| Forfatter |
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2168
|
| Sendt: 02 December 2016 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hermann. - Fin samling kataloger Peter PanTak Hermann. B&O-oplukkeren fik fruen og jeg hver et eksemplaraf, da vi i sin tid
besøgte fabrikken i Struer.
|
|
|
Oplukkeren er oprindeligt fra 50erne eller 60erne, og den er igen produceret i 80erne, hvor jeg fik en i Dragsbæk Radio i Herning. De nye er mere
blanke, mens de gamle var matte. Jeg kan huske at vi havde en for 40 år siden, da jeg gik i folkeskolen, jeg mener stadig min gamle mor har den. __________________ Venlig hilsen
Hermann
|
| Til top |
|
| |
KRømer Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2016 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 02 December 2016 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svar Peter pan. Det ser i hvert fald ud som om, at det ikke er stereo de satser på play højttalere. Stereo passer nok ikke så godt til fleksible
living, og jeg synes da heller ikke at jeg har behov for det mere end et par steder i huset. Men det er jo smag og behag.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 02 December 2016 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|

Link Rum 2 = Nina streamer Spotify stereo lyd via sin iPhone. Link Rum 3 = Per lytter til stereo lyd fra husets Nas-Sever. Link Rum 4 = Michael ser YouTube via sin PC, og får stereo lyd. ------------------------------------------------------------ ----- Hvad skal der til for at ovenstående kan lade sig gøre ???? _________________________________________________
Selv vil jeg taget udgangspunkt i min tegning.
Tilsluttes en Apple TV 3 eller 4 boks - En Nas-server - En Router, så skulle husets netværker være på plads til opgaven, og i Hoved Rum 1 kan forældrene ser Netflix film med 5.1 digital surroud sound.
Men mangler Link-Rum fordeler system. Et reelt Bang & Olufsen stereo multiroom system. Hvor alle får stereo via de aktive BeoLab højttaler i de 3 af 4 rum. Uden brug af et BeoVision. TV.
Her kan i se en måde at løse opgaven på.
At opdeling i lyttezoner er blevet populært -
Xeo højttalerne (og Xeo Link) kan tildeles til en lyttezone via vælgerkontakten Zone. Alle komponenter, der er tildelt til en zone, kan betjenes samlet med fjernbetjeningen.
Multi-room Flere sæt Xeo højttalere kan sættes op i samme rum. Eller i forskellige rum. Forbundet til samme Xeo Hub. Med et enkelt tryk på en knap, vil din musik være overalt, i ethvert rum.
Multi-source Xeo Hub accepterer analoge signaler samt digitale signaler via Toslink, Coax og USB.
Tal 1-2-3 = den valgte signalkilde vil blive afspillet.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 December 2016 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 03 December 2016 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Link Rum 2 = Nina streamer Spotify stereo lyd via sin iPhone.
Link Rum 3 = Per lytter til stereo lyd fra husets Nas-Sever.
Link Rum 4 = Michael ser YouTube via sin PC, og får stereo lyd.
Hvad skal der til for at ovenstående kan lade sig gøre ????
|
|
|
Jeg har lidt problemer med at få billederne og det skrevne til at passe sammen
Peter Pan tager givetvis udgangspunkt i den gamle tanke om et hovedrum og et eller flere linkrum, som det kendes fra ML-systemet.
Tager man derimod udgangspunkt i B&O's multirum-system (NL), findes der ikke hoved-/linkrum.
Der findes ligeværdige kilder (med eller uden indbyggede højtalere), der kan kommunikere på tværs af hinanden fra hvert deres rum.
Disse inkluderer de nyere BV, audioanlæggene Moment og Essence (2. gen) og BS1/2 samt A6/A9(2. gen).
Et moderne setup - svarende til billedet vist ovenfor - kunne altså være et BV11 med eksterne højtalere samt
tre gange BS Essence med højtalere fra BL-kollektionen.
Dette setup styres vha Beomusic-app'en - og lokalt også med Beo4, tv'ets kildemenu og (for BS Essence's vedkommende) af
Essence-remoten (valgvis en Beo4, hvis der er tilsluttet et ir-øje dér).
Der er absolut intet problem i at kunne høre Spotify, musik fra Nas eller se (og høre) YouTube via pc'en hermed - lige meget fra hvilket rum
Herudover er det muligt at lytte med i/joine fra et andet rum:
f.eks hvis Nina nu skulle få lyst til at lytte med på det, som Per lytter til eller Nina og Per ville lytte med til, hvad Michael lytter til.
Der er absolut ingen grund til at opfinde den dybe tallerken en gang til - det er det, som NL-systemeet tilbyder!
Måske mangler Peter Pan blot lidt praktisk erfaring i omgang med NL-mulighederne
Om det så er nødvendigt med et fuldt sæt (stereo-) højtalere i alle rum, er en anden sag.
Det kan nok diskuteres!
Der er dog noget, der tyder på, at det ikke er tilfældet jvn KRømer's indlæg ovenfor.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 December 2016 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis - Jeg har lidt problemer
@ millemis Ja for det er i opgaven nødvendigt med et fuldt stereo signal i alle rum, hvorfor skulle man ellers bruge penge på det setup du ser i rummene. Her er ikke tale om snurre rundt lyd. Eller lyd fra små tv højttaler. Men god gammeldags stereo lyd, i den bedste kvalitet, det afspillede materiale kan leverer.
Du skal nok bare lade B&O løse opgaven, for som beskrevet. Et reelt Bang & Olufsen stereo multiroom styre system findes ikke. Alt det du kalder den dybe tallerken er en labbe løsninger, i et forsøg på gennem
tiden at løse problemet mellem NL & ML. Gå tilbage i tråden og se hvor meget der ikke er muligt. Men
her tales "kun" om rum fordeling af audio. De dyre B&O bokse skal benyttes til det de er skabt til. Så må
B&O starte for fra. Det gør B&O nok også i det nye år, med de kommende universal soundbar.
MM, husk så på Xeo's HUB/styrer system koster kun ca. 3.000 Kr. og virker fint. Så kommer
prisen på det antal højttaler man har brug for, lige som på min tegning med alle BL højttalerne. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 December 2016 kl. 08:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2016 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Peter Pan
Hvor god lyd, du får, afhænger vel blot af at hvilke højtalere, der er tilsluttet.
I ovenstående tilfælde BL18/19.
Eller tror du måske virkelig, at der skulle være bedre lyd ved fordeling via en Xeo-hub end ved NL???
Angående, hvad der er muligt/ikke muligt:
Du burde jo egentlig vide, at det, der ikke er muligt, skyldes restriktioner fra udbyderne.
At man ikke kan laste B&O for manglende AirPlay-multiroom eller Spotify Connect support, er vel selvklart.
Hvordan vil du løse det problem med en 'udvidet Play-hub' eller ved en Xeo-hub løsning?
'"kun" rum fordeling af audio' - hmmm! Et Xeo-setup har vel heller aldrig kunnet andet.
P.S. Jeg kan fint lytte til en cd afspillet på Bluray-spillen fra min V1 i et andet rum via min Essence.
Og jeg kan fint lytte til (lyd fra) den Chromecast Audio, som er tilsluttet til min Essence, via min V1 i det andet rum (eller også i begge).
Hvad er det dog du savner/mangler???
'de dyre B&O-bokse' - hmmm! Når man som på dine billeder har kunnet købe 4 gange et sæt BL18/19,
kan det vel ikke være det store problem også at købe et par BS Essence
Måske er dit problem bare, at der partout ikke må stå B&O på tingene (læs boksene) mere
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 December 2016 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis -Hvad er det dog du savner/mangler???
At vi ikke skal have et BeoVision Tv eller en dyr Essence. Men kan få en B&O hub rum link fordeler der styres med en iPhone.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2016 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, det var da det, du havde tegnet ovenfor.
Har du nu ændret mening?
N.B. 'en B&O hub rum link fordeler' skal da forøvrigt også have nogle 'modtagere' fordelt i rummene.
Har du glemt at tænke på dem?
Skal det bare være nogle 'dumme' modtagere?
Eller skal de også have nogle indbyggede funktioner - hvis Maren nu vil lytte uafhængigt af Børge?
P.S. Hvad er der i vejen med et dyrt B&O-tv - du har jo selv et, et meget dyrt et af slagsen endda
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2016 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
OBS!
Hvad skal den 'B&O hub' så koste?
Og modtagerboksene til rummene?
Eller skal den bare sende trådløst til B&O-højtalere?
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 December 2016 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis - Hvad skal den 'B&O hub' så koste?
Nu ved vi jo en trådløst (stereo) hub kan erhverves for 1.999 Kr. Så de er vel det. Lægges dette ind i den B&O Connection hub med Digital 5.1 surround processor jeg har foreslået, er prisen på den eksisterende B&O Connection hub 1.499 Kr. Tager vi så bare prisen på en 7.1 surround receiver, 3.000 Kr. (jeg må ikke skrive
hvor den kan købes) bliver prisen Ca.6.498 Kr. + højttaler.
BeoSound Essence står på side 984 til 6.290 Kr. Og endnu en gang er det noget
B&O skal flække sammen. Såeeee  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 December 2016 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis - Hvor god lyd, du får, afhænger vel blot af at hvilke højtalere, der er tilsluttet.
Nej åben bart ikke. Jeg har leget lidt med Chromecast Audio og Apple tv 3 boksen, hvor den optiske udgang blev konverteret til analog audio. Højttaleren er BeoLab 3500.
Her med Chromecast Audio tilsluttet.
I de to tilfælde benyttede jeg min iPad og streame trådløs, musik fra min Nas-server.
Test resultat - AirPlay via ATV3 boksen, hvor lyden var ganske god. Chromecast Audio
giver en langt ringere lyd, (alt for meget diskanten). __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2016 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
millemis - Hvor god lyd, du får, afhænger vel blot af at hvilke højtalere, der er tilsluttet.
|
|
|
Jamen dog, forudsætningen er selvfølgelig, at der bruges samme kilde.
Har du to variabler i en sammenligning, er det umuligt at bedømme noget.
I eksemplet drejede det sig forskellige mulige fordelings-setup - via en Xeo-Hub eller via B&O's NL.
Der var ikke tale om de forskellige kilder, der skal fordeles.
Iøvrigt betvivler jeg ikke, at du har hørt det, som du har hørt!
Men andre er nået frem til at lydkvaliteten fra en Chromecast - både via analog- og digital-udgangen - er
temmlig god.
Måske er det også svært at sammenligne, når - ved AirPlay - lyden går en gang gennem iPad'en
og den - ved cast - bliver hentet direkte til donglen.
Måske spiller det også en rolle, at du er så vandt til lyden fra AirPlay, at den derfor vinder.
Den slags 'test' bør efter min mening tages med et gran salt.
Men - hvis du bedst kan lide det airplayede, er der jo ngen grund til at bruge det castede!
Hvis der er nogle, der er interesseret i at læse mere om Chromecast Audio's lydegenskaber,
er her et link.
MM
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 December 2016 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ millemis
Chromecast audio blev også afprøvet fra den optiske Jack udgang, til Xeo hub's optiske indgang, og herfra sendt trådløst til højttalerne. Samme resultat, det lyder af H-til. Meget meget langt fra det resultat du selv har hørt, når ATV3 anvendes som AirPlay modtager, som ligeledes er optisk tilsluttet til Xeo hub'en. Altså fuldstendig samme betingelser.
Nu har svigersønnen fået den med hjem og lege med på sit BeoVision 10. Han mener ikke at Chromecast audio understøttes af ret mange musik udbyder. Kun YouSee musik og YouTube giver en AirPlay mulighed til Chromecast audio. Ikke engang vores gode 8Player app ville kendes ved Chromecast audio.
Kan svigersønnen bruge den, bliver den en julegave fra mig. Apple TV 3 virker bare hver
gang, så jeg gider ikke slås med noget fra Google, med dårlig lyd, hvad det end skyldes. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 December 2016 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glemte et bemærke - Min Oppo BluRay afspiller henter audio (og film ) direkte til sin dongle fra Nas-serven, via netværket. Her er lydkvaliteten sku også iorden, hvad enten lyden sendes via USB kabel til BeoVision tv og de tilsluttede højttalerne, eller sendes til Xeo systemets højttaler. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 December 2016 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 December 2016 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå millemis det skal du ikke tænke mere på. Dette er din vej at gå .

Hvis du finde midlerne til det.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 December 2016 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steve Sounds Heavenly skrev:
| Hej Peter Pan,
Tak for dette. Vi kan nu få alle versioner af Beolab 3500 arbejder som en stand alone højttaler med en bærbar musikafspiller via et enkelt kabelforbindelse: -
"iPod / TV / Airport Express til BeoLab 3500 - Model trs / 5PD / 1m. - Endelig en direkte forbindelse til din Beolab 3500 eller LCS9000 højttaler uden Masterlink! Brug dette kabel til at forbinde din B& O Beolab 3500 eller LCS9000 højttaler til iPod, ikke- B&O TV eller Airport Express og streame din musik med Airplay fra din iPhone eller Apple-enhed."
En B&O fjernbetjening er nødvendige for at tænde for højttaleren. Volumen styres fra den tilsluttede enhed (f.eks. IPod, Airport Express, Google Chromecast Audio, etc.)
Med venlig hilsen Steve.
|
|
|
Model trs / 5PD / 1m. - Click her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 December 2016 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Opdatering af indlæg sendt: 04 December 2016 kl. 22:54 her på siden.
Jeg fik en oplysning om Chromecast Audio står som standard til reduceret dynamikområde. Dette skal ændres i opsætningen, til 'Fuldt dynamisk område'. Den DAC (Digital til Analog) converter der sidder i den billige Chromecast Audio af gode grunde ikke af særlig høj kvalitet. Men vælges den optisk lyd udgang, i fuld dynamik opsætning, skulle lyd oplevelsen blive bedre.
Som jeg skrev igår fik min svigersøn min Chromecast Audio med hjem igår. Jeg ringede til min svigersøn og bad ham ændre CCA til fuld dynamik. Han har netop ringet og fortalte, han nu har afprøvet det på sit BeoVision 10. Beskeden var at lyden nu er beder. Så er spørgsmålet om han så vil slippe den igen. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |