@Mr_Tarantino
Nu da jeg ved, at du vil kunne tilslutte dit nuværende audiosysten (du skriver: 'passe til'), vil jeg ikke umiddelbart
anbefale et V1.
Dette bruger (som alle nye tv/audioprodukter) NL som basis for link og vil kræve en konverter i tillæg.
Jeg har selv (men sikkert kun indtil det nye BV Horizon dukker op) et BV8-40 i stuen - og har altid været tilfreds med det.
Jeg har fuldt 5.1 setup på det - vi bruger det gerne og dagligt.
Dets højtaler fungerer ganske fortrinligt i 5.1-konstellationen.
Når jeg af og til hører et, som kører solo, undrer jeg mig stadigvæk over lyden fra højtaleren - den er ikke så ringe endda
Det er en MK1 dvs det har samme stikpanel, som på Peter Pan's tegning.
De senere versioner fik en tredje HDMI-indgang (find selv brugervejledningen på B&O's hjemmeside).
Jeg har haft nok i de to HDMI-stik, men det er jo en personlig sag.
En expander (som Peter Pan viser), er da en mulighed, men en bøvlet en - med mindre den er PUC-styret.
Hovedtelefon-udgang - tja, der måtte jeg selv lige kigge efter......jeg har aldrig haft brug for en på tv'et.
Som det ser ud, har den - i modsætning til BV10 - ingen!
Men da BV10's tilslutning ligger gemt i stikpanelet bagpå, er det nok tvivlsomt hvor megen glæde man vil have af den i det daglige.
Stort set er BV10 og BV8-40 identiske - det er udseendet og kontrastskærmen (på BV10), der gør forskellen.
De er bygget på samme platform (og nej, det er ikke System 3) og opfører sig - alt efter sw-version - ens.
Det er altså smag og behag, der afgør det valg.
Vil man have sit tv på væggen, er det helt klart BV10, man skal vælge - BV8-40 på væg ser (efter min mening) fjollet ud.
Man skal kun købe et B&O-tv på 'den bla', hvis man har tilstrækkelig indsigt i de forskellige modeller, MK'er og sw-versioner.
Desuden får man ingen garanti og mulighed for opdatering af sw og PUC.
Men hvis man er til 'russisk roulette', er det da en mulighed
N.B. Jeg sender dig en PM senere.
Hvis du beslutter dig for en BV7 (der er mange, rigtigt mange forskellige modeller af den), bør du vælge en BL7-2 som højtaler....
...med mindre du på sigt tænker på at bruge højtalerne fra audioanlægget (hvilke er det?) til det også.
I så fald kan en 7-4 da også bruges
Hvis du tænker mere i retning af BV10, så gå efter en 46" --- 40" er for lille
Den ville jeg selv foretrække frem for en BV7
P.S. Og husk at få en Beo4 med navi med!
MM