Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 14:45   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 10 November 2015 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

BeoVision 11 har i de godt tre år det har eksisteret, ændret chassis/ "design" for fjerde gang.

Prisliste - 01.10.2012 - 01. 01. 2013.
BeoVision 11-40 Mk I Type nr. 9597. - BeoVision 11-46 Mk I Type nr. 9557. - BeoVision 11-55 Mk I Type nr. 9578.

01.11.2013. Nu med wireless transmitter.
BeoVision 11-40 MkII Type nr. 9521. - BeoVision 11-46 MkII Type nr. 9517 - BeoVision 11-55 MkII Type nr. 9513

01.03.2014. wireless transmitter.
BeoVision 11-40 MkIII Type nr. 9531. - BeoVision 11-46 MkIII Type nr. 9527. - BeoVision 11-55 MkIII Type nr. 9523.

01.01.2015. Beo4 og wireless transmitter.
BeoVision 11-40 MkIV Type nr. 9497. - BeoVision 11-46 MkIV Type nr. 9475. - BeoVision 11-55 MkIV Type nr. 9533.

01.09.2015. BeoRemote One og wireless transmitter.
BeoVision 11-40 MkIV Type nr. 9472. - BeoVision 11-46 MkIV Type nr. 9427. - BeoVision 11-55 MkIV Type nr. 9408.

 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Beomanden
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 11 Maj 2014
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 109
Sendt: 11 November 2015 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,
Hvad er forskellen mellem de forskellige versioner, udover fjernbetjening og wireless transmitter? Er der forbedring af panel eller andet?

__________________
Beomanden
Til top Vis Beomanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Beomanden
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 11 November 2015 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Hej Beomanden
 
Det har jeg desværre ikke Bang & Olufsen indsigt nok til at svare på.
Men formoder der er sket et panel skift når type nummeret er ændret.
Hvis det er tilfældet, har ejer af BeoVision 11 svært ved at diskutere
billede kvalitet, hvis de ikke har samme type nummer.  


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 12 November 2015 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig kan i også diskutere billedekvalitets forskel mellem BV11's typenumre.
 
Dr. G og jeg talt lidt om fremtiden for "BeoVision" TV.
 
Det siges at B&O med udfasning af BeoSystem 4 stopper samarbejdet med Intel.
Så en ny audio og billede engine, forventer vi er udviklet i samarbejde med Samsung.
Da Samsung levere billede panelerne, kunne B&O rationalisere ved at Samsung også
producere og montere BeoSystem X, det i Samsung panelet.
 
B&O design: Kom si kom sa, et billede panel idag, ser nu engang ud som et billede
panel gør. Det besluttede Bang & Olufsen, da de godkendte BeoVision 55" Avant.  
 
Bank analytiker har udtalt at B&O skal opnår et højere provenu på salg af fjernsyn.
Det må kunne opnås med et sådan Samsung (BeoVision) fjernsyn.
 
Dette var i korte træk hvad vi nåede frem til. Så må vi se om B&O også har lyst til
at fortælle os om det, hvis det ender sådan. Der er snart et BV. på vej siger rygtet.
 


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Nesta
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Februar 2011
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 130
Sendt: 12 November 2015 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Der er snart et BV. på vej siger rygtet.

Nogen der ved mere om det?


B&O har måske nogle penge til gode i forbindelse med en kartelsag med Phillips og LG som hovedmænd...

Læs mere her
Til top Vis Nesta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nesta
 
MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 540
Sendt: 12 November 2015 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Nesta skrev:
Peter Pan skrev:
Der er snart et BV. på vej siger rygtet.

Nogen der ved mere om det?


B&O har måske nogle penge til gode i forbindelse med en kartelsag med Phillips og LG som hovedmænd...

Læs mere her


Det skulle givet vis være et TV i BeoPlay serien


__________________
Morten

Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.

Mit B&O HD Cinema set-up
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 12 November 2015 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Hej Nesta
___________

Millemissen

En anden form for løsning «i nær fremtid, når det kommer til B&O og tv.
De har talt helt åbent om "samarbejde" med en anden producent for
et kommende BV. Uanset hvad der kan betyde ???

Mit gæt er, at vi vil se noget (!?) Inden udgangen af første kvartal 2016.

MM
_____________

Chris Townsend

I betragtning af hvad B&O har sagt om at arbejde med tv-producenter og
de penge, de har tabt med Beovision, jeg tænker hvor længe vil det være,
før et skræddersyet udvalg af Samsungs frigives, men med B&O-lyd.
Jeg regner det kommer.
___________________

Her.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 12 November 2015 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

En anden samarbejds mulighed for B&O kunne være TCL som er Kina’s største tv-producent.
TCL tror på, at design er et vigtigt element for køberne i Europa og siden januar 2014 har
Flemming Møller Pedersen, der har en 30. årig historie hos Bang & Olufsen, været tilknyttet
som Vice President for TCL i Kina. Her er han ansvarlig for design. TCL producerer selv
deres tv-paneler i Kina.
 
TCL meddelte at deres TV priser vil ligge lavere end tilsvarende tv fra andre tv producenter.
Dette må alt i alt være et godt udgangs punkt for et B&O samarbejde.  - Her.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 12 November 2015 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

En anden form for løsning «i nær fremtid, når det kommer til B&O og tv. De har talt helt åbent om "samarbejde" med en anden producent for et
kommende BV. Uanset hvad der kan betyde ???

Mit gæt er, at vi vil se noget (!?) Inden udgangen af første kvartal 2016.
MM


Her har google-translate-nissen nok været på spil igen.
Den sidste sætning burde oversættes med:
'Hvad det så end kan betyde'.
Det var også det jeg ville skrive!

Jeg har dog lidt svært ved at forestille mig et sådant samarbejde.
Der vil være rigeligt at arbejde med for B&O i det tilfælde = integrationen med de øvrige
B&O produkter (interface/brugeroverflade, NL kompatibilitet...) og ikke mindst
audiodelen ('audioengine' og måske integrerede højtalere....).

Det bliver spændende at se, hvad det kan blive til.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 14 November 2015 kl. 06:20 | IP-adresse registreret  

 
Integration mellem nye og ældre B&O produkter som vi kender det, er noget der bestemt
gerne skulle fortsætte, og være det der gør vi også næste gang køber et BeoVision TV.
 
Vi er så mange rundt om i verden, med B&O produkter af forskellige generationer, som
vist alle ønsker at beholde den enkelthed i den daglige betjening, som vi har vent os til.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 14 November 2015 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 14 November 2015 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

OBS! En Playmaker (eller en BS Essence Version1) kan ikke umiddelbart integreres med ML- eller NL-produkter!
Med mindre den tilsluttes en Aux-indgang/Line-indgang på et af produkterne.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 16 November 2015 kl. 06:43 | IP-adresse registreret  

 

BeoLab 90 kan opleves i udvalgte Bang & Olufsen butikker fra i morgen 17. november 2015
dagen for Bang & Olufsens 90-års jubilæum. Den vejledende udsalgspris er Kr. 249.995,- pr.
stk., og de første eksemplarer forventes klar til levering inden årets udgang.

 



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 16 November 2015 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

BeoSound Essence 2nd generation Manual - Tryk her.

Download Teknisk specifikation - Tryk her.

Læs om - Tryk her.    Download BeoSound Essence-Installation Guide - Tryk her.

------------------------------------------------------------ -------------------------------

Kan jeg slutte BeoPlay A9 (2nd generation)/BeoSound Essence (2nd generation)/
BeoPlay A6 til et fjernsyn eller musiksystem, som ikke er fra Bang & Olufsen ?

Ja, du kan slutte dit fjernsyn eller musiksystem til LINE IN-stikket på BeoPlay A9/
BeoSound Essence/BeoPlay A6 for at høre lyden fra dit fjernsyn/musiksystem via
de Bang & Olufsen højttalere, der er tilsluttet dit musiksystem. Vær opmærksom
på, at hvis du tilslutter dit musiksystem til et fjernsyn, vil der være en lille forsinkelse
i lyden, og lyd og billede vil derfor ikke være helt synkroniseret. Forsinkelsen kan
aktiveres eller deaktiveres via BeoSetup App. Gå til LYD, og vælg
FORSINKELSER. Følg anvisningerne. Bemærk: Hvis forsinkelsen er deaktiveret,
kan du ikke distribuere lyd i en multiroom-opsætning.

Hvis du vil starte afspilning af en kilde tilsluttet LINE IN, skal du starte afspilningen
på det tilsluttede fjernsyn eller musiksystem, så BeoPlay A9/BeoSound Essence/
BeoPlay A6 kan registrere kilden. Herefter starter afspilning via BeoPlay A9/
BeoSound Essence/BeoPlay A6 automatisk. Du kan også vælge og betjene
lydindgangskilden med BeoMusic App.

------------------------------------------------------------ -----------------------

 

Ved du om noget ændret sig med BS Essence Mk II på dette punkt ?



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 16 November 2015 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Ved du om noget ændret sig med BS Essence Mk II på dette punkt ?


Svaret finder du i FAQ's på B&O's hjemmeside:
'Hvordan aktiverer jeg kilder ved hjælp af BeoRemote One eller Beo4?'

Det er iøvrigt først nu, at ir-øjet officielt er understøttet.
Jeg formoder, at der var forskellige software-ting, som de ville have helt styr på, inden dette.
Det er nu også muligt at bruge 'Join'-knappen på 'ir-øjet' til at skifte mellem funktionerne/kilderne i Essence (2nd generation).

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 16 November 2015 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der ved, hvordan man resetter en BL Active (eller Passive) til de neutrale værdier for bas, diskant, loudness...?
Tidligere kunne man udlæse disse værdier ved at have en 'display-højtaler' tilsluttet og så vælge disse hhv lægge dem fast vha 'Store'.
Men mon ikke der er en 'hemmelig kode' til at gøre det?

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 16 November 2015 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Hej millemis

Jeg tror ikke mange andre end Martin / Dillen på Beoworld har svare på det med  'hemmelig koder'.

Vedrørende mit spørgsmål, skriver du at IR-øjet nu er officielt understøttet, så virker det vel.

Delvis en af flere muligheder fra BeoSound Essence installation Guide.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 16 November 2015 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Ir-øjet virkede som sådant også før.
Men nu supporterer B&O den løsning også - dvs de kan stå inde for at det virker, som det skal.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Henning P
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Maj 2014
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 230
Sendt: 16 November 2015 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Hej millemis


Jeg tror ikke mange andre end Martin / Dillen på Beoworld har svare på det med  'hemmelig koder'.


Vedrørende mit spørgsmål, skriver du at IR-øjet nu er officielt understøttet, så virker det vel.



Delvis en af flere muligheder fra BeoSound Essence installation Guide.



Jeg har brugt ir-øje på Essence mkl samt NL/ML uden problemer
Til top Vis Henning P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henning P
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 16 November 2015 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Tak Henning P 

______________

   



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes