| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 26 April 2016 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 April 2016 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
26. Apr. 2016 - Bang & Olufsen får ny topchef.
Tue Mantoni fratræder som topchef i i Bang & Olufsen per 1. juli. Henrik Clausen tager over. Det skriver B&O i en fondsbørsmeddelse. Tue Mantoni har ifølge en fondsbørsmeddelelse i nogen tid været i dialog med bestyrelsen om sit fremtidige engagement som CEO, når en række væsentlige projekter var gennemført. Den aftrædende chef fortæller i fondsbørsmeddelelsen, at han ikke har planer om at fortsætte sit liv som topchef med det samme. Mine fremtidsplaner omfatter et stort ønske om øget fleksibilitet, som vil give mig mulighed for at vie mere tid til en række spændende opstarts projekter samt en håndfuld bestyrelseserhverv i Danmark og i udlandet.
Her er den nye chef: Allerede nu er den nye topchef blevet udnævnt. Henrik Clausen overtager posten, meddeler selskabet i en fondsbørsmeddelelse. Henrik Clausen kommer fra Telenor-koncernen, hvor han var CEO for den danske virksomhed fra 2005-2010 og CEO for det børsnoterede Malaysian Digi fra 2010-2014. Siden 2014 har han været executive vice president for strategi og digital i Telenor globalt og rådgiver for koncernens CEO.
- Vi ser frem til at byde Henrik Clausen velkommen. Jeg er sikker på, at han har den internationale leder erfaring, som kræves for at tage Bang & Olufsen skridtet videre. Jeg takker Tue Mantoni for hans bidrag til Bang & Olufsen udtaler bestyrelsesformand i B&O, Ole Andersen, i meddelelsen.
En af de nøgleprojekter som Tue Mantoni i den seneste tid har gennemført i B&O, er det nye samarbejde omkring tv-produktionen, som er blevet indledt med sydkoreanske LG.
Her følger fakta om den nye B&O-direktør:
- Henrik Clausen er 52 år og uddannet civilingeniør. Har ligeledes en MBA fra Insead. - Fra 2014 har Henrik Clausen været executive vice president for strategi og digital i Telenor på globalt plan og rådgiver for koncernens CEO. - 2010-2014 var Henrik Clausen CEO for det børsnoterede Malyasian DiGi. - 2005-2010 var han CEO for den danske del af Telenor.
Kilder: B&O / Ekstrabladet.DK - Click her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 April 2016 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Nå drenge......Så fik I jeres ønske opfyldt. TUDE er fyret. 
|
|
|
beovox141 skrev:
Endelig en god nyhed! Skal han så løbe med aviser igen? 
|
|
|
Hauke skrev:
Blir spennende...Håper de fortsetter den gode utviklingen på produkter i tiden fremover.
|
|
|
Har du en mening om Tues tid hos Bang & Olufsen, så skriv. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 26 April 2016 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min finder man HER
Jeg gider ikke skrive det her igen på dansk...
....men kan kun sige, at 'haderne' jo endnu ikke ved, hvad de har fået i stedet.
Måske bliver det som at gå 'fra asken i ilden' - man skal (som det gamle ordsprog siger) ikke smide barnet ud med badevandet.
Lad os nu først se, hvad planerne (med den nye CEO) er!
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2016 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så alligevel...
....her er et svar jeg lige gav Peter på hans mail til mig:
'Hej Peter,
glem det - vi bliver ikke enige!
Tue har på en vis måde 'færdiggjordt' sit job - det seneste er, at han har banet vejen for at vi også i fremtiden kan få B&O-tv.
Uden dealen med LG ville B&O ikke være i stand til at lave noget som helst på tv-området, der lever op til fremtidens krav.
Aldrig før har der været så meget fokus i medierne på B&O's produkter - det smitter af på salget (mere eller mindre).
Jeg ønsker Tue held og lykke med det, har påtænker at gøre i fremtiden - måske skulle han bare slappe lidt af et stykke tid.
Jeg ved, at du foretrækker det gamle selvfede B&O, så fortsæt du bare med det,
du allerede har eventuelt suppleret af ting fra brugtmarkedet....og dine elskede Xeo-kasser.
Vi andre kan så glæde os over og til de nye spændende ting fra B&O.'
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Bamse58 Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2016 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 26 April 2016 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Og så alligevel...
....her er et svar jeg lige gav Peter på hans mail til mig:
'Hej Peter,
glem det - vi bliver ikke enige!
Tue har på en vis måde 'færdiggjordt' sit job - det seneste er, at han har banet vejen for at vi også i fremtiden kan få B&O-tv.
Uden dealen med LG ville B&O ikke være i stand til at lave noget som helst på tv-området, der lever op til fremtidens krav.
Aldrig før har der været så meget fokus i medierne på B&O's produkter - det smitter af på salget (mere eller mindre).
Jeg ønsker Tue held og lykke med det, har påtænker at gøre i fremtiden - måske skulle han bare slappe lidt af et stykke tid.
Jeg ved, at du foretrækker det gamle selvfede B&O, så fortsæt du bare med det,
du allerede har eventuelt suppleret af ting fra brugtmarkedet....og dine elskede Xeo-kasser.
Vi andre kan så glæde os over og til de nye spændende ting fra B&O.'
MM |
|
|
Det er vist et fåtal af andre der glæder sig til nye ting fra B&O. Og de der Xeo 'kasser' spiller bedre end noget andet B&O har præsteret.
http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/teknologi/techredaktoe r-bo-kunne-vaere-et-dansk-apple-men-tiden-loeb-fra-dem/60558 11
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 April 2016 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Færdig B&O-chef: - Jeg blev ikke fyret! Tue Mantoni har selv valgt at trække sig tilbage som topchef i Bang & Olufsen, siger han Det er ikke fordi, at Tue Mantoni har fået stukket en fyreseddel i hånden, at han per 1. juli fratræder posten som topchef i Bang & Olufsen. Han har selv valgt at trække sig tilbage fra posten, siger han i forlængelse af tirsdagens fondsbørsmeddelelse om det forestående direktørskifte i Struer-virksomheden.
Der er ikke tale om en fyring. Jeg synes, man skal læse det, der står sort på hvidt i fondsbørsmeddelelsen. Og det er, at jeg for et stykke tid siden tog fat i selskabets bestyrelsesformand og sagde, at jeg gerne ville noget andet i fremtiden. Hvis man skal kalde det noget, skal man kalde det en opsigelse, siger Tue Mantoni til Ritzau Finans. Ifølge Tue Mantoni er der heller ingen sammenhæng mellem, at Bang & Olufsen for nylig lukkede dialogen om et købstilbud med kinesiske Sparkle Roll Group.
Jeg tror, det er vigtigt at sige, at de to ting (fratrædelsen og det potentielle opkøb, red.) ikke har noget med hinanden at gøre, siger Tue Mantoni til Ritzau Finans. Tidligere i april oplyste B&O, at det var slut med en potentiel købsdialog med Sparkle Roll Group. Det, som vi også skriver sort på hvidt i vores fondsbørs meddelelse, er at jeg tog initiativ til den her dialog (om fratrædelsen, red.) for et længere stykke tid siden. Det vil sige, at det er noget som pågik, og som vi diskuterede, før den her Sparkle Roll-diskussion kom frem. Derfor har de to ting ikke noget med hinanden at gøre, siger han.
Tue Mantoni har siddet som topchef hos B&O siden i marts 2011. Han træder tilbage, når Henrik Clausen tager over 1. juli og vil stå til rådighed i en overgangsperiode.
Opdateret 26. apr. 2016 af Ekstrabladet.DK __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
oleka Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 26 April 2016 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bamse58 skrev:
Det er vist et fåtal af andre der glæder sig til nye ting fra B&O. Og de der Xeo 'kasser' spiller bedre end noget andet B&O har præsteret.
|
|
|
Jeg hører vist til fåtallet her, da jeg glæder mig til at erstatte mit Beovision 7 med et af de kommende TV. Enten et opdateret Avant eller næste års OLED.
Tidligere har jeg blandt andet haft Dynaudio højttalere. De var gode; men jeg foretrækker alligevel Beolab 5erne.
Og for lige at gøre det færdigt, er jeg også yderst tilfreds med min Beosound 5. Jeg hører meget mere CD nu end tidligere, hvor jeg ikke havde muligheden for MOTS.
Hilsen Ole
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 April 2016 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tue Mantoni - blev ikke fyret, har selv valgt at trække sig tilbage som topchef.
Tue Mantoni. 
Tusind tak. Det er jeg rigtigt glad for. Så kan Bang & Olufsens brand måske komme på sporet igen. Du har ellers solgt godt ud af det. Jeg håber du skammer dig.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 26 April 2016 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis vi nu skulle være lidt søde ved Tue, så kan man vel ikke klandre ham for at B&O ikke har leveret spændende produkter de sidste 5 år??? Tue er jo hverken ingeniør eller designer, blot top chef  Så hvis det som der er blevet præsenteret for ham er toppen af design og innovativ, så er det jo det der er at arbejde med  Men ingen rtvivl om at det ikke har været B&O bedste periode
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 April 2016 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej oleka
Det med et opdateret Avant, har jeg slet ikke læst men forstår virkeligt godt du er glad for dine BeoLab 5.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 26 April 2016 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rygtet siger at det var gentagenede drillerier på Hifi4all der knækkede ham! .....
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 April 2016 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 April 2016 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle her være en læser der ikke er kendt med hvem vi skriver om, er her et vellignende billede.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 April 2016 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 26 April 2016 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
@PP
"Det med et opdateret Avant, har jeg slet ikke læst"
Den er vist god nok, endelig med fuld 4k funktionalitet!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 April 2016 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ beovox141 - Det med et opdateret Avant, har jeg slet ikke læst"
Indlæg fra 05 April 2016. Der tale om to nye BeoVision klar til lancering i en nær fremtid. En ansigtsløftning af BV11 skulle byder på 4k, B&O siger, det er en ny model. Den anden er en erstatning for BeoPlay V1, designet til at have en bredere kunde appel (mere aluminium). Det vil indeholde 4k panel, og vil komme i mindst to størrelser hvor 48" bliver den største. B1 forhandleree har få et kig på modellerne i Struer her i april. BeoVision Avant 75" og 85" som opdaterede versioner skulle være klar til sommer. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2016 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den opmærksomme (Beoworld-forum) læser, vil måske have noteret følgende i en posting fra Roger:
'And you will be able to get a speaker cover made of oak on the face lifted BV11 4k (avail. 08/16) - could be a tasty combo if they release a black
version of the new tv, too.'
Roger er velkendt for sin pålidelige insiderviden, som han af og til deler ud af.
Dette 'face liftede' BV11 (jeg gætter på, at navnet bliver BV14) er så en af de fine ting, som Tue har været med til at sætte i søen
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2016 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Her ser du CEO for Bang & Olufsen efter 1 Juli 2016 - Henrik Clausen. |
|
|
Lad ham nu vise, hvad han kan.
Med det cv er han helt sikkert meget internationalt indstillet - så jeg tror ikke, at der bliver ændret ret meget på kursen...
....og det er vel godt det samme.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 April 2016 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ millemis
På forum over there, tuder i vel i lår fede stråler over Tudes disposition. Nu kender i jo ikke ham i skal klappe på ryggen. Klart i har det svært.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |