| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 08 April 2016 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad mener du der læser dette. Hvad vil folk betale for et designet kvalitets BV tv, med indbygget surround processer. ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Lennart4 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 08 April 2016 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
40 - 60.000 for et Tv i størrelsen 50 - 60" Jeg vil aldrig gå over 100.000 igen. Jeg er blevet noget skræmt af de indkøbte paneler
tilsyneladene ikke kan holde.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 April 2016 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Lennart4
Nej det er ikke noget der fremmer tilliden til at investere så mange penge i et BeoVision TV.
Hvor højt skal vi sætte værdien på BV's audio/PUC del  . Det er jo en behagelighed at kunne styre det hele med en Beo fjernbetjening, som jeg nødig vil undvære. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Lennart4 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 208
|
| Sendt: 09 April 2016 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den del er også meget værd for mig, ligesom drejesokkel og masterlink ( sidstnævnte er jo udgået ) Jeg kan kun sige at jeg nåede at købe
mit drømme TV, mens B&O lavede fjernsyn der havde potentiale til at være det og her snakker jeg mest design ( Bv11 er dog et fedt
fjernsyn ) Panelet er udskiftet, og forhåbentlig levetidsforlænger min investering med 6 - 8 år. Til den tid må jeg se hvilken værdi jeg ser i et
B & O tv. Men der skal simpelthen være noget helt specielt, både design og klassiske B&O løsninger.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 April 2016 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lennart4
Vi er ganske enige i det. ______________________
NL/ML Delay Box:

For at undgå ekko i et netværk Link / Master Link setup, med en Master Link Audio Master i stuen (hovedrummet)og andre Master Link produkter, er det muligt at montere en NL / ML Delay Box. Lyden kan synkroniseres ved at forbindeen NL / ML Delay Box mellem Audio Master og Master Link produkter.
Installation: Afbryd alle produkter i opsætningen fra lysnettet. Slut Master Link kabel fra BeoLink Converter og audio master til "MasterLink i" på NL / ML Delay Box.
Slut Master Link kabel fra Master Link produkter til "Masterlink ud" på NL / ML Delay Box. Foretag indstillingen "1-0-1-1-0" på NL / ML Delay Box. (Ned = 0 / Op = 1) Slut NL / ML Delay Box og de øvrige produkter i opsætningen til lysnettet.
Download NL-ML Delay box PDF manual - Click her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 10 April 2016 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilken anden A/V-producent gør sig anstrengelser for at folk med ældre/gammelt B&O-grej
kan integrere dette (og hermed fortsat bruge det) med de nyeste produkter?
Delay-boksen er - for mig - et fremragende eksempel på, at B&O er villige til at gå langt for at folks
elskede B&O-produkter også fremover kan bruges....
...og ikke blot - som ved de fleste andre producenter - må henvises til genbrugspladsen.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 April 2016 kl. 07:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja millemis
Du glemmer at blandt andet nogle af Samsungs TV modeller har indbygget Lyden/billede synkronisering, som følger med uden du skal købe en ekstra delay Box.
Såeee  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 April 2016 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Lip Sync Corrector kunne sagtens have været indbygget i NL/ML boksen. Den elektronik havde ikke koster ret meget. HER en pris hvor den jo også skal lægges i et eget kabinet. Her B&O's priser. Beolink converter NL/ML 4.995 Kr. - Delay box 2.034 Kr. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 April 2016 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 April 2016 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2016 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan,
kunne du give et praktisk eksempel på, hvornår din ovenstående løsning kan/bør bruges?
Jeg kan ikke rigtigt se, at der skulle være behov for 'lip-sync' i et rent ML-baseret setup.
Den lipsync, der er indbygget i et f.eks Samsung-tv kan vist ikke helt sammenlignes med det, som er formålet med Delay-boksen.
Så vidt jeg husker skal den/
Samsung-løsningen
forsinke lyden, fordi billedet gennemgår diverse processeringer - og den må vel snarere betragtes
som en mangel ved tv'et (som de så forsøgte at løse ved en firmware-update).
Jeg har ikke oplevet en tilsvarende 'mangel' ved et B&O-tv!
Om man kunne (eller skulle) have indbygget delay-boks-funktionen' i konverteren fra starten af, ved jeg ikke.
Og måske var løsningen ikke færdig, da konverteren blev lanceret?
Det ville sikkert også have fordyret den (hvor meget?) - og faktum er, at ikke alle har brug for den boks i deres setup.
Eksemplet med udviklingen af delay-boksen var - fra min side - ment som et tegn på, at B&O er interesseret i at løse de problemer,
der kan opstå, når deres kunder ønsker at fortsætte med dere gamle produkter sammen med de nye, som de har købt.
Og det betragter jeg som en positiv ting
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 10 April 2016 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her...?
10 point til Peter...
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 April 2016 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ millemis
På et Samsung tv er det alene for altid at kunne tilpasse tredjeparts tilslutninger. Lidt sjovt du selv, kun tænker økonomi ind i det du selv køber, og ikke mener alternativer til de ofte alt for høje B&O priser ingen betydning har for andre. En tusse her og en tusse der kan da bruges bedre, hvis man altså tør bruge en loddekolbe. 
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2016 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
10 point til Peter...
|
|
|
Nu ved jeg ikke, hvordan du giver point?
Men....her er strengt taget tale om to forskellige produkter - eller i det mindste to forskellige løsninger.
'The ML Delay Box has previously been sold as Part No. 8052427 and is now replaced by the NL/ML Delay Box with the Part No. 8052438,
although the SW must be replaced with Built H8 101a and be installed using the ServiceTool.
Both acting as a Master Link Delay Box.
- SW built H8 101a installed via the ServiceTool is used to delay audio from ML TV
- SW built 202a and newer, as are delivered with products Part No. 8052438 is used to delay sound
between NL products and ML Audio Master products.'
Se mere om diverse setups her.
Jeg tvivler på, at den Lindy-løsning, som Peter Pan præsenterede, kan virke på samme måde i de forskellige NL/ML-setups.
Og det var NL/ML-setups, jeg snakkede om, da jeg omtalte integration af ældre og nyere produkter.
Okay 5 point, måske - jeg har nu godt nok selv aldrig oplevet behovet for delay-boksen i et rent ML-setup.
I et mixed NL/ML-setup kan den dog være ret nødvendig.
P.S. Og jeg troede egentlig, at beovox141 var 'off 'n' away' - abstinenser, måske
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2016 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
| En tusse her og en tusse der kan da bruges bedre, hvis man altså tør bruge en loddekolbe. [;) |
|
|
Nu tror jeg altså ikke, at en loddekolbe kan være til megen gavn ved en 'NL/ML-Delayboks'
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 April 2016 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2016 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øhm...
Hvordan for du resten af MasterLink'en sløjfet igennem, hvis du bare piller et højre og venstre lyd-signal ud for at sløjfe det gennem Lindy'en?
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2016 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
En junction-box, måske?
Og så lidt kabel-forlængelse til højre-/venstre-signalerne!
God fornøjelse med det DIY-projekt
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 April 2016 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis jeg må advare dig. Jeg vil altså ikke giftes med dig. Går det galt med dine lodde forsøg, må du selv betale.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 10 April 2016 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
"P.S. Og jeg troede egentlig, at beovox141 var 'off 'n' away' - abstinenser, måske"
..Hmmm megen tro,- og lidt viden?
Kan du ikke lige al din visdom forklare hordan B&O endte med at BETALE 31 millioner for at SÆLGE IcePower....
Normalt når man sælger noget for man penge i kassen?
|
| Til top |
|
| |