| Forfatter |
|
beovox141 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 26 Marts 2016 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Beomanden
Hvis du primært anvender dit Vone til Streaming og TV ville du nok være bedre tjent med et par BL efter smag og en BL subwoofer. Det
fulde potentiale af en BL 5 kræver at du har en digital kilde, og de findes skam også i B&O universet, bare ikke umiddelbart som TV.
Så er der BR og DVD og her er der PT ingenting i B&O verdenen, men stort set alle afspillere tilbyder coax ud...
Men du skal stadivæk kunne styre det med en BEO4 eksempelvis, og der får du alt andet lige et problem!
BL5 er mest tænk som en (dengang) utimativ musik højttaler og selv her har den sin digitale behandling begrænsninger, sampleraten som
en...
Når du siger cinema i forbindelse med Vone, går jeg ud fra du mener billedtemperaturen, for Cinemea funktionen døde md BV7...
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2016 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og bare lige så vi har det på det rene...
Hvis man lader Vone pille ved lyden FØR man sender den til en BL5 er hele ideen med den højttaler HELT tabt!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 26 Marts 2016 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Idé til BeoLiving / Projektor.
Her et dedikere et rum specielt til hjemmebiograf.
Skulle du have gang i et hjemmebio projekt, søger du inspiration - Tryk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 Marts 2016 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2016 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
@PP
Nu er du rå !
Som jeg har fortalt før, er min erfaring at det som regel, er der hvor konen koster rundt med manden (katten?) at Vone er et hit
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 Marts 2016 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2016 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
@PP
Nej,- jeg tror Beomanden har styr på parforholdet, eller var der nok ikke et par BL5 på vej
|
| Til top |
|
| |
Beomanden Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 26 Marts 2016 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha ha, der er styr på parforholdet. Men efter at Vone er kommet i huset vil konen ikke af med den igen. Hun synes at den er meget smartere end BV7.
Vedr. Input, så har jeg da en Samsung Blu-ray afspiller. Og mit primære ønske med mit setup er film. God rystende bas.
Ud fra mit setup, synes Beovox stadig at det vil være bedre for mig at beholde mine BL8002+BL2 end at opgradere til BL5, bare fordi jeg ikke kan
køre Coax?
Hvordan bliver en film afspillet på Blu-Ray til digital lyd på et BV7. Er det ikke samme udfordring som Vone.
Men jeg kommer ikke til at afspille CD'er igen. Det er alt for dyrt og besværligt. Der er jeg blevet afhængig af nem adgang til musik. Men jeg ville da
ønske at kvaliteten snart kom på højde med CD, det er vel teknisk muligt.
__________________ Beomanden
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 Marts 2016 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Beomanden
Det et lidt sjovt med kvinder - Når det handler om AV systemer, skal det være så småt som muligt. Men handler det om noget andet i deres liv, er det omvent. 
beovox141 skrev:
@PP... En interessant tanke... For prisen af et brugt sæt BL5, kan du få sådan cirka 10 sæt Pentaer MKIII. Opstillet lidt forskudt ville det være 2 arrays af 2m * 1.65m... 40 basenheder og 2000w pr side
|
|
|

Ja det kunne bestemt ende med en fest i synagogen. --- Fortsat god Påske.
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 26 Marts 2016 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
Peter Pan skrev:
Spøg til side -
Beomanden, vil du benytte BL5's digital S/Pdif Coax indgange, tilsluttes en digital afspiller. Det kan være en CD afspiller eller en F.eks
en modern receiver.  |
|
|
Tak Peter!
Det kræver blot at CD kommandoen registres korrekt, og det kan Vone ikke... |
|
|
Og hvorfor skulle den ikke kunne det???
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2016 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
@MM
Og for 1203gang hvad bruger du de muligheder til uden højttalere ? |
|
|
For 1203 gang - det er sagen fuldstændigt og fløjtende uvedkommende, hvad jeg (!) bruger min V1 til.
Det, der er vigtigt, er at mulighederne er der!
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2016 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
Men du skal stadivæk kunne styre det med en BEO4 eksempelvis, og der får du alt andet lige et problem!
|
|
|
Hvad er det for et problem???
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2016 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beomanden skrev:
Hvordan bliver en film afspillet på Blu-Ray til digital lyd på et BV7. Er det ikke samme udfordring som Vone.
|
|
|
Egentlig ikke - udfordringen på en BV7 er større.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 Marts 2016 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis - udfordringen på en BV7 er større.
millemis den udfordringen er vi mange der vil hjælpe dig med at overvinde.
Skulle du overvinde dit manglende mod, og endeligt udleve din mange årlige drøm om et BV7 på adressen, vil jeg som altid gerne hjælpe dig.
Men dit V1 må du selv køre på genbrugspladsen. Det vil jeg ikke røre, selv om du tilbyd handsker. Man kunne risikere at få BeoPlayittis, og ende med små bitte dåse "højttaler". Når så du kender til mine kæmpe 3 vejs køkken højttaler, ved du også hvorfor jeg bestemt ikke ønsker at blive smittes.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2016 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Peter Pan
Har du fået et påskeæg galt i halsen - eller hvor du ellers putter det hen?
Når du har sundet dig lidt, kunne du jo tage stilling til den konkrete udfordring:
Få lyd fra en digital kilde, som er tilsluttet til hhv et BV7 og en V1 (BV11 etc) overført via spdif/coax til et sæt BL5.
Hvordan åbnes BL5's coax-indgang?
Og husk Beomandens prioritet er ikke cd'er, men streaming!
Hvis der er 'mange, der gerne vil hjælpe', er de velkomne.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Beomanden Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 26 Marts 2016 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej PP, jeg er med på at du ikke er fan af Vone. Men kommer der mindre god lyd ud af BL5 ved et Blu-ray/Vone setup end ved et Blu-ray/BV7 setup.
Jeg er med på at det er en betydeligt bedre højtaler, der sidder på et BV7. Men gør det nogen forskel på lyden i BL5.
__________________ Beomanden
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 Marts 2016 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Beomanden
Vil man ikke tilslutte en digital kilde, kan tilsluttes på denne måde. Jeg har afprøvet denne D/A konverteren og her er ingen lydforsinkelse. Vær obs. på, at lydkvaliteten ikke bliver så god som med direkte digital kilde tilslutning, men her overføres alt audio som ved PL tilslutning bare med en bedre lyd. Beo4 betjener på normal vis.
Så millemis kan roligt se efter et smukt BV 7. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2016 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beomanden skrev:
Vedr. Input, så har jeg da en Samsung Blu-ray afspiller. Og mit primære ønske med mit setup er film. God rystende bas.
|
|
|
Jeg forstår, at du gerne ville bruge BL5'erne i et setup til afspilning af 5.1/7.1-lyd fra bluray-spillen.
Spdif-protokollen (altså den måde lyd overføres på via coax'en) understøtter PCM (ukomprimeret) lyd i 2 kanaler.
Hvis multikanals-lyd skal overføres via spdif, sker det i komprimeret form (DTS/DD) - hvilket BL5 ikke umiddelbart understøtter.
Og mon ikke du ydermere er interesseret i det ukomprimerede (HD-)lydspor fra netop bluray-formatet.
Dvs hvis du skulle bruge coax/spdif, skulle du sådan set have en udgang for hver kanal/hver BL5 i et setup..
Mig bekendt findes den slags kun i avancerede pc-lydkort samt i et par 'costum-made' OPPO-blurayafspillere
Det kan sagtens lade sig gøre at tilslutte et sæt BL5 til coax-udgangen - hvis man downmixer til stereo...
....men det er nok ikke lige meningen.
At afspille en 2-kanal/stereo-kilde fra en bluray-spille's spdif-ud (via en fysisk cd eller en indbygget streamingenhed)
er derimod ikke noget problem.
At satse på spdif/coax-ud i et B&O-tv-setup (som jo er beregnet til multikanals-gengivelse) er dødfødt.
Her skal der andre boller på suppen
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2016 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Vil man ikke tilslutte en digital kilde, kan tilsluttes på denne måde. |
|
|
 hvorfor i alverden da ikke bare føre det analoge signal fra PL-udgangen direkte til BL5 og lade denne klare A til D-konverteringen?
Mener du virkelig, at din lille boks gør arbejdet bedre end den tilsvarende enhed i BL5?
Det er vist en ommer, Peter Pan!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 Marts 2016 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis
Hvorfor mener du den øvrige surround opsætning skulle ændre sig bare fordi front signalet bliver konverteret til S/Pdif. for at opnå bedst mulig lyd ?
BV 7 er aldeles ukompliceret, her får vi perfekt lyd uden først at skulle lege med en billig equalizer. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |