Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 17:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Benq PE8720 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
LaZBoY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004
Status: Offline
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

dude2005: har du ikke et billedet af den hjemmebio? kunne godt tænke mig at se hvordan man får plads til 180" :)

Og ang. 1080 så kan alle med en computer + internet linie, vel hente alle de hd film som man har harddisk plads til

Kunne man ikke muligvis fjerne lidt af regnbue effekten, ved at lege lidt med CW speed i service menuen?
Til top Vis LaZBoY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LaZBoY

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

dude2005 skrev:

BenQ support siger at rainbow effect forsvinder ved 1080I!

Det skal du nok ikke regne med. Mig bekendt kører farvehjulet med samme hastighed uanset hviken opløsning du vælger.

dude2005 skrev:

Kunne jeg bare slippe for det rainbow sh*t - var alle stort set glade!

Hvis du kunne nøjes med et mindre billede ville du ikke skulle bevæge øjnene så meget rundt på billedet. Det ville mindske den regnbue effekt du oplever. Det er også en god idé at kalibrere sin projektor. Hvis kontrasten er indstillet for højt, forøger det regnbue effekten.

dude2005 skrev:

Den er loftmonteret 6 m væk, så giver et 180" billede på en alm. hvid flügger væg.
-Jeg kan altså godt se hønsenettet!

Det skyldes at dit billede er alt for stort. Darkchip-3 har minimal hønsenet effekt. Men hvis man kommer for tæt på billedet, ser man det.

dude2005 skrev:

En sidste ting, har i også problemer med, at der skal være T O T A L T mørklagt!! Før at man ser noget som helst -

Det skyldes at dit billede er alt for stort. Projektoren har slet ikke lys nok til at oplyse så stor en flade.

dude2005 skrev:

. . . måske hjalp det hvis jeg kørte det ned til 100" men det gør jeg ikke!!

Ingen kan hjælpe den, som ikke vil hjælpe sig selv

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Darkchip-3 har minimal hønsenet effekt. Men hvis man kommer for tæt på billedet, ser man det.

Ved du hvor man finde mere info om dette?

Jeg er ret plaget af hønsenet med min nuværende LCD (92" på ca. 3.6 meters afstand), og ville gerne vide fx hvor meget større 'fill ratio' er på en PJ med Darkchip3

Nogen der ved hvordan fill ratios ligger proportionelt for hhv LCD, DLP Darkchip2, Darkchip3 og SRXD?

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Dong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2006
Lokalitet: København
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Phew, har haft travlt med andre ting end mit hjemmebiograf-setup, men har her til aften bestilt et Lissau 16:9 Plano på 99". Det skal blive lækkert at få en gang i næste uge! ;)

Dong skrev:

Efter at have snakket med et par hjemmebiografinteresserede i min omgangskreds er jeg så småt begynde at komme i tvivl om mit motorlærred. For stort set samme penge kan jeg få et fastrammelærred eller en DIY-løsning som den, du også nævner, og naturligvis med bedre kvalitet til følge. Om det lige kommer til at havne på 2.000 eller 4.000 kr. er ikke så vigtigt i denne sammenhæng - jeg vil bare gerne i gang med det samme og så selvfølgelig have noget ordentligt!

Det, jeg nu må gå i tænkeboks over, er om jeg helt skal droppe at have fjernsyn i stuen. Motorlærred har den fleksibilitet, at en plasmaskærm kan hænges på væggen og være skjult, når lærredet er kørt ned. Det tiltaler mig.

Din DIY-løsning går altså ud på en gang Screen Goo-maling til en 1.600 kr., en acrylplade og eventuelt en ramme. Det er det?

hvalen skrev:
Dong skrev:

Er ikke selv så meget til DIY-løsninger, så har i dag erhvervet mig et relativt billigt 100" lærred med motor til 2.999 kr. i Elgiganten. Dog kunne jeg måske være nysgerrig efter at vide, hvad en Screen Goo-løsning kunne løbe op i. Hvad kalkulerer du med i sådan en løsning?

Min Screen Goo er kommet. Jeg fik et sæt CRT-white 1000ml som normalt koster 1600kr til 1050 lncl porto. Skulle være nok til 130 tommer. Jeg har læst at man får det bedste resultatet med en så glat overflade som mulig. Derfor håber jeg at jeg kan finde en hvid acrylplade (3mm) . Jeg vil klister den direkte på væggen eller lave en ramme til den. Hovedsagen er den også skal være flot grundet WAF effekten. Tror det bliver til en gang rullemaling selvom man skulle få et bedre resultat med sprøjtepistol. Men jeg kender ingen som har sådan en sag og det skulle også være svært at arbejde med en sprøjtepistol.

Oprindeligt havde jeg også kig på et moterlærred. Men der kommer hurtigt bølger i ( har jeg læst) så den bedste vil være enten Rammelærred eller et tension-lærred, men de er også dyre at anskaffe. Jeg håber at mit lærred opnår en super kvalitet til ca 1500-2000kr.

Nogen som skal af med en stor acrylplade siger da bare til

Denon AVR-3808A
Denon DVD-3930
Sony PlayStation 3
Samsung SMT-H3126
Dali Evidence 470
Dali Evidence C70
Scandyna Micropod SE
BenQ PE8720
Lissau 16:9 Proscreen 78"

Til top Vis Dong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dong

dude2005
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2007
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

dude2005 skrev:

BenQ support siger at rainbow effect forsvinder ved 1080I!

Det skal du nok ikke regne med. Mig bekendt kører farvehjulet med samme hastighed uanset hviken opløsning du vælger.

Nu har jeg prøvet i 720P og kører den i real, så hjalp det fandme!!

dude2005 skrev:

Kunne jeg bare slippe for det rainbow sh*t - var alle stort set glade!

Hvis du kunne nøjes med et mindre billede ville du ikke skulle bevæge øjnene så meget rundt på billedet. Det ville mindske den regnbue effekt du oplever. Det er også en god idé at kalibrere sin projektor. Hvis kontrasten er indstillet for højt, forøger det regnbue effekten.

Hvis jeg ville have et lille billede, så købte jeg et 42" eller 50" plasma men det skal være STORT     så damerne på kanal københavn bliver rigtig størrelse nå jeg kommer hjem i en mega huggert,     og skal imponere de andre mænd.. eller noget..

Den står på normal kontrasten!

dude2005 skrev:

Den er loftmonteret 6 m væk, så giver et 180" billede på en alm. hvid flügger væg.
-Jeg kan altså godt se hønsenettet!

Det skyldes at dit billede er alt for stort. Darkchip-3 har minimal hønsenet effekt. Men hvis man kommer for tæt på billedet, ser man det.

Vel er det ej for stort! Det er jeres der er for små!

dude2005 skrev:

En sidste ting, har i også problemer med, at der skal være T O T A L T mørklagt!! Før at man ser noget som helst -

Det skyldes at dit billede er alt for stort. Projektoren har slet ikke lys nok til at oplyse så stor en flade.

Ja ja nu for vi at se, jeg køber 27 liter goo i CRT hvid, så ser vi om det ikke hjælper! Så kan jeg    også lige sende et par billeder!

dude2005 skrev:

. . . måske hjalp det hvis jeg kørte det ned til 100" men det gør jeg ikke!!

Ingen kan hjælpe den, som ikke vil hjælpe sig selv

Aaaarrrrrr 180"!!!!
Til top Vis dude2005's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dude2005

dude2005
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

Hvordan med det 200-250 watt man kan slå til og fra i projektoren, har i fundet ud af hvad det gør?
-Ja den lyser mere - men springer l**tet? Hvis den bliver fyrret op på 250?

LaZBoY
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

dude2005 skrev:
Hvordan med det 200-250 watt man kan slå til og fra i projektoren, har i fundet ud af hvad det gør?

Min sanyo Z2 havde en eco mode og alm.. ved eco reklamerede de med 5000 timer og 3000 ved normal.. BenQ'en siger de jo 2000-3000 timer, så jeg har altid regnet med 3000 ved 200watt og 2000 ved 250 watt, men ved ikke om det er rigtig.

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

dude2005 skrev:
Min stod til 250W da jar startede den første gang - hvis man er så feminin at læse manualen  - vil man også kunne finde lidt om emnet...

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare

dude2005
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Andvare skrev:

dude - det er da vist en passende navn...   180"... hjemmebio...Jaaa.... Det er godt nok et stort. Jeg er også bange for at du lider af en arbejdsskade - sådan er det at være fagidiot. Mørkt - tjaa, det er bedst, eller faktisk nødvendigt for at få optimalt billede. 180" gaming!!! det er simpelthen vanvid! - Nå, men jeg vil også anbefale dig at gøre lidt mere ud af lærred - ellers må du kikke efter en kraftigere projektor eller et mindre billede. Regnbuer kan jeg godt "frem provokere" ved at bevæge mig eller kikke hurtigt fra side til side - men hvis jeg gør det kan jeg ikke følge med i filmen, så det gør jeg ikke.

Ja du skulle komme og se det, det er intet mindre en for vildt - Saints Row og så bare ud og smoke toget med bazookaen, når der er skruet uhæmmet op for anlægget looool det er fedt man!
Jeg ved ikke om det er mig der har fået for mange guldøl nede på hjørnet, men nogen gange er jeg sku blevet en form for køresyg af at spille. Kvalme, utilpashed og een gang ude og snakke i den store telefon haha! Go stil!

dude2005
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

LaZBoY skrev:

dude2005: har du ikke et billedet af den hjemmebio? kunne godt tænke mig at se hvordan man får plads til 180" :)

Og ang. 1080 så kan alle med en computer + internet linie, vel hente alle de hd film som man har harddisk plads til

Kunne man ikke muligvis fjerne lidt af regnbue effekten, ved at lege lidt med CW speed i service menuen?

Jo det kan jeg da, men hvordan f**k poster jeg billeder her!?
Hvor henter man HD film - hvor lyden også er i orden da!!??

LaZBoY
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

dude2005 skrev:

Jo det kan jeg da, men hvordan f**k poster jeg billeder her!?

Du kan uploade billederne til denne side, og så linke til siden fra forumet.

Hvordan du henter HD film (HD-DVD / HDTV rip) kan / vil jeg ikke komme ind på her, men jeg er sikker på at http://www.piratgruppen.org/ har en guide som kan hjælpe dig.

dude2005
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2007 kl. 02:40 | IP-adresse registreret  

Ha ha topdollar BoY!! 
-Så er det bare lykken at nyde en film, når man har en Dell workstation, med en 15K SAS disk, der siger som en som en rundsav eller min bedre halvdel med PMS der skriver opgave! Yes det er lykken i den lille familie indtil fredag 

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

dude2005 skrev:

Du kan hente nogle gratis videoclips i HD på Micro$ofts websted:

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/musicandvideo/ hdvideo/contentshowcase.aspx

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

dude2005 skrev:

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/musicandvideo/ hdvideo/contentshowcase.aspx

tak for det - jeg er nu mest til lovlige links

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare

Dong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2006
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Nå, men har lige brug for at genoplive denne tråd med henblik på at få den håndfuld BenQ PE8720-ejere på banen, som har deres gang herinde.

Ved opskalering til 720p og særligt 1080i synes jeg, at der forekommer en del hvide prikker i billedet, der især er synlige ved mørke billeder. Ved almindelig 576p er dette problem slet ikke til stede. Til gengæld synes jeg, at jeg døjer med udbrændte lyse farver rigtig meget af tiden (både 576p, 720p og 1080i).

Hvad er betegnelsen for det, jeg oplever? Burde udbrændte farver ikke være en by i Rusland med denne projektor eller forventer jeg for meget?

Projektoren bruges sammen med Denon DVD-2930 (via HDMI).

Jeg håber, at nogle af jer kan komme med forbedringsidéer, og helt vildt ville det vel være, hvis der var een, der havde den samme DVD-afspiller sammen med PE8720. ;)

Andvare skrev:
perejvind skrev:

dude2005 skrev:

tak for det - jeg er nu mest til lovlige links

Denon AVR-3808A
Denon DVD-3930
Sony PlayStation 3
Samsung SMT-H3126
Dali Evidence 470
Dali Evidence C70
Scandyna Micropod SE
BenQ PE8720
Lissau 16:9 Proscreen 78"

Til top Vis Dong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dong

dude2005
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Billeder har jeg ikke lige fået taget endnu 

Jeg ser ikke dine hvide prikker, når jeg afspiller HD film fra min xbox i 720p eller 1080i.
Udbrændt hvid, er jo normalt kontrasten der står for højt.

Prøv at test med andet kabel og dvd - eller over RGB

Dog ser jeg det ret ofte i de sene timer, når der bliver skruet ned for båndbredden på selectoren, så ligner det nogen gangen noget der kommer fra en commodore 64 - hakket grimt jpeg komprimeringsfejl, udvandede farver og brændt hvid og sort. - Men det har jo ikke så meget med projektoren at gøre.

Summa sumarum - så har jeg givet 11k for min, og det er ok - havde jeg givet 7.000 $ som den stod til, for noget tid siden, havde de fået den lige i hovedet igen! - men det er jo så også en grund til at den "kun" koster det nu.

Er der nogen af jer der har testet dem mod e.g. InFocus IN 76
-Den syntes jeg slet ikke på samme måde udvander det sorte, når vi kommer op og snakke mag daddy størrelser.
Ved godt jeg holdte på de 180" - Men jeg må vist krybe til korset, det kan den slet ikke klare, den udvander det sorte fuldstændigt, faktisk syntes jeg det kritisk allerede ved 100"+

Overvejer seriøst at købe et 50" plasma i stedet!

kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2005
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Bemærk lige at IN 76 ikke har Darkchip3, samt at chippen er fysisk mindre.

Jeg har afprøvet IN76, men syntes at billedet er lidt for "gnidret" og ikke kommer på højde med en Benq 8720 som er dog kræver lidt justering for at stå godt... bl.a CW delay i servicemenuen.

M.h.t til billedestørrelser på 180" vil jeg mene at det er langt over hvad nogle af de nævnte projektorer kan præstere. De har simpelthen ikke lys nok

Men!!! Det er altså kun min personlige mening...

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas

dude2005
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Er jeg klar over, men der sidder en IN 76 og tæsker løs, i hifiklubben på Frederiksberg, der så jeg den bare inden jeg købte den her - og syntes det var ret godt..

Du har ret! Der er slet ikke lys nok! Hvad str. fyrer du op for da? Jeg har overvejet et 1.8 goo gain lærrede, men... ja..
Den service menu flere har snakket om - CW delay/speed - hvor er den, eller hvordan får man den frem?

BlackWidow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Februar 2007 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

dude2005 skrev:

Den service menu flere har snakket om - CW delay/speed - hvor er den, eller hvordan får man den frem?

Tryk:
menu - op - ned - op - ned - op - ned - menu. Så kommer den frem. Derinde kan du bl.a. finde CW delay.

PS. Det er på eget ansvar, så vær forsigtig...

Mit surroundanlæg
Til top Vis BlackWidow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BlackWidow

kanvas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2005
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger En Denon DVD-3910. Opscaleringen og deinterlacing varetages af en DVDO iScan VP30 og fyrer op på Et Lissau TabTebsion Greyline 86" gain 0.8

Det giver bare et kanon billede, men som sagt... Det kræver lidt justering af Benqén

Du finder CW delay under DLP settings i servicemenuen, men som Blackwidow skriver... Det er på egen risiko. Der har været tale om i andre fora at garantien kan ryge sig en tur. Det hænger dog ikke helt sammen, idet man ved teknisk support hos Benq, bliver bedt om projektorens firmware ver. og den kan kun aflæses i servicemenuen.

Til top Vis kanvas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kanvas

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes