| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er du forkalket millemis. 
Jeg syntes det er lykkedes meget godt at skjule alle de nødvendige ledninger og kabler.
På vej til teknik boksen.
Her beskrives af hvad der ligger bag de små nr. du ser på billedet.
1) BeoLink 1611 Converter krontrolboks, benyttes, når audio og videoprodukter med Master Link (ML) og 7 polet datalink /MCL) ønskes forbundet. I mit setup har Beocenter 9300 MCL link og BeoVision 7 ML link.
2) Remote mains switch, er en fjernbetjent netafbryder som får et on/off trikkersignal fra pin 4 i PowerLink stikket. I mit setup tilslutter den 230V til min subwoofer. Her udover tændes nr. 2 - nr. 4. - nr. 6 og nr. 5.
3) Er endnu en Remote mains switch som trigger 230V til de to aktive BeoLab 4000 baghøjttalerne i mit surround system.
4) Er en 20 db antenne forstærker som tilsluttes 230V med triggersignal fra (2).
5) Er et højttalerrelæ som sikre at ICEpower modulerne ikke givet "blobs" i højttalerne.
6) Strømforsyning til højttalerrelæet, som tændes med triggersignal fra (2).
7) X-TRA speaker kit, består af en MCL 2A relæboks, og en transciver. I mit setup sendes lyd fra Beocenter 9300's 80 Watt forstærker til passive højttaler i vores alrum/køkken.
8) Er fra JJAZ, en IP 205 KV Stainless, 2 X 500 Watt APS ICEpower forstærker, tilsluttet direkte fra BeoVision 7-40 TV's PowerLink front bøsninger med 2 stk. MK III PowerLink kabler til ICEpower modulerne. Strømmen til ICEpower forstærkeren slukkes aldrig.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
'På en udstillingen i Oslo havde B&O en opstilling med et stereo ASP ICEpower 500 Watt forstærker trin.
Her sættes ASP 500 Watt ICEpower forstærkeren under lup !'
Hver gang Peter Pan har et indlæg om ICEPower, glemmer han at fortælle ikke-nørderne/ikke-DIY'erne,
hvor de kan gå hen og købe det 'stereo ASP 500 Watt forstærker trin'
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
Det ved selv jeg... Jeg tror du skal skifte til Whiskas...
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, den 'kommandocentral'.
Det er jo bare en slags 'knopskydning' gennem mange år.
Det eneste rigtige nørdede dér er nok den (2) Remote Mains Switch, han bruger.
Et par konvertere, en antenneforstærker og et allerede færdig-bygget ICEPower-modul er da ikke 'nørderi'.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis - Pan har et indlæg om ICEPower, glemmer han at fortælle hvor de købes.
Under test teksten ligger et link som man kan aktivere. Her skriver man så og spørger. 
Ellers må du selv søge her -  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ beovox141,
Selv BeoLink Gateway er tilsyneladende et produkt som installeres af installatører. 
Ny er Bang & Olufsen BeoLink Gateway Type 1703.
Med lanceringen af den helt nye BeoLink Gateway og planer om at udvide sit forhandler
net, signalerer Bang & Olufsen virksomhedens hensigt for brugerdefinerede installationer
af home teknologi og home automation. I Amsterdam hos Integrated Systems Europa (ISE), verdens hurtigst voksende og bedst show deltog professionelle AV og elektroniske systemer.
Efterhånden som flere og flere husejere integrere styringer af lyd og video med hjemme - systemer, der omfatter alt fra belysning og sikkerhedssystemer, it-netværk, HVAC og gardiner, opstår behovet for enkle, kundefokuserede løsninger på komplekse tekniske problemer aldrig været større. Bang & Olufsen bringer årtiers erfaring i brugercentreret
design med en enkelt fjernbetjening til styring af eget tv og lydanlæg samt tredjeparts AV,
til bruger definerede installatører, der skaber de allerbedste home automation-systemer.
Home automation har aldrig været så nemt. Den nye BeoLink Gateway hardware og software forbinder alt Bang & Olufsen har at byde på i hjemmet, med dette simpelt system. For boligejere, betyder dette blot én fjernbetjening, tablet eller skærmen er nok til at styre alt i automatiserede hjem - herunder BeoVision tv og lydudstyr samt hundredvis af tredjeparts-enheder - enkelt og bekvemt.
For brugerdefinerede installatører, betyder den tidligere meget komplekse programmering med Bang & Olufsen Master Link Gateway nu er blevet radikalt forenklet. BeoLink Gateway er baseret på en simpel grafisk brugerflade til effektivt at tage kodningen ud af home automation programmering. Michael Langager Jensen. "BeoLink Gateway bygger på vores arv af 30 års systemintegration, som bygger nye broer til alt muligt andet hvor der ønsker en bekvemt styre i det intelligente hjem. Teknologien i og uden for Europa er i hastig vækst. Vi tror, vi har et interessant produkt for mange specielle installatører, som enten ville være interesseret i at åbne en dedikeret Bang & Olufsen butik, eller som ville være interesseret i at etablere et
nært forretningsforhold med en af vores hundredvis af eksisterende Bang & Olufsen butikker".
BeoLink Gateway er tilgængelig fra Bang & Olufsen butikker verden over. Pris 9.995 Kr.
11.02.2014. - __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
@PP
Med lidt indsats er du i gang på 5 min!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141
I gang, siges at være halvt fuldendt. Men at teknologien her og uden for Europa er i hastig vækst, betyder ikke jeg har et behov for hverken Bang & Olufsen Master Link Gateway eller BeoLink Gateway. Lidt som behovet for skiferie, først opstår, når man har prøvet det. Men slutter igen efter et bræget ben.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
@PP
Det må du da helt selv om,- men så bliver der vist ikke nogen AVP18 lyd til dig !
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2016 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Peter Pan
Hvad med bare at skrive til Michael ang support for Nuforce'n - så vil der nok snart være 'AVP18 lyd' til dig
Fint lille kælderprojekt - du har jo et par 'reservedele' stående dérnede.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2016 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aha!
Nu kan Lintronic boksen altså lige pludselig godt bruges, man er endda på fornanvn med udvikleren....
Lad jer endelig ikke forvirre af at:
Lintronic løsningen bliver dyrere end en brugt MLGW...
Og at den ikke har fat i ML direkte...
Det bliver super!
Sjovt nok er en HTPC jo udstyret med RS232 i harware og software direkte, så skulle jeg ønske at styre APV18ern ville det jo ikke være
noget problem,- Der er der jo bare ikke rigtigt nogen grund til da HTPCen laver præcis det samme som APV18ern og mere til!
Endelig kunne B&O jo også bare havde implementeret HD audio formaterne....
Men dem har Millermissen jo ikke rigtigt brug for, da han ikke har nogen højttalere...
(Måske er det derfor han ikke har noget imod at lytte til komprimeret audio....?  )
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 Marts 2016 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ beovox141
Jeg takker for din udvisteviste interesse omkring emnet. Jeg vil lave nogle punkter.
1) Så længe mit BV 7 fungere, er jeg muligvis ikke engageret nok til at gå dybere for at finde den rigtige løsning for mig. 2) Den dag BV7 står af, kommer jeg til at mangle en Surround 5.1 forforstærker, da min NAD D162 kun er stereo. Derfor min interesse for NuForce AVP-18. 3) BeoVox Penta + 2 x 1 ICEpower stereo moduler, vil til alle tidet blive mit valg som front og rear, i et fremtidigt højttaler setup. PT. Er BeoLab 4000 rear. 4) Derfor vil et MasterLink system og hermed B&O's Master Link Gateway eller BeoLink Gateway, aldrig blive aktuelt. 5) Såfremt et fremtidigt BeoVision TV falder i min smag, ender det nok med sådan et. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 Marts 2016 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ millemis
Da jeg fra tidligere, ved hvor hjælpsom Michael er for den enklte, vil jeg da også gøre det, hvis det skulle blive aktuelt.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2016 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
@beovox141
Som du ser, ved Peter Pan 'fra tidligere', at Michael er hjælpsom.
Det er nemlig ikke første gang, at Lintronic-løsninger er blevet omtalt på denne/disse tråd/e.
Personligt har jeg bare aldrig haft brug for dem.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Marts 2016 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
@PP
Jeg tror ikke du helt har fanget hvad MLGW laver!
Det har intet med lyd at gøre. Det er i princippet dit PUC system, blot integreret på en langt bedre og fleksibel måde!
Som nu eksemplevis AVP18ern, som du selv bragte frem som en mulighed til at føde BLs fordi den har trigger og pre out!
At den har fat i ML gør blot at styringen bliver gjort på den rigtige måde, uden fiffel med PUC koder med manglende funktioner og mærkelige
tastekommandoer i eksempelvis Lintronicen...
Der er som navnet en siger en GATEWAY!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 Marts 2016 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 Marts 2016 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicolaj.b som vi indimellem stadig har glæde af her på tråden, startede på hifi4all den 20 Marts 2006.
Det var Nicolaj.b der havde problemer med TT455-RT-238 - Click her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 10 Marts 2016 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det var dengang man havde TYKskærmŽs tv  Ja Michael var utrolig flink til og hjælpe, så kan da anbefales hvis man skulle have behov for sådan en boks. Efter man fik fladskærm med puc, må jeg indrømme TT455 er lagt i skuffen.
__________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 Marts 2016 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|