| Forfatter |
|
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 29 April 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg tænkte nok det var sådan en tingest. Og du har også købt den hos den samme jeg har købt min DAC af. Der er en anden Ebay sælger derude som kan være billigere, men han har ikke det bedste renome. Så hellere betale lidt mere og være "sikker". __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 29 April 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, ham lurede jeg også lidt på. Men præsis, det kan nemt blive dyrt at købe billigt.
Er lidt spændt på om kittet kan leve op til hypen, så nu må de sq godt lette r.... derovre!!
__________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så fik jeg et sæt Focal´er (Focal JMlab Chorus 816 V) i hus:
Med og uden overtøj

Oversigt: Har bestilt et nyt rack, da Ikea møblet har opfyldt sit formål. Og så er det for bredt. Bliver et smallere med 3 hylder.

Lyd: Frisk fra fad er de meget ferske og sterile. Men de har en utrolig god gengivelse af stemmer og detaljer. Diskanten er ikke så hysterisk som andre har givet udtryk for. Har også en meget god og sammenhængende bas. Hører Pt. Pink Floyd - The Final cut. Den lille rørfætter klarer det helt fint. Men kan da høre at med nogle flere watt i rø*** vil Focal´erne virkelig åbne op for godteposen. Men da jeg generelt ikke spiller højt, er den lille rør amp. fin nok til sit formål.
Finish: Tjaa, de har gjort noget rigtigt. De vil kunne passe ind de fleste steder uden at komme til at virke for dominante.
Den skal have adskellige timers tilspilning. Men vil sige at den er bedre lydmæssigt fra kassen end f.eks. mine tidligere JMR Twin Signature MkII. De lød andelses rædselsfulde de første 150 timer. Så der vil blive spillet nonstop weekenden over (sikkert til stor irritation for naboer og godtfolk)
Nå, tilspilning er i gang. Vejret er udemærket (lidt lummert). folk går på ferie nu og jeg skal arbejde de næste 9 dage i træk. Men har en god isbar næsten rundt om hjørnet. En is i hånden og en tur på havnen (eller er det en pige i hver havn?). Og måske en pilsner eller 2? Kan det blive meget bedre? 
Nå, ja. Venter stadig på min DAC. Sq ufatteligt at etaten ikke kan finde ud af det. Men de skal ikke ødelægge mit humør! __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

Lukket efter bruges ønske!
Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1540
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er for fede de Focal - men adskillige timers tilspilning er nu ikke nødvendigt. Mine Profile blev meget hurtigt markant bedre efter bare 20-30 timer. I din brugsforvirring, står der sikkert også - 20 - 30 timer med medium volume, og gerne noget med bas - det gjorde der i min. Tillykke med dem 
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
De der Fækalier ligner da både skrot og skrammel - velpassende til resten af samlingen
Teløgge mæ'em
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
De er for fede de Focal - men adskillige timers tilspilning er nu ikke nødvendigt. Mine Profile blev meget hurtigt markant bedre efter bare 20-30 timer.
I din brugsforvirring, står der sikkert også - 20 - 30 timer med medium volume, og gerne noget med bas - det gjorde der i min.
Tillykke med dem  
|
|
|
Takker.
Regner nu heller ikke med samme antal timer som med JMR. JMR var/er lidt specielle. Men de gav en lyd man troede var løgn da de først åbnede op.
Men brugsforvirringen til Focal siger: Several weeks depending on condition" __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
De der Fækalier ligner da både skrot og skrammel - velpassende til resten af samlingen
Teløgge mæ'em  |
|
|
Takker Ja, de vil passe godt ind i hele skrotsamlingen af elendig lyd ect. (men en Pågens i basporten kan sikkert gøre meget)! __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du siger du skal arbejde 9 dage i træk - så er det på med 1812'eren mens du er på arbejde - på repeat - det give vel små 90-100 timers tilspilning - og så slipper du for at nogen bagefter skal sige at du blot har vænnet dig til dem og det er dig og ikke højtalerne der er tilspillet. - til gengæld må du ikke lytte til dem i indspilningsperioden. Husk volumen på kl. 12 og kvajebajer til naboerne
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Guldkysten skrev:
De er for fede de Focal - men adskillige timers tilspilning er nu ikke nødvendigt. Mine Profile blev meget hurtigt markant bedre efter bare 20-30 timer.
I din brugsforvirring, står der sikkert også - 20 - 30 timer med medium volume, og gerne noget med bas - det gjorde der i min.
Tillykke med dem  
|
|
|
Takker.
Regner nu heller ikke med samme antal timer som med JMR. JMR var/er lidt specielle. Men de gav en lyd man troede var løgn da de først åbnede op.
Men brugsforvirringen til Focal siger: Several weeks depending on condition" |
|
|
fra http://www.focal.tm.fr/catalogue-docs/EN/6/files/236.pdf Running-in period The drivers used in the Chorus V loudspeaker are complex mechanical devices and require an run-in period before they deliver their best performance. They must get adapted to the temperature and humidity conditions of their environment. This breaking-in period depends on the encountered conditions and can last several weeks. In order to shortenthis period, we advise you to let yourloudspeakers operate for about twentyhours.Once the components of the loudspeakers are completely stabilized, it is possible to enjoy the real performance of your Chorus V loudspeakers.
|
| Til top |
|
| |
plafitracer Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er de ligeså elendige, rent lydmæssigt, som de ser ud til at være - eller skal du smides ud af Ridderne. Smid en HEL pose Pågens ind i den basport
sammen med en af Broks sokker
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
ps. tillykke - er de fra Sillesens online butik?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldkysten skrev:
Scatcat skrev:
Guldkysten skrev:
Tillykke med dem  
|
|
|
Takker.
Men brugsforvirringen til Focal siger: Several weeks depending on condition"
|
|
|
fra http://www.focal.tm.fr/catalogue-docs/EN/6/files/236.pdf
Running-in period The drivers used in the Chorus V loudspeaker are complex mechanical devices and require an run-in period before they deliver their best performance. They must get adapted to the temperature and humidity conditions of their environment. This breaking-in period depends on the encountered conditions and can last several weeks. In order to shorten this period, we advise you to let your loudspeakers operate for about twenty hours. Once the components of the loudspeakers are completely stabilized, it is possible to enjoy the real performance of your Chorus V loudspeakers.
|
|
|
Tak for at du fremhæver i rødt. Tror jeg skal have briller __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Du siger du skal arbejde 9 dage i træk - så er det på med 1812'eren mens du er på arbejde - på repeat - det give vel små 90-100 timers tilspilning - og så slipper du for at nogen bagefter skal sige at du blot har vænnet dig til dem og det er dig og ikke højtalerne der er tilspillet. - til gengæld må du ikke lytte til dem i indspilningsperioden. Husk volumen på kl. 12 og kvajebajer til naboerne
|
|
|
Hehehe. Jeg har den rigtige udgave. (Telarc)
Ja, de er fra Sillesalaten __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Er de ligeså elendige, rent lydmæssigt, som de ser ud til at være - eller skal du smides ud af Ridderne. Smid en HEL pose Pågens ind i den basport sammen med en af Broks sokker  |
|
|
Pågens kan jeg gå med til. Men Brok´s sokker. Har du set filmen "China Syndrom"?
Smides ud. Tjaaa, De lyder af skod, så jeg klarer nok lige skærene. Men der er dømt noget fodtramp, så kan være at jeg er lige på grænsen! __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Guldkysten skrev:
Scatcat skrev:
Guldkysten skrev:
Tillykke med dem  
|
|
|
Takker.
Men brugsforvirringen til Focal siger: Several weeks depending on condition"
|
|
|
fra http://www.focal.tm.fr/catalogue-docs/EN/6/files/236.pdf
Running-in period The drivers used in the Chorus V loudspeaker are complex mechanical devices and require an run-in period before they deliver their best performance. They must get adapted to the temperature and humidity conditions of their environment. This breaking-in period depends on the encountered conditions and can last several weeks. In order to shorten this period, we advise you to let your loudspeakers operate for about twenty hours. Once the components of the loudspeakers are completely stabilized, it is possible to enjoy the real performance of your Chorus V loudspeakers.
|
|
|
Tak for at du fremhæver i rødt. Tror jeg skal have briller |
|
|
Ved profile er det specificeret noget mere Running-in period The drivers used in the loudspeaker are complex mechanical devices and require an run-in period before they deliver their best performance. They must get adapted to the temperature and humidity conditions of their environment. This breaking-in period depends on the encountered conditions and can last several weeks. In order to shorten this period, weadvise you to let your loudspeakersoperate for about twenty hours atmedium level, playing standard musicalprogrammes, but with a largeamount of bass.Once the components of the loudspeakers are completely stabilized, it is possible to enjoy the real performance of your loudspeakers.
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dem mester! De er fandeme flotte!
Hvad er det gule der ligger på toppen af HT? beskyttelsesfilm-tape-agtigt-noget?
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Hvad er det gule der ligger på toppen af HT? beskyttelsesfilm-tape-agtigt-noget? |
|
|
Takker
Ja, det er film. Sidder på front, top og bagsiden. Og der fulgte en lille pudseklud med(eller er det en sutteklud?)  __________________ Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Guldkysten Lukket konto

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
Sjoenne skrev:
Hvad er det gule der ligger på toppen af HT? beskyttelsesfilm-tape-agtigt-noget? |
|
|
Takker
Ja, det er film. Sidder på front, top og bagsiden. Og der fulgte en lille pudseklud med(eller er det en sutteklud?)  |
|
|
Nej det er en klud til at tørre øjene med, når du hører hvor fremragende de er 
|
| Til top |
|
| |
Muttly Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 183
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med dem
De ser fine ud. Nu mangler du kun den kinøjser Dac.
Men den står sikkert og spiller hjemme hos en langfingret post/told medarbejder
Var der 1 eller 2 klude med?
Hvis 2 er det sikkert til ørene __________________ Proac response3,5. Accuphase P360, Primare P 30. Audia Flight cd two+ PS auido Digital Link III DAC. Sota Sapphire mk II+sme 3009r imp+aoc9+ Dino Riaa.Harmonic Tech. Thruth Link. VDH 501 SB 3 AA DDE2.
|
| Til top |
|
| |
Søren84 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 04 Juni 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud Scatcat. Dem skal du nok blive glade for, selvom du savner dine JMR 
Hvad er det for et rack du har bestilt?
|
| Til top |
|
| |