| Forfatter |
|
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
| Sendt: 21 December 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
beolion skrev:
Hej Peter Pan Jeg kan få en perfekt lydretning med BL4000 som baghøjttaler sådan som vores stue er indrettet. Så jeg vil blot høre, da BL9 har lange udsigter, kan man så - og giver det mening/effekt - at lave en 3-1 setup med BL4000 som bag, BL7-2 som front og BL2 som Sub? |
|
|
Hvad vil du så bruge til center, den kommer du til at mangle. __________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
beolion Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 21 December 2009 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoTiNi skrev:
beolion skrev:
Hej Peter Pan Jeg kan få en perfekt lydretning med BL4000 som baghøjttaler sådan som vores stue er indrettet. Så jeg vil blot høre, da BL9 har lange udsigter, kan man så - og giver det mening/effekt - at lave en 3-1 setup med BL4000 som bag, BL7-2 som front og BL2 som Sub? |
|
|
Hvad vil du så bruge til center, den kommer du til at mangle.
|
|
|
Sorry, 7-2 bliver naturligvis som center, det er trods alt en stereo højttaler.
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2009 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
beolion skrev:
MoTiNi skrev:
beolion skrev:
|
|
Hvad vil du så bruge til center, den kommer du til at mangle.
|
|
|
Sorry, 7-2 bliver naturligvis som center, det er trods alt en stereo højttaler. |
|
|
Du kommer så til at mangle front, du kan ikke bruge 7-2 som center og front samtidig. __________________ Morten
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
SimonM Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 21 December 2009 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej nu hvor Peter skriver at det snart er tid til at se nogle billeder vil jeg lige høre om der er nogle der ved hvor men kan se billeder af folks private
installationer? Syntes det er meget spænden at se hvordan folk indretter med B&O. Har kigget lidt på hifigalleri.dk men det er ikke lige som om der
er så mange der er til B&O der...
Hilsen Simon
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
SimonM skrev:
Hej nu hvor Peter skriver at det snart er tid til at se nogle billeder vil jeg lige høre om der er nogle der ved hvor men kan se billeder af folks private
installationer? Syntes det er meget spænden at se hvordan folk indretter med B&O. Har kigget lidt på hifigalleri.dk men det er ikke lige som om der
er så mange der er til B&O der...
Hilsen Simon |
|
|
Jeg har startet her Beoforum.dk i håb om at flere B&O fans følger efter. Du skal blot være logget på for at se denne del af forum'et. __________________ Morten
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 21 December 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoTiNi skrev:
Bang & Olufsen nye højttaler hedder Beolab 11, det er nu officelt  |
|
|
MoTiNi
Se side 56, indlæg 07 Oktober 2009. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 December 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
beolion skrev:
|
|
beolion
Du må vente og spare. Front højttaler afspiller front lyd, Center højttaler mest stemmer, og baghøjttalerne lukker kun op, når du aktivere speaker 5 på Beo4, og hvis dekoderen modtager Dolby Pro Logic = analog bagkanals information i Dolby 5.0 surround. Baghøjttalerne tænder automatisk, når dekoderen modtager et digitalt Dolby 5.1 / 7.1 eller dts surround sound lydsignal. Denne bagkanal lyd er i stereo. Du kan altså ikke bruge rear PowerLink udgangs bøsningerne til front højttaler, hvis du ønsker god lyd. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beolion Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Du må vente og spare. Front højttaler afspiller front lyd, Center højttaler mest stemmer, og baghøjttalerne lukker kun op, når du aktivere speaker 5 på Beo4
|
|
|
Hej Peter Pan
Mange tak for dit svar, jeg tror faktisk min kone ville synes om svaret......
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 December 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
SimonM skriver: Syntes det er meget spænden at se hvordan folk indretter med B&O
SimonM
På Google kan man søge på billeder. Sammensæt et søge ord Feks. B&O setup.
Her et eks. (B&O Connection) her.
Det kan blive en hoby, at lede efter folks Beo-stuer. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
butkus Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 172
|
| Sendt: 21 December 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|

Her er så et par billeder af mit legetøj:-) Er super tilfreds med det hele. Dog bliver fjernsynet ikke udnyttet optimalt. Vi har vores egen antenne station i vores boligforening, og det stinker virkelig BIG time.. Nogle dage er kvaliteten så dårlig at skriften på tekst tv f**ker up. Hvilket den typisk gør når signalet er dårligt..
Jeg smider et par bedre billeder op når jeg har fået solgt lejligheden og købt nyt
Når pengene bliver til det skal jeg have mig et par beolab 3 og deres nye beosound 5. Det kan sagtens køre sammen med mit nuværende anlæg, så det glæder jeg mig til.
Beovision 5 kunne egentlig også godt trænge til en udskiftning. Opløsningen er ikke så god da det efterhånden er 7 år gammelt. Men jeg nænner sgu ikke at skille mig af med det:-) __________________ Mit udstyr: Beovision 9 | Beovision 5 | Beolab 5 | Beosound 9000
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 December 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lykkedes det Ja vi har nok alle nogle ønsker.
Tak for billederne butkus. Så fik SimonM også lidt at se på. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2009 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
MoTiNi skrev:
Bang & Olufsen nye højttaler hedder Beolab 11, det er nu officelt  |
|
|
MoTiNi
Se side 56, indlæg 07 Oktober 2009. |
|
|
Ja ja det husker jeg godt. Men et er at du kalte den BeoLab 11 et andet er om du har set et B&O 'papir' på at den skulle hedde det. Hvor læste du det henne tilbage i oktober månede? __________________ Morten
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 December 2009 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
MoTiNi
Jeg kan sku ikke huske det, men sikkert på BeoWorld.
Men det er blevet tradition at jeg tegner / laver et billede af de nye produkter før premieren, ud fra de beskrivelser jeg har kunne finde.
Så jeg håber ikke du bliver skuffet når vi ser BeoLab 11 i virkeligheden. |
|
|
Ok, den nye SW7.05 i mit BV7-40 der er de med I listen sammen med Beolab 7-6  BeoLab 11 kommer næppe til at minde om BL3 som din tegning antyder. __________________ Morten
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 December 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå sådan MoTiNi, interessant.
Jeg har idag talt med min B&O pusher om at installere et DVB-C /HD modul samt at opdater til SW 7.05 og samtidigt få lagt min DAB tuner i STB kontrolleren. Prisen er 5000 Kr. med det hele. Min Samsung HD digitalmodtager H 3106 fryser når jeg zapper hurtigt gennem kanalerne, efter at YouSee den 7 Dec. kom med ny opdatering. Så nu kan der gå et år før det bliver rettet, så derfor et nyt DVB-C /HD modul. Så husk at advare mig, hvis du har nogle problemer. Det bliver først i det nye år jeg får det lavet.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beolion Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Nå sådan MoTiNi, interessant.
Jeg har idag talt med min B&O pusher om at installere et DVB-C /HD modul samt at opdater til SW 7.05 og samtidigt få lagt min DAB tuner i STB kontrolleren. Prisen er 5000 Kr. med det hele. Min Samsung HD digitalmodtager H 3106 fryser når jeg zapper hurtigt gennem kanalerne, efter at YouSee den 7 Dec. kom med ny opdatering. Så nu kan der gå et år før det bliver rettet, så derfor et nyt DVB-C /HD modul. Så husk at advare mig, hvis du har nogle problemer. Det bliver først i det nye år jeg får det lavet.
|
|
|
Jeg har faktisk stadig min Stofa Zaptor STB boks koblet på selvom jeg også har DVB-HD modulet aktivt. Vi har vænnet os til Zaptor, og lejer en gang imellem film fra den. Og lige nu er den stabil....  Istedet har jeg disabled den interne analoge tuner, så TV = Zaptor STB, og DTV = DVB-HD
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
beolion
Det lyder rigtigt praktisk. Lige nu og her tænder vi kun for YouSee HD digitalmodtageren når vi vil se en film på HD film kanal 64, her sendes også Dolby digital lyd 5.1 hvis lydsporet ligger på filmen. På TV2 HD sendes kun Dolby Pro Logic (analog) 5.0 surround. Boksen fryser kun når jeg zapper. Den er tilsluttet via HDMI og styres via DTV og RI link med Beo4.
Jeg har stadig samtidigt antenne kabel tilsluttet mit TV. YouSee sender jo stadig analog tv, og her opskaler BV.7 til 16:9, uanset hvad billede format tv stationerne sender i. Det er en behagelighed jeg ikke er meget for at undvære, og jeg syntes nu heller ikke at SD kvaliteten er så ringe endda.
På HD digitalmodtageren kan jeg låse hver kanal i tre skærm størrelser, med det virker bestemt ikke så godt som den automatik B&O har indbygget til analog tv.
Jeg er så lidt spændt på, hvad for muligheder et nyt DVB-C /HD modul giver mig, jeg vil jo helst kun se tv i 16:9. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Peter Pan Jeg er så lidt spændt på, hvad for muligheder et nyt DVB-C /HD modul giver mig, jeg vil jo helst kun se tv i 16:9.Det tjekker jeg lige iaften for dig.
__________________ Morten
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 13:24 | IP-adresse registreret