Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 23:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Klubber og foreninger
 HIFI4ALL Forum : Klubber og foreninger
Emne Emne: Bang & Olufsen club (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 1101
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
beolion
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 22 December 2009 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Blant andet: DVI / HDMI expander for første generation af B & O BeoVision 7

Her:

HDMI expander for B&O / beeLINK

Jeg regner med i starten af det nye år at købe en HDMI expander, da jeg bruger alle 4 HDMI porte
Blueray, DVB-HD, Zaptor STB og BM5.
Jeg planlægger at købe en Tvix M6600 medieafspiller som kan betjenes via PUC, og vil gerne koble den på HDMI, og har så brug for en expander. I kender formentlig dette indlæg allerede:
http://forum.beoworld.org/forums/t/30831.aspx

Jeg har læst i manualen, at hvis man - foruden HDMI - også kobler en ekstra enhed til BV7 vha fx. SCART, så kan den nye enhed betjenes via link TV. Kender nogen til dette?

Til top Vis beolion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beolion

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 December 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Hvis man tilslutter en B&O VHS video til AV1, kan videoen styres med Beo4 via Scart kablet, hvis det er det du mener.

beolion
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Jo, det jeg tænkte, jeg vil gerne bruge HDMI på 7-40, men HDMI kan ikke sendes via link, så derfor tænkte jeg at kunne tilslutte en enhed både med HDMI og Scart, det synes jeg står i manualen man kan.

SimonM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 December 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Hej Beolion
Jeg har forsøgt mig på at få mit HDMI signal til at køre over Master link men uden held. Det eneste der er gået til held er med scart kabel og med
den gode gamle kvalitet;-)
Men hvis der er kommet nogle nye måder at gøre det på vil jeg meget gerne høre om det.

Hilsen Simon
Til top Vis SimonM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SimonM

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 December 2009 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

beolion skrev:
Jo, det jeg tænkte, jeg vil gerne bruge HDMI på 7-40, men HDMI kan ikke sendes via link, så derfor tænkte jeg at kunne tilslutte en enhed både med HDMI og Scart, det synes jeg står i manualen man kan.

Du kan ikke køre både HDMI og Scart på samme tid. Enten er det signal via HDMI eller også er det via Scart.

Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.

Mit B&O HD Cinema set-up
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted

beolion
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 December 2009 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Så måtte jeg lige kigge i min manual som jeg netop har fået til BV7, her står der:
"Gode råd,
Udstyr med HDMI udgang, som f.eks. en set-top box, kan tilsluttes alle ledige HDMI-stik på fjernsynet, uanset hvilken AV-stikgruppe du har tilsluttet udstyret til. Hvis kilden skal videreføres til et andet rum, skal du OGSÅ slutte udstyret til et 21 benet stik eller til AV3-stikket til videoindgang i tilslutningspanelet."

Det står på side 38.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 22 December 2009 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

Det er også rigtigt i de tilfælde hvor HDMI kablet kun kan videre sende billede signalet
som det Feks er tilfældet med ved DVI tilslutning. Scart kablet overføre så lyden analog.

For styring via Scart kablet gives flere muligheder, ud over tilslutning af B&O's produkter.

Men idag er den mest benyttede måde at få en B&O teknikker til at opdatere PUC kontrolleren
i BeoVision fjernsynet, med navn og produkt nr. på det apparat man ønsker at kunne fjernbetjene
med Beo4 /Beo5. Man køber de IR emitter man skal bruge.

Emitten klisters så på IR modtager, på det apparat man vil styre, og mini Jack stikket tilsluttes PUC
bøsningen bag på fjernsynet. Så vælges apparatet i PUC kontrolleren, og man trykker ok. 

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 December 2009 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

beolion, og alle andre.

B&O HDCP kompatibel HDMI 1.3 expander.

Jeg har søgt på "Gefen expander", men ennu ikke fundet det rigtige link til en HDCP kompatibel HDMI 1.3 expander, der virker som vi har behov for. Nemlig at have 4 eller 6 HDMI indgangs bøsninger og 1 HDMI udgangs bøsning til vores BeoVision TV. Det meste jeg finder fordeler eks. en Blu-ray afspiller til PC, og flere fjernsyn.

Jeg har læst dette intresante link: http://forum.beoworld.org:80/forums/t/30831.aspx  Og syntes vi skal forsøge at finde de rigtige svar på alt dette. Jeg har plukket lidt i deres tekst.

Tilslut HDMI uden at skulle skifte HDMI-indgangen på dit BV7. - Tildel en af fjernsynets HDMI port til "Expander". - Kan indgangene på HDMI splitterne styre PUC kontrolleren for styring af forskellige PUCs, og hvordan .  

(Jeg syntes ikke dette link fortæller ret meget:  http://195.173.140.100/Beoworld/HDMI_Expander_Guide.pdf  )

Fra BeoWorld
Disse ekstra HDMI-porte kan stadig være nyttig, hvis du har behov for de ekstra HDMI-porte. Du kan tilslutte de "ubrugte" eksterne enheder til de "ubrugte" HDMI-porte, og derefter, når du behøver at bruge disse enheder, er de så allerede tilsluttet. Det er så ikke nødvendigt at fysisk skifte kabler. Der vil blot være behov for igen at tildele en af de 6 B & O AV input til denne enhed og passende HDMI-indgang via den eksterne enhed opsætningsmenuen.

Imidlertid synes det muligt, at en makro kan skabes på Beo5 til at gøre alt det med et tryk på en knap og tænde den igen ved et tryk på en knap.

Når du angive på menuen, at Expander er til stede, vil du nu have ekstra HDMI-porte at vælge fra, når du definerer dine eksterne enheder på menuen. For eksempel, i stedet for at blive i stand til at vælge fra HDMI A, B, C og D, vil du nu kunne vælge fra HDMI A, B, C1, C2, C3, C4, og D. så det er tilgængelig for BV. 7. Du kan stadig bruge den eksterne enhed set-up på tv-menuen til at vælge den rigtige PUC enheden, og om HDMI også bruges til audio. -

HDMI-indgang på Gefen expander. Her noget der kan være forvirrende. Uanset hvor mange HDMI-porte, som du nu har til rådighed, har du kun 6 AV-porte på B & O TV. Du skal på HDMI-porte 7 vælge, når du tildeler HDMI-porten til en af de 6 B & O AV-porte. Igen, det hele foregår via B & O eksterne enhed opsætningsmenuen. Det betyder, at du vil have mindst en HDMI-port, som ikke bliver brugt.

Ja der er mange spørgsmål vi skal have forklaret af en med erfaring på dette område. Kom med jeres komentar.

beolion
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har bedt min forhandler om at finde ud af det for godt 1 uge siden, de har heller ikke prøvet det. Så jeg venter spændt på deres tilbagemelding.
Jeg har brug for en ekstra HDMI indgang til en Tvix medieafspiller, og har heldigvis AV3 fri endnu som den 6. og sidste. Den indbyggede DVB-HD tager en HDMI plads, men tager ikke et AV stik i opsætningen ligesom Blueray drevet gør.

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2009 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

beolion skrev:

Så måtte jeg lige kigge i min manual som jeg netop har fået til BV7, her står der:
"Gode råd,
Udstyr med HDMI udgang, som f.eks. en set-top box, kan tilsluttes alle ledige HDMI-stik på fjernsynet, uanset hvilken AV-stikgruppe du har tilsluttet udstyret til. Hvis kilden skal videreføres til et andet rum, skal du OGSÅ slutte udstyret til et 21 benet stik eller til AV3-stikket til videoindgang i tilslutningspanelet."

Det står på side 38.

Ok, Beolion.

Det troet jeg ikke man kunne, men jeg har heller ikke andre TV i huset end det BV7-40 vi har i stuen. Så det er nok derfor at jeg ikke havde luret den mulighed

Mit B&O HD Cinema set-up
Til top Vis MoTiNi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MoTiNi Besøg MoTiNi's Websted

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 December 2009 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

MoTiNi skrev:
@ Peter Pan

Det tjekker jeg lige iaften for dig.

Fandt du ud af noget ?

beolion

Det er også et problem med de nye BeoVision 7 versioner, de har 4 HDMI
indgange, men et bliver brugt til DVB-HD modulet og et til Blu-ray afspilleren
selv om de to enheder er indbygget.   

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2009 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

@ Peter Pan

Ja, du skrev du fuglte med mage steder, så jeg skrev det her

Mit B&O HD Cinema set-up

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 December 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

MoTiNi skrev:

En godt ting ved DVB-HD modulet er at det gengiver billedet som det udsendes fra TV-stationen.
Hvis en station sender en udsendelse i 4:3, ja så vises billedet med sort bjælker i hver side, man må
så selv juster billedet hvis man vi have at det skal fylde hele skærmen.
En anden ting er at man kan lave op til 10 kanal/farvorit-lister hvis man har behov for dette.

Mit login virker ikke mere, og jeg gider ikke skæve bogstaver.

Det er absolut ingen fordel at se på 4:3 og sort bjælker i hver side, og når det
ikke selv kan gå i 16:9 er det jo det samme som på Samsung HD boksen, ØV
Kan det nye DVB-C-HD modul ikke opskalerer digital tv på samme måde som
BV.7 gør med analog tv, skal jeg ikke have noget DVB-C modul indbygget.

Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 December 2009 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

butkus skrev:

Her er så et par billeder af mit legetøj:-) Er super tilfreds med det hele. Dog bliver fjernsynet ikke udnyttet optimalt. Vi har vores egen antenne station i vores boligforening, og det stinker virkelig BIG time.. Nogle dage er kvaliteten så dårlig at skriften på tekst tv f**ker up. Hvilket den typisk gør når signalet er dårligt..

Jeg smider et par bedre billeder op når jeg har fået solgt lejligheden og købt nyt

Når pengene bliver til det skal jeg have mig et par beolab 3 og deres nye beosound 5. Det kan sagtens køre sammen med mit nuværende anlæg, så det glæder jeg mig til.

Beovision 5 kunne egentlig også godt trænge til en udskiftning. Opløsningen er ikke så god da det efterhånden er 7 år gammelt. Men jeg nænner sgu ikke at skille mig af med det:-)

Total ynglings, Beovision 9 med Beolab 5, så bliver det ikke bedre og pænere

frankmj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2009
Sendt: 23 December 2009 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

MoTiNi skrev:
beolion skrev:

"Gode råd,

Det står på side 38.

Ok, Beolion.

Det troet jeg ikke man kunne, men jeg har heller ikke andre TV i huset end det BV7-40 vi har i stuen. Så det er nok derfor at jeg ikke havde luret den mulighed

Jeg har en Viasat Samsung DSB H670N satellitboks forbundet til mit BV7-40 med både HDMI og scart og jeg kan kontrollere boksen via PUC. Det betyder at jeg også kan se text-tv på BV7 i hovedrummet (og i linkrummet) med BV indbyggede text-tv decoder (som er hurtigere og bedre end sat-boksen)  og jeg kan se og kontrollere sat-boksen fra mit linkrum, hvor jeg har et MX4200 sat op. Det virkede i øvrigt på samme måde med Canal Digital HD boks.

/Frank

Til top Vis frankmj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frankmj

MoTiNi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

frankmj skrev:
MoTiNi skrev:
Ok, Beolion.

Jeg har en Viasat Samsung DSB H670N satellitboks forbundet til mit BV7-40 med både HDMI og scart og jeg kan kontrollere boksen via PUC. Det betyder at jeg også kan se text-tv på BV7 i hovedrummet (og i linkrummet) med BV indbyggede text-tv decoder (som er hurtigere og bedre end sat-boksen)  og jeg kan se og kontrollere sat-boksen fra mit linkrum, hvor jeg har et MX4200 sat op. Det virkede i øvrigt på samme måde med Canal Digital HD boks.

/Frank

Det må jeg have lavet bare alene for tekst-tv'et skyld. Tak for tippet

Mit B&O HD Cinema set-up

Beoperson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2009
Sendt: 23 December 2009 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

hej B&O kloge

jeg har lige købt mig en beogram 3500 som er tilsluttet til mit beocenter og det fungere ganske fint.
MEN jeg kan ikke finde PHONO knappen på Beo 4 fjernbetjeningen. Jeg har prøvet at holde sluk knappen nede og trykke på
"LIST" og bladre dem alle igennem, men der kommer bare aldrig en der hedder PHONO. Hedder det noget andet eller er der
noget galt?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 December 2009 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Min Beo 4 med DTV knappen, har heller ikke PHONO under list.
Det var ikke megen hjælp, håber der findes en løsning.

Beoperson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2009
Sendt: 24 December 2009 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

min har også DTV knap. Men jeg er ret sikker på at det har været der. Vil det sige at jeg ikke har nogen mulighed for at
fjernbetjene beogramen via Beo 4? det vil jeg da sige er virkelig for dårligt. jeg er ellers 100 % på at jeg har bladret forbi den.

god jul

frankmj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2009
Sendt: 24 December 2009 kl. 04:56 | IP-adresse registreret  

På Beo4 Mk. III skal du bruge <N.Radio> i stedet for. Den sender den samme kode som PHONO på Mk I-II

/Frank

Til top Vis frankmj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frankmj

<< Forrige Side af 1101 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum