Forfatter |
|
kanvas Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
Sendt: 30 Januar 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da der er kommet en hel del nye BENQ PE8720 ejere kunne det være sjovt at høre om jeres erfaringer
|
Til top |
|
|
kanvas Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bemærk lige at overscan er stillet til 93 i servicemenuen. Bør rettes til 100 for at få hele billedet med
|
Til top |
|
|
hvalen Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 117
|
Sendt: 30 Januar 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det. Rent dovenskab at vi ikke har lavet en ny tråd noget før. Men har ikke tid da der er film der skal ses først .
Jeg er så en af de gamle "nye" ejere men det er da godt at se er der er en del andre som valgte samme projektor som mig, så jeg har nok ikke ramt helt ved siden af da det blev en BENQ PE8720. Dog kan vi ikke hamle op med Nordmændene idet den har solgt helt vildt der oppe. Det var også via Norge jeg opdagede min lille ny i familien . .
Så I kan finde en masse information via denne tråd, tager nok nogle år ingen vi får lavet så mange indlæg selv :
http://avforum.no/forum/digitale-projektorer/43725-offisiell -trad-benq-pe8720.html
|
Til top |
|
|
Dong Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 30 Januar 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak, tak - jeg glæder mig da også til at få pakken med hjem fra arbejde i morgen, hvis den som lovet lander, hvor den skal. :)
Er ikke selv så meget til DIY-løsninger, så har i dag erhvervet mig et relativt billigt 100" lærred med motor til 2.999 kr. i Elgiganten. Dog kunne jeg måske være nysgerrig efter at vide, hvad en Screen Goo-løsning kunne løbe op i. Hvad kalkulerer du med i sådan en løsning?
Jeps, jeg håber selvfølgelig, at min udgave af projektoren er uden nogen dårligdomme!
hvalen skrev:
Jammen velkommen til klubben.
NU er der efterhånden en helt håndfuld nye Benq PE8720 ejere, men du skal bare lige vide at den er stor, så er der en WAF involveret skal der hurtigst mulig vises en film på den.
Håber du får en model uden sygdomstegn , kan se at et par enkelte har observeret fejl.
Nå men angående lærred kan du jo spare lidt på en DIY løsning med Screen Goo. Jeg regner med at der kommer en gang maling senere idag.
|
|
|
__________________ Dong.
Denon AVR-3808A
Denon DVD-3930
Sony PlayStation 3
Samsung SMT-H3126
Dali Evidence 470
Dali Evidence C70
Scandyna Micropod SE
BenQ PE8720
Lissau 16:9 Proscreen 78"
|
Til top |
|
|
T.R.J Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 219
|
Sendt: 30 Januar 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanvas skrev:
Bemærk lige at overscan er stillet til 93 i servicemenuen. Bør rettes til 100 for at få hele billedet med
|
|
|
Hvad mener du med det? , mangler noget af billedet som standard ?
|
Til top |
|
|
LaZBoY Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 38
|
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanvas skrev:
|
|
|
På min var den standard 100.. (ihvertfald over hdmi indgangen)
|
Til top |
|
|
hvalen Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dong skrev:
Er ikke selv så meget til DIY-løsninger, så har i dag erhvervet mig et relativt billigt 100" lærred med motor til 2.999 kr. i Elgiganten. Dog kunne jeg måske være nysgerrig efter at vide, hvad en Screen Goo-løsning kunne løbe op i. Hvad kalkulerer du med i sådan en løsning?
|
|
|
Min Screen Goo er kommet. Jeg fik et sæt CRT-white 1000ml som normalt koster 1600kr til 1050 lncl porto. Skulle være nok til 130 tommer. Jeg har læst at man får det bedste resultatet med en så glat overflade som mulig. Derfor håber jeg at jeg kan finde en hvid acrylplade (3mm) . Jeg vil klister den direkte på væggen eller lave en ramme til den. Hovedsagen er den også skal være flot grundet WAF effekten. Tror det bliver til en gang rullemaling selvom man skulle få et bedre resultat med sprøjtepistol. Men jeg kender ingen som har sådan en sag og det skulle også være svært at arbejde med en sprøjtepistol.
Oprindeligt havde jeg også kig på et moterlærred. Men der kommer hurtigt bølger i ( har jeg læst) så den bedste vil være enten Rammelærred eller et tension-lærred, men de er også dyre at anskaffe. Jeg håber at mit lærred opnår en super kvalitet til ca 1500-2000kr.
Nogen som skal af med en stor acrylplade siger da bare til 
|
Til top |
|
|
Dong Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have snakket med et par hjemmebiografinteresserede i min omgangskreds er jeg så småt begynde at komme i tvivl om mit motorlærred. For stort set samme penge kan jeg få et fastrammelærred eller en DIY-løsning som den, du også nævner, og naturligvis med bedre kvalitet til følge. Om det lige kommer til at havne på 2.000 eller 4.000 kr. er ikke så vigtigt i denne sammenhæng - jeg vil bare gerne i gang med det samme og så selvfølgelig have noget ordentligt!
Det, jeg nu må gå i tænkeboks over, er om jeg helt skal droppe at have fjernsyn i stuen. Motorlærred har den fleksibilitet, at en plasmaskærm kan hænges på væggen og være skjult, når lærredet er kørt ned. Det tiltaler mig.
Din DIY-løsning går altså ud på en gang Screen Goo-maling til en 1.600 kr., en acrylplade og eventuelt en ramme. Det er det?
hvalen skrev:
Dong skrev:
|
|
|
Min Screen Goo er kommet. Jeg fik et sæt CRT-white 1000ml som normalt koster 1600kr til 1050 lncl porto. Skulle være nok til 130 tommer. Jeg har læst at man får det bedste resultatet med en så glat overflade som mulig. Derfor håber jeg at jeg kan finde en hvid acrylplade (3mm) . Jeg vil klister den direkte på væggen eller lave en ramme til den. Hovedsagen er den også skal være flot grundet WAF effekten. Tror det bliver til en gang rullemaling selvom man skulle få et bedre resultat med sprøjtepistol. Men jeg kender ingen som har sådan en sag og det skulle også være svært at arbejde med en sprøjtepistol.
Oprindeligt havde jeg også kig på et moterlærred. Men der kommer hurtigt bølger i ( har jeg læst) så den bedste vil være enten Rammelærred eller et tension-lærred, men de er også dyre at anskaffe. Jeg håber at mit lærred opnår en super kvalitet til ca 1500-2000kr.
Nogen som skal af med en stor acrylplade siger da bare til  |
|
|
__________________ Dong.
Denon AVR-3808A
Denon DVD-3930
Sony PlayStation 3
Samsung SMT-H3126
Dali Evidence 470
Dali Evidence C70
Scandyna Micropod SE
BenQ PE8720
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg godt nok blevet nysgerrig, hvad er det som gør Screen Go maling så specielt ?
Al maling har en kulør og en glansgrad, så kunne man ikke mikse en eller anden almindelig maling til at have samme kulør og glansgrad som Screen Go ?
Er det så revolutionerende eller er det bare smart markedsføring ?
en pris på 1600 kr pr liter er dælme høj, men der er måske blandet diamantstøv i ? 
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm...den er godt nok fristende billig, den projektor
Er der nogen, der kan sige, om der er nogen 'screen door' effect på denne projektor? Jeg har et 92" lærred og med min nuværende LCD-projektor er screen door lidt for tydelig (på en afstand af ca 3-3,5 meter.
Jeg ved godt, at DLPere generelt har langt mindre af dette, men vil gerne have en projektor hvor det er nærmest elimineret
Nogle erfaringer med det?
|
Til top |
|
|
Dong Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er screen door effect?
Vanderlay skrev:
Hmmm...den er godt nok fristende billig, den projektor
Er der nogen, der kan sige, om der er nogen 'screen door' effect på denne projektor? Jeg har et 92" lærred og med min nuværende LCD-projektor er screen door lidt for tydelig (på en afstand af ca 3-3,5 meter.
Jeg ved godt, at DLPere generelt har langt mindre af dette, men vil gerne have en projektor hvor det er nærmest elimineret
Nogle erfaringer med det? |
|
|
__________________ Dong.
Denon AVR-3808A
Denon DVD-3930
Sony PlayStation 3
Samsung SMT-H3126
Dali Evidence 470
Dali Evidence C70
Scandyna Micropod SE
BenQ PE8720
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dong skrev:
[ |
|
|
[/QUOTE]
Sorry, det er det, at man kan se pixelstrukturen hvis man kommer tæt på, elelr rettere at der på nogle projektorer er lidt plads mellem pixels som giver fornemmelsen af at se et hønsenet i billedet.
|
Til top |
|
|
Dong Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ah, jeg er med. Tak for svar. Kan ikke selv give dig svar - jeg får først i morgen min PE8720.
Vanderlay skrev:
Dong skrev:
[ |
|
|
|
|
|
Sorry, det er det, at man kan se pixelstrukturen hvis man kommer tæt på, elelr rettere at der på nogle projektorer er lidt plads mellem pixels som giver fornemmelsen af at se et hønsenet i billedet. [/QUOTE] __________________ Dong.
Denon AVR-3808A
Denon DVD-3930
Sony PlayStation 3
Samsung SMT-H3126
Dali Evidence 470
Dali Evidence C70
Scandyna Micropod SE
BenQ PE8720
|
Til top |
|
|
hvalen Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kanvas Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
T.R.J skrev:
kanvas skrev:
|
|
|
Hvad mener du med det? , mangler noget af billedet som standard ?
|
|
|
Hvad skal jeg sige!!! Det betyder at den overscandrerer. Men jeg kan forstå at det åbenbart ikke gælder alle. Det er dog nemt at finde ud af i servicemenuen. 
|
Til top |
|
|
kanvas Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dong skrev:
Ah, jeg er med. Tak for svar. Kan ikke selv give dig svar - jeg får først i morgen min PE8720.
Vanderlay skrev:
Dong skrev:
[ |
|
|
|
|
|
Sorry, det er det, at man kan se pixelstrukturen hvis man kommer tæt på, elelr rettere at der på nogle projektorer er lidt plads mellem pixels som giver fornemmelsen af at se et hønsenet i billedet.
|
|
|
[/QUOTE]
Hønsenet er ikke et problem for DLP projektorer, især ikke hvis den er udstyret med Darkchip3 (PE8720) som har mindre afstand mellem spejlene.
|
Til top |
|
|
T.R.J Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 219
|
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad vil i anbefale af loft ophæng til denne projector ? den er jo rimelig tung , 10Kg.
|
Til top |
|
|
Andvare Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 536
|
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
T.R.J skrev:
Hvad vil i anbefale af loft ophæng til denne projector ? den er jo rimelig tung , 10Kg. |
|
|
- jeg har lavet mit selv - af 4+4 beslag - 4 i loftet og 4 i projektoren som så skrues sammen - det virker fint og er billigt, men det er ikke så fleksibelt som "rigtige" projektore ophæng. __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
Til top |
|
|
LaZBoY Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 38
|
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
Sorry, det er det, at man kan se pixelstrukturen hvis man kommer tæt på, elelr rettere at der på nogle projektorer er lidt plads mellem pixels som giver fornemmelsen af at se et hønsenet i billedet. |
|
|
dette er fra 10 cm afstand (110") taget med mobil.. http://peecee.dk/?id=25790
|
Til top |
|
|
kanvas Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret