Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
Sendt: 25 Januar 2016 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
HUSK NU! HD Audio formaterne!
|
|
|
Hvorfor?
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
beovox141 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
Sendt: 25 Januar 2016 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
Fordi som du ser (ref: samtlige reviews, Beoworld etc! ) er det noget kunderne ikke alene efterspørger, men også ser som en virkelig mangel!
Jeg køber ikke den med licensbetaling på et TV til 100k! Hvad den virkelige årsag er, ligger vist lidt i det dunkle...
__________________ Format 0 ►►► HD A/V Link on Steriods ⚡⚡⚡⚡ ☺
|
Til top |
|
|
beovox141 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2016 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
"Brugen af tredjeparts-produkter har aldrig været et fyord i Struer - snarere tværtimod!
Har du måske et problem med det?"
Nej,- men slagstallene viser at det har B&O!
Pointen er:
Hver eneste boks her, er en missed mulighed for B&O,- hver enkel boks, noget de ikke længere kan!
Og det værste er måske, at the key selling point, det sublime design af en samlet løsning, er helt væk!
Godt ser det i hvert fald ikke ud med påtapede ir-blastere (siger ikke at du har!), men der er måske bare mig?
 ... Du kan ikke helt glemme den der med En "fysisk" BR.... Hint! det er næppe på suspekte torrent sites du henter BRs... Som jeg siger,-alt
er muligt, helt legit!
 ... Jo jeg vidste godt du havde ATV, du fortalte jo netop at det ikke kørte på dit V1,- da den kun har to HDMI. __________________ Format 0 ►►► HD A/V Link on Steriods ⚡⚡⚡⚡ ☺
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2016 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
@beovox141
Nu har jeg skrevet det en gang før, men du missede det åbenbart (eller valgte at overse det).
Hvorfor have en (betalt) HD-lyddecoder i BV'et, når man allerede har en i bluray-spillen?
Alle BR-afspillere kan afkode HD-lyden til PCM - og et BV kan afspille PCM-lyden.
Hvad er det, du vil dekodere i BV'et?
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2016 kl. 22:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
Hver eneste boks her, er en missed mulighed for B&O,- hver enkel boks, noget de ikke længere kan!
Og det værste er måske, at the key selling point, det sublime design af en samlet løsning, er helt væk!
Godt ser det i hvert fald ikke ud med påtapede ir-blastere (siger ikke at du har!), men der er måske bare mig?
... Jo jeg vidste godt du havde ATV, du fortalte jo netop at det ikke kørte på dit V1,- da den kun har to HDMI. |
|
|
Det er da fint at du er så hardcore - det er de ikke i Struer.
Der er de klar over, at de agerer i den virkelige verden - og den er ikke sort/hvid - enten/eller.
Nu skal du lige tænke, før du skriver: mit (og alle andres) V1 har 5 HDMI-indgange!
Lige som på min BV8-40 bruger jeg 2 - én til min BR-afspiller og én til min ATV-boks.
Som jeg tidligere skrev, savner jeg ikke noget.
P.S. Hvad bruger du egentlig den BR-spille, der er i dit BV7-55, til, når du kun har én fysisk BR-disk?
Og hvor er 'din samlede løsning', hvis du bruger en HTPC til alt - hvor er det 'sublime design' ved den løsning?
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2016 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har været linket til det før, men her er det igen:
Ideacatalogue
Det tyder jo ikke ligefrem på, at B&O hverken skammer sig over eller føler sig truet af 3.partsprodukter i et B&O-setup.
MM
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2016 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
... Du kan ikke helt glemme den der med En "fysisk" BR.... Hint! det er næppe på suspekte torrent sites du henter BRs... Som jeg siger,-alt
er muligt, helt legit!
|
|
|
Fortæl, fortæl!
Eller er du ved at lægge op til endnu en gættekonkurrence?
|
Til top |
|
|
beovox141 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2016 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
"Hvorfor have en (betalt) HD-lyddecoder i BV'et, når man allerede har en i bluray-spillen?...."
Hvilket du kan har fordi du ikke havde noget valg! Og nu betalte du bare et andet andet firma for en funktionalitet, der kun kan bruges af det ene
produkt!
Jeg mangler den! Og mange andre (Hvilket du udemærket ved!) mangler den til andet en en BR! HTPCen "som du griner af I know" for one.
Yes,- man kan lave en workaround, men det er utilgiveligt, at et setup i den prisklasse ikke kan decode HD formaterne!
Hvad med Atmos... og her citerer jeg din tråd på BW:
"I do wish that B&O would focus more on keeping up with industry standards such as Dolby Atmos rather than trying to reinvent the wheel with
proprietary experiments."
Jeg er ikke alene!
Hvis du kender beløbet for licensen vil jeg da gerne vide det, hvad snakker vi om,- 10dollars?
Det er funktionalitet man finder i lowend A/V recivere!
Hvad jeg hører "through the grape wine", er at B&O pt. ikke er stand til at møde de krav der er, for compliance...
Det hele minder lidt om Avntens "4k" muligheder... Close,- but no cigar! __________________ Format 0 ►►► HD A/V Link on Steriods ⚡⚡⚡⚡ ☺
|
Til top |
|
|
beovox141 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2016 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
beovox141 skrev:
... Jo jeg vidste godt du havde ATV, du fortalte jo netop at det ikke kørte på dit V1,- da den kun har to HDMI. |
|
|
Det er da fint at du er så hardcore - det er de ikke i Struer.
Der er de klar over, at de agerer i den virkelige verden - og den er ikke sort/hvid - enten/eller.
Nu skal du lige tænke, før du skriver: mit (og alle andres) V1 har 5 HDMI-indgange!
Lige som på min BV8-40 bruger jeg 2 - én til min BR-afspiller og én til min ATV-boks.
Som jeg tidligere skrev, savner jeg ikke noget.
P.S. Hvad bruger du egentlig den BR-spille, der er i dit BV7-55, til, når du kun har én fysisk BR-disk?
Og hvor er 'din samlede løsning', hvis du bruger en HTPC til alt - hvor er det 'sublime design' ved den løsning?
MM |
|
|
Mente selvfølgelig BV8, ikke V1. Jeg kan bare ikke slå det ud af hovedet du sidder der med det lille dinky V1 (being said in the most
compassionate way  )
Jeg bruger ikke BR afspilleren, men jeg ved at jeg betalte OEM producenten for en licens jeg kan bruge til ..zip!
Desuden er, integrationen, ikke specielt god, især load funtionen er stort set ubrugelig, sjovt forøvrigt som de virker forskelligt, 7-32 som
værende klart best...
|
Til top |
|
|
beovox141 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2016 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
"hvor er det 'sublime design' ved den løsning?"
Her ? __________________ Format 0 ►►► HD A/V Link on Steriods ⚡⚡⚡⚡ ☺
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2016 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
Jeg mangler den! Og mange andre (Hvilket du udemærket ved!) mangler den til andet en en BR! HTPCen "som du griner af I know" for one.
|
|
|
Fint nok - men hvorfor mangler du den?
Kunne du og de få andre, der har brug for det, ikke bare købe/anskaffe et afspille-program, der klarer dette?
Følgende er hentet fra en tilfældig rip-guide:
'What if I want to decode DTS-HD
You have to buy a commercial software that contains a decoder. Arcsoft Total Media Theater 5 should install a system-wide filter that will decode DTS-
HD using eac3to, Staxrip, Ripbot264 and other programs.
What about Dolby TrueHD
Dobly TrueHD is the format competing with DTS-HD. It is less common but you will surely eventually buy a Blu-ray disc that uses TrueHD as the main
audio format. Well, pretty much everything above applies for TrueHD as well with the exception of the software decoder which is free and included in
ffmpeg. So you can decode the lossless part just fine and use it as a source for all your encodes.'
Når man selv ripper, bør man jo også vide følgende:
'Hvad med film på dvd og blu-ray? Må man lave en ekstra kopi af dem?
Det kommer an på, om filmene er beskyttet med en kopispærring. Så må man nemlig ikke.
Og det er de fleste film, som man køber i dag. Men du kan let få lov til at bryde en kopispærring.
Skriv til mail@rettighedsalliancen.dk og forklar, hvorfor du vil bryde en kopispærring, så får du hjælp.
Hvis filmene ikke har en kopispærring, må du lave kopier til brug inden for husstanden,
altså til dem, du bor sammen med, til sommerhuset, til bilen osv. Men du må fx ikke lave kopier til dine venner.'
Dette sunmerer vel den lovgivning der er på området!
Når man laver en kopi, har man altså en original et andet sted?
Lidt svært, når man kun ejer én fysisk bluray-skive
Mig bekendt findes Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio kun på bluray-diske, så de må jo være udgangspunktet for 'det rippede'.
Men måske får vi forklaringen på, hvordan 'alt er muligt'?
|
Til top |
|
|
beovox141 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2016 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Det tyder jo ikke ligefrem på, at B&O hverken skammer sig over eller føler sig truet af 3.partsprodukter i et B&O-setup.
MM
|
|
|
I så fald burde de nok kigge lidt på hvor deres salgsstal, omsætning og overskud er på vej hen, for deres kerneprodukter!
Vi kan vel godt være enige om at der er en vis "discrepancy" eller ligefrem "denial" eller hur? __________________ Format 0 ►►► HD A/V Link on Steriods ⚡⚡⚡⚡ ☺
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2016 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
Her ?  |
|
|
Jeg ser kun 'sublimt kabel-roderi'.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2016 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
@MM
"I do wish that B&O would focus more on keeping up with industry standards such as Dolby Atmos rather than trying to reinvent the wheel with
Jeg er ikke alene!
|
|
|
Hvis ikke du samtidig vil citere mine kommentarer (i den tråd) til det, burde du i det mindste have linket til tråden
Close,- but not even a cigaret!
MM
|
Til top |
|
|
beovox141 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2016 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM...
Jeg tror ikke du fangede at jeg har BRs, du snakker MKVs eller et eller andet suspect recode
Og please, gider du ikke spare mig for en lecture om "dansk" rettighedslovgivning.... Mr. "delt" Netflix abonnoment!
Den kronede konge af den lovgivning hr Johan Schluter, er lige gået konkurs og ender i spjældet! En sand rollemodel!
Prøv nu at tænke lidt ud af boksen!
Alt er lagt frem, du skal bare forbinde prikkerne, hvilket jo gik ret godt med Format 0! __________________ Format 0 ►►► HD A/V Link on Steriods ⚡⚡⚡⚡ ☺
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2016 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
....en vis "discrepancy" eller ligefrem "denial" eller hur? |
|
|
Personligt har jeg ikke noget problem med dine 'smarte' angloismer.
Men jeg er sikker på, at Peter Pan ville foretrække, at der fortrinsvis skrives på dansk i tråden - hvis det da ellers er muligt
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2016 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
@MM...
Jeg tror ikke du fangede at jeg har BRs, du snakker MKVs eller et eller andet suspect recode
Prøv nu at tænke lidt ud af boksen!
|
|
|
Jeg er rimeligt sikker på, at du snakker om BRD-iso'er.
Ved de allerfleste MKV'er eller 'suspect recode' er der intet HD-lydspor.
Hvilken boks mener du
|
Til top |
|
|
beovox141 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2016 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
beovox141 skrev:
@MM
Jeg er ikke alene!
|
|
|
Hvis ikke du samtidig vil citere mine kommentarer (i den tråd) til det, burde du i det mindste have linket til tråden
Close,- but not even a cigaret!
MM
|
|
|
Fint vi snupper et review fra Flatpanels.dk i stedet
|
Til top |
|
|
beovox141 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2016 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
"angloismer" ,- a lectured word!  point taken!
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 25 Januar 2016 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
@beovox141
HVOR er det, der ikke er 'DTS HD MA understøttelse'?
I afspilleren eller i BSys3?
Jeg ved ikke, hvad Flatpanels dengang har testet.
Følgende kan du læse i brugervejledningen til dit BV7-55 (side 46):
'Menuen LYDFORMAT ...
STANDARD ... Afkoder alle lydformater til
PCM for op til 7.1 (syv lydkanaler og en kanal til lavfrekvenslyd).
Lydformatet STANDARD anbefales for at kunne afspille alle lydspor.'
Det er nogenlunde det samme princip, der gælder for alle bluray-afspillere - det hedder måske noget andet.
N.B. Ved de billigere er det somme tider tilfældet, at de godt nok kan afkode (til PCM), men de kan kun sende et 2.0-signal videre.
P.S. Mig bekendt findes de 7.1 kanaler (som er nævnt ovenfor) kun i forbindelse med HD-lydsporene - altså også DTS HD MA.
MM
|
Til top |
|
|