Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Vitus/Audio monoblokke SM-100 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 30 December 2003 kl. 01:35 | IP-adresse registreret  

He,he

Giv lige et kald når de er up and runnig - jeg er sku' spændt.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 December 2003 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

For de der ikke ved hvad Tune-dem er kommer det her direkte fra Linn´s side:

What is the tune dem?

The Linn philosophy is very simple – if it sounds better, it is better. The Tune Dem is how we recommend that our products are demonstrated. When carrying out an A-B demonstration, it is sometimes possible to be confused by extraneous factors such as loudness & tone. The tune dem is a way to compare the two products and decide on how easy it is to follow the tune and appreciate the musical piece as a whole on each one – this allows you to hear quite clearly which product sounds better.
The method involves silent repetition of the sound from the loudspeakers, silently singing along simultaneously with the sound from the speaker. The easier this is to do, the more accurate the system performance.

Det har så absolut intet at gøre med at flytte højttalerne 0,5 cm. eller andet gas. Det er vist kun en tilføjelse hvis man er helt hjernevasket af en Linn-sælger.

Så Tonny, tag du roligt de monoblokke i brug uden yderligere bekymringer!

Hvis du kan høre at det lyder godt, og samtidig kan synge med, er den helt i vinkel!  (hold da kæft, noget marketings-gas)

Asbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 30 December 2003 kl. 07:33 | IP-adresse registreret  

Tonny skrev:
Tonny skrev:
Asbjørn skrev:

Tillykke!  

E-kerne trafoer rykker!

He He det er forhåbentlig ikke det eneste der rykker, så tror jeg sq hellere at jeg køber aktier i en fabrik der fremstiller trafoer !!

Asbjørn til orientering er det IKKE  E kerner, men UI kerner.

hmm OK! Så rykker den nok ikke alligevel.

Hvorfor har man ikke valgt E-kerne?

Mvh Asbjørn

Til top Vis Asbjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asbjørn

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Lokalitet: Århus
Sendt: 30 December 2003 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

For de der ikke ved hvad Tune-dem er kommer det her direkte fra Linn´s side:

What is the tune dem?

The Linn philosophy is very simple – if it sounds better, it is better. The Tune Dem is how we recommend that our products are demonstrated. When carrying out an A-B demonstration, it is sometimes possible to be confused by extraneous factors such as loudness & tone. The tune dem is a way to compare the two products and decide on how easy it is to follow the tune and appreciate the musical piece as a whole on each one – this allows you to hear quite clearly which product sounds better.
The method involves silent repetition of the sound from the loudspeakers, silently singing along simultaneously with the sound from the speaker. The easier this is to do, the more accurate the system performance.

Det har så absolut intet at gøre med at flytte højttalerne 0,5 cm. eller andet gas. Det er vist kun en tilføjelse hvis man er helt hjernevasket af en Linn-sælger.

Så Tonny, tag du roligt de monoblokke i brug uden yderligere bekymringer!

Hvis du kan høre at det lyder godt, og samtidig kan synge med, er den helt i vinkel!  (hold da kæft, noget marketings-gas)

Tune dem handler om at lytte til melodien "tunen" eller follow the tune, det er altså et værktøj man kan bruge når man sætter anlægget op eller AB tester anlæg. Følge melodien er altså tune dem og jo lættere melodien er at følge jo bedre, dette står jo i teksten.

Jeg tror du misforstår dette med flyt af højtaleren. Jeg flyttede højtaleren hjemme ved mig for at vise at musikken "blot" blev dårligere så langt kunne du følge. Men kom igen så kan jeg vise ved flere gentagelser at melodien's udsving bliver mindre og svære at følge men dette var du ikke helt moden til første gang du var her. Jeg kunne heller ikke hvor første gang jeg blev præsenteret, for dette jeg have også alle disse "hifiske" lytte metoder inde i hovdet dengang men kunne dog som dig høre at musikken blev dårligere. Så det med højtaler flyt er blot en sikker måde at få nedgang i melodien på derfor flyttede jeg højtalerne de 1-2 cm.

Det er en fakta at små justeringer af dæktryk og hjulophæng betyder meget mere på et top "tunet" formel 1 racer der fare rundt i kurverne end på en stor tung amerikansk flyder. Så skal du blot bestemme dig om du vil mærke kurverne med fuld fart over feldet eller køre gammelkone rundt i svinget med flyderen.

At man kan høre små flyt af højtaleren er blot et tilsagn om at anlægget er godt at tune på og man kan få mere udaf det. Lidt det samme som hvis man ikke kan høre forskel på kabler så er det jo nok et andet sted der er noget som farver.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Vitus
Branchemedlem
Branchemedlem

Vitus Audio

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 30 December 2003 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Hejsa Asbjørn,

Tro mig begge dele ER prøvet! og UI har nogle helt basale fordele frem for EI Kerner. En af grundene til at de færreste bruger UI er simpelthen den enorme størrelse (hvorfor kommer jeg lige til at tænke på fruen her!?!)

Jeg skal undlade at komme med en lang teknisk udredning her, men blot tilføje, at EI kerner ABSOLUT rykker, og er den trafo som har lavest kapasitiv kobling til nettet, hvor UI derimod har bedre data på andre punkter, med stor lydmæssig gevinst til følge.

Kan I alle have et godt nytår!

Mvh/ Vitus

Til top Vis Vitus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vitus Besøg Vitus's Websted

Asbjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 03 Januar 2004 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Hej Vitus!

Jeg kan ikke helt forstå du synes UI kerner lyder bedre end E Kerner. Nu er der godt nok stor forskel på E kerner, så det kan være jeg lige har prøvet nogle uheldige UI'ere.

Hvordan vil du beskrive lyden af UI iforhold til E? De UI jeg har prøvet har mindet mest om ringkerner, dog med større sammenhæng og dynamik - flere detajler om man vil - men klangmæssigt meget lig ringene - dvs lidt lyse.

Har du prøvet C kerner iøvrigt?

Forresten - er UI virkelig større end E? (har kun leget med størrelser beregnet til preamps). Og hvor får I forresten fat i de store størrelser henne?
Til top Vis Asbjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asbjørn

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 Januar 2004 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Asbjørn skrev:

Hej Vitus!

Jeg kan ikke helt forstå du synes UI kerner lyder bedre end E Kerner. Nu er der godt nok stor forskel på E kerner, så det kan være jeg lige har prøvet nogle uheldige UI'ere.

Hvordan vil du beskrive lyden af UI iforhold til E? De UI jeg har prøvet har mindet mest om ringkerner, dog med større sammenhæng og dynamik - flere detajler om man vil - men klangmæssigt meget lig ringene - dvs lidt lyse.

Har du prøvet C kerner iøvrigt?

Forresten - er UI virkelig større end E? (har kun leget med størrelser beregnet til preamps). Og hvor får I forresten fat i de store størrelser henne?

Hejsa Asbjørn.

Jeg tror valget faldt på UI kernerne pga. nogle få elektriske fordele, kort sagt så har EI kernerne også nogle fordele som UI kernerne ikke har, men set i det store hele er der flere fordele ved UI kernen i dette tilfælde. Derfor valget !! Det skal dertil siges at de kerner vitus har valgt er voldsomt anderledes en dem du kan købe, da de er fremstillet helt og aldeles efter deres specs. som må siges at være extremt anderledes end den "almindelige" UI kerne.

Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 18 Januar 2004 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Sonic Delights             

Sonically and visually the Vitus Audio amplifiers and Argento Audio Serenity Series cables were the “Luxury Class of the Show”. The build quality of the SM-100 monoblocks ($45,000!) is a statement in audio architecture. Thoughtful touches like the easy to manage rear mounted handles, protected heatsinks, and the ability to turn off the illuminated text on the front of the massive chassis, show that every detail is well thought out. Though a bit pricey, even by U.S. high-end standards, the fit-n-finish of the Vitus Audio equipment will put many a top shelf company’s best offerings to shame and will surely be among the most sought after in the upper echelon of the high-end audio marketplace.

The same can be said of the Argento Audio speaker cables ($1,800 - $9,500/meter), which come sheathed in an elegant fabric and will actually add to the visual appeal of a system. You won't want to hide these cables. The sound from this room, which also included the Soundlab Ultimate-1 loudspeakers and Electrocompaniet CD player (my personal favorite), was very involving. While the Vitus amps eschew power, the tonality was nicely balanced and detailed. Not seen was the Vitus Audio RL-100 linestage ($22,000) and RP-100 phono stage ($19,000), which I’m told were held up in customs.

Lidt godter fra CES

Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

JA !! Det se da godt ud .... 
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 18 Januar 2004 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Eneste problem er bare at mine monoblokke sidder fast i den Amerikanske told.

Så hvornår får jeg dem !! 

DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Hvad er de for nogen højtalere de trækker de ser enorme ud.
Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 18 Januar 2004 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Der er de store Soundlab Ultimate-1

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Januar 2004 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

Tonny Hvad koster de ? Og hvad har du givet for dem ??

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 18 Januar 2004 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

king skrev:
Tonny Hvad koster de ? Og hvad har du givet for dem ??

Jeg regner med at vi snakker om monoblokkene !!! De koster 280k

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Januar 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

280,000 KR !! Så må de også spille godt !!   

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 18 Januar 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Jo men det syntes jeg da også at de kan, jeg har prøvet mangt og meget af både den ene og den anden slags, og må sige at V/A er det der har rykket mest til dato.

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Januar 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

sh*t !! Det er også mange penge .. Men hvad - her står jeg af !!

Hilsen King ... -o

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

king skrev:

Nu dyre nu bedre lyd ?

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 18 Januar 2004 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
king skrev:

Nu dyre nu bedre lyd ?

Naturligvis.

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 18 Januar 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Tonny jeg håber du nyder musikken ligeså meget som jeg gør ! Mine gamle primare 928 monoblokke kosted kun 40,000 Kr men de spiller også musik !

Men tillykke med dine nye børn !!

Hilsen King ..... -o 

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum