| Forfatter |
|
frankmj Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din forhandler kan måske skaffe en PUC opdatering, men lige umiddelbart findes den ikke i PUC-listen.
Hvis du har en Beo5 er der en mulighed for direkte betjening (uden IR-kabel fra Beovision PUC-controller).
/Frank
|
| Til top |
|
| |
BONOVOX Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2010 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
BONOVOX skrev:
| Jeg skal også igang med at lave en surround opsætning i kælderen, dette vil jeg lave i B&O (Da jeg allerede har link kabler kørende rund dernede, og synes det er fedt at udnytte musikken osv. i hele boligen), men jeg er i tvivl om jeg skal finde et beosystem 3 og så sætte en monitor til, eller om jeg skal finde et brugt bV4 med system 3 til der "kun" er HD ready. Hvis I måtte have forslag til hvordan jeg kunne bygge et surround anlæg med tv til kælderen, så vil forslag være meget velkommen!!!
Tak for et godt forum..... |
|
|
BONOVOX
Beosystem 3 er altid Full HD, så du må tænke på Beosystem 2.
Ved godt at system 3 er HD, men det behøver panelet jo ikke være! Det kunne jo også bare være, at jeg skulle spare lidt op til bv7-55, så mangler jeg jo kun 4 stk. højttalere og en sub!
Læs "Byg din egen B&O hjemmebiograf med projektor i link rum."
Indlæg den 19 September 2008, http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23818&P N=1&TPN=13 |
|
|
|
| Til top |
|
| |
BONOVOX Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2010 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der gik vist lidt kludder i mit indlæg....
Peter Pan: Jeg ved godt at Bs 3 er full HD, men de skærme der er til salg (brugt) i øjeblikket er som regel HD ready, derfor synes jeg ikke det er det jeg skal satse på! Jeg ønsker ikke at bruge projektor igennem bv 7, da det er meningen, at jeg feks. skal kunne se golf, fodbold eller andet i kælderen imens konen ser en ligegyldig serie i tv
Er stadig i tvivl om tvét i stuen..... Tror bare det er nu jeg skal skifte mit BV 7-32 mark 1 til et nyt, da det jeg er blevet tilbudt en ok pris, efter omstændghederne..... Hvad mener I?
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
BONOVOX skrev:
| Tror bare det er nu jeg skal skifte mit BV 7-32 mark 1 til et nyt, da det jeg er blevet tilbudt en ok pris, efter omstændghederne..... Hvad mener I? |
|
|
Det er jo kun dig der kan vudere det, om det er en ok pris efter omstændghederne. Hvis du skal sælge et BV7-32 mk.I privat, så er der nok ikke mange som vil give en god pris da det kun er HD ready. __________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
frankmj skrev:
Din forhandler kan måske skaffe en PUC opdatering, men lige umiddelbart findes den ikke i PUC-listen. |
|
|
PUC listen er det noget der bliver opdateret fra centralt hold i B&O regi?
frankmj skrev:
|
Hvis du har en Beo5 er der en mulighed for direkte betjening (uden IR-kabel fra Beovision PUC-controller).
/Frank |
|
|
DVS Beo 5 kan 'lære' funktionene fra sat-boxen? og så skyder jeg direkte på sat-boxen, med beo-5? (sagen er den at jeg har min satbox i kælderen og så trukket alle kabler igennem et 20mm tom-rør) så vil en Beo-5 ikke hjælpe mig (hvis jeg forstår korrekt) så jeg skal læne mig tilbage og vente på enten at AzBox'en (dejligt navn i øvrigt  ) kommer på PUC listen eller at Dreambox udkommer med en Mpeg4 set-top-box!? mvh Chr. __________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
| Til top |
|
| |
beomedia Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beo5 konfigurations problemer.
Hej, jeg har netop faet mig en Beo5 uden forhandleren har konfigureret den. Jeg har sa downloadet B&O's Configurations Tool (seneste version) og kort sagt, sa fungerer det ikke.
Problemet jeg har er nar jeg er fardig og har uploadet konfigurationen sa ser jeg pa skarmen mine 2 "zones": "Stue" og "Arbejdsvarelse". Jeg trykker pa dem og jeg kan se pa skarmen det registreres for lyset omkring teksten andres, MEN der sker ingen ting.
Meningen er vel jeg sa skulle komme til at se de kilder jeg har lagt ind i disse "zones" som tv, dvd etc, men jeg kommer ikke videre.
Ved I hvad der er galt eller er min Beo5 defekt? Har I provet noget lignende?
Hvis der er nogen der kunne sende et link til en god guide ville det vare en stor hjalp BeoWorld (http://195.173.140.100/Beoworld/Beo5WebSite/RC5.htm) er ikke megen hjalp. Antager man kender varktojerne.
Pa forhand tak for hjalpen og godt Nytar til jer alle!
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Beomedia Du skal også trykke på skærmen, det er ikke nok kun at berør den så der er lys omkring "knappen", der så også trykkes på den  -prøv det virker
__________________ Morten
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
BONOVOX jeg går selv i de overvejelser. for der jo flere bv4 til fornuftig penge med en hdready skærm, men da billedbehandlingen ligger i beosystem 3. må det jo have en begrænset betydning. det smarte med bv4 ligemeget om det er den nye eller gammel model er det jo nemt og tage beosystem 3 med i til sin forhandler og få den opdateret, i forhold til bv7 hvor man skal have en forhandler ud hver gang.
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
beomedia Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2010 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ MoTiNi,
Tak for hjalpen - det virker perfekt! Jeg var bare nervos for at trykke for hardt, er nemlig vant til iPhone hvor den er mere touch-sensitive. Nu skal jeg sa fine-tune den i morgen. Hilsen BeoMedia
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
beomedia skrev:
@ MoTiNi,
Tak for hjalpen - det virker perfekt! Jeg var bare nervos for at trykke for hardt, er nemlig vant til iPhone hvor den er mere touch-sensitive. Nu skal jeg sa fine-tune den i morgen. Hilsen BeoMedia
|
|
|
jeg faldt i samme fælde da jeg fik min Beo5, jeg var nemlig vant til en Beolink 7000. __________________ Morten
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
Oversergenten Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Jeg har lige fået opdateret mit BV 8-40 nu har jeg mistet en tilslutnings mulighed V.AUX så jeg har problemer med at få min WII, Harddisk optager og Blu RAY afspiller til at køre, på AV 1-3. Er der nogle der har haft ligende problemer eller skal jeg have forretningen ud igen ??
Er der nogle der ved om man kan få IR øjet til at virke med en Sony Bluray BDP-S360 og BEO 5 fjernbetjening
|
| Til top |
|
| |
MoTiNi Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oversergenten skrev:
Hej Alle
Jeg har lige fået opdateret mit BV 8-40 nu har jeg mistet en tilslutnings mulighed V.AUX så jeg har problemer med at få min WII, Harddisk optager og Blu RAY afspiller til at køre, på AV 1-3. Er der nogle der har haft ligende problemer eller skal jeg have forretningen ud igen ??
Er der nogle der ved om man kan få IR øjet til at virke med en Sony Bluray BDP-S360 og BEO 5 fjernbetjening |
|
|
Du kan da selv gå ind i Menu og under tilslutninger kan de sætte AV1-3 og igen efter dit ønske. __________________ Morten
Mit B&O HD Cinema set-up
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
frankmj Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oversergenten skrev:
|
Hej Alle
Er der nogle der ved om man kan få IR øjet til at virke med en Sony Bluray BDP-S360 og BEO 5 fjernbetjening
|
|
|
Til spørgsmål 2:
Der findes en Sony BDP-S300 i PUClisten. Mon ikke den kan bruges så du kan betjene din Sony Blu-ray?
Spørg din forhandler, han kan da prøve at lægge den ind i din BV 8.
/Frank
|
| Til top |
|
| |
Beo4all Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2009 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 114
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Dolby TrueHD eller DTS-HD MA-signaler over S/ Pdif -transmission . Viste du det:
S/Pdif -transmission - over enten Optisk Toslink eller Coax - har ikke båndbredde nok til at bære Dolby TrueHD eller DTS-HD MA-signaler. Hvis du som forsøg tilslutter din Blu -ray-afspiller til en receiver med optisk eller coax S/Pdif, vil lyden "falde tilbage" til Dolby Digital, DTS eller to-kanals PCM - lossless, men kun to kanaler.
Det er ikke helt sådan det står i Bang & Olufsens manualer, men det er det der sker med PCM bitstreame af de "nye" HD -lyd formater i Beosystem 3, hvor dekodningen kun kan ske i Blu - ray afspilleren. B&O's BeoVision TV kan ikke bitstreame HD-lyd blandt andet fordi B&O fortsat kun anvender HDMI version 1.1.
Læs om den nye HDMI 1.4 standart her.
Læs også, PS3 får DTS-HD Master Audio-dekodning
http://gizmodo.com/378180/playstation-3-firmware-update-230- brings-dts+hd-master-audio
Læs også en tråd om emnet her.
|
|
|
PP, har blit fortalt av min BO-forhandler at BeoSystem3 har HDMI 1.2
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Beo4all
Hvorfor oplyser Bang & Olufsen ikke den HDMI version de benytter .

BeoVision 7- 40" Mk III - Mk IV - & 7- 55" har Beosystem 3 indbygget.
Læs hele specifications BV-7-40 mk IV på pdf her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beomedia Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ MoTiNi, Hej igen - har du erfaring i at programmere Beo5 til at styre ikke-B&O produkter? Jeg har koder der virker men Beo5 gentager dem ikke lange nok til at de fungerer (f.eks. 'ON' pa plasma skarmen, og 'OFF'). Ved du hvordan man kan bestemme hvor mange gange ir-frekvensen skal sendes ved et enkelt tryk? (det kan man med LinTronic boksen). Endelig, ved du hvordan man laver makroer med Beo5? Hilsen BeoMedia
|
| Til top |
|
| |
tortor Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Hvor kan man se hvilken software version der er i min system 3, hvad er den nyeste.
Mvh. Torben
|
| Til top |
|
| |
frankmj Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Januar 2010 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænd for fjernsyn, tryk på <MENU> på din Beo4. Pil ned til Øvrige muligheder, tryk på <rød> pil og <GO>, vælg SW Version, afslut med <EXIT>
Nyeste er 7.05
/Frank
|
| Til top |
|
| |