| Forfatter |
|
Lennart4 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 13 Marts 2016 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, Live free or die hard. Nu ved jeg jo ikke om jeg tør prøve igen med samme lydstyrke, men det mener forhandleren at jeg bare skal
gøre - for de skal kunne holde til det. Så hvis du kan anbefale den ultimative film til en bastest, når jeg får højtalerne repareret igen tager jeg
gerne imod forslag
Nu ved jeg jo ikke hvad B & O i Struer har brugt højtalerne til i de par uger, før jeg fik dem ( købte dem jo som brugt, men de er praktisk talt
nye ) men de skulle være testet inden de blev solgt.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 13 Marts 2016 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 Marts 2016 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lennart4
Det er da godt B&O stadig laver BeoLab 5, så reservedele ikke skulle være et problem at få. 

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 13 Marts 2016 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Lennart4
HUsk at fortælle hvad problemet med dine højttalere var!
Mit gæt er forstærkerne!
Hvis man kigger lidt på IcePower specificationerne, er de bestemt ikke glade for at blive brugt til at spille højt gennem længere tid!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 Marts 2016 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske da tager fejl beovox141 
Søger jeg her - http://www.bang-olufsen.com/da/sound Står der
BeoLab 5 - HØJTTALERE AF HØJESTE KVALITET
Få en ud af stuen-oplevelse Du glemmer fuldstændig den avancerede teknologi, der får dine BeoLab 5 højttalere til at forsvinde fra dit blik
Den lytter og lærer Akustikken i det rum, du lytter til dine højttalere i, spiller en afgørende rolle i bedømmelsen af lydkvaliteten, og det samme gælder højttalernes placering i forhold til vægge og møbler. Det er heldigvis ikke tilfældet med Bang & Olufsens digitale teknologi Adaptive Bass Control, som automatisk aflytter og analyserer rummets akustik og tilpasser højttalernes lyd derefter.
Ren og skær råstyrke Hvordan får man et helt symfoniorkester til at være imellem sofaen og lænestolen? BeoLab 5 ser ganske vist ikke lille ud i forhold til de andre Bang & Olufsen højttalere, men dens størrelse er faktisk ubetydelig, når man tænker på den lyd, den leverer. Det er her, den digitale forstærkning på 2.500 watt kommer ind i billedet. Med sådan en kraft kan vi udlede en langt større, klarere, mere realistisk og potentielt meget højere lyd end fra en anden højttaler i samme størrelse. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2016 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
@PP
Nu skal man altid huske på at træerne ikke vokser ind i himlen!
Som i stort set alle B&O højttaler bruges der massive mængder af effekt til at kompensere for den manglende kabinetstørrelse.
Subwooferen i Beolab 5 befinder sig eksempelvis bedst i et kabinet på ca 100 liter, altså tre gange mere end den volume, der er i hele
Beolab5!
Så uanset at Icepower modulerne er effektive, skal de lavere mange gange den effekt almindelige hæjttalere har brug for, for at
kompenserer for det visuelle design.
Så hvis Lennart4 har fyret dem af gennem et stykke tid, har modulerne sikkert, på trods af 90% effiency sikkert afsat mindst 100w i tab,
og hvis jeg ikke husker forkert er hele Beolab 5 kabinettet lavet i den sædvanlige gråsorte B&O plast!
Det kan man så sammenholde med det faktum at 1000w modulerne ikke har termisk beskyttelse indbygget..
....Puff!
|
| Til top |
|
| |
Lennart4 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2016 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lennart4
Det er da godt B&O stadig laver BeoLab 5, så reservedele ikke skulle være et problem at få.
Ja, ikke ligesom Bv7  Blev ærligtalt noget sur da jeg her på tråden læste det du skrev om at B&O var løbet tør for paneler.
Tænk at jeg ligefrem skal gå og føle mig heldig over at mit panel gik så tidligt
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 Marts 2016 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141- Nu skal man altid huske på at træerne ikke vokser ind i himlen! I Bang & Olufsens tekster, er træerne altid vokser ind i himlen.
Her kan du se herlighederne.

Jeg er sikker på der findes DSP i BL 5, der burde slukke ned. Det er nok sådan at Lennart4 har købt en version med yellow label. Det betyder at B&O burde have rettet de fejl der var årsag til, de har måtte tage den tilbage.
Herefter bliver de solgt igen. Men min erfaring er, får man en "mandags" model er det bare med at stå fast på man vil have byttet til nyt med det samme, for fejlen vender tilbage før eller siden. Med yellow label får man fuld garanti, selv om prisen er nedsat. Lennart4 må bare holde B&O fast, til hans BL 5 er i orden. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Lennart4 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2016 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beovox141. Skal nok melde tilbage hvad de fejler. Men de skifter sikkert bare forstærkermodulet og sender de defekte til Struer for analyse
og renovering. Så er det så spørgsmålet om jeg får at vide hvad der var galt med dem. For jeg tror også mest på at det er forstærkerne. Der
er jo meget elektronik i sådan en højtaler og derfor meget der kan gå i stykker. Det er jo det der er ulempen ved aktive højtalere.
|
| Til top |
|
| |
Lennart4 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2016 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puha, det lyder ikke godt det du skriver der Peter Pan. Vil det sige at de muligvis har været ude ved en anden kunde og er blevet returneret
pga fejl?
Jeg må få en forhandler til at tjekke historien på dem.
Når jeg får dem tilbage, bliver de udsat for en længerevarende test herhjemme, som min forhandler også siger at de skal kunne holde til. Går
de i stykker igen bliver det lettere at kræve nogle nye.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 Marts 2016 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lennart4
Jeg så ikke dit indlæg før nu. Dr. G's BV7 rep, køre nu på andet år, uden panel problemet er løst. Men sålænge hans sag verserer holder han lav profil. En dag høre vi nok om forløber alle sammen. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
gysse2004 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 320
|
| Sendt: 13 Marts 2016 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lennart
Jeg har haft mine BL5 i snart 10 år. Ingen problemer her, de spiller lige så forrygende som da jeg fik dem, og skulle hilse at sige at de tit bliver luftet,
for fuld skrald. De har aldrig brokket sig, er klar det Bang & Olufsen produkt jeg har været mest glad for.
Gysse
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 13 Marts 2016 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
De 2 sæt BL5 jeg har haft, har også kunne holde til lidt tæsk - Lyder som en "mandags model". Og som Peter nævner, så er
"mandags modeller" noget som næsten aldrig bliver 100% __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2016 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen tvivl om at 5ern er kanon højttaler, men som sagt når man kigger nøjere på specificationerne, kører den på marginalerne når den
bliver fyret af.
Det går sikkert fint, sålænge det er musik, hvor det meste trods alt har en begrænset dynamik, men det er netop ikke tilfældet med HD
lydspor på film, der bliver dynamikken udnyttet til det yderste!
Det er ikke ualmindeligt med 500-1000w blokke til LFE i et normalt 5.1 eller 7.1 setup, og der er stadigvæk nogle der erfarer at det ikke
kan lade sig gøre at nå reference level UDEN at forstærkerne klipper!
I en BL5 skal IP modulerne samtidigt kompensere måske 6-12db for at rette op på frekvensgangen og så er 1000W pludselig ingenting!
...Og de er IKKE termisk beskyttede. Det skal systemet klare, med deraf følgende forsinkelse!
Jeg prøvede Die Hard 4 idag,- og den ER rå!
Det er en skam B&O ikke laver en fysisk stor højttaler, hvor effekten kan bruges på lyd, og ikke design
kommer her lige i tanke om MS150.2 som et eksempel, gad vide hvad den kunne med de forstærkerblokke og aktive filtre!
|
| Til top |
|
| |
mentjali Forum Bruger

Bruger siden: 06 August 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 13 Marts 2016 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa gutter, så fik jeg mig også noget ældre B&O udstyr, et gammel bevision avant 84/20.
tænker måske at der skal noget mere lyd til den nu hvor den alligevel har udgangene til det, powerlink rear og powerlink front, og sub
I og med det er en gammel sag er det noget brugt jeg er ude efter, hvad vil i anbefale til sådan en?
Mvh mentjali
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2016 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
@mentjali
Som jeg også skrev i den anden tråd.
Til det TV,- Penta Mk III, du vil endda få fuld display funktionalitet på højttalerne, og bassen i dem siger SMÆK!
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 14 Marts 2016 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
millemis - Hvad mener du med - "Jeg tænker bestemt ikke på (enhed) BS Moment som en Hyundai-lignende motor" ? |
|
|
Egentlig burde det fremgå af sammenhangen - det var en del af et svar på et indlæg fra Chris
Efterfølgende er jeg iøvrigt blevet klar over, at han nok mere tænkte på problematiken Deezer Premium vs Deezer Elite,
da han skrev: 'with a 3-cylinder Hyundai engine build-in'.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2016 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fra pålidelige kilder forlyder det at Vone...
(Beoplay TVet i presset stålplade)
..er historie! Slut! Lukket og slukket!
Det betyder at der PT er EN model af TV fra B&O!
...EN!
Som der sikkert ikke er nogen der vil købe, da en ny model måske på vej...
Skal vi gætte på at et spritnyt AVANT 55 vil være til at købe for under 45.000 i April...
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 14 Marts 2016 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da hellere glæde glæde mig over, at der snart kommer et (eller to/flere) nye tv fra B&O,
end at jamre over, at der 'PT er EN model af TV fra B&O'.
BV11-46 sælges iøvrigt stadigvæk - så strengt taget er der pt to modeller fra B&O.
Og iøvrigt bliver V1-tv'et ikke ringere af, at der sker forandringer i B&O's produkt-portefølje....
....hvilket talrige V1-ejere kan bevidne.
Og slutteligt - du/beovox141 kan nok være fuldstændig ligeglad...det sidste rigtige B&O-tv er for dig jo BV7'eren
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 14 Marts 2016 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis - iøvrigt bliver V1-tv'et ikke ringere af, at der sker forandringer i B&O's produkt-portefølje
Ja millemis, fuldstændig det samme som med BeoVision 7. 
At BV11-46 stadigvæk sælges, er da klart med den lang tilbuds kampagne, hvor 10.000 kr. kunne spares. Samtidigt er BV11- det sidste BeoVision tv med et pænt design. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |