| Forfatter |
|
mtx512 Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mtx512
Tak skal du ha', men der står : (same AC3 audio, the audio will not be reconverted). Så det går nok ikke. 
Det vil være rart at høre fra en som har udført dette stunt før.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet XMPEG som jeg foreslog? Der kan du i hvert fald hive lydsporet ud som en .AC3-fil.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg har prøvet XMPEG og se billede.

Jeg mente ellers efter Norsk setup, jeg havde en chance, men nej min PC vil ikke lege med.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
En DVD er nu lagt ind på harddisken, hvad for et program kan jeg så bruge til at skille AC3 lyden fra billedet, så jeg kan brænde AC3 lyd filerne adskilt ind på en ny DVD |
|
|
Mit bedste bud er stadig Smartripper - men det er ikke nødvendigt at lægge DVD'en ned på harddisken først.
Jeg så i øvrigt et link til http://www.videohelp.com højere oppe - det er generelt en side der er rigtig god at få forstand af når det handler om ripning, konvertering og andet i den boldgade.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 Februar 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Siden sidst.
Jeg har forsøgt, men ikke opnået det jeg vil. Siden sidst har jeg læst en masse på AVS Forum på tråden:
"5.1/7.1 PCM, HDMI, and DSP - An Explaination of the Future-Proof receiver".
Den er på 45 sider og med link til rigtigt interessante Internet sider om dette emne. Status lige nu, der vil ske så meget at jeg vælger at se tiden lidt an.
Link til side 1 :
Læs.Sikre dig compatibiblitet mellem næste generation High-difinion Disc Plyers og dit A-V System.
Dolby Technologis.
|
| Til top |
|
| |
Holmen Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår ikke problemet, Vil du lave en kopi af en musik-dvd, som er indspillet med 5.1 kanals lyd? Eller vil du rippe 5.1 kanals lyden fra DVD'en og brænde den ned på en cd?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmen skrev:
Jeg forstår ikke problemet, ? Eller vil du rippe 5.1 kanals lyden fra DVD'en og brænde den ned på en DVD?
|
|
|
JA.

|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet programmet DiscWelder? Måske kan det klare det... Det har jeg leget lidt med før i tiden... Det kan i hvertfald arbejde med DVD-Audio, men om det kan lige det du efterspørger ved jeg ikke lige...
http://www.discwelder.com/
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 Marts 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Exxtreme
Der de kommet en del forslag, og jeg har da også prøvet at nørkle med dem, men uden held.
Er der en af jer der kan beskrive en garanteret brugbar løsning på dette, så skriv venligst. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Holmen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så en der nævnte dvd-shrink. Brug det til at lave en backup af dvd'en. Vælg "target" (der hvor backuppen skal gemmes) til at være en mappe på computeren. I den mappe vil der liggge nogle forskellige filer. Bl.a. de forskellige lydspor. Jeg lavede engang det nummer med en AC/DC live dvd. Jeg valgte bare stereo sporet, da jeg ikke har surround. Bagefter brugte jeg Blaze Media Pro til at "hakke" lydsporet ud i små bidder (så det blev numre) og brændte dem til cd. Hvis DVD'en er beskyttet, så start med at lav en kopi med Alcohol 120% (mener jeg det hedder) eller cloneDVD, så skulle den være til at backup'e med dvd-shrink.
Edit: Du kan naturligvis undlade at "hakke" filen op i små dele, da der er en del arbejde med at sidde og spole filen igennem, for at finde ud af i hvilket minut og hvilket sekund det er bedst at dele op. Og jo flere styker software lydfilen skal igennem, jo ringere bliver kvalliteten, vil jeg tro.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 14 Marts 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Holmen
Hvis AC3 lyden kan separeres, efter at være lagt på harddisken, og derefter brændes over på en DVD, vil det være hver at prøve.
Det handler jo om at bevare dolby digital 5.1 lyden, og at kunne lægge forskellige musik nr. på en DVD uden billeder.
Tak skal du ha' . __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Holmen Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
De vil ikke ligge som forskellige musiknumre. Der vil ligge én fil, for hvert lydspor (2.0, 5.1 og hvad der ellers måtte være), Så kan du tage det lydspor du vil, og brænde ned på en cd som et langt nummer, eller tage et andet stykke software og hakke den store fil ud i små bider, som så vil være de forskellige numre. Hvis du mener sepereret fra billederne, så ja, det kan lyden. Som jeg skrev før, så bliver lyden lagt som en fil du lige kan brænde ned, eller behandle med andet software. Jeg kender PT ikke lige andet software der kan dette, men du kan jo evt. spørge inde på www.newz.dk, hvis du gerne vil prøve en mere simpel løsning.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 15 Marts 2007 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|