| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 28 Januar 2016 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
En gang i mellem er i bare lidt underlige....
Alle børnene syntes at løsningen med masser af HDMI indgange var go!
Undtagen Missen, hans BV8 havde kun to...
Nu når vi snakker om at Kickstarte.....
...Der er jeg allerede!
|
|
|
Ja, vi er lidt underlige
Mine børn har skam deres egne HDMI-huller
Det eneste Peter og Millemissen 'kickstarter' er en knallert
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 28 Januar 2016 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
"Apropos 'PUC-koder' - hvordan gik det med selv at lægge PUC-koder ind på din/e BV7.
Det hørte vi vist ikke mere om!!! "
Det var ikke til 55ern!
Da dit svar var at koderne fandtes på dit V1, som jeg jo ikke har adgang til, måtte jeg jo ty til andre metoder...
SCART pin 8
Jeg behøvede ikke ringe til min "forhandler" og betale 1k5kr for en "update"
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2016 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
"Det eneste Peter og Millemissen 'kickstarter' er en knallert"
Du passer ikke rigtigt ind i "underspillet" rollen
Jeg elsker at "iagttage" og at lære, og jeg er lidt nysgerrig...
Det mentale billede jeg har af dig, passer ikke med dine sproglige færdigheder, og dine billeder!
Hvor har du dem fra (Command of the language)? Hvis du ikke har lyst til at svare er det helt ok! Internettet er IKKE virkeligheden
Neo: The MatriX!
PM ok
Carrry on!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 28 Januar 2016 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141
Kom du bare tryllestøv på Scart pin 8 -- Eller ?
Switching spænding 12V til DVD Controller 
Og så cyklede B&O's opdaterede PUC koderne ind af sig selv ?  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2016 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
@PP
Som den opmærksomme "lytter" erfarer
Findes der et spejl af IR kommandoerne på Scart stikket... PIn 8! (udokumenteret B&O naturligvis!)
..Hvordan tror i DVD ,HDR 1,2 virker ?
Som en symphoni af små bits der bare venter på at blive brugt tiil noget fornuftigt
Og man behøver bare en lille nuser HTPC til at være "PUC" controller
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2016 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
@PP
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 28 Januar 2016 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141
Hvorfor ikke lægge PUC koderne i dit TV, istedet for at lade en HTPC være PUC controller. ?
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2016 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
Da dit svar var at koderne fandtes på dit V1, som jeg jo ikke har adgang til, måtte jeg jo ty til andre metoder...
SCART pin 8
|
|
|
Så vidt jeg husker spurgte du om, hvor man kunne 'se' koderne!
Selvfølgelig 'findes' de ikke på min V1 - rent faktisk findes der dér kun de, som jeg bruges p.t.
Koderne ligger på en server/hos B&O - har man brug for én eller flere på sit BSys4-tv, får man ganske simpelt
adgang til denne server og henter, den/de man har brug for via internetopkoplingen på tv'et.
Man kan 'se' hvilke, der findes pga den søgefunktion, der er i tv'et.
'SCART pin 8' - fint nok, men et AppleTV osv osv har altså kun HDMI-tilslutning
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2016 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
@MM
Du passer ikke rigtigt ind i "underspillet" rollen
Jeg elsker at "iagttage" og at lære, og jeg er lidt nysgerrig...
Det mentale billede jeg har af dig, passer ikke med dine sproglige færdigheder, og dine billeder!
|
|
|
Så er det jo godt, at du elsker at lære/er lidt nysgerrig.
Du har tiden for dig - Rom blev ikke bygget på en dag.....
....og ens 'mentale billeder' kan ændre sig over tid.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2016 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
Forbrugeroplysning....
Og Harald har altid åben...
|
|
|
10 meter kabel - hmmm!
Dermed kom jeg ikke ret langt, hvis jeg skulle forbinde tv'ene de to steder, vi har dem.
Så skulle der nok også noget 'HDMI over Cat7'-løsning til i tillæg.
Mon ikke det er nemmere (og billigere) bare at købe en BR-spille of et ATV i stedet.
Især fordi de to tv rent faktisk tit bliver brugt til to forskellige ting samtidigt.
Jeg har ikke rigtigt brug for at 'spejle' det ene på det andet.
Men til et lille (måske endda non-B&O) tv på væggen i køkkenet ville det være fint.
Så kan vor mor fint følge med i, hvad farmand sidder og ser inde i stuen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 28 Januar 2016 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtigt millemis
Udfordringen er nøglen til Bang & Olufsens database, med de alternative løsninger. Samtidigt har man heller ingen teknikker hjælp hvis noget går galt. Dette er sket to gange hos mig Men da teknikeren havde skabt problemet, måtte han også rede trådene ud ved at ringe til B&O, for at få oplyst hvordan han skulle forholde sig, når fejlen nu lå i PUC koden. Igen igen. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 28 Januar 2016 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her en lille historie om min start oplevelse med PUC koder.
September-2007 kom Beo5, og B&O skrev.
"Hver kunde har sin egen helt personlige fjernbetjening. Det lyder simpelt, og det er Beo5 som leveres uden nogen funktioner fra B&O fabrikken, men bliver tilpasset professionelt før den når kundens hjem. Vores unikke distributions- netværk er blevet grundigt trænet og uddannet i, hvordan du konfigurerer Beo5 til at matche de individuelle behov du har som kunden, hvilket giver ham eller hende fuld kontrol over opsætningen derhjemme.
Beo5 kan tilpasses til næsten ethvert produkt set-up, du har i dit hjem. Du kan tilføje eller fjerne knapper og funktioner. Du kan flytte knapperne, der passer til, for eksempel, venstre- hånds bruger. Du kan kombinere kontrol over dit audio/video-udstyr med andre fjernstyrede systemer såsom lys, gardiner, vinduer, aircondition eller sikkerhed - og stadig have fuld kontrol mens hvile komfortabelt i din foretrukne lænestol."
Den understøtter: Beo4 IR protocol, Beo5 IR protocol, RC5, Bitstream, NEC. Raw det format du selv optager og lærer på Beo5. Altså lidt af hvert indenfor fjernbetjeningstyper. Vist første gang B&O legede med muligheden for en BEO fjernbetjening måske kom til at afløse andre producenters fjernbetjeninger. Jeg mener dog det endte mere med at Beo5 kunne håndtere de af B&O skrevet PUC koder til styring af 3 parts produkter.
Brian Kristoffersen var en B&O ansatte person, der arbejde med at implementere disse muligheder i / med Beo5.
Her modtager Brian Kristoffersen Hr og Fru Pan på fabrikken i Struer.
-------------------------
Mit problem var på dette tidspunkt var Bang & Olufsen ikke var færdige med at udvikle PUC kode styring til YouSee's Sagem 81 HD boks for kabel TV. Boksen blev senere afløst af Samsung SMT-H3106. Men det at jeg havde Sagem 81 HD boksen, var den direkte årsag til jeg lærte Brian Kristoffersen at kende. Han havde brug for at vide hvad jeg kunne fjernbetjene med Sagem 81's fjernbetjening, for man kunne overføre så mange fjernbetjenings funktioner som muligt fra Beo5. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2016 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Rigtigt millemis
Udfordringen er nøglen til Bang & Olufsens database, med de alternative løsninger.
Samtidigt har man heller ingen teknikker hjælp hvis noget går galt.
Dette er sket to gange hos mig Men da teknikeren havde skabt problemet, måtte han også rede trådene ud ved at ringe til B&O,
for at få oplyst hvordan han skulle forholde sig, når fejlen nu lå i PUC koden. Igen igen. |
|
|
Ikke forstået!
Hvordan kan det være teknikerens fejl, at en PUC-kode ikke virker som den skal, hvis det er fordi den ikke er skrevet godt nok?
På de nye tv kan man selv vælge de passende koder og prøve dem.
Virker de ikke optimalt, kan man prøve sig frem med andre.
Det er selvfølgelig ikke alt, der er skrevet koder til - og bør man virkelig kunne forvente det?
Somme tider kan man dog blot vælge en kode til et andet apparat fra samme producent,
da det ofte er nogenlunde de samme koder de kører med.
Nogle gange kan der være funktioner, man ikke kan aktivere/bruge direkte (med Beo4'eren),
men de kan så nås via selve apparatets menu.
Der er f.eks ikke lavet en kode til den Panasonic bluray-spille, som jeg har sat til mit V1.
Det var dog ikke svært selv at finde en af de andre Pana/bluray-koder, der virker.
Hvad den tekniker, der var hos dig, har gjordt eller ikke gjordt, kan jeg ikke vide.
Min erfaring er, at det - selv når det er kabel-indlæste koder - altid er lykkedes at finde noget, der dur....
....lige bortset fra i det tidligere nævnte tilfælde med Airties-boksen.
Hvad var 'problemet' og hvilke 'tråde' var det, der 'blev redt ud' efterfølgende?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 28 Januar 2016 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis - Hvad var 'problemet' og hvilke 'tråde' var det, der 'blev redt ud' efterfølgende?
Første gang var den tidligere omtalte YouSee Sagem 81 HD boks, der gav 3 teknikker besøg før det virkede. Muligvis fordi YouSee havde frygteligt meget bøvl med at få den boks til at køre rigtigt. Der findes lange tråde om emnet på recordere, fra dengang.
Skal lige sige at jeg havde først købt et nyt BV7 Mk II, og 18 mdr. efter et nyt BV7 Mk III. I den periode ville butikken ikke have penge efter et teknikker besøg. 
Næste gang var jeg forudseende og fik lagt PUC koder in til ATV 3 boksen, før den kom. Husker du det. Det virkede ikke fordi der var lagt PUC koder ind til ATV2, og det bare ikke virkede til TV3. Dette gav også et ekstra besøg. Gratis fordi teknikeren ikke havde fået opdateret sit PUC program, på sin PC før første besøg. ------------ Så har jeg været ude for en software opdatering for BV 7 der gik helt galt, hvor mit tv slukkede af sig selv, men det tændte sku ikke igen. Først efter ca. to uge blev der foretaget endnu en opdatering, som heldigvis løste problemet. ------------ Jeg kan ikke forestille mig at alle PUC kode bare virker uden fejl idag, bare fordi de bliver overført via netværk. Men mener at huske B&O indførte, at producenterne fra et tidspunkt, skulle stille med deres produkt til rådighed hvis B&O skulle skrive PUC koder. Da B&O startede med netværks installationer, skrev de at kunderne via deres forhandler, kunne rette ønsker om puc koder til netop deres AV apparater. Sådan er det vel stadig. ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 29 Januar 2016 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2016 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjae,- I min optik er vi ET skridt væk fra en Logitech Harmony løsning, der på mange områder faktisk ville være PUC løsningen overlegen...
Det havde været snedigt hvis PUC styringen havde været "open source", men det havde jo nok været for nemt...
... Samme historie med Beolink 5 og 6... Et kæmpe potentiale der ikke bliver udnyttet!
Ingen af jer to bruger den?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 29 Januar 2016 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 29 Januar 2016 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2016 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smart og godt tænkt af Ballegaard dengang!
Havde de ikke allerede dengang taget skridtet til at lave deres egen fabrik i Tjekkiet/Europa, havde faren for
at de have været tvunget til at få produceret en (stor) del af AV-produkterne i Kina nu, være ret stor.
Så tak til den daværende bestyrelse/direktion for at de var fremsynede
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2016 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
... Samme historie med Beolink 5 og 6... Et kæmpe potentiale der ikke bliver udnyttet!
Ingen af jer to bruger den? |
|
|
Nej, ikke jeg!
BeoLink 5/6 er lige som BL7000 eksempler på i principet genial ingeniørs-kunst.
Men de var også samtidig med til at dræne kassen hos B&O.
Totalt urealistiske produkter til en bredere kundeskare - men perfekte til de få B&O-nørder.
Når det så er sagt, har de helt sikkert bidraget til teknologi-udviklingen i forhold til andre produkter.
Men det har nok været ret dyrekøbte erfaringer.
De allerfleste BeoLink 5/6 stod og står måske stadigvæk som pyntegenstande og BeoLink 7000 var - tro mig - et lækkert legetøj.
|
| Til top |
|
| |