Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 22:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Lille Dynaudio og lille Densen! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Nyt igen igen, nedgradering:-)

Nyt gear og billeder side 10.

Et lille overview over det hele i dag.

Anlægget d. 3/3-2009

Side 3: Nye højttalere d. 11/3-2007. Vienna Aucoustics Beethoven Grand Concert i piano.

Nyt anlæg d. 29/3-2007. Audia Flight One og Advance Acoustics MCD-203II.

Mere om Advance Acoustics MCD-203II samt billeder.

Side 4: Billeder af kabler m.v. d. 9/4-2007.

Side 6: ´NYT NYT NYT!!!

Nye højttalere, Dynaudio Confidence C1.

Ny forstærker, Bladelius Thor Mk. II.

Nyt tv, Panasonic 42 PV 70.

Side 8. Nyt.

Ny Subwoofer, Velodyne SPL-1200R

Nyt hifi/tv-møbel

Ny remote, Harmony 1000

Side 9. Nyt.

Musical Fidelity X-DAC V.8

Logitech Squeeze box Duét

AudioQuest Hawk Eye.

Side 10   Nyt.  Pioneer 508XD

Bladelius Balder & Idun, forstærkersæt.

Hej alle sammen.

Jamen jeg skulle egentlig bare lede efter nye kabler fordi diskanten var lidt skarp i mine nautilus. Så fik jeg lyttet på vienna og blev forelsket, ihh hvor spiller det dejligt:) Så fik jeg lyttet på Audia og blev forelsket endnu engang og inden jeg fik set mig om blev mit typiske "klubben anlæg skiftet ud med et typisk "Jensen" anlæg.

Sådan ser det ud 29/3-2007:

Efter at have surround i nogle år og leget med dette nogle år, med B&W højttalere, Infinity sub'er, NAD, DENON, ROTEL, 5.1, 5.2 og 5.2 Bi-ampet m.m. blev jeg træt af alt der film-halløj, mest hvor meget god lyd fylder, samtidig vidste jeg at jeg snart skulle i lejlighed og begejstningen for stereo/"high-end" var vokset meget. (kan ses på tråden "min egen lille kælder"

Derfor købte jeg mig et sæt B&W Nautilus 803(den gamle model) som jo spillede vidunderligt i mine øre, dog kunne jeg godt hører at mit hifi udstyr ikke var godt nok. Så der var udkig på nogle bedre brugt, drømmen om de store mærker var jo selvfølgelig i sigte, men det lå lagt over mit budget. Samtidig lånte jeg NAD M3 forstærker med hjem med en Lyngdorf CD-1 og det var bare rent fryd for ørene. Jeg havde pt. dog ikke de 40.000 til sådan en omgang. Tilgengæld fandt jeg mig et brugt sæt silverline fra NAD også, der på ingen måde kan måles med master-serien sæt med mine øjne, ikke desto mindre synes jeg at man får utrolig meget for pengene ved et brugt sæt silverline. Ikke mere snak, nu til gearet:

Apparater:

• Forstærker: NAD Silverline S-300.

CD-afspiller: NAD Silverline S-500.

DVD: DENON DVD-2900.

Højttalere:

• B&W Nautilus 803.

Kabler:

• Sommercable quadra blue, højttaler kabel.
  • Van den hul M.C. 102 MK. III Hyprid, rca signalkabel(cd-forstærker)
  • QED, xlr blanceret (cd-forstærker, billigt l**te kabel der fulgte med, hvor jeg bruger rca pt.)

også billderne:

et overview over setup'et, der en del kabelrod, pga. nyinstalleret internet og der skal opsættes kabel bakker:)

Min elskede højttaler:)

Sæt fra siden hvor man kan se håndværket, jeg synes jo at den ser bedre end den lyder og selv kæresten synes den er pæn, det er quadra blue kablet der ses!

Her igen ses håndværket, hvordan der er freset ned så diskantet sidder centreret i forhold tilårene.

S-300, jeg synes også den er meget pæn og stilren, lavet fra NAD, i starten var jeg meget i tvivl om det skulle være denne eller forfor/effektforstærker sættet, da denne har en udgangseffekt på 2x100w, det er dog mere end rigeligt til mit behov og er glad for bare at have en enkel forstærker.

Her kan det ses at den er lidt dyb, jeg havde ikke sat mig så meget ind i specifikationerne inden jeg købte den og kun lyttet på den. Jeg blev overrasket over vægten på 27 kg og effekten, jeg synes den er meget magtfuld i forhold til 2x100w, da jeg har prøvet NAD før.

Her ses lidt af ormene, der er også noget "billigt" i mellem til Ipod og dvd'en, men det intressante nederst quandra blur, og det gule van den hul.

S-500, igen meget silrent design, jeg er dog ikke vildt imponeret af lyden, den spiller godt og fint til prisen, bestemt, men så synes jeg også det er sagt.

Det nyeste tiltag vil blive et ordenligt signal-kabel og evt. højttalere kabel. Lagt ude i fremtiden et nyt anlæg da dette kun skal ses som et midlertidigt. Men som der står i overskriften er jeg endt op med et typisk hifi-klubben anlæg, hehe

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

De der B&W er bare lækre!

Et lille kritikpunkt: prøv at få skjult kablerne, det ville virkelig højne det visuelle indtryk. Ellers top nice!

edit: ved en ekstra gennemlæsning kan jeg se at du allerede har lagt en slagplan for kabel-problematikken, hehe... 

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2007 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

yes:) jeg hader også selv alle de kabler, det var egentlig planen jeg skulle i silvan i dag meeen det er jo et herrens vejr:)

Men mange tak skal du have, og ja jeg synes sgu også de er lækre, hehe

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Pænt

Usse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Synes dine højttalere er vinklet lige lidt over det maksimale, men det er jo kun et indtryk jeg kan få fra billedet ;-)

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

kennethjensen:

Mange tak skal du have,jeg bruger at holde det pænt så.. mange tak:)

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Usse:

"Synes dine højttalere er vinklet lige lidt over det maksimale, men det er jo kun et indtryk jeg kan få fra billedet ;-)"

Jamen umiddelbart enig, jeg synes også det ser dumt ud på billedet, jeg har brugt diskanten på toppen og sigtet med den efter sweetspot.

Tilgengæld ville jeg gerne have lidt mere bredte på min højttaler da man skal side foroverbøjet nu for at få den helt rigtig lytteposition, desværre tillader min lejlighed det ikke bedre

Jakob5_10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Kunne du lokkes til at poste et billede af en af højtalerene taget lige oppefra?? Jeg er igand med et selvbyg projekt og søger inspiration til hvordan kabinettes profil skal være!! på forhånd tak!!

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Jakob5_10:

Jo selvfølgelig, jeg smider et ind af de nærmeste dage:)

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Usse skrev:

Synes dine højttalere er vinklet lige lidt over det maksimale, men det er jo kun et indtryk jeg kan få fra billedet ;-)

B&W skal vinkles meget ellers forsvinder perspektivet. Dette er dog også B&W's akkiles hæl IMO. Perspektivet bliver lidt smalt, men hellere det end fladt.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Det er muligt at du har fundet et "typisk klubben" anlæg til din stue, men efter min mening, så har du fundet noget af det bedste de kan præsiterer for penge.
Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

CRC1 skrev:

Usse:

"Synes dine højttalere er vinklet lige lidt over det maksimale, men det er jo kun et indtryk jeg kan få fra billedet ;-)"

Jamen umiddelbart enig, jeg synes også det ser dumt ud på billedet, jeg har brugt diskanten på toppen og sigtet med den efter sweetspot.

Man kan ikke måle sig til den rette vinkling. Her skal lyttes. Vinkling er korrekt når stemmer står præcist i midten.

Dali er f.eks helt anderledes. Her skal ofte slet ikke vinkles.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Halløj CRC1.

Det er sq et flot og stilrent anlæg du har sat sammen

Særligt dine B&W'er er dælme flotte! (hvis bare mine ører kunne forlige sig med diskanten, havde jeg gerne sådan et sæt i min stue). Jeg oplever på ingen måde lyden som lys( ta' den, Master ), men tværtimod med en ikke ubetydelig portion varme.

NAD S300 er efter pålidelige forlydender basalt den samme forstærker som Gryphon AT, og spiller ganske fremragende, og med langt større pondus og overskud end effektangivelsen antyder.

mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

rattanhuset: "Det er muligt at du har fundet et "typisk klubben" anlæg til din stue, men efter min mening, så har du fundet noget af det bedste de kan præsiterer for penge."

Jamen jeg takker mange gange, jeg er helt enig, jeg har dog valgt at købe det hele brugt hvilket hjælper mig meget. Jeg vil umiddelbart skyde på der er i ny pris for over 70.000 hvilket mit surround i hvert fald også kostede, dette mistede desværre en del værdi ved salg:(

Men jeg er enig med dig, i dag kigger min øjne meget på den nye nautilus serie samt NAD's master, hehe 

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

"Man kan ikke måle sig til den rette vinkling. Her skal lyttes. Vinkling er korrekt når stemmer står præcist i midten.

Dali er f.eks helt anderledes. Her skal ofte slet ikke vinkles."

Okay, jeg var ikke helt klar over det, det eneste jeg kan konkludere er at det er en jungle og generelt med lytning skal jeg have en til at hjælpe ellershar ejg så svært ved at hører det, det gælder både ved, retning på højttalere, indstilling af sub samt kabel.. når jeg selv render rundt "glemmer" jeg simpelthen lyden med mindre forskellen er stor ikk

CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Brok:

"Halløj CRC1.

Det er sq et flot og stilrent anlæg du har sat sammen

Særligt dine B&W'er er dælme flotte! (hvis bare mine ører kunne forlige sig med diskanten, havde jeg gerne sådan et sæt i min stue). Jeg oplever på ingen måde lyden som lys( ta' den, Master ), men tværtimod med en ikke ubetydelig portion varme.

NAD S300 er efter pålidelige forlydender basalt den samme forstærker som Gryphon AT, og spiller ganske fremragende, og med langt større pondus og overskud end effektangivelsen antyder."

Jeg takker endnu engang, jeg synesogså at især visuelt er det meget stilrent. Jeg kan udemærket forstå dig med diskanten, den kan være meget spids og have stor tendens til sss-lyde, jeg håber dog på at kunne rette mere op på dette ved hjælp af signalkabler.

Jeg er helt enig med dig i varmen, jeg synes bassen, er stram, rund og fyldig og meget præcis, mellemtonen kan i mine øre ikke beskrives med ord, hos mig sidder den bare lige i øjet:)

Jeg skal ikke kunne sige det ang. Gryphon da jeg aldrig har lyttet til dem, ikke desto mindre er S-300 utrolig behagelig at lytte på og jeg vil æde min knap så gamle hat på med nogle ordenlige signalkabler kan jeg få meget mere ud af mit anlæg! Du har helt ret med pundus og overskud, jeg blev vildt overrasket over de såkaldte 100w, da jeg tidligere har hørt på 218 m.v. men i denne her serie og master serien er watt opgivelserne virkelig beskedne synes jeg!

Mr. Riistobaxxx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 27 Januar 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Hej CRC1.

Med hensyn til den hårde diskant og sss-lyde, så har jeg nu fået Tara Labs Air 3 (RCA), som jeg synes har løst problemet, med mine Nautilus 803. Diskanten er meget behagelig at høre på nu! Det er muligt at købe det brugt for omkring en tusse. Før havde jeg TMC White Label signalkabel, som ikke klarede toppen ligeså godt.

Vh. Mr. R

Black Magic Revelation
B&W N803
Til top Vis Mr. Riistobaxxx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. Riistobaxxx

simart
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2004
Sendt: 27 Januar 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Det er godt at se mit gamle anlæg bliver værdsat

Det ser rigtig nice ud med de 803'ere

Hilsen Simon

Til top Vis simart's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af simart

-KP-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 27 Januar 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Dejligt setup du har der, Håber du bliver glad for det  
Til top Vis -KP-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -KP-

Audio-Kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 Januar 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Lækkert ---- Lækkert !

Hvor stort er rummet , det spiller i ???

Længde ...   bredde ...  højde ...

Mvh.

Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum