Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 10:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Vitus/Audio monoblokke SM-100 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Jo det tror jeg gerne, har kun hørt den et par enkelte gange, men oplevelsen var helt sikkert positiv.
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Ja Tonny:

Jeg forstår ikke dette: "...når de så er solgt bliver jeg nødt at have 2 sæt istedet (biamping)"

Du sælger ét sæt for at købe to nye sæt af samme slags?

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 18 Januar 2004 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Mikke skrev:

Ja Tonny:

Jeg forstår ikke dette: "...når de så er solgt bliver jeg nødt at have 2 sæt istedet (biamping)"

Du sælger ét sæt for at købe to nye sæt af samme slags?

Måske kan du stave det for mig... Hvis jeg så stadig ikke forstår det, så må jeg vel bare lære det udenad....

Det er godt med lidt humor Mikke, der er såmænd ikke noget at sige til at du ikke forstår det !! Det er sagt temmelig ironisk og med et glimt i øjet !!  Men det kunne da være fedt med 4 blokke a 70 kg lige pånær STRØMFORBRUGET

Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Hvis salgsprisen er højere end købsprisen opstår der er difference. Denne difference kaldes profit.
Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 18 Januar 2004 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Buddy skrev:
Hvis salgsprisen er højere end købsprisen opstår der er difference. Denne difference kaldes profit.

Orv mand .. EN REVISOR.

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

Buddy skrev:

Der kan da ikke være tale om profit, når Tonny har givet fuld pris !.........

king skrev:
Du får det måske ud af bagdøren .. med lidt reklame  

King :  Det hedder mod lidt reklame, og nej det gør jeg ikke da det ville være MEGA dårlig reklame.

Men jeg vil da foreslå dig at spørge Vitus om det kan lade sig gøre, må bare advare dig om at det så sikkert bliver een af de korteste samtaler du til dato har haft !!

Det virker da meget klogt at sælge 1 sæt monotrin til 180.000 kr., for så bagefter at købe 2 sæt magen til for 280.000 kr sættet - så har man jo kun givet 100.000 kr. ud til ingenting !...............

Mvh

Carsten

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

Bryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Jylland
Sendt: 18 Januar 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Jøsses

Skal vi nu til at redegøre for vore Hi-Fi handler

her på siden.

Mvh Peter

Til top Vis Bryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bryde

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Sendt: 19 Januar 2004 kl. 02:10 | IP-adresse registreret  

Flotte billeder og flotte ord - hvorfor kopiere dem til dette indlæg - kan du ikke bare linke, så folk selv kan gå ind og læse om dem? Det er da lidt for klamt og åbenlyst sådan som de monotrin skal promoveres. Vitus må da betale dig en helvedes masse markedsføringskroner, for det store stykke arbejde du udfører for ham - det er der sku' da ingen mennesker der gør gratis, eller...?

Undskyld, men det er simpelthen for vildt at man får lov til denne form for "bagdørs-markedsføring"...

Jeg kunne evt. også bare skrive: "Check lige den her nye X effektforstærker! den får jeg i næste måned, den koster bla, bla, bla, og se lige de vildt fede billeder. Det er den HELT VILDE og jeg køber måske også den HELT STORE forforstærker. Den hedder bla, bla, bla, og koster forresten bla, bla, bla og her er lige et par billeder. De koster godt nok begge to den milde sum af bla, bla, bla, men jeg har den til salg for bla, bla, hvis nogen er interesseret.

Man kunne jo forestille sig, at man kontaktede alle producenter og tilbød dem, at man mod rabatter på deres produkter el. kontant betaling ville skrive ligende indlæg med masser af billeder på forskellige sites.

Fatter ikke at redaktøren eller admin'en ikke fjerner tråden...

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 19 Januar 2004 kl. 06:40 | IP-adresse registreret  

Misundelse har mange ansigter David, Kan du ikke lide tråden så find en anden, hvad er det du plejer at sige, Hvorfor fletter du ikke bare næbbet og smutter et andet sted hen og leger.

BTW. Finder de det nødvendigt, kan du være sikker på at de fjerner tråden. Det du kalder promovering er på min regning, deri ligger hele forskellen !!

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 19 Januar 2004 kl. 07:00 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:

Buddy skrev:

Der kan da ikke være tale om profit, når Tonny har givet fuld pris !.........

king skrev:
Du får det måske ud af bagdøren .. med lidt reklame  

King :  Det hedder mod lidt reklame, og nej det gør jeg ikke da det ville være MEGA dårlig reklame.

Men jeg vil da foreslå dig at spørge Vitus om det kan lade sig gøre, må bare advare dig om at det så sikkert bliver een af de korteste samtaler du til dato har haft !!

Det virker da meget klogt at sælge 1 sæt monotrin til 180.000 kr., for så bagefter at købe 2 sæt magen til for 280.000 kr sættet - så har man jo kun givet 100.000 kr. ud til ingenting !...............

Mvh

Carsten

Det er åbenbart ikke til at klare ikke at vide hvordan tingene er foregået !!

Men tro mig du skal være een af de første jeg fortæller om mine handler, hvis jeg en dag ønsker at redegøre for dem.  "NOT"

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 19 Januar 2004 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Tonny skrev:
Nogen der kender ham her www.vantageaudio.com han laver nogen afsindigt fede kabler, jeg regner med at få nogle sæt hjem til test i løbet af en uges tid.

Er der ingen der har prøvet disse kabler !!

Skulle måske lægge spørgsmålet under kabler, skidt pyt vi prøver een gang til !!

Vil afsindigt gerne høre fra nogen der har lagt øre til disse kabler !!!

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2004 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Misundelse! *LOL*

Det var da utroligt hvad man kan blive beskyldt for i dagens Danmark.

Jamen, jeg er da ikke spor misundelig, og synes det er fint at du får dine Vitus monotrin - det er jo dem du gerne vil have.

Det jeg synes er for meget er alt denne kopiering af billeder og indsættelse af disse på dette forum og som du selv siger, så er det for din regning - det var forresten også pointen i mit forrige indlæg...

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har vel ligeså meget ret til at give min mening til kende, som du har til at indsætte alle disse billeder og kommentarer?

Min pointe var at DU måske skulle flette næbbet, når du ikke forstår hvorfor folk udspørger dig om hvorfor du har noget til salg for 160.000, som du har betalt 280.000 for, men som du ikke har fået, eller vigtigere hørt, endnu?

Sætter man sig selv i den situation, må man da også være villig til at svare på de spørgsmål der kommer i kølvandet.

Det er jo dig selv der beder om opmærksomheden, så hvorfor så agressiv og forsvarende, hvis folk spørger om noget der ikke lige passer herren???

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 20 Januar 2004 kl. 06:06 | IP-adresse registreret  

Min interesse for hvordan du ønsker jeg sætter tråden op er nok hysterisk langt under frysepunktet. Med hensyn til opmærksomhed er det meningen at det skal gå til Vitus/Audio da de har produceret det jeg synes er noget nær det ultimative, og jeg mener de bør have en chanse for at få noget omtale. Der kommer en test i HIFI + i Feb. måned  (ups nu gjorde jeg det igen) I øvrigt har jeg aldrig fortalt hvad jeg giver for tingene, jeg har ej heller haft blokkene til salg for 160000,-

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

Tonny skrev:
Min interesse for hvordan du ønsker jeg sætter tråden op er nok hysterisk langt under frysepunktet. Med hensyn til opmærksomhed er det meningen at det skal gå til Vitus/Audio da de har produceret det jeg synes er noget nær det ultimative, og jeg mener de bør have en chanse for at få noget omtale. Der kommer en test i HIFI + i Feb. måned  (ups nu gjorde jeg det igen) I øvrigt har jeg aldrig fortalt hvad jeg giver for tingene, jeg har ej heller haft blokkene til salg for 160000,-

Det har vores gode PER fået

http://6moons.com/industryfeatures/ces04phil/ces04phil_1.htm l

The full lineup of equipment in this top-sounding room was:

Peak-Consult Empress loudspeakers in Beechwood [$22,495/pr]
Peak-Consult Grande loudspeakers in Rosewood [$31,995/pr]
Lamm ML 1.1 monoblocks [$22,690/pr]
Lamm L2 Reference preamp [$13,690]
Classé Omega SACD-1 [$12,000]
Stereovox LSP-600 Loudspeaker Cable [3.0m: $8,150/pr]
Stereovox SEI-600 single-ended Interconnect [6.0m: $12,500/pr]
Stereovox BAL-600 balanced Interconnect [1.0m: $2,500/p])
Eighth Nerve "Response Controller" room tuning devices
Bright Star "IsoRock 3 Reference Platform"
Stillpoints isolation feet
Sanus rack and amp stands
Richard Gray's Power Company Substation
Starbucks Christmas Blend Coffee

And lemme tell ya, that coffee was damn good!

Hvordan fanden de så er kommet frem til det , var der ikke andre højtaler derover , eller det bare fodi det er dyrt .

Jeg synes alt der en meget dyrt altid er bedst i us ja over alt  , ja tænk hvis et par ML33 kun kostet 15000kr så spillet de som l**t .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2004 kl. 08:04 | IP-adresse registreret  

Ahhhh, så Mr. Ice Cool varmer lige op til testen... I get it know...

Fair nok at du mener det er noget nær det ultimative og det er da fedt at vi har fået endnu en hifi-producent her i DK, men det show du har gang i er lidt mere end almindelig entusiasme.

Ja, ja, det her har jo ikke den store effekt, og jeg tror alligevel at markedet er noget nær 0 potientielle kunder her i DK, så dit klippen og klistren er vel nærmest uskyldigt når alt kommer til alt...

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2004 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Ang: peak consult.

Ja, det er da utroligt at de kasser kan indgå i den bedste lyd på CES. Da jeg hørte dem med Oracle og Vitus foran, måtte jeg konstantere at jeg aldrig havde hørt dårligere uanset pris, men især til prisen!!!

Efter at have hørt Vitus for/eff hos Vitus og hos Tonny får det halvdelen af skylden, men det gør stadigvæk ikke højtalerne gode.

Har hørt at første gang Peak havde nogle specielle X-eeds (specielt kabinet med mange facetter og pianolak) med til CES kiggede folk på prisen og gik videre, selvom de kostede $2,000-3000 (så vidt jeg husker), men da han havde dem med næste år havde han hævet prisen til $8000 og så var rummet lige pludselig meget besøgt - de er fandme skøre de amerikanere...

Sådan er det i US, jo dyrere jo bedre - bare vent til Hifi+ feb udgave - deri er en lignende historie...

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 20 Januar 2004 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Ang: peak consult.

Ja, det er da utroligt at de kasser kan indgå i den bedste lyd på CES. Da jeg hørte dem med Oracle og Vitus foran, måtte jeg konstantere at jeg aldrig havde hørt dårligere uanset pris, men især til prisen!!!

Efter at have hørt Vitus for/eff hos Vitus og hos Tonny får det halvdelen af skylden, men det gør stadigvæk ikke højtalerne gode.

Har hørt at første gang Peak havde nogle specielle X-eeds (specielt kabinet med mange facetter og pianolak) med til CES kiggede folk på prisen og gik videre, selvom de kostede $2,000-3000 (så vidt jeg husker), men da han havde dem med næste år havde han hævet prisen til $8000 og så var rummet lige pludselig meget besøgt - de er fandme skøre de amerikanere...

Sådan er det i US, jo dyrere jo bedre - bare vent til Hifi+ feb udgave - deri er en lignende historie...

Hør nu her , du er Linn/Naim fanatiker, du ikke kan lide lyden Vitus/Audio laver, fair nok, det kan jeg altså ikke tage særligt seriøst, så dig om det.

Men derfor fortæller jeg da ikke gud og hvermand at jeg synes dit anlæg lyder ligesom jeg har det dagen derpå !!

Til din orientering er HIFI + et Engelsk blad ligeså er skribenten, men de kan måske heller ikke høre de kære Englændere !!

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 20 Januar 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Tonny jeg syntes du er langt ude nu  

Hilsen King ... -o

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 20 Januar 2004 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

king skrev:

Tonny jeg syntes du er langt ude nu  

Hilsen King ... -o

Forklar hvorfor !! Det er vidt forskellige lydbegreber, ofte er det jo sådan at man enten er til det ene eller det andet, iøvrigt ganske normalt. Skal jeg dømmes for den lydfilosofi jeg kan lide skal det være fra en af samme skuffe. Ellers bliver dommen negativ uanset hvilke grejer jeg vælger.

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes