|
Jeg har brugt ir-øje på Essence mkl samt NL/ML uden problemer
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 16 November 2015 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |