| Forfatter |
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
@beovox141
Nu er du vist lidt overtræt - gå du også hellere i seng
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 02:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pheew, -endelig faldt katten vist til ro?
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 04:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad sagde Flatpanels.dk om lyden i et Vone...
"BeoPlay V1 obviously does not compare to B&Os BeoLab speakers"
Om Vone som TV:
"it remains a contender; not a champion."
Så er den ged vist barberet!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 - Læg nu mærke til det stik panel på AVP18! Boks kan styrers DIREKTE fra enhver B&O fjernbetjening.
beovox141
Så har jeg set på det, og fundet noget der kunne se ud som en løsning. ?

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
@PP
Det ville være at snyde
MLGW... Master Link Gateway- et fortræffeligt B&O produkt!
Der er en god del instruktions videoer på Google
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ beovox141
Hvorfor blande Master Link Gateway ind i dette, (og hvordan) ?. Evt. link til en YouTube video der skære det ud i pap. TAK  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
@PP
Fordi MLGW som navnet antyder skaber en forbindelse mellem ML og alt muligt andet ved hjælp af RS232!
LINK : https://vimeo.com/7932602
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
der skære det ud i pap. TAK  |
|
|
Kære Peter,
har du da ikke allerede fundet ud af at beovox141 er 'antydningernes mand'.
Du får en masse fine ord ord om, at det er pærelet/alt er muligt, bare man....
Men meget lidt konkret!
Og så oftest hurtigt videre til næste spændende emne
Er folk ikke inde i den slags nørderi, er de ligesom lidt lost.
F.eks så vi jo heller ikke noget til, hvordan han bruger sine mange BL7-x i sit setup.
Det nærmeste vi kom, var en bunke på gulvet, som fint kunne have fungeret som sofa.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi kan bedst lide klikbare links her:
https://vimeo.com/7932602
Den video har iøvrigt været omtalt her på tråden adskillige gange - og lige meget har det hjulpet.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
Du er bare så bested!
Men jeg forstår da pludselig hvorfor du har brug for at få at vide hvordan man forbinder BV7ere til et BS3,- Du har jo ingen højttalere!
Desuden har Peter allerede fået opskriften på custom stikket der skal til, hvis man vil udnytte dem fuldt ud,- jeg venter spændt på et forkromet billede!
Sæt dig nu bare ned og se MLGW videoen, det kan være du kan lære et eller andet
Du ved,- udvide din horisont ud over din Ipads apps.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
"Den video har iøvrigt været omtalt her på tråden adskillige gange - og lige meget har det hjulpet. "
Øhhh hvad mener du?
Der er da lige ud af landevejen?
Hvad er det helt nøjagtigt i ikke kan finde ud af?
Var det ikke dig der forøvrigt foreslog en Rasberry PI?
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
'Øhhh hvad mener du?
Der er da lige ud af landevejen?
Hvad er det helt nøjagtigt i ikke kan finde ud af?'
Det er vel det, som er problemet - du går simpelthen bare ud fra, at ALLE kan forstå det.
Realiteterne er blot anderledes.
'Var det ikke dig der forøvrigt foreslog en Rasberry PI?  '
Jo - som en mulighed blandt et par andre, men ikke som et konkret forslag.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
Sæt dig nu bare ned og se MLGW videoen, det kan være du kan lære et eller andet
Du ved,- udvide din horisont ud over din Ipads apps.  |
|
|
Som jeg skrev, er den video gammelkendt.
Det er flere år siden, at jeg så den første gang.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bang & Olufsen Master Link Gateway full integration solution from Ikatu6
beovox141, det var lige hvad jeg frygtede. Ingen gammel model af Gateway i mit setup. Her syntes jeg den løsning (tegning) er bedre. Men tak for din tegning.
--------------------------
Kære millemis
Du glemmer da bare at spørge pænt  , så kan du se du også kan få et pænt svar. Brugbart eller ej. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
Et RS232 interface er noget af det mest simple der findes, og jeg vil hævde at alle med den mindste interesse vil være istand til at sætte sig ind i det!
Hvis ikke,- vil det være fuldstændigt spild af tid for mig at forklare det!
I tilfældet me AVP18ern er ALLE kommandoerne klar til blot at paste ind....
Det kan godt være at forventningen er, at alt skal køre via en app fra en store, men så er der bare ingen der kommer videre!
MLGW er nok det mest anvendelige link B&O produkt der nogensinde er lavet, så lad være med at ignorere det, blot fordi det kræver lidt indsats!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 - fuldstændigt spild af tid for mig at forklare det!
millemis og jeg har oplevet full integration af Master Link Gateway hos Dr. G.
Vi har også set alle 3 videoer. millemis faldt i søvn, og jeg var for fuld såeee -
Min mening er, man skal være mere end nørdet for at opnå er godt resultat. Dr. G. er blevet så træt af B&O, at han er stået helt af tråden. Sådan skal det helst ikke gå for os, derfor holder vi os fra de dyreste, og værste nørderier.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
@PP
Man kan hvad man vil!
De par tusinde en brugt MLGW koster kan vel ikke betegnes som dyrt, det er halv pris af en Essence MKII (@MM only - 2nd Gen), der så til gengæld kun
kan det halve....
...Desuden tager din kabel kommando central i hjørnet vist prisen for ultimativt nørderi
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 
Jeg glemte at skrive - Med et LG panel og en œ snes BeoVox Penta, et par tusind watt ICEpower moduler, så køre det. Det skal være ASP moduler. Her kan du læse hvorfor -
På en udstillingen i Oslo havde B&O en opstilling med et stereo ASP ICEpower 500 Watt forstærker trin. Her sættes ASP 500 Watt ICEpower forstærkeren under lup ! Mens jeg skriver dette er trinet ved at blive afhente, og det er jeg en lille smule trist over. Det er nemlig på rigtig mange måder et virkelig positivt bekendtskab, og lover godt for den videre udvikling af klasse D forstærkere. Jeg vil ikke vove mig ud i en tekniske gennemgang af ICE forstærkers teknologi, men nøjes med at fremhæve, at der er et par oplagte fordele ved denne teknologi. Først og fremmest er varmetabet langt mindre end konventionelle konstruktioner. Det betyder, at forstærkerne alt andet lige kan konstrueres med mindre kølearealer. Det giver mindre forbrug af råvarer, mindre størrelse og komponenterne undgår de store temperatur udsving, der ofte kan være i almindelige forstærkere for slet ikke at tale om klasse A trin
Desuden skulle forvrængningen være særdeles lav, ligesom forstærkeren skulle være mindre følsomme over for varierende højttalerbelastninger. Så meget for teknikken
. ! Tekniske Universitet Danmark og Bang & Olufsen Powerhouse a / s. Klasse D drift, producerer ekstraordinære forvrængnings frie specifikationer med relativt simpelt hardware. Stereotrinet er særdeles kompakte, og vejer stort set ingenting. Men selv om de er mindre end en telefonbog, yder de alligevel respektable 250 watt i 8 ohm 500 watt i 4 ohm.
Så er der designet mand
designet er totalt i orden med den beskedne størrelse, det buede aluminiumsfront. Jeg er overbevist om, at hvis du har problemer med at overtale resten af husstanden til at investere i 2 x 250 watt i 8 ohm, så list lige en hjem i hi-tech reolen, så skal du bare se !! Bagsiden er lidt anderledes, end vi er vant til at se. Trinet er udelukkende forsynet med to balancerede XLR indgang. Lidt irriterende, men givetvis for ikke at kompromittere ICE-modulernes ultra lave støjniveau. Afbryderen sidder lidt ubekvemt på bagsiden, men med et forbrug på 8 watt uden musik, kan forstærkerne jo lige så godt stå tændt konstant. Mine erfaringer med ICE-powered forstærkere er ganske begrænset, så det var som vanligt vore GamuT D200 effekttrin, der måtte stå som reference. Under testen havde vi desuden højttalere forbi som B&W 703, Dali Euphonia MS5, DLS 55, System Audio 1280 Mk II og Dali Minuet, så vi har været dækket nogenlunde ind. På CD-siden havde vi besøg af Wadia 302, mens forforstærkningen blev foretaget af vores pragtfulde Bryston. Line kablerne var udelukkende Analysis Plus Golden Oval, mens strømkablerne er Analysis Plus Power Oval. Som et kuriosum havde vi Sythesis Audio FLOS koblet på en stor del af tiden, til styring af udsving på el-nettet. Som så ofte før er det altid et godt tegn, når lytterummet pludselig ligner en slagmark af CDere, der ligger overalt på gulvet foran anlægget. Det betyder, at jeg bruger talløse timer på at genopleve den bedste musik, mine ører synes, mennesket har skabt. Efter en uges tids svælgen i god musik, fik jeg endelig taget mig sammen til at finde ud af, hvad det egentlig er for egenskaber der gør oplevelsen af musik så glimrende. Først og fremmest er det givetvis de mange hestekræfter, dette trin ligger inde med. Det er nærmest ligegyldigt, hvad de bliver pumpet med, så ekspederes signalet bare videre i tilpas forstærket grad til højttalerne, som ikke for en chance for at drive gæk med udgangs trinnene. Der er virkelig et fast greb om basenhedernes udsving, med en glimrende præcision i både start og stop af enhederne. Det betyder naturligvis, at det dybeste område står skåret ud i marmor. Nyd samarbejdet mellem bas og stor tromme på Dream Theaters dobbelt CD Six Degrees Of Inner Turbulence, som trinet får til at smelte sammen i den symbiotiske tilstand, de skal være i.
Tilbageholdenheden er ganske besnærrende, da lyden på ingen måde antager en klinisk aggressiv karakter, men mere giver en fornemmelse af udstrakthed og neutral overgang til basområdet, fra det krystalklare og sædvanligvis svære mellemtone område. Når jeg sidder og følger med i en bedårende kvindestemme, opdager jeg for alvor hvor støjfri og sort baggrunden bag musikken er. Specielt sammen med Wadia 302 er denne egenskab helt forrygende, og sætter musikkens sjæl i et utroligt perspektiv. Dette kan blive yderst vanedannende.
Denne fornemme baggrund er tydelig hele vejen op i gennem frekvensområdet, og danner også en virkelig kvalificeret baggrund for de fremragende dynamiske egenskaber B&O's ICEpower har. Selv ved meget lave niveauer er dynamikken glimrende og giver din hjerne de bedste muligheder for at kompensere for niveuet og forestille sig dynamikken i live-niveau. Ved naturlige lydtryk er det tydeligt, at homogeniteten i dynamikken er god, og ikke favorisrere specielle områder. Placeringen af instrumenter er så god, som du kun forventer i langt højere prisklasser. Der er glimrende bredde og luft mellem instrumenterne. Du er ikke på noget tidspunkt i tvivl om, hvem der sidder / står og synger eller spiller hvor i lydbilledet. Det gør den samlede oplevelse aldeles levende og nærværende. Konklusion: B&O's ICEpower trin er en særdeles kompetent forstærker, som jeg med glæde kunne forstille mig syv stykker af i hjemme - biffen. Dens spillestil er fremadrettet og slank nærmest skandinavisk i sin tilgang - med glimrende præsentation af scenen både hvad angår dynamik og perspektiv. Trinet er på alle måder fremragende, og anbefales varmt herfra. Men har du meget lyst klingende udstyr, skal du dog passe lidt på ved høje niveauer. Af. Sigurd Thomsen.
- http://www.icepower.dk/en/solutions/speaker/ASP_SERIES __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
...Desuden tager din kabel kommando central i hjørnet vist prisen for ultimativt nørderi  |
|
|
Hvad er det for en 'kabel kommando central' - forklar, forklar?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|