Nicolaj.b skrev:
MillemisMener du alvorligt at jeg skal svare på det?Men lad mig sige det må den her måde, jeg har aldrig set en BM4500 hvor
man kan sidde og kigge på displayet og bladere rundt i det musik som kommer fra en beoport.Håbløs træls måde og høre musik på, men er så en
anden snak
|
|
|
'Håbløs træls måde og høre musik på, men er så en anden snak' - nej, det er netop ikke en anden snak!
Og ja, jeg mente det alvorligt - at du skulle svare på det.
Nu må du huske på, at mine erfaringer med BeoPort'en går helt tilbage til begyndelsen af dette årtusind.
Den gamle BeoLink PC Office blev afløst af det 'mere moderne' produkt (nu med USB-port), BeoLink PC2.
Det var nogenlunde samtidigt med at Windows XP blev lanceret - og dengang da computeren var det sted, hvor vi (dvs nogle af os)
tilbragte meget/det meste af vores tid.
Jeg brugte Beolink PC2 - i forbindelse med det integrerede BeoPlayer-program - som en mulighed for at høre lyden (både filer og CD'er)
fra min PC gennem 'fornuftige' højtalere, for at kunne bruge PC'ens tv-kort, for at kunne høre kilderne fra MasterLinken netop siddende
foran computeren - alt sammen styret via en Beo4 eller BeoMusic's indbyggede betjenings-panel.
Først (i 2005), da BeoLink PC2'eren via en softwareopdatering blev til BeoPort, begyndte B&O for alvor at lancere den som muligheden
for at kunne bruge PC'ens kilder i det masterlinkede setup i huset.
Dette krævede så en (audio-)master, der understøtter dette - og ja, det gør en BM4500 rigtigtnok ikke!
Som du selv skriver: 'en håbløs træls måde at lytte til musik på'.
Det gad jeg ikke - og muligheden for at kunne lytte til NetRadio var dengang ikke nok til at jeg ville skifte min gamle audiomaster ud.
Så det skridt tog jeg aldrig - det blev ved brugen direkte på min PC....
....men ikke så meget længere.
Jeg var efterhånden blevet træt af at BeoMusic-programmet kun understøttede ripning og (allervigtigst) afspilning af filer i MP3-formatet.
Jeg var dengang allerede begyndt at rippe til - og at foretrække - FLAC-filer.
Jeg brugte altså/eksperimenterede med en anden - eller rettere sagt - flere forskellige andre afspillere.
Stille og roligt gled behovet for BeoPorten ud - efter en omrokering i huset gad jeg ikke engang at trække MasterLink derhen.
Boksen endte i skuffen, hvor den ligger den dag i dag
Efterhånden havde mit PC-forbrug også ændret sig. Jeg sad sjældenere og sjældnere foran den stationære (nu Mac) computer.
Nu om dage opholder jeg mig i hele huset...med min iPad i nærheden.
Og sådan har man jo andre muligheder for at høre musik (fra ens egen NAS og fra streamingservices) - først via AirPlay
og siden via BeoMusic-app'en og NL. Netradio-stationernes lydkvalitet er også efterhånden blevet højnet - nu bliver de brugt.
BeoMedia'en/BM5'eren fik aldrig rigtigt tag i mig. BeoSound 5 har jeg altid synes var lidt underlig - det dér fedteri med hjulene
og den manglende søgefunktion har altid generet mig. Lidt for meget MOTS efter min smag!
Det tog år før den blev nogenlunde brugbar (DLNA-funktion og Spotify...).
BeoPort'en havde mange muligheder - og det var fantastiskt dengang - men tiden løb jo fra den.
Det har heldigvis både B&O og jeg taget konsekvensen af
P.S. Den er stadigvæk til salg, hvis et eller andet legebarn skulle have lyst til at bruge sin 'legetid' på netop den
MM