| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 25 November 2015 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan en streaming løsning være et musikanlæg i gammeldags forstand ?.
Jeg må sige det er svært for mig at acceptere, måske fordi jeg er lidt ældre, og
derfor ved hvor godt musik i høj lydkvalitet kan lyde. Jeg tror ikke at det er en
opgave der idag kan betale sig for B&O at løse. Men - - -
Jeg foretrækker stadig et musikanlæg, hvor jeg også kan vælge musikken fra min
Cd'er / Flac filer i bedste kvalitet, fra min NAS-server/ grammofon plader. Kort
og godt et musikanlæg hvor jeg også kan vælge musik fra de "gamle" medier, og
ikke kun nøjes med musikstreaming fra diverse udbyder, og net-radiostationer.
Rygtet siger at BeoSound 5 / BeoMaster 5, nu vil udgå fra B&O's repertuar.
Så er BeoSound Moment det eneste hjertet i et Bang & Olufsen musiksystem.
BeoSound Essence kan sidestilles med BeoLink Active boks, for tilslutning og
styring af aktive højttaler i hoved rum, og link rum hvor musik kvalitet som regel
ikke har den højeste prioritet. Så måske også under kategorien et musiksystem.
Man kan jo tilslutter en Bluetooth audio dongle til et BeoVision TV. Styrer musik
valg / lydstyrken fra den streaming udbyder man vælger. Alt via en iPhone / iPad.
Tilslutning af Biltemas Bluetooth 3.0 Audio Receiver L - modtager for musik afspilning fra din iPhone/iPad. Kan købes her. Se PDF fil her. Pris 249 SEK.
Nok et flertal i den yngre generation benytter deres mobiltelefoner til streaming
af musik, og for nogle mennesker er det herefter deres musikanlæg. Er der ud
fra dette, så nogen grund til at Bang & Olufsen har udviklet BS Moment.
Min mening er at kunderne til streaming produkt fra Bang & Olufsen, er at finde i
blandt de ældre B&O kunder, og så skal spicifikasioner og design ligge i toppen
af hvad der kan opdrives på markedet. Hvad jeg ikke mener er tilfældet nu.
Det er ok for mig at nogle mennesker som MM mener at B&O's nuværende
streaming produkt bør kunne tilfredsstille alle. Ja måske i næste generation. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 25 November 2015 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Peter
'måske fordi jeg er lidt ældre' - du er sku' ikke 'lidt ældre', du er gammel
'Det er ok for mig at nogle mennesker som MM mener at B&O's nuværende
streaming produkt bør kunne tilfredsstille alle.'
Det kan jeg ikke erindre at skulle have sagt/skrevet!
Men helt fint at du følger med i, hvad der sker diskussionen på Beoworld.
Dér er der jo nogle, som gider at udveksle meninger.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 25 November 2015 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være lidt svært - når man har været vandt til i årevis at tænke 'i gammeldags forstand' - at frigøre sig for tanken om,
at et B&O-(audio)setup består af en (audio-)master og et eller flere linkrum.
Sådan er et moderne B&O NL-setup bare ikke skruet sammen.
Hér findes der ligeværdige kilder (!) på et netværk - et netværk,
hvor overførslen kan ske trådløst eller kabelbunden, og digitalt (i 16/44.1-kvalitet p.t.).
Disse kan tilgås lokalt eller på tværs af setup'et. De kan grupperes
og der kan dannes flere afspilnings-grupperinger samtidig.
OBS! Af rettighedsgrunde gælder dette ikke for alle kilder.
Der er altså masser af 'audio-system' i de nye produkter - men ikke på den gamle 'master/slave måde,
som mange har været vandt til igennem et langt B&O-liv.
At BS5 nu er blevet endegyldigt 'skrottet', betyder vel bare at B&O nu ser fremad og fuldt
og helt satser på lossles/digital lydoverførsel i stedet for gammeldags analog (som i ML-kablerne).
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 25 November 2015 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
For omk 2 år siden købte jeg et BeoPlay V1 32" med loft beslag. Nu er vi flyttet og ville gerne hænge tv`et på vægen istedet. Kan
det mon lade sig gøre........... NÆ!
TVŽet er udgået af produktion og der kan ikke skaffes et vægbeslag. Så nu står jeg med et værdiløst og ubrugeligt tv fra B&O  |
|
|
Resultatet af 2 min søgning: V1-32
vægbeslag
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 25 November 2015 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 25 November 2015 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Pierre
Så var det godt, at du fulgte Peter Pan's råd om ikke at opgive så hurtigt
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 25 November 2015 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov - det var jo Nesta, der skulle have de roser
Forhåbentlig læser Pierre det så.
Han har i hvert fald ikke reageret på mit 'tilbud' om at hente det endnu.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 25 November 2015 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Overførslen kan ske trådløst eller kabelbunden, og digitalt (i 16/44.1-kvalitet p.t.).
|
|
|

Rigtige nørder vil have coaxial udgang fra et streaming produkt. Bit rate på 24-bit/96 kHz helst 24-bit/192 kHz, kablet helt frem til digital signal processor (DSP) i højttalerne.
De er da totalt lige glade B&O's trådløs overførsel i 16/44.1-kvalitet. Hvad hjælper de bedste højttaler, når signalet de modtager er ringe.
Men ok B&O's sælger har udtalt mange gange, at B&O ikke er til Hi-Fi nørder. 
Men det var ikke den del jeg tænkte på, da jeg skrev mit indlæg. Men at jeg fortsat også ønsker at kunne bruge de "gamle" medier, samtidigt med de nye i mit musikanlæg.
Er her andre her end millemis, der gider at udveksle meninger om hvad i ønsker af et musikanlæg anno 2015/16. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 25 November 2015 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
'16/44.1' - hvad vil du egentlig opnå med en overførsel i 24/96 eller mere?
Jeg skrev iøvrigt 'p.t.' - det kan jo ændre sig (via softwareupdateringer).....hvis der skulle være behov for det.
Ang digital tilslutning - Network Link er digital overførsel.
Hvis du vil have digital overførsel helt frem til et sæt solo højtalere,
må du nok vente på en kommende digital PowerLink (DPL) standart.
Med mindre du altså bruger WiSA, som jo også er digital overførsel.
Coaxial hhv optisk digital overførsel er ikke meget bevendt - jeg venter på en digital standart,
som også overfører styresignaler (til bl.a volumestyring) med mere = DPL.
B&O sælgeren (som du omtaler) har ret. B&O er ikke til HiFi-nørder - og heldigvis for det!
I modsætning til hos ALLE andre firmaer, der kommer med noget nyt, kan du i et B&O-setup sagtens kombinere
gamle (ML) og nye (NL) produkter - og det ved du jo også godt!
Desuden er der jo altid mulighed for at bruge 'Line-indgangen' på de nye produkter til at sløjfe
f.eks en vinyl-spille eller en cd-spille ind i netværket.
Jeg ser, at du stadigvæk håber på at 'andre' deltager i en sådan diskussion - jeg har opgivet håbet.
Men måske er der nogle , der læser med
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 26 November 2015 kl. 00:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis - Coaxial hhv optisk digital overførsel er ikke meget bevendt -
Den udtalelse er et godt bevis på at du cykler rundt med nogle teorier, uden hold i virkeligheden.
At anvende S/Pdif Coaxial / Optisk i så stort omfang som muligt har jeg praktiseret i mange år nu. Man opnår en større ro i lyden, eller hvordan man nu skal forklare det, end med analog kabler. Hvem kunne finde på at benytte analog Phono kabler fra CD afspilleren, når man har en digital coaxial tilslutnings mulighed.
Nok denne gode lyd som du ikke er vandt til, der inspirer dig til at spille så højt, så jeg er bange for nabo klager, når du er på besøg. 
PowerLink kabler Mk II & Mk III har B&O udviklet så godt, at der her ikke er noget at komme efter. Men man kan jo ikke anvende PL kabler til alt, med et så komplekst setup som mit. Alle analog (2) Phono kabler er udskiftet med (1) S/Pdif Coaxial kabel hvor det har været muligt.
Optiske kabler er der ingen fejl på, men jeg syntes det er upraktisk at man skal være forsigtig og ikke få dem knækket for meget om et hjørne. Optiske kabler blev en nødvendighed, da jeg købte en ATV 3 boksen til audio brug. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 26 November 2015 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 26 November 2015 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
millemis - Coaxial hhv optisk digital overførsel er ikke meget bevendt -
Den udtalelse er et godt bevis på at du cykler rundt med nogle teorier, uden hold i virkeligheden.
At anvende S/Pdif Coaxial / Optisk i så stort omfang som muligt har jeg praktiseret i mange år nu. Man opnår en større ro i lyden, eller hvordan
man nu skal forklare det, end med analog kabler. Hvem kunne finde på at benytte analog Phono kabler fra CD afspilleren, når man har en digital
coaxial tilslutnings mulighed.
Nok denne gode lyd som du ikke er vandt til, der inspirer dig til at spille så højt, så jeg er bange for nabo klager, når du er på besøg. 
PowerLink kabler Mk II & Mk III har B&O udviklet så godt, at der her ikke er noget at komme efter. Men man kan jo ikke anvende PL kabler til
alt, med et så komplekst setup som mit. Alle analog (2) Phono kabler er udskiftet med (1) S/Pdif Coaxial kabel hvor det har været muligt.
Optiske kabler er der ingen fejl på, men jeg syntes det er upraktisk at man skal være forsigtig og ikke få dem knækket for meget om et hjørne.
Optiske kabler blev en nødvendighed, da jeg købte en ATV 3 boksen til audio brug. |
|
|
Du har åbenbart ikke fattet, hvad jeg skrev.
Prøv nu at læse det/det afsnit igen.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 26 November 2015 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eller skriv et nyt indlæg millemis, der hvor du beskriver at du endeligt har fattet at S/Pdif Coaxial kabler i mange tilfælde absolut er at foretrække frem for Phono/RCA kablet.
___________
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 26 November 2015 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Eller skriv et nyt indlæg millemis, der hvor du beskriver at du endeligt har fattet at S/Pdif Coaxial kabler i mange tilfælde
absolut er at foretrække frem for Phono/RCA kablet. |
|
|
Det behøver jeg ikke - for det var ikke det, som det drejede sig om.
Det jeg omtalte, er den digitale udgave af PowerLink, som bruges til at forbinde BL90 slave-højtaleren med master-højtaleren (kaldet DPL)
Jeg forventer, at dette bliver den standart, der vil blive brugt ved tilslutning af kommende BeoLab's til kommende audio/video produkter,
og til kommunikation mellem højtalerne i et setup.
Det vil nok aldrig blive aktuelt for dig - måske heller ikke for mig ;-(
Så du kører bare videre med de digitale coax-forbindelser
Digital PowerLink-forbindelsen er nævnt i BL90 Technical Sound Guide på side 40 (afsnit 8.6) i den nuværende udgave.
Se også tegningen på side 27.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 26 November 2015 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 26 November 2015 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og det er sikkert Lucky Goldstar eller Samsung.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 26 November 2015 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 26 November 2015 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv tak
Personligt drømmer jeg om at Apple køber hele B&O forretningen og giver dem de økonomiske muskler så der virkelig kan udvikles løs.
Men realistisk er nok en kinesisk skærm-producent eller lignende.
Hvad håber/tror du på Peter? Og hvad med jer andre?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 26 November 2015 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan Bødskov
Jeg ved ikke hvad de har gang i her -
Sø- og Handelsretten - Uge 45 - 02-11-2015 LG Electronics Inc. mod Bang & Olufsen A/S
Men er det noget de ikke har kunne nå til enighed om, har LG vel bare givet B&O et tilbud om opkøb.
At købe værtshuset, hvis har været udsat for dårlig behandling har vi nok alle drømt, hvis vi havde haft råd.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
ning Forum Bruger


Bruger siden: 04 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 534
|
| Sendt: 26 November 2015 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig i at Apple nok ville være den helt rigtige partner..... de har/har haft samarbejde tidligere.
__________________ mvh Ning
|
| Til top |
|
| |