| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 26 November 2015 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Bødskov - Hvad håber/ tror du på Peter?
Jeg har tidligere skrevet at TCL Kinas største tv-producent måske er et emne for evt. opkøb af Bang & Olufsen. -
TCL tror på, at design er et vigtigt element for køberne i Europa. De skriver at TCL kan konkurrer på prisen, mod alle andre tv-producent i verden.
Siden januar 2014 har Flemming Møller Pedersen, der har en 30. årig historie hos Bang & Olufsen, været tilknyttet som Vice President for TCL i Kina. Her er han ansvarlig for design. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 26 November 2015 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haha ja det kan du have ret i Peter, kan være LG bare køber dem.
Hvis det bliver TCL så håber jeg de holder fokus på B&Os kerneværdier, og ikke bare køber B&O for navnets skyld, så de kan sælge nogle billige kasser
med B&O navnet på. Men har tiltro til de vælger en køber som har den rigtige strategi for fremtiden.
Ja Ning, Apple ville også i min optik være drømme-partneren. Vi må krydse fingre.
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 26 November 2015 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej Jan Bødskov
Jeg ved ikke hvad de har gang i her -
Sø- og Handelsretten - Uge 45 - 02-11-2015 LG Electronics Inc. mod Bang & Olufsen A/S
|
|
|
Det her handler nok mere om den verserende sag om priskartel på billedsrørstv fra LG og Phillips... Læs mere
her
Men det er da i høj grad spændende at se, hvad er sker i de kommende uger med B&O. Håber ikke det er en kinesisk tv-producent
som køber dem
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 26 November 2015 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Bødskov skrev:
Men har tiltro til de vælger en køber som har den rigtige strategi for fremtiden.
|
|
|
Det er vel det, som det drejer sig om!
Jeg er sikker på, at B&O-gutterne ved mere om det, end vi.
Afvent og se - der er jo ikke noget konkret endnu.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 26 November 2015 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der tager du fejl millemis. Det er da vores opgave at finde en køber til Bang & Olufsen, der vil være i stand til at give os det tabte til bage. Smukt design i stål og sort glas. Samt hardware uden billigt gimmick. Og for hvem kinesisk BeoPlay legetøj, er en by på New Zealand.
Tue, hvem var det. Så vil solen skinde igen over B&O. P. P. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 27 November 2015 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
I mine euforiske tanker om sådan en fremtid for "B&O" og os venner, skrev jeg stål. Det skal naturligvis være aluminium. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 27 November 2015 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Der tager du fejl millemis. Det er da vores opgave at finde en køber til Bang & Olufsen, der vil være i stand til at give os det
tabte til bage.Smukt design i stål og sort glas. Samt hardware uden billigt gimmick. Og for hvem kinesisk BeoPlay legetøj, er en by på New Zealand.
Tue, hvem var det. Så vil solen skinde igen over B&O. P. P.
|
|
|
Meget kan man sige - men du er da en uforbedrelig nostalgiker
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger


Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 27 November 2015 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
I mine euforiske tanker om sådan en fremtid for "B&O" og os venner, skrev jeg stål. Det skal naturligvis være aluminium. |
|
|
Og sort glans skal naturligvis være ægtte træfiner, hvis man er en rigtig nostalgiker  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 27 November 2015 kl. 07:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Boydk
Sort glas og palisander -  Jeg elsker palisander, men det gør min kone ikke, så min fine gamle renoverede Beocord 9000 med palisander træ ramme, har fået sin plads i kælderen, fordi
jeg ikke magter at kæmpe om det mere.
Jeg har forsøgt mig med dette, men det gav kun ekstra arbejde, for hun
kunne sku lide det. 
En flot palisander bag væg i stuen måtte jeg tapetseret over, i en forhandling
om placering to stk. BeoLab 4000 som surround baghøjttaler, på samme væg.
Så ægte træ gerne for mig. Bare ikke det "plastik" i grå-hvid B&O benytter til
f.eks Playmaker.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 27 November 2015 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenningL skrev:
Med offentliggørelse af et muligt forestående salg af virksomheden B&O, tænker jeg på, om Beolab 90 blev udviklet med henblik på at øge virksomhedens værdi inden et salg. Med Beolab 90 viser firmaet, hvilke kompetancer man har. Læs her.
|
|
|
Den teori vil jeg godt tilslutte mig, da jeg ellers ikke kan se fornuft i at producerer en højttaler der er så dyr, at det er forventeligt at BL 90 kun sælges i et lille antal. Samtidigt med at Bang & Olufsen kunne have brugt pengene på et produkt, der i højere grad kunne sikre virksomheden, i form af et langt større stk. salg. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 27 November 2015 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Samtidigt med at Bang & Olufsen kunne have brugt pengene på et produkt, der i højere grad kunne sikre virksomheden, i form
af et langt større stk. salg. |
|
|
Hvordan kan du vide om
1: BL90 kan sælges, som de har budgeteret med?
2: om ikke den expertice/de erfaringer, der er opnået i forbindelse med udviklingen af BL90, kan give afkast i ved kommende højtalere?
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 27 November 2015 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Under 1: skulle der da have stået:
om...BL90 ikke kan sælges, som de har budgeteret med.
N.B. jeg savner rettefunktionen
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 27 November 2015 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ millemis
Selvfølgelig benyttes de erfaringer, der er opnået i forbindelse med udviklingen af BL90. Alt er som det plejer at være, måske lidt endnu. B&O udvikler dit og dat, præsenterer det for verdens presse. Tager det tilbage til Struer og søger efter billigere komponenter, som herefter lægges i produktet. Hvad kan du bruge det til. Du får da ingen billigere BL 90, med den lyd pressen hørte, og skrev om. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 27 November 2015 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jan Bødskov Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 293
|
| Sendt: 27 November 2015 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var ikke alle der var glade i går for B&O salgsrygterne.
Tryk
|
| Til top |
|
| |
oleka Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 27 November 2015 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Ikke kun Black Friday - men i hele December - B&O 90 års jubilæumstilbud. |
|
|
Meget interessant at BV11 er på tilbud. Betyder det mon, at der er en erstatning på vej.
Nogle der har hørt rygter?
Ole
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 27 November 2015 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej oleka 
Husker jeg rigtigt siger rygtet, første kvartal 2016 muligvis med 4K skærm. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Nesta Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2011 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 130
|
| Sendt: 27 November 2015 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Husker jeg rigtigt siger rygtet, første kvartal 2016 muligvis med 4K skærm. |
|
|
Ja det bliver spændende med et nyt tv - men hvis det ikke bliver 4k, så har jeg svært ved at forestille mig, at der er mange som vil
betale prisen for det...
@ PP. Siger rygterne noget om hvorvidt der er tale om et nyt tv eller en opgradering?
- Nesta
|
| Til top |
|
| |
Henning P Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 28 November 2015 kl. 06:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange af dem som har skærme i 4K har set noget i 4K ??
Er teknikken ikke for langt fremme til de signaler vi modtager
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 28 November 2015 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henning P
Jeg havde en gang et BeoVision LX 2800 med stereo dekoder. Der gik, jeg husker ikke hvor mange år, før vi fik stereo på TV kanalerne.
Der gøres meget for at få os til at købe et nyt TV, men hvor mange sidder og ser 3D idag, som på et tidspunkt absolut ikke kunne undværes, efter TV producenternes mening.
Alt i alt er det noget den enkelte person må vurderer, om de nye tiltag er hver at satse på. Det p***er mig dog af hvis vi ikke har valget, fordi et nyt TV f.eks. har 4K, og dette måske er med til at gøre "normal HD" tv modtagelse ringere
at se på, fordi der stadig sendes meget standard definition television (SDTV). __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |