Forfatter |
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
LaZBoY skrev:
Vanderlay skrev:
Sorry, det er det, at man kan se pixelstrukturen hvis man kommer tæt på, elelr rettere at der på nogle projektorer er lidt plads mellem pixels som giver fornemmelsen af at se et hønsenet i billedet. |
|
|
dette er fra 10 cm afstand (110") taget med mobil.. http://peecee.dk/?id=25790
|
|
|
Mange tak, synes nu det er lidt svært at vurdere ud fra billedet
|
Til top |
|
|
kanvas Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
T.R.J Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 219
|
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vogels PPC200 ser ikke ud til at være særlig langt, ca 18 cm ialt har jeg kunne regne mig ud til. Jeg har 2,20 til loftet, så det vil sige at den kommer til at hænge ca. 2 meter oppe under loftet, er det langt nok nede?
|
Til top |
|
|
LaZBoY Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 38
|
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
|
|
|
Ja det giver jeg dig ret i... du kan få et billedet mere :) http://peecee.dk/?id=25810Men jeg er bange for at man bliver nødt til selv at se det i virkeligheden. Det eneste jeg kan sige er: som du kan se på billedet er der screen door effekt. og at derfra hvor jeg sidder (1:1 i afstand) kan man godt se det, når man har et stilstående windows billedet (skarpt billedet) MEN at det på ingen måder genere mig når jeg ser film.. spørgsmålet er om man ikke skal op i 1080p før at det bliver bedre?
|
Til top |
|
|
LaZBoY Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
T.R.J skrev:
Vogels PPC200 ser ikke ud til at være særlig langt, ca 18 cm ialt har jeg kunne regne mig ud til. Jeg har 2,20 til loftet, så det vil sige at den kommer til at hænge ca. 2 meter oppe under loftet, er det langt nok nede? |
|
|
Det kommer vel an på hvor langt fra loftet dit lærred er? størrelsen på lærredet og afstanden til projektoren. Er der forresten nogen som ved hvor meget slid der er på projektoren/pæreren hver gang man tænder den? Hvis jeg nu har projektoren tændt og ved jeg skal bruge den igen om: 15 min ½ time 1 time... Hvornår skal jeg så slukke projekteren? Og vil det være en fordel at sætte et sort billedet på?
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
LaZBoY skrev:
Vanderlay skrev:
|
|
|
Ja det giver jeg dig ret i... du kan få et billedet mere :) http://peecee.dk/?id=25810
Men jeg er bange for at man bliver nødt til selv at se det i virkeligheden. Det eneste jeg kan sige er: som du kan se på billedet er der screen door effekt. og at derfra hvor jeg sidder (1:1 i afstand) kan man godt se det, når man har et stilstående windows billedet (skarpt billedet) MEN at det på ingen måder genere mig når jeg ser film..
spørgsmålet er om man ikke skal op i 1080p før at det bliver bedre?
|
|
|
Ok, mange tak, nu kan jeg bedre se det. Du sidder også meget tæt på, 1:1 vil jeg mene er for tæt på uanset opløsning. Min siddeafstand er godt 1,7 gange lærredets bredde og kan måske presses lidt mere.
|
Til top |
|
|
AlexS Forum Bruger

Bruger siden: 10 November 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 80
|
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay - du er velkommen til at kigge og se min, hvis det har interesse. Alt efter afstand osv ;)
Ellers vil jeg lige komme med mit input mht til hjemmefixede løsninger til lærred.
Jeg har valgt at forsøge mig med at bruge laminat. Rettere sagt, Wilsonart Designer White laminat, som efter avsforums skulle være en ganske god løsning.
Jeg går stadig og spekulerer på hvordan jeg skal sætte det op, om jeg skal lave en ramme eller skal lime det på en plade og sætte det op. Løsningen kommer nok i weekenden hvor jeg skal ud og købe lidt småsager til det. Håber at kunne få det lavet i starten af næste uge, hvis jeg kan lokke min kære svoger med til at give en hjælpende hånd.
Jeg håber på det bedste :-)
Link: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=708240&p age=1&pp=30
Hvis andre får blod på tanden har jeg lidt liggende som jeg gerne sælger, da jeg langt fra skal bruge det hele.
|
Til top |
|
|
T.R.J Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 219
|
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
LaZBoY skrev:
T.R.J skrev:
Vogels PPC200 ser ikke ud til at være særlig langt, ca 18 cm ialt har jeg kunne regne mig ud til. Jeg har 2,20 til loftet, så det vil sige at den kommer til at hænge ca. 2 meter oppe under loftet, er det langt nok nede?
|
|
|
Det kommer vel an på hvor langt fra loftet dit lærred er? størrelsen på lærredet og afstanden til projektoren.
|
|
|
Fra loft til lærred 29 cm, regner med ca. 100" afstand fra lærred til projector mellem 4 - 5 meter
Skal projectoren så 29 cm ned til midten af linsen ?
|
Til top |
|
|
Andvare Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 536
|
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
T.R.J skrev:
LaZBoY skrev:
T.R.J skrev:
|
|
|
Det kommer vel an på hvor langt fra loftet dit lærred er? størrelsen på lærredet og afstanden til projektoren.
|
|
|
Fra loft til lærred 29 cm, regner med ca. 100" afstand fra lærred til projector mellem 4 - 5 meter
Skal projectoren så 29 cm ned til midten af linsen ? |
|
|
- bør ikke have nogle problemer - jeg har ca. 4 meter til lærred og 86-90" og det passer mig fint - hvis du gerne vil have billede meget langt ned - så gå efter 5 meter - zoom er god nok til det. der er billede i min hjemmebio tråd. __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
LaZBoY skrev:
15 min ½ time 1 time...
Hvornår skal jeg så slukke projekteren? Og vil det være en fordel at sætte et sort billedet på?
|
|
|
På avsforum er der en ingeniør fra Infocus som af og til giver sit besyv med. Han skrev på et tidspunkt, at det at tænde lampen, sled lige så meget på lampen som 2 timers almindelig brug. Hvis jeg ved jeg skal bruge min projektor igen om en time, så slukker jeg den ikke.
Det er ikke nødvendigt at sætte projektoren til at vise et sort billede. Pæren er jo ligeglad, og en DLP projektor er helt immun overfor indbrændinger. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
LaZBoY Forum Bruger

|
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
På avsforum er der en ingeniør fra Infocus som af og til giver sit besyv med. Han skrev på et tidspunkt, at det at tænde lampen, sled lige så meget på lampen som 2 timers almindelig brug. Hvis jeg ved jeg skal bruge min projektor igen om en time, så slukker jeg den ikke.
Det er ikke nødvendigt at sætte projektoren til at vise et sort billede. Pæren er jo ligeglad, og en DLP projektor er helt immun overfor indbrændinger.
|
|
|
tak for det, det vil forhåbentlig forlænge levetiden på min pære med et par hundrede timer..
Grunden til jeg spørger om det sorte billedet er at ved et sort billedet lyser pæren jo stortset ikke, og så kunne man jo formode at slidtagen var mindre..
|
Til top |
|
|
kanvas Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 215
|
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
LaZBoY skrev:
perejvind skrev:
Det er ikke nødvendigt at sætte projektoren til at vise et sort billede. Pæren er jo ligeglad, og en DLP projektor er helt immun overfor indbrændinger.
|
|
|
tak for det, det vil forhåbentlig forlænge levetiden på min pære med et par hundrede timer..
Grunden til jeg spørger om det sorte billedet er at ved et sort billedet lyser pæren jo stortset ikke, og så kunne man jo formode at slidtagen var mindre..
|
|
|
Pæren lyser ligemeget om det er sort eller hvidt. Det er kun et spørgsmål om spejlene på DLP chippen er i 0n/eller off
|
Til top |
|
|
dude2005 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 154
|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej rødder,
Jeg har også lige købt mig en PE 8720 - med blandede følelser...
HDMI fra Xbox 360 sender en opløsning på 576P til projektoren - selvom den står til 720P eller 1080I i Xbox's opsætning. BenQ support siger at rainbow effect forsvinder ved 1080I! -Er der nogen af jer der kan teste det? Det handler om, hvis du flytter øjnene hurtigt rundt på lærredet, så i højlysene, f.eks. tekster, kommer det - ikke vildt udtalt - men det er der!! Jeg er fotograf, og ser på monitorer, billeder og hvad der følger med hver dag, så er måske en tand mere kritisk, men det irreterer mig!! Ser i det også?
Den er loftmonteret 6 m væk, så giver et 180" billede på en alm. hvid flügger væg. -Jeg kan altså godt se hønsenettet!
En sidste ting, har i også problemer med, at der skal være T O T A L T mørklagt!! Før at man ser noget som helst - måske hjalp det hvis jeg kørte det ned til 100" men det gør jeg ikke!! Bare der er en lampe tændt, ja så er det slut!
Goo systems er sagen til den her siger de kloge. Den helt hvide, på gain 1.5, skulle virkelig være en vinder! CRT white base og topcote - de grå er ikke nødvendige, da der er så høj kontrast i projektoren.
|
Til top |
|
|
dude2005 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 01:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
200/250 watt
I menuen under setup > lamp står min på 200 w jeg kan sætte den på 250 w, og det skulle pilfinger jo lige prøve - og så var der pludselig rigtigt godt lys i den! Den gav et lille pop fra sig, som om pæren blev meget varm, eller noget. Så jeg slog tilbage på 200 watt. - Men hvad er det her?? Hæver den spændingen til pæren? Og hvad sker der hvis den står på 250 og der kun sidder en 200 watt i!? Siger det mon booooing og 3800 mønter op af lommen...?
|
Til top |
|
|
stridsvognen Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
dude... 180" er stort måske du skulle ha overvejet en 1080 model, og så skal du sidde 6-8 meter fra lærredet i den størelse for ikke at se nettet. Jeg har 90" lærred og sidder ca 3 m væk 110" kan også bruges. på samme afstand, du kan justere focus så dine pixel flyder lidt sammen. det fjerner noget af nettet, og et rigtigt film lærred vil hjælpe mere. og ja der skal helst være mørkt. men når den står i Family room mode er det ok med lidt lys.
|
Til top |
|
|
dude2005 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
1080 hvad skulle det hjælpe?! Det er ikke lavet nogen DVDer i den opløsning endnu, og jeg bruger den også en del til at se tv på, og her er den jo helt gal! Er det ikke kun 4something opløsning?! Jeg sidder også næsten 6 meter væk. 180" capice!!  Family mode der, mener jeg som projektorcentral, at der ser helt f**ked ud! Kunne jeg bare slippe for det rainbow sh*t - var alle stort set glade!
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 07:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er lavet en del dvder i 1080, nemlig HDDVD og Bluray, men det løser nok ikke problemet, som til dels i hvert fald er de 180"
Det tror jeg er alt for stort til alle hjemmebioprojektorer og det er i hvert fald ikke projektoren der er dårlig blot fordi tv-signaler ser dårlige ud i 180". De viser jo heller ikke TV3 i Imperial
Det samme gælder det med at have en lampe tændt. Surt, men sådan er en biograf, mørk.
- irriterende, at der stadig er regnbuer!
|
Til top |
|
|
dude2005 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ved jeg godt der er - men prøv lige at få fat i dem!! Nu har jeg så heller ikke gidet at smide så mange penge efter bluray eller hddvd endnu. De må sku lige tage toppen af. "Sjovt" nok, så er regnbuerne ikke lige udtalt hele tiden, nogen gange er jeg helt rød i hovedet over at se på det, på andre tidspunkter, kan jeg ikke se det! Mærkeligt... Med LAD VÆR med at slå quiet mode til - for så skal du se regnbuer!!  Ja imperial er godt nok vanvittigt! Gad vide hvad for noget der sidder derinde!?
|
Til top |
|
|
hvalen Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 117
|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg kan ikke se regnbue effekter men det viser jo egentlig stadig at man skal se dem ibrug før man køber. Det gjorde jeg dog ikke , heldigvis har jeg ikke set skyggen af en regnbue. Men du kan jo prøve at sælge den igen på Ebay ligefør jeg tror du kan få mere end du har givet for den.
|
Til top |
|
|
Andvare Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 536
|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
dude - det er da vist en passende navn... 180"... hjemmebio...Jaaa.... Det er godt nok et stort. Jeg er også bange for at du lider af en arbejdsskade - sådan er det at være fagidiot. Mørkt - tjaa, det er bedst, eller faktisk nødvendigt for at få optimalt billede. 180" gaming!!! det er simpelthen vanvid! - Nå, men jeg vil også anbefale dig at gøre lidt mere ud af lærred - ellers må du kikke efter en kraftigere projektor eller et mindre billede. Regnbuer kan jeg godt "frem provokere" ved at bevæge mig eller kikke hurtigt fra side til side - men hvis jeg gør det kan jeg ikke følge med i filmen, så det gør jeg ikke.

__________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
Til top |
|
|