Nyt igen igen, nedgradering:-)
Nyt gear og billeder side 10.
Et lille overview over det hele i dag.

Anlægget d. 3/3-2009

Side 3: Nye højttalere d. 11/3-2007. Vienna Aucoustics Beethoven Grand Concert i piano.
Nyt anlæg d. 29/3-2007. Audia Flight One og Advance Acoustics MCD-203II.
Mere om Advance Acoustics MCD-203II samt billeder.
Side 4: Billeder af kabler m.v. d. 9/4-2007.
Side 6: ´NYT NYT NYT!!!
Nye højttalere, Dynaudio Confidence C1.
Ny forstærker, Bladelius Thor Mk. II.
Nyt tv, Panasonic 42 PV 70.
Side 8. Nyt.
Ny Subwoofer, Velodyne SPL-1200R
Nyt hifi/tv-møbel
Ny remote, Harmony 1000
Side 9. Nyt.
Musical Fidelity X-DAC V.8
Logitech Squeeze box Duét
AudioQuest Hawk Eye.
Side 10 Nyt. Pioneer 508XD
Bladelius Balder & Idun, forstærkersæt.
Hej alle sammen.
Jamen jeg skulle egentlig bare lede efter nye kabler fordi diskanten var lidt skarp i mine nautilus. Så fik jeg lyttet på vienna og blev forelsket, ihh hvor spiller det dejligt:) Så fik jeg lyttet på Audia og blev forelsket endnu engang og inden jeg fik set mig om blev mit typiske "klubben anlæg skiftet ud med et typisk "Jensen" anlæg.
Sådan ser det ud 29/3-2007:

Efter at have surround i nogle år og leget med dette nogle år, med B&W højttalere, Infinity sub'er, NAD, DENON, ROTEL, 5.1, 5.2 og 5.2 Bi-ampet m.m. blev jeg træt af alt der film-halløj, mest hvor meget god lyd fylder, samtidig vidste jeg at jeg snart skulle i lejlighed og begejstningen for stereo/"high-end" var vokset meget. (kan ses på tråden "min egen lille kælder"
Derfor købte jeg mig et sæt B&W Nautilus 803(den gamle model) som jo spillede vidunderligt i mine øre, dog kunne jeg godt hører at mit hifi udstyr ikke var godt nok. Så der var udkig på nogle bedre brugt, drømmen om de store mærker var jo selvfølgelig i sigte, men det lå lagt over mit budget. Samtidig lånte jeg NAD M3 forstærker med hjem med en Lyngdorf CD-1 og det var bare rent fryd for ørene. Jeg havde pt. dog ikke de 40.000 til sådan en omgang. Tilgengæld fandt jeg mig et brugt sæt silverline fra NAD også, der på ingen måde kan måles med master-serien sæt med mine øjne, ikke desto mindre synes jeg at man får utrolig meget for pengene ved et brugt sæt silverline. Ikke mere snak, nu til gearet:
Apparater:
- Forstærker: NAD Silverline S-300.
CD-afspiller: NAD Silverline S-500.
DVD: DENON DVD-2900.
Højttalere:
Kabler:
- Sommercable quadra blue, højttaler kabel.
- Van den hul M.C. 102 MK. III Hyprid, rca signalkabel(cd-forstærker)
- QED, xlr blanceret (cd-forstærker, billigt l**te kabel der fulgte med, hvor jeg bruger rca pt.)
også billderne:
et overview over setup'et, der en del kabelrod, pga. nyinstalleret internet og der skal opsættes kabel bakker:)

Min elskede højttaler:)

Sæt fra siden hvor man kan se håndværket, jeg synes jo at den ser bedre end den lyder og selv kæresten synes den er pæn, det er quadra blue kablet der ses!

Her igen ses håndværket, hvordan der er freset ned så diskantet sidder centreret i forhold tilårene.

S-300, jeg synes også den er meget pæn og stilren, lavet fra NAD, i starten var jeg meget i tvivl om det skulle være denne eller forfor/effektforstærker sættet, da denne har en udgangseffekt på 2x100w, det er dog mere end rigeligt til mit behov og er glad for bare at have en enkel forstærker.

Her kan det ses at den er lidt dyb, jeg havde ikke sat mig så meget ind i specifikationerne inden jeg købte den og kun lyttet på den. Jeg blev overrasket over vægten på 27 kg og effekten, jeg synes den er meget magtfuld i forhold til 2x100w, da jeg har prøvet NAD før.

Her ses lidt af ormene, der er også noget "billigt" i mellem til Ipod og dvd'en, men det intressante nederst quandra blur, og det gule van den hul.

S-500, igen meget silrent design, jeg er dog ikke vildt imponeret af lyden, den spiller godt og fint til prisen, bestemt, men så synes jeg også det er sagt.
Det nyeste tiltag vil blive et ordenligt signal-kabel og evt. højttalere kabel. Lagt ude i fremtiden et nyt anlæg da dette kun skal ses som et midlertidigt. Men som der står i overskriften er jeg endt op med et typisk hifi-klubben anlæg, hehe