Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 00:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Made in Denmark - Erik_D’s grej (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 22 November 2006 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:

Erik D skrev:

Hej Erik

Dejligt dansk system du har linet up. Og supplementet til de festlige lejligheder er lige i den gamles smag. En kraftig Laphroaig er balsam på denne årstid

He he...jeg må indrømme at være hooked på Islay single malts, da jeg vil have min whiskey som min musik; kraftfuld  

...til fest...

Fremtidige tiltag:

For det første skal den nye DAC spilles til, hvilket ifølge Densen kan tage op til 300 timer.

Jeg har indtil for ganske nyligt kun brugt B100 som forforstærker, så jeg skal have lyttet en masse på bi-amp setuppet, og vurderet om B100 kan følge B300XS kvalitetsmæssigt,
B100 er et stærkt element. Måske den overrasker dig, og matcher B300xs...
Det kan meget vel ske, jeg har ihvertfald tænkt mig at tage rigeligt med tid, så jeg kan få nogle ordentlige langtids-indtryk af de forskellige konfigurationer.

Der skal Pulsar Point under hele pivtøjet, inkl. højttalere, da jeg har hørt effekten af disse, og synes de er gavnlige  - dog er de dyre, så det bliver en gradvis opgradering.
Den passende afkobling er en vægtig faktor. Måske du skulle tænke på coldrays når du er i gang. De er uden tvivl et par niveauer bedre...
Coldrays har jeg også et godt øje til, har du prøvet en direkte sammenligning ?
Priserne er vist nogenlunde ens... 

Nye kabler er jo altid spændende at prøve, specielt powerkabler fik jeg øjnene/ørene op for, på årets KT messe, da Nordost demo'ede.
Powerkabler er et dejligt gode. Et mysterium men absolut med positiv indflydelse. Lån er par stykker med hjem, og find det der passer dig bedst. Men pas på de er stærkt vanedannende
Jeg tør slet ikke låne kabler fra NO med hjem.....de virker, men til de priser købte jeg langt hellere en Exact

Dejligt setup. Stærke sager, der giver god lydoplevelse.
God fornøjelse med udfordringerne. Der er dømt mange timers leg og god oplevelse

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

gl.jas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 22 November 2006 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har efterhånden tygget mig gennem store portioner af afkoblingsformer, dog ikke de dersens "chanti"-sten......

På mit setup har coldrays den største effekt, og jeg er endt op med coldrays/keramik. Med stål-kugler fungerer de også glimrende, bedre end pulsar-points, så dem vil jeg anbefale...

Mht Exactén vil jeg råde dig til en grundig hjemmetest, inden du beslutter dig. Den kan gøre underværker, men bestemt også det modsatte. Hvis du ikke har separat strømtræk til setupét, med stabil jord, vil jeg anbefale dette inden du tænker på Exacten.

Og til sidst det vigtigste: Single Malt. Her kan jeg varmt anbefale en BOWMORE: Kraftfuld, elegant, vedvarende og nuanceret

Til top Vis gl.jas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gl.jas

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 22 November 2006 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Erik D skrev:
Der skal Pulsar Point under hele pivtøjet, inkl. højttalere, da jeg har hørt effekten af disse, og synes de er gavnlige  - dog er de dyre, så det bliver en gradvis opgradering.
Den passende afkobling er en vægtig faktor. Måske du skulle tænke på coldrays når du er i gang. De er uden tvivl et par niveauer bedre...
Coldrays har jeg også et godt øje til, har du prøvet en direkte sammenligning ?
Priserne er vist nogenlunde ens... 

Hejsa i farveladen

Jeg må give gl.jas ret i at der er ganske stor forskel på tilkobling vha. Pulsar Points og Coldrays, ikke mindst hvis Coldrays er udført med keramiske kugler.

Hvad der er bedst for dig afhænger dog af hvor kraftig en tilkobling til underlaget du ønsker. Lyden bliver i mine ører mere direkte når du bruger Coldrays, men der kommer ligeledes mere luft i lydbilledet. Hvad der er bedst afhænger kraftigt af underlaget, samt hvilken lyd du ønsker.

Har du valgt produkt, kan du til dels også justere ovenstående parametre ved at skifte imellem 3 og 4 fødder under CD-afspilleren.

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2006 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

gl.jas skrev:
Og til sidst det vigtigste: Single Malt. Her kan jeg varmt anbefale en BOWMORE: Kraftfuld, elegant, vedvarende og nuanceret

Lagavulin - double matured... Den holder.

Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2006 kl. 09:39 | IP-adresse registreret  

@ gl. jas & shras

Det lyder spændende, at der er trods alt er så stor forskel på PP og CR - man kommer jo nok ikke uden om en regulær test aften, med alt hvad det indebærer (godt selskab, musik, mad, vin, whiskey...)

Mht. seperat gruppe m. jord, så må jeg indrømme jeg ikke er meget for at gå i gang med at hugge mit kældergulv op, for at banke et ordentligt jordspyd i...
- men self. skal en eventuel investering, i den prisklasse som Exact befinder sig, gennemtestes.

Bowmore er skrevet på listen over ting der skal prøves  

Jeg fik en Lagavulin Distiller's Edition 1980 til en smagning for nyligt, og kan kun sige DAMN
Desværre ligger prisen omkring de 1800 kr

Som et indspark til Jer, kan jeg anbefale Coal Ila - den er speciel, men meget velsmagende.

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Erik D skrev:
Jeg fik en Lagavulin Distiller's Edition 1980 til en smagning for nyligt, og kan kun sige DAMN

Mums... Jeg er kun LIDT misundelig...

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

shras skrev:

Erik D skrev:

Det er også en af de oplevelser, der bliver hængende i baghovedet.......en eller anden dag gør jeg det sgu, skal bare undlade at fortælle kæresten hvad den har kostet

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2006 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Erik D skrev:
shras skrev:

Erik D skrev:

Det er også en af de oplevelser, der bliver hængende i baghovedet.......en eller anden dag gør jeg det sgu, skal bare undlade at fortælle kæresten hvad den har kostet

Du må lære hende at drikke det i stedet...

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2006 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

shras skrev:
Erik D skrev:
shras skrev:

Erik D skrev:

Du må lære hende at drikke det i stedet...

Nej for s*tan da - så forsvinder det jo alt for hurtigt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes