| Forfatter |
|
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 26 Maj 2016 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen her der er faldet over et BV8-40 med tre HDMI indgange må man gerne sige til :)
|
| Til top |
|
| |
Beomanden Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 26 Maj 2016 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det bare mig eller lyder det ikke bare for fedt med de kommende Beovisions? Hvis rygterne taler sandt, så lyder de 3 tv's til at blive meget
forskellige og dermed er der forhåbentligt noget til alle.
Jeg har personligt altid været vild med BV11 og hvis nu endeligt kommer i en opdateret version, så er den super interessant for mig.
__________________ Beomanden
|
| Til top |
|
| |
Henning P Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2014 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 230
|
| Sendt: 27 Maj 2016 kl. 06:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beomanden skrev:
Er det bare mig eller lyder det ikke bare for fedt med de kommende Beovisions? Hvis rygterne taler sandt, så lyder de 3 tv's til at blive meget forskellige og dermed er der forhåbentligt noget til alle. Jeg har personligt altid været vild med BV11 og hvis nu endeligt kommer i en opdateret version, så er den super interessant for mig. |
|
|
Jo det lyde rigtigt godt,,, Men hvad forventer du at en BV11 i opdateret version,,
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 27 Maj 2016 kl. 07:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Beomanden
Det er ikke bare dig der er glad for nye valgmuligheder. Jeg ønsker bare valgmuligheden, at der blandt BeoVision versionerne findes en version hvor den indbyggede højttaler kan fra vælges. Jeg har svært ved at forstå hvorfor Bang & Olufsen ikke vil / tør satse på os, der for mange år siden fulgte Bang & Olufsens råd - En til formålet tilpasset Beolab mono center højttaler som daværende BeoLab 7-4 & BeoLab 10 , er nødvendige, for at opnå det bedste lyd resultat med et surround sound 5,1 / 7,1 Dolby / dts digital setup.
beovox141 skrev sidst på side 919.
Lad mig prøve at forklare det ... BeoLab 7.1 er en stereo højttaler, endda en ret god en, hvis du lytter til musik eksempelvis, er stereo perspektivet perfekt. Enhederne sidder nemligt tilstrækkeligt langt fra hinanden, ca 90 cm!
Centerkanalen, altså den del af lydmikset der indeholder Dialog og lyd fra ativiteter der forgår tæt på skuespillernes ansigter, er derimod ment til at være præcis midt i billedet, altså præcis der hvor TV med stereo højttaler INTET har.
Man kan så "fake" ved at lade begge høttalere udsende centerkanalen, samtidigt med hvad der normalt er i resten af mikset. Det gør det bare meget svært at høre tale uden at skrue voldsomt op for lydstyrken... Og perspektivet i lyden er naturligvis tabt!
Dette var hvad der skete da Danmarks Radio sendte tv serien 1864! der har AC3 Dolby digital 5,1 kodning, -- Samtidigt med at DR. nu kun senser i stereo lyd.
Hver gang jeg hører et "Stereo" TV bliver jeg mindet om den kæmpe forskel... __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Beomanden Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2014 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 27 Maj 2016 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henning P, det var rygterne på side 917.
BV11 kommer til at hedde BV14 med opdateret indmad og et facelift, måske med træpaneler. Så vil de matche de gudesmukke BL18 højtalere. Det ville være et ret fint setup.
PP: jeg var 100% sikker på at dit indlæg ville komme. Jeg kender dig efterhånden :-) Jeg kan også godt følge dig i ideen om en delikeret center højtaler. Men jeg tror ikke der er kunder til en separat højtaler. Det er i hvert fald ikke noget for mig.
Men jeg tænker at de måske kunne lave noget ala Avant'en. Den har da indbygget 3.0 lyd. Så der må da der være en delikeret center. Jeg tror man kan slå stereo højtalerne fra og kun bruge centerhøjtaleren i et surround setup. Måske MM ved noget om dette?
Jeg taler for indbyggede højtalere, da jeg godt kan lide et minimalistisk design.
__________________ Beomanden
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 27 Maj 2016 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Beomanden
Det er helt iorden, vi burde bare alle kunne vælge selv. DR. har sparet 5,1 væk. Til gengæld sender Netflix 5,1 fra de film det findes på. Jeg har jo mit gode gamle Bang & Olufsen setup, så jeg klare mig til mit tv ikke kan mere. Det blot synd nogen af forskellige årsager fra vælger gode lydoplevelse.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 27 Maj 2016 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apropo
Jeg er blevet glad for lydkvaliteten og musik valget på HI ON Line Radio.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 27 Maj 2016 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beomanden - Jeg tror man kan slå stereo højtalerne fra og kun bruge centerhøjtaleren i et surround setup.
Beomanden
Jeg husker dette var et ønske i den første opdatering af Avant Mk.I men det skete bare ikke.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 27 Maj 2016 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beomanden skrev:
Jeg tror man kan slå stereo højtalerne fra og kun bruge centerhøjtaleren i et surround setup.
Måske MM ved noget om dette?
|
|
|
Jeg har indtil flere gange omtalt overfor Peter Pan, at det ikke er noget problem at deaktivere de interne højtalere i de BSys4-baserede tv....
...og så tilslutte 'ens egen' (center)højtaler i stedet.
Ved en Avant kan du lade tv'ets højtalere være L,C,R eller lade alle tre være C,C,C - eller slå dem fra, hvis det er det du vil.
Men jeg taler for døve øren dér!
Problemet ligger snare i, at Peter Pan partout vil have et tv, der slet ikke har nogen/nogle højtalere indbygget.
Et tv eksklussivt til de kunder, der har en gammel ekstern center-højtaler f.eks fra deres BV7
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 27 Maj 2016 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
I forlængelse af MM's korrekte svar: HVIS man absolut gerne vil have en (fx) BeoLab 10 til sin Avant, og undgå at Avantens egne højttalere kører
ned, er det rigtigt nemt for en tekniker at tage bagparten af og afmontere det enkle DC-stik til højttaler modulet i TV'et. Det er ikke noget jeg
anbefaler, og da helt sikkert ikke noget B&O anbefaler, men det er en mulighed.
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2016 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
enkle=enkelte
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 27 Maj 2016 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåeee ja millemis / ChristianK
Lyddelen i et BeoVision Avant er jo bare en equalizer.
Men hvorfor dog betale for noget jeg ikke har brug for ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2016 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ChristianK
Jeg tror ikke, at Peter Pan har i sinde først at betale for højtalerne og sidenhen for at få afmonteret dem.
Det er nok også dér hunden ligger begravet
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2016 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skal han da bare lade være.
Se det som et tip, a la de mange andre tips i denne tråd som ingen nogensinde kommer til at bruge.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 27 Maj 2016 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS. Tiden er nok med mig. Når LG skal lave BeoVision TV er det nok slut med små overraskelser, som en unødvendig højttaler der køre ned.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2016 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Peter Pan
Jeg havde ret med det, hva!
'Blot en equalizer' - hvis du bare kunne få trænet din 'google-ven' til at oversætte
DETTE
til et fr dig forståeligt dansk, ville du måske genoverveje det udsagn.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 27 Maj 2016 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis
Du ved da godt jeg aldrig læser noget der kommer fra www. beoplay. Hvorfor så ikke ----- Fordi det er ren Tude reklame.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 27 Maj 2016 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Avantens højttalere er både dets styrke og svaghed....
Styrke fordi den mekaniske løsning giver magi til TVet samt overrasker ved fylde, optisk er den jo ikke ret stor!
Svaghed fordi den prøver at være en masse ting på en gang.
Afstanden mellem siderne er ikke stor nok til at give en god seperation. Hvor BL7 diskanten sidder lige i kanten af skærmen eksempelvis, sidder
den på Avanten tættere på midten.
Da løsningen desværre ikke bliver skaleret på de større modeller, bliver problemet naturligvis mere udtalt her...
Den relativt begrænsede størrelse (og forstærker effekt) gør også at den kommer til kort når der skrues lidt op, ydermere er problemet med den
bagudvendte bas enhed der bevæger sig væk fræ væggen når TV drejer ikke helt løst, TV lyden ændrer simpelthen karakter, når soklen drejer...
@MM
Selvom muligheden er tilstede for at bruge alle tre til Center er det en rigtigt dårlig ide, da centeren SKAL være ET punkt, for at undgå
interferrens der "muffler" lyden. Ved 3khz hvor der ligger meget af det inhold der definerer stemmer er bølgelænden 10cm!
Det er simpel bølgelære, og almen audio viden (se forgående side) så jeg ved ikke rigtigt hvem der har det døve øre....
Sjovt nok er de gamle centerhøjttaler med spredelinsen som født til opgaven.
En ting jeg ikke ved,- kan man også deaktivere højttalerens mekaniske funktion ?
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Maj 2016 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Peter Pan
Så napper du den bare herfra i stedet:
TRYK
M  M __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 27 Maj 2016 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er faktisk rigtigt DUMT at B&O IKKE laver monitor only modeller.
Den eneste produktporteføjle, med et anstændigt udvalg er netop højttalere, så ved at sætte dem i TVet blokerer man ikke alene for det der hedder
MERSLAG, men også mulighed for at en køber kan sammensætte den konfiguration, der passer økonomi, design og krav til lyd!
Dem der ofre penge på B&O produkter, er netop det segment der IKKE accepterer One size fits all!
Jeg er eksempelvis helt sikker på at en AVANT / BL18 combo, der sikkert kunne presses ned i 60kkr med Avanten som monitor only ville være et
yderst attraktivt sæt!
|
| Til top |
|
| |